Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DIY moswand - aandachtspunten?

Pagina: 1
Acties:

• JJJ
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:48
Ik heb momenteel wat last van galm in mijn woonkamer en was op zoek naar manieren om dit te verminderen. Een leuk idee lijkt mij om een moswand aan te brengen op een muur in mijn woonkamer.

Ik kan wel bedrijven vinden die panelen met mos aanbieden maar deze vragen meer geld dan ik bereid ben eraan uit te geven. Toen is het idee ontstaan om zelf een moswand te gaan maken, alleen vind ik hier niet zoveel over.

Voor de beeldvorming: ik heb een stuk muur van ongeveer ~1,5x2,6 meter waar ik een moswand wil plaatsen. Deze muur staat in mijn woonkamer.
Hier staat verder een radiator bij en de muur vangt best veel licht. De temperatuur binnen is ongeveer ~20 graden.

Hoe zou ik dit aan kunnen pakken? Moet ik dit uberhaupt willen? Mos is wel een natuurproduct en het valt me wel op dat de meeste bedrijven gemummificeerd mos aanbieden ("dood" maar behoudt wel z'n kleur en uitstraling).

Aandachtspunten lijken me wel:
- licht (daar heb ik best veel van)
- geschikte mossoorten
- luchtvochtigheid (geen idee hoe hoog/laag deze is in mijn huis)
- geur (ruik je de muur, gaat het stinken?)
- duurzaamheid (blijft de muur mooi groen en gezond of heb ik binnen no time een rottende muur)
- gezondheidsaspecten (hoe hygienisch is een moswand?)

Hebben mensen dit ooit zelf geprobeerd? Zo ja, kan je je ervaring / tips delen? Andere input is natuurlijk ook welkom :)
Het beste wat ik zelf heb kunnen bedenken is een fijn gaas te kopen bij de bouwmarkt en dit met een soort mos graffiti aan te brengen. De mossoort zelf zou ik gewoon wel ergens kopen om een zo puur mogelijk sample te krijgen (ipv zand/beestjes/andere meuk).

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Radiator? Dat gaat dus je mos uitdrogen/met stralingswarmte bakken. Lijkt me geen geschikte muur, of je moet deze radiator permanent uit zetten.

Verder mbt vochtigheid: mos leeft van nature op vochtige plekken. Als je wilt dat je mos leeft, moet je het ook een vochtige plek bieden. Mbt luchtvochtigheid kun je nog een beetje selecteren op soort (nee, heb me er niet in verdiept), maar de voetjes moeten (regelmatig) flink vochtig worden. Dat vocht mag zeker niet op structurele delen van je muur intrekken, dus feitelijk zul je een of andere dampdichte voorbouwmuur moeten maken voor je mos.

Soittakaa Paranoid!

• Pat911
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 02-04-2018
Ik heb totaal geen groene vingers, dus neem niet al te veel van mij aan :)

Je hebt ook plantenwanden, voornamelijk in kantoren. Deze lijken mij makkelijker zelf te maken. Je hebt waarschijnlijk iets meer diepte nodig.

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Niet groen, maar kijk ook eens naar kurk. In platen te koop en lijm je vrij makkelijk op een muur.

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 26-08 16:16
Dit is voor binnen? Hmm onder welke steen heb ik geleefd? 8)7

Lijkt mij best lastig om het ideale klimaat te verkrijgen voor de mos. Mos groeit op vrijwel elke ondergrond maar heeft voor zo ver ik weet wel veel vocht nodig. Het lijkt me dan ook een erg onderhoudsbehoeftige wandbekleding?

Ben wel benieuwd of het je gaat lukken.

edit: trekt dit geen ongedierte aan?

Gadgeteer wijzigde deze reactie 24-10-2016 09:53 (5%)

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:55
Ik heb een terrarium gehad voor een kameleon en deze had een behoorlijke laag mos op de bodem liggen. Het mos groeide pas goed bij een luchtvochtigheid van 70%, dat wil je echt niet in je woonkamer hebben. Over de stank kan ik heel makkelijk zijn, het stinkt enorm.

Misschien niet een hele goeie vergelijking, maar het geeft een idee wat mos nodig heeft.

