Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Zo'n balansrekening is gewoon een lening waarvan je maandelijks een deel terugbetaalt. Ik denk dat met 'geen achterstand', bedoeld wordt dat elke maand het minimale bedrag netjes wordt overgemaakt.GioStyle schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:33:
Als je geen achterstand hebt, dan staat er ook nog geen 1000 euro open, lijkt me.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Heb het verhaal wat aangepast.g0tanks schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:30:
Ik vind je verhaal nogal warrig. Wat is nu precies je vraag? Waarom die €1000 is kwijtgescholden? Of wat 'afboeking-oninbaar' inhoudt?
[ Voor 3% gewijzigd door DM89 op 22-10-2016 15:50 ]
Klopt, maar we moesten dus nog 1000,- afbetalen en kregen dus een brief dat deze 1000,- die nog openstond kwijtgescholden is wegens bijwerken van gegevens.g0tanks schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:35:
[...]
Zo'n balansrekening is gewoon een lening waarvan je maandelijks een deel terugbetaalt. Ik denk dat met 'geen achterstand', bedoeld wordt dat elke maand het minimale bedrag netjes wordt overgemaakt.
Nu staat op wehkamp de balansrekening op 0,- openstaand en is er 1000,- afgeboekt als afboeking-oninbaar.
Stuur ze een doos bonbons, een taart, en een hele grote bos bloemen als bedankje?Meulendijks89 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:51:
Nu staat op wehkamp de balansrekening op 0,- openstaand en is er 1000,- afgeboekt als afboeking-oninbaar.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 61% gewijzigd door Rukapul op 22-10-2016 16:20 ]
Verwijderd
De bijbehorende BKR-registratie waarmee TS nu de komende vijf jaar geen huis meer kan kopen of andere leningen kan afsluiten.CyBeR schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:58:
Idd wat is nou het probleem precies?
Dat dus, maar het wordt dus vanuit niks kwijtgescholden zonder aangeven reden, die 1000,- zouden we dus eigenlijk nog moeten betslen maar is nu dus opeens kwijtgescholden.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:27:
[...]
De bijbehorende BKR-registratie waarmee TS nu de komende vijf jaar geen huis meer kan kopen of andere leningen kan afsluiten.
Moest zelf ook even 3 keer de brief lezen, was even een wtf momentje.. nou kan ik het wel zo laten zonder iets te zeggen maar dat doen we maar niet want er klopt iets niet..
Het bedrag wat dus kwijtgescholden is was het bedrag wat we eigenlijk nog moesten betalen..
[ Voor 7% gewijzigd door DM89 op 22-10-2016 16:35 ]
Lijkt inderdaad mooi maar we moesten dus nog 1000,- Afbetalen en is nu opeens kwijtgescholden zonder echte reden.. dus dat lijkt me toch iets wat niet klopt.. als het zo is zou dat natuurlijk erg mooi zijn maar betaal liever die 1000 euro als het een fout is dan een negatieve bkr registratie..Rukapul schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:14:
Mooi toch. Check alleen even over een paar maanden op BKR naar je kredietstatus.
Wat wordt er eigenlijk bedoelt met oninbare afboeking?
[ Voor 21% gewijzigd door DM89 op 22-10-2016 16:39 ]
Maar bij semi-criminele organisaties als Wehkamp Finance zou het theoretisch ook nog kunnen date er geen juridische grond meer zou zijn voor de vordering
Kwijtschelding op grond van het eerste wil je niet want dan krijg je een niet zo fraaie code bij BKR.
Maar let wel dat de brief optie 1 eigenlijk uitsluit. Het lijkt er zelfs op dat men de ware reden liever niet vermeldt.
[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 22-10-2016 16:53 ]

Dat eerste is onmogelijk, het maandbedrag is MAKKELIJK te betalen voor ons en is altijd netjes optijd betaald!Rukapul schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:51:
Normaal is dat het geval bij een schuldenaar zonder betaalcapaciteit.
