Van Outlook naar Gmail overstappen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansenmol
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Beste Tweakers,

Ik kom er zelf even niet meer uit. Ik wil overstappen van mijn huidige Outlook account naar een nieuw Gmail account. Nu wil je in zo'n situatie natuurlijk 2 dingen:

1. Alle nieuwe inkomende emails van Outlook binnenkrijgen in je Gmail. Ik heb hiervoor al op mijn Outlook aangegeven dat het geforward moet worden naar mijn nieuwe Gmail, dus dat moet nu goed zitten.

2. Al mijn oude, bestaande mailtjes in Outlook exporteren naar mijn nieuwe Gmail, zodat ik alle mailtjes van bv. een jaar terug nu ook in mijn Gmail kan openen.

Maar bij 2 loop ik vast, het lukt me niet om mijn oude Outlook mails in mijn Gmail te krijgen. kan iemand mij door dit proces heen begeleiden of instructies geven?

Groetjes,

Hansenmol

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 12:21
Alles selecteren en dan doorsturen? Geen idee of dat werkt trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Heb je al eens geprobeerd iets te zoeken op Google?
http://www.wikihow.com/Switch-from-Hotmail-to-Gmail (te beginnen bij Transfer everything)

of deze
http://smallbusiness.chro...-hotmail-gmail-27399.html

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansenmol
@jordy-maes

Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, maar ik krijg telkens een notificatiefout bij het importeren van mijn emailberichten en contacten (methode 2, stap 6 in je 1e link):

Verificatiefout

We kunnen geen verbinding maken met je oude e-mailaccount, waarschijnlijk omdat je op een ander browsertabblad bent ingelogd op een ander account bij die provider. Log op andere browsertabbladen uit van alle e-mailaccounts die niet van Gmail zijn (bijvoorbeeld Yahoo Mail of Outlook.com), sluit dit venster en probeer het opnieuw.

Sluit dit venster en start het verificatieproces opnieuw.

Natuurlijk heb ik daarna al mijn tabbladen gesloten, ik heb nergens meer email open staan. Maar toch blijf ik steeds diezelfde foutmelding krijgen. Enig idee hoe ik hier toch voorbij kom?

[ Voor 5% gewijzigd door Hansenmol op 22-10-2016 16:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricom
  • Nu online
Thunderbird installeren, beide accounts als IMAP configureren en alles van Outlook naar Gmail verslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Hansenmol schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:18:
@jordy-maes

Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, maar ik krijg telkens een notificatiefout bij het importeren van mijn emailberichten en contacten (methode 2, stap 6 in je 1e link):
....
Ook in een andere browseromgeving/Incognito?
Outlook.com heeft er bij persoonlijk wel eens last van als ik wissel tussen werk en privé account, op eender welke site van Microsoft.

Normaliter zouden de acties moeten werken.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hansenmol schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:18:
@jordy-maes

Verificatiefout

We kunnen geen verbinding maken met je oude e-mailaccount, waarschijnlijk omdat je op een ander browsertabblad bent ingelogd op een ander account bij die provider. Log op andere browsertabbladen uit van alle e-mailaccounts die niet van Gmail zijn (bijvoorbeeld Yahoo Mail of Outlook.com), sluit dit venster en probeer het opnieuw.

Sluit dit venster en start het verificatieproces opnieuw.

Natuurlijk heb ik daarna al mijn tabbladen gesloten, ik heb nergens meer email open staan. Maar toch blijf ik steeds diezelfde foutmelding krijgen. Enig idee hoe ik hier toch voorbij kom?
Je hebt dan wel de vensters gesloten, maar ben je ook uitgelogd (zoals ze ook zeggen dat je dat moet doen)? Als je het venster sluit, maar nog wel steeds bent ingelogd en je hebt je browser nog open, dan staat je Outlook nog gewoon steeds "aan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansenmol
Na veel geprobeerd te hebben hielp het uiteindelijk om de computer opnieuw op te starten! Stom dat ik het niet eerder had geprobeerd, maar aan de andere kant had ik niet verwacht dat dat wel zou helpen.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Windows Live Mail had de optie om alle mails niet alleen naar een nieuwe map te verplaatsen, maar ook naar een nieuwe map binnen een ander account. Iemand boven mij geeft al aan dat dit met Thunderbird ook kan en wellicht kan het met Outlook (niet de website, maar de client) ook. Dit is dan de makkelijkste manier om dit te doen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1