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15-11 08:07
quote:
Ragdoll schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:55:
Ik heb een terrarium gehad voor een kameleon en deze had een behoorlijke laag mos op de bodem liggen. Het mos groeide pas goed bij een luchtvochtigheid van 70%, dat wil je echt niet in je woonkamer hebben. Over de stank kan ik heel makkelijk zijn, het stinkt enorm.

Misschien niet een hele goeie vergelijking, maar het geeft een idee wat mos nodig heeft.
Je mos stonk omdat je kameleon hier in liep te pissen als jij niet keek.

Maar een moswand binnen lijkt mij niet de prijs winnen voor het beste idee van Nederland. Je zegt dat er veel licht op valt, mos heeft niet de beste relatie met licht. En zo'n radiator is - zoals gezegd - killing. Letterlijk. Heeft iemand al iets gezegd over de enorme hoeveelheid vocht die mos nodig heeft?

Je zou een soort van waterdichte voorzetwand moeten maken met een waterslang bovenlangs die continu mos langs de wand naar beneden laat sijpelen. En dat beneden weer opvangen, filteren en opnieuw naar boven pompen. Maar mos ruik je wel, loop maar eens door een bos met veel mos. En paddestoelen zijn er dol op, hoe je dat op lange termijn kan voorkomen weet ik niet. Er zullen met het luchten vast wel eens sporen binnen waaien. En spinnen. Slakken. Pissebedden. Oorwurmen....

Een plantenwand lijkt me dan beter haalbaar, maar ook dan heb je een waterdichte voorzetwand nodig, een opvangbak en een soort bewateringssysteem. Ik weet dat ze in een van die nieuwe gebouwen bij het Windesheim (gebouw X) in Zwolle groene wanden hebben (hadden in elk geval, als ze er niet meer zijn weet je dat ook dat idee niet zo succesvol is), je zou daar eens kunnen kijken.

Als je van het galmen af wilt: er is speciaal stucwerk wat een anti-galm functie heeft. Iets duurder dan een DIY moswand misschien, maar absoluut gebruiksvriendelijker en onderhoudsarmer. Ook in groen verkrijgbaar.
Andere opties:
- tapijt / wandkleed (ook prima DIY project)
- grote planten in de woonkamer (heb je ook groen, zorgt ook voor vermindering van galm)
- andere / meer lampenkappen (ook prima DIY project, grote lampenkappen van stof/katoen)

• Pat911
Geïnspireerd door de alternatieven van Tehh: een mooi schilderij (gekocht of via de kunstuitleen).

Even verder gegoogled naar plantenwanden en er zijn zelfs producten (plantenbakken) die je als wand kan opbouwen. Maar als je handig bent kun je vast wel zelf iets in elkaar timmeren/schroeven.

Bijkomend voordeel van planten t.o.v. mos, je kunt kruidenplantjes verbouwen, dus een verticale kruidentuin, handig als je veel kookt.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het puur om het galmen te doen is: ongelakt kurk, liefst zo grof mogelijk van structuur. Isoleert ook lekker geluid en warmte en is (zeker voor zo'n kleine muur) zeer goed betaalbaar.

Soittakaa Paranoid!

• SPee
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:10
En gewoon behang?

let the past be the past.

• TheCameleon
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07-11 13:27
Het product dat je in je post aanhaalt is volgens mij GreenWalls; Noors rendiermos. Dit is, anders dan de mosgrafitie, gedroogd en daarmee heb je uiteraard veel minder problemen en onderhoud binnenshuis.

http://www.iboma.com/materiaal/wandpanelen-uit-de-natuur/

Ik heb er destijds naar geïnformeerd en kwam op de volgende prijzen:
Greenwalls Forrest
- 50mm dik
- 600x600mm
- 3 panelen per doos
- Prijs per doos € 210,38 ex btw

Voor mijzelf in ieder geval te duur dus ik heb er verder geen ervaring mee.

• T-MOB
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:37

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Behandeld rendiermos kun je ook los kopen. Het wordt wel gebruikt in de modelbouw. Hier kun je het in het groot krijgen voor 18.75 per kilo. Dan moet je alleen iets verzinnen om het tegen je muur te krijgen.