Maar bij semi-criminele organisaties als Wehkamp Finance zou het theoretisch ook nog kunnen date er geen juridische grond meer zou zijn voor de vorderingheeft Wehkamp wellicht meer dan de wettelijk toegestane rente in rekening gebracht of een andere regel voor consumentenkrediet overtreden?
Kwijtschelding op grond van het eerste wil je niet want dan krijg je een niet zo fraaie code bij BKR.
Maar let wel dat de brief optie 1 eigenlijk uitsluit. Het lijkt er zelfs op dat men de ware reden liever niet vermeldt.
Maar het is wel het beste om maandag contact op te nemen neem ik aan?
Als ik het even kort samen mag vatten; je had een krediet a 1000 euro en deze is vanuit het niets kwijtgescholden?
Lijkt mij haast een gevalletje, if it looks to good to be true... Gun het je overigens van harte. Daar niet van
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Ja klopt, ga zeker even bellen.. kan het natuurlijk hierbij laten maar wie weet wat je dan achteraf voor gezeik kan krijgen.Switchie schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:06:
Zou zeker even contact opnemen.
Als ik het even kort samen mag vatten; je had een krediet a 1000 euro en deze is vanuit het niets kwijtgescholden?
Lijkt mij haast een gevalletje, if it looks to good to be true... Gun het je overigens van harte. Daar niet van
Move SF -> WI
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Ok, mag verwijderd of gesloten worden. Heb antwoord op mijn vraag.Yorinn schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:03:
[mbr]Dit heeft meer te maken met Werk & Inkomen dan met het Shopping Forum. Daarom ook move die kant op.
Move SF -> WI[/]
Topics worden in principe nooit gesloten als de TS antwoord heeft, maar wat Tweakers meestal wel leuk vinden om te weten is de oplossing. Mocht iemand anders namelijk hetzelfde overkomen, dan weet diegene hoe een ander het heeft opgelost.Meulendijks89 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:39:
[...]
Ok, mag verwijderd of gesloten worden. Heb antwoord op mijn vraag.
Dat is zo, ik zal hier een update plaatsen als we maandag antwoord hebben van Wehkamp.marcop23 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:44:
[...]
Topics worden in principe nooit gesloten als de TS antwoord heeft, maar wat Tweakers meestal wel leuk vinden om te weten is de oplossing. Mocht iemand anders namelijk hetzelfde overkomen, dan weet diegene hoe een ander het heeft opgelost.
Verwijderd
Uit het reglement:
"De zakelijke klant moet de consument, indien zich een achterstand dreigt voor te doen als bedoeld in artikel 11 lid 1 van te voren waarschuwen dat het niet betalen leidt tot het melden van een achterstand bij BKR. De zakelijke klant moet de consument hiervan maximaal 14 dagen en minimaal 5 dagen voor het moment dat de achterstand bij BKR gemeld moet worden, in kennis stellen. De zakelijke klant wijst de consument op de mogelijke consequenties van niet tijdige betaling."
[ Voor 66% gewijzigd door Tweade op 22-10-2016 20:36 ]
Klopt.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:20:
Je stond 1000 in de min daar, en zij schelden het kwijt wegens aanpassingen van gegevens?
Verwijderd
Nice. Doe mij ook zo'n account?
Maar dit is toch raar? Hoe kan wehkamp je 1k kwijtschelden onder het mom van gegevens?
Ik denk dat die 1k nog wel retour zal (gaan) komen.
Ja dat vinden wij dus ook, zou mooi zijn he haha.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:31:
[...]
Nice. Doe mij ook zo'n account?
Maar dit is toch raar? Hoe kan wehkamp je 1k kwijtschelden onder het mom van gegevens?
Ik denk dat die 1k nog wel retour zal (gaan) komen.
We hebben die bijna 3 weken geleden ontvangen, wij dachten zal wel foutje zijn dus wachten even af.. nu blijkt het dus afgeboekt te zijn maar goed de enige reden die we hebben is onder het mom van gegevens.
Maandag kunnen we pas bellen om te vragen hoe het zit.
Is ook mooi dat er in de brief staat dat we er niet op hoeven te reageren mits we een vraag hebben
Thanks voor de info, maar in dit geval is er sowieso geen achterstand of wat dan ook.Tweade schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:24:
Als je wordt opgenomen in het BKR register dan moet je daarover geïnformeerd worden, dus dat kun je ook even rustig afwachten.
Uit het reglement:
"De zakelijke klant moet de consument, indien zich een achterstand dreigt voor te doen als bedoeld in artikel 11 lid 1 van te voren waarschuwen dat het niet betalen leidt tot het melden van een achterstand bij BKR. De zakelijke klant moet de consument hiervan maximaal 14 dagen en minimaal 5 dagen voor het moment dat de achterstand bij BKR gemeld moet worden, in kennis stellen. De zakelijke klant wijst de consument op de mogelijke consequenties van niet tijdige betaling."
Dus BKR negatief is vrijwel onmogelijk aangezien we geen achterstand hebben en alles betaald hebben. Hier hebben we gelukkig ook bewijs van.. vraag me echt af wat wehkamp gedaan heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door DM89 op 22-10-2016 21:11 ]
Maar naar alle waarschijnlijkheid heb je nu wel een BKR code A3. Misschien liever die 1000 euro ophoesten.
En een applausje voor Rukapul dus
Rukapul schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:51:
Maar bij semi-criminele organisaties als Wehkamp Finance zou het theoretisch ook nog kunnen date er geen juridische grond meer zou zijn voor de vorderingheeft Wehkamp wellicht meer dan de wettelijk toegestane rente in rekening gebracht of een andere regel voor consumentenkrediet overtreden?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
You lucky bastard.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Haha, ik geloof het zelf nog niet.. ben er wel erg blij mee natuurlijk zo iets verwacht je niet.Lethalis schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:09:
Het wordt tijd om wat dingetjes bij de Wehkamp te gaan bestellen
You lucky bastard.
LG koelkast, Siemens vaatwasser en Siemens gasfornuis gratis
Ooohh haha das alweer lang geleden, had toen de eerste review van de maand sinds dat ze er mee begonnen waren, misschien maar is weg halen..

De bevestiging van Wehkamp was nogal simpel dus heb nog een mailtje terug gestuurd met wat ze mij verteld hebben en of ze dat wil bevestigen.
Ook al hebben zij 'fouten' gemaakt, je hebt toch nog steeds producten gekocht en niet betaald? Je hebt teveel krediet gekregen, maar dat kan toch geen reden zijn om jou zo'n bedrag te schenken?
"We hebben ontdekt dat we je een te hoge koopruimte gegeven hebben, sorry." had ook gekund. Jij zou gewoon (zoals je eerder zegt) netjes je schuld betaald hebben...
Apart, apart... Maar uiteraard wel fijn voor jou!
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
M.a.w., de maandlasten gekoppeld aan het krediet gaan jouw aflossingscapaciteiten te boven.
Als je geluk hebt en je hebt een slinkse instelling, dan passen ze in zo'n geval de looptijd of rente wat aan, of laten ze je tig jaar lang alleen rente betalen (á la bijvoorbeeld DSB) waardoor de aflossing (prima) te betalen is en jij verder nergens naar vraagt. Als je pech hebt wordt je "blij" gemaakt met een dooie mus, en kun je vervolgens je rekeningen niet meer betalen omdat je jezelf scheel betaalt aan aflossingen op kredieten die jou niet verstrekt hadden mogen worden.
Als overkreditering geconstateerd wordt heb je recht op een schadevergoeding, maar dit mag ook zijn het afboeken van het overgekrediteerde deel zoals bij TS het geval is. TS zou er een zaak van kunnen maken maar of de baten hier opwegen tegen de kosten? Waarschijnlijk niet.
PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V
* dit onderdeel is van een schikking met een toezichthouder
* De kwijtschelding minder dande betaalde rente betreft en de hoofdsom inmiddels allang is terugbetaald.
Wehkamp is in de basis weinig meer dan een woekeraar. Die zal dus altijd de grenzen opzoeken om maar krediet te slijten. De webshop is een leuk excuus en middel om kredietklanten binnen te halen.