Falling isn't flying \ Floating isn't infinite

• duc848
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14:18
Wauw, en dat gaat allemaal goed qua luchtvochtigheid, en geur bijvoorbeeld?

Ik vind het er wel mooi uitzien!

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 00:29
Een groen grof tapijt dat er op lijkt geen makkelijker idee?

• Pat911
quote:
duc848 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:31:
Wauw, en dat gaat allemaal goed qua luchtvochtigheid, en geur bijvoorbeeld?

Ik vind het er wel mooi uitzien!
Volgens mij gaat dat om gedroogd mos, dus luchtvochtigheid is geen probleem, en geur dus ook niet.

• MonkeySandwich
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16-11 09:38
Een levende moswand lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee. Stank, hoge luchtvochtigheid en uiteindelijk ook je kamer vol met schimmel is niet echt bevorderlijk voor de gezondheid.

• duc848
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14:18
quote:
MonkeySandwich schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:43:
Een levende moswand lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee. Stank, hoge luchtvochtigheid en uiteindelijk ook je kamer vol met schimmel is niet echt bevorderlijk voor de gezondheid.
Dat verklaart een hoop haha :)

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Foto van het audiomeubel topic ter illustratie van de kurk platen:

• JJJ
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:48
Iedereen super bedankt voor het meedenken! :)
Dat ik niet aan levend mos moet beginnen is me onderhand wel duidelijk. Rendiermos zou een optie kunnen zijn, maar ik denk dat dat ook al snel naar de paar honderd € gaat, ook inclusief onderplaat om alles aan te monteren.
Alternatieven als kurk / kleden en dergelijke worden dan wel extra interessant. Uiteindelijk is het doel om de galm terug te brengen en een moswand leek mij een hele mooie manier, maar is niet de enige :)

• Atmoz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:32

Atmoz

Techno!!

Dit lijkt een beetje op mijn "vertical garden".

Is dat niets voor je?

Hier in aanbouw:

Hier klaar:

Atmoz wijzigde deze reactie 24-10-2016 22:16 (39%)

Thuisbioscoop Limburg

• fnoff
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-11 17:53
quote:
atmoz schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:06:

Is dat niets voor je?
Dat ziet er interessant uit, heb je ergens meer info hoe je dit doet en waar je rekening mee houdt?

On topic:
Heb je gordijnen hangen in je kamer? Helpt ook, net als een vloerkleed :-)

"The entire food industry depends on the fact that evolution doesn't happen."

• Pat911
Ik ben gisteravond ook even op zoek geweest. Ik wil zeker geen reclame maken maar ik kwam onder andere uit op plantenwand.eu - ziet er interessant uit, stapelbare bakken met een overloopbak. Dit ga ik eens nader bestuderen.

Liever maak ik het helemaal zelf, een houten frame met houders/planken voor plantenbakken. Als je hangplantachtigen neemt zodat het zicht op de bakken verdwijnt, kun je wel wat moois fabrieken.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

quote:
fnoff schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:33:

Dat ziet er interessant uit, heb je ergens meer info hoe je dit doet en waar je rekening mee houdt?
Dit zijn alle foto's die ik heb:

De boel heb ik verlicht met 4 dimbare spots:

Waar je vooral rekening mee moet houden is dat je niet teveel water geeft, het zijn nepplanten :P

Thuisbioscoop Limburg

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:54

Roozzz

Plus ultra

quote:
atmoz schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:06:

Is dat niets voor je?

Hier in aanbouw:
[afbeelding]

[afbeelding]

Hier klaar:
[afbeelding]
Dat ziet er strak uit. Iets om in gedachten te houden voor mijn volgende huisje :)

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:20
quote:
... hierbij zat ik mij af te vragen: ongelakt, goedkoop uitziend hout - gaat dat niet rotten?
quote:
Waar je vooral rekening mee moet houden is dat je niet teveel water geeft, het zijn nepplanten :P
... waarmee je dus meteen die vraag beantwoord. :)

Ziet er netjes uit!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

quote:
Roozzz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:59:

Dat ziet er strak uit. Iets om in gedachten te houden voor mijn volgende huisje :)
En inderdaad erg leuk voor in huis (dit is m'n slaapkamer).
Ook erg leuk om te maken natuurlijk!