Het totale bedrag bij aankoop was 1536 Zoveel was er dus nog niet afbetaald.Rukapul schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:46:
Sowieso schat ik in dat:
* dit onderdeel is van een schikking met een toezichthouder
* De kwijtschelding minder dande betaalde rente betreft en de hoofdsom inmiddels allang is terugbetaald.
Wehkamp is in de basis weinig meer dan een woekeraar. Die zal dus altijd de grenzen opzoeken om maar krediet te slijten. De webshop is een leuk excuus en middel om kredietklanten binnen te halen.
Wat bedoel je met het eerste precies
Ik ben al tevreden zoals het nu is hoor heb eigenlijk weinig zin om hier nog verder achterna te gaan..GlowMouse schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:52:
De vraag is dus of TS wellicht recht heeft op meer

Met het eerste bedoel ik dat men wellicht klanten heeft moeten compenseren als onderdeel van een schikking met ACM of DNB om een juridische procedure te voorkomen.
Zeker WTF haha, heb inderdaad echt mazzelRukapul schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:40:
WTF. Je mazzelt echtmeer dan 1000 op een hoofdsom van 1400 is echt heel bijzonder.
Met het eerste bedoel ik dat men wellicht klanten heeft moeten compenseren als onderdeel van een schikking met ACM of DNB om een juridische procedure te voorkomen.
Mazzelpik!
WhahahasNielz123 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:56:
Ik wacht nu bij de brievenbus op zo'n zelfde brief van mijn hypotheekverstrekker
Mazzelpik!

En hoeveel rente is er betaald?Meulendijks89 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:35:
[...]
Het totale bedrag bij aankoop was 1435. Zoveel was er dus nog niet afbetaald.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nee, even op op de bankrekening gekeken.. alleen maar 31 euro per maand.CyBeR schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:34:
Je hebt toen je de lening aanging niet €99 bij moeten leggen?
Ik vermoed ook dat het verschil van 99 euro tussen aankoopsom en kredietsom een aanbetaling moet zijn geweest (misschien ideal), anders is een kortingsactie ook een mogelijkheid.
Met 14% rente en 1400 euro los je ongeveer 15 euro per maand in. Dat betekent dat op het krediet nog maar 4 termijnen zijn ingelost. Was het zo recent?
Dan zou het een kortingsactie moeten zijn want we hebben geen 99 euro betaald.t_captain schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:44:
Met de rente zitten ze precies op de grens van de wet: https://www.rijksoverheid...dietvergoedingspercentage
Ik vermoed ook dat het verschil van 99 euro tussen aankoopsom en kredietsom een aanbetaling moet zijn geweest (misschien ideal), anders is een kortingsactie ook een mogelijkheid.
Met 14% rente en 1400 euro los je ongeveer 15 euro per maand in. Dat betekent dat op het krediet nog maar 4 termijnen zijn ingelost. Was het zo recent?
Lening is van december 2015.
Maar goed, het is kwijtgescholden met als reden dat hun een fout hebben gemaakt en dat zal dan wel zo zijn.. vind het wel goed zo dus denk dat ik het hier nu ook bij ga laten.

Ik weet het haha, had op dat moment ff geen andere keus. Maar ben er nu vanafTorgo schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:31:
14% rente? 😳. Wees blij dat je er vanaf bent en doe dat nooit meer, dat is echt zonde van je geld 😀
Ach, je had die spullen ook gewoon niet kunnen kopen. Of een kringloop kunnen bezoeken. Maar goed, jij hebt geluk gehad in deze.Meulendijks89 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:35:
[...]
Ik weet het haha, had op dat moment ff geen andere keus. Maar ben er nu vanaf
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Iedereen mag zijn mening hebben, wij waren sowieso niet van plan om hier jaren aan te betalen, maar ga hier verder niet over discussiëren want dan kunnen we wel aan de gang blijven. Een balansrekening of een lening is nooit de beste keus dat is een ding wat zeker is.CeesKees schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:37:
[...]
Ach, je had die spullen ook gewoon niet kunnen kopen. Of een kringloop kunnen bezoeken. Maar goed, jij hebt geluk gehad in deze.