Heb onder in de gang een boompje zelf gemaakt:

Beetje "groen" in huis halen he O+
quote:
vanaalten schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:09:
[...]

... hierbij zat ik mij af te vragen: ongelakt, goedkoop uitziend hout - gaat dat niet rotten?

[...]

Hehe >:)
quote:
Ziet er netjes uit!
Dankjewel.

Ik kijk er ook graag naar... vanuit m'n bubbelbad :9

Thuisbioscoop Limburg

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:31
Die boom is gaaf zeg. Zoiets zou ik ook wel willen maken. Heb je daar work in progres fotos of een guide van of iets dergelijks?

Always look on the bright side of life.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

quote:
Clifdon schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:02:
Die boom is gaaf zeg. Zoiets zou ik ook wel willen maken. Heb je daar work in progres fotos of een guide van of iets dergelijks?
Thanks.

Ik heb een aantal foto's:

Struik ophalen:

Bloesem (best duur O-)) gekocht:

Verzwaarde "voet" (beton in emmer) gemaakt:

Kastje bouwen:

Met vrienden boompje voorzien van bloesem, en tevens wat bij snoeien:

Arduino etc. inbouwen:

Thuisbioscoop Limburg

• Cardinal
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:48
quote:
atmoz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:55:
[...]
fucking brilliant, IKEA nep planten of waar heb je ze vandaan?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

quote:
Cardinal schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:53:
[...]

fucking brilliant, IKEA nep planten of waar heb je ze vandaan?
Jep :)

Thuisbioscoop Limburg

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:31
Echt briljant ik ga volgende week een passende struik zoeken!

Bloesem verlijmd of geknoopt of iets dergelijks?

Always look on the bright side of life.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

quote:
Clifdon schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:03:
Echt briljant ik ga volgende week een passende struik zoeken!
Let wel op dat je niet zomaar een struik ergens van mee mag nemen.
Deze was overreden door een graafmachine daar in het natuurgebied.
En zelfs toen heb ik eerst nog met de Gemeente gebeld om te vragen of ik die struik mocht meenemen.
quote:
Bloesem verlijmd of geknoopt of iets dergelijks?
De bloesem zit er (gedeeltelijk) op gelijmd. De struik heeft stekels, ongeveer de helft van de bloesem zit daar gewoon op/over geschoven.

Thuisbioscoop Limburg

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20:52
Die groene muur lijkt mij ook wel wat, al ben ik wel bang dat het een groot stofnest gaat worden.

• TerraGuy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:22

TerraGuy

The weirdo with the beard

quote:
Ik moest even hard lachen om dit filmpje! :D Ik zie het helemaal voor me:

Bezoeker: 'waar ligt dit en dat?'
Jij: 'In het kastje onder die boom'.

*pruts* *pulk* *trek* *duw* *zucht* *por* *steun* *beuk*

Bezoeker: 'Hoe krijg je dat *$#@-ding open dan??!'
Jij: 'Gewoon een paar keer op kloppen..'

_O-

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 26-08 16:16
quote:
vanaalten schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:09:
[...]

[...]

Ziet er netjes uit!
Tja, wel mooi maar daar gaat toch wat stof inzitten :)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Wat betreft het stof:

Ik heb daar met mijn "vertical garden" gelukkig weinig tot geen last van.
Het ding hangt in de bovenste etage van mijn huis, er is dus niets boven. In het trappenhuis waar hij hangt ligt overal vloerbedekking (ook op de trap) dus mocht er al stof komen (komt natuurlijk altijd wel wat, ook van jezelf enzo) dan blijft dat mooi liggen in/op de vloerbedekking, en gaat dus niet rondzweven zodat het niet in de plantjes terecht komt :) Een keer per jaar spuit met de compressor alles even af.

Thuisbioscoop Limburg

• Marselaar
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 08-11 07:36
quote:
Atmoz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:55:
[...]

Dit zijn alle foto's die ik heb:

De boel heb ik verlicht met 4 dimbare spots:
[afbeelding]

Al gedateerd topic, maar ik wilde toch nog even complimenten geven voor deze creativiteit. Ik zoek zelf iets meer een kant en klaar oplossing, maar als ik dit zie (ook die boom!) dan denk ik misschien toch ook maar eens proberen. Vraagje.... die nepplanten, zie je erg dat het nep is of valt dat mee? En die bloesem is neem ik aan ook nep? Waar haal je dat spul?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

quote:
Marselaar schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:35:

Al gedateerd topic, maar ik wilde toch nog even complimenten geven voor deze creativiteit.
quote:
Ik zoek zelf iets meer een kant en klaar oplossing, maar als ik dit zie (ook die boom!) dan denk ik misschien toch ook maar eens proberen. Vraagje.... die nepplanten, zie je erg dat het nep is of valt dat mee? En die bloesem is neem ik aan ook nep? Waar haal je dat spul?
Als je er van dichtbij goed naar kijkt (en/of voelt) dan zie je wel dat het nep is ja. Maar het doet mijns inziens niet af aan de "totaalbeleving". Tijdens het langslopen of ernaar kijken ziet het gewoon netjes "echt" uit.

Die bloesem is redelijk aan de prijs, daar zie je het nog minder snel. Maar uiteraard als je goed kijkt merk je het ook wel. Maar ook daar geen enkel probleem mee. Het oogt en voelt heel mooi 8) De bloesem komt van bij http://www.bloz.nl/

Thuisbioscoop Limburg

• harmageddon
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:37
@Atmoz
Thanks voor het idee! Dit topic stond al sinds jij hebt gereageerd in dit topic in mijn bookmarks. Afgelopen week tijdens mijn ouderschapsverlof (3 weken geleden weer papa geworden) eens tot uitvoering gebracht.
Zie hier het resultaat in ons trapgat:
Verticale Tuin

Lastigste was de bovenste rand, deze loopt rond. Maar dat heb ik opgelost door dunne planken te buigen en vast te lijmen.
Nu alleen nog spotjes ophangen voor de belichting.

DeepRadio The best in house&dance!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

quote:
harmageddon schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:05:
@Atmoz
Thanks voor het idee! Dit topic stond al sinds jij hebt gereageerd in dit topic in mijn bookmarks. Afgelopen week tijdens mijn ouderschapsverlof (3 weken geleden weer papa geworden) eens tot uitvoering gebracht.
Zie hier het resultaat in ons trapgat:
[afbeelding]

Lastigste was de bovenste rand, deze loopt rond. Maar dat heb ik opgelost door dunne planken te buigen en vast te lijmen.
Nu alleen nog spotjes ophangen voor de belichting.
Allereerst gefeliciteerd met de kleine!
Verder: ziet er leuk uit wat je gemaakt hebt. Mooie planten ook.
Waar vandaan?

Thuisbioscoop Limburg

• harmageddon
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:37
quote:
Atmoz schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 07:13:
[...]

Allereerst gefeliciteerd met de kleine!
Verder: ziet er leuk uit wat je gemaakt hebt. Mooie planten ook.
Waar vandaan?
Thanks.
Bij de Ikea heb ik alles gehaald.

DeepRadio The best in house&dance!

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
gaaf gedaan @Atmoz
btw staat daar je toekomstige diy lederen bank toe te kijken hoe je een boompje jat? ;)

My DnB is Liquid

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:50
Mooie dingen hier - ik kwam echter laatst bij een kantoor binnen en daar hadden ze 1 vlak van 8 bij 4 meter met echt levend mos. Het was er vrij donker maar helaas wist uiteraard niemand er wat vanaf. Behalve dat hij geen water nodig had.. Het kan dus wel tegenwoordig ...

Hier staat hij op foto 3: http://www.rusink.nl/referenties/nedap-kantoorinrichting

volgens de tekst Noors Rendiermos

http://www.iboma.com/product/greenwalls-noors-rendiermos/ Geen prijzen helaas. Ik zit er serieus over na te denken de zoldertrap hiermee af te timmeren

BCC wijzigde deze reactie 18-11-2017 16:38 (39%)

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
BCC schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:25:
Mooie dingen hier - ik kwam echter laatst bij een kantoor binnen en daar hadden ze 1 vlak van 8 bij 4 meter met echt levend mos.
Hoe kom je erbij dat het levend is?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• m0nk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:42

m0nk

16-09-2003 15.15

quote:
kmf schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:48:
[...]

Hoe kom je erbij dat het levend is?
Check even het linkje onderin zijn post ;)

@Hieronder Hoho rustig maar hoor, heb geen behoefte om met je in discussie te gaan over wel of niet levend, echt of nep, plastic of organisch mos :z

m0nk wijzigde deze reactie 20-11-2017 12:59 (27%)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
m0nk schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:52:
[...]

Check even het linkje onderin zijn post ;)
Ja dus? er staat nergens bij dat het levend is. Wel "geen onderhoud nodig"

En als je dit topic een beetje kent dan weet je dat dat gelijk staat aan: geprepareerd.
Andere sites zijn daar wat duidelijker over:
https://www.moswand.eu/het-mos/
https://www.roessink.com/allesovermoswanden/
http://www.wijnenwonen.nl...rs-rendiermos-greenwalls/
https://www.decofleur.com/nl/mos-en-groen/mousse--vert

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• BCC
Volgens de kantoormedewerkers was het levend. Zo zag het er ook uit en zo voelde het ook. Maar grote kans dat het geprepareerd was. Nog steeds mooi iig.

BCC wijzigde deze reactie 20-11-2017 13:15 (26%)

• Pat911
Mijn buurman doet zulke projecten (vooral bij bedrijven maar ook wel bij particulieren). Wel eens wat van gezien, is erg mooi en heeft een warme uitstraling (alles beter dan kale kantoormuren).

• Marselaar
Ik heb inmiddels samples thuis liggen van rendiermos, platmos en bolmos om de kleur te bepalen. Ik heb een ondergrond nodig waar ik het mos op kan lijmen (plat en bol) en nieten (rendiermos). Iemand een idee welk materiaal ik het beste zou kunnen nemen? En dan nog een goede lijst, maar die schijn ik bij de bouwmarkt gemakkelijk te kunnen krijgen. Afdeklijsten/plinten.

• BCC
Ik zou gewoon mdf of chipboard pakken. Waar heb je het gehaald?

• Marselaar
quote:
BCC schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:31:
Ik zou gewoon mdf of chipboard pakken. Waar heb je het gehaald?
Mos samples komen van moswand.eu . Daar ga ik het ook bestellen. Nog best lastig, kleuren kiezen ;-)

• TommyLapo
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19-12-2018
Ik heb in mijn uitbouw een moswand staan.

Kan helaas geen foto toevoegen :(

https://www.moswens.nl/fo...ricis%2Cdimidium%2Cforest

Het lijkt op de 5e foto van het 3e rijtje.

Ik heb er geen moment spijt van, en ik denk dat ik er nog 1 op kantoor wil.
Op https://www.groeneluxe.nl/verticale-tuin/ zie ik aan die bar een heel leuk design.

Het enige wat erg vervelend is, is dat ze best prijzig zijn per m2.

Misschien wil ik het wel zelf doen, maar zulke groene vingers heb ik niet.
Dus dat wordt even kijken wat ik het beste kan doen.

• Sport Addicted
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 23:50
Aan het oriënteren om toch eens zelf het eea uit te gaan proberen met mos.
Iemand een idee waar lijsten zijn te vinden om het op te verwerken? Mooiste lijkt me zelfs ronde lijsten met een goede opstaande rand
Dit zelf maken kan uiteraard ook, maar daar ben ik niet zo handig in gok ik
Eveneens aan het zoeken naar workshops. Die nog niet kunnen vinden

Sport Addicted wijzigde deze reactie 05-10-2019 23:50 (10%)

• Remcotje77
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 28-10 19:12
Beste mensen,

Ik was van plan om een moswand te laten plaatsen in mijn kantoor, via internet kwam ik op deze site terecht met veel informatie: moswand Ik wil gebruik maken van alleen rendiermos alleen het laten plaatsen is erg prijzig. Ik heb een wand van ca. 20m2 en ik had zoiets als dit in gedachten: dan ook zo met van die spotjes boven het mos. Ik zit er nu dus aan te denken om het gewoon zelf te gaan maken, heeft iemand hier ervaring mee en eventueel nog tips? De wand is trouwens van gips en ik las dat er ongeveer 6 tot 8kg per m2 mos op gaat, zou ik de wand moeten verstevigen?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True