SSD langzamer dan 5400rpm HDD

Pagina: 1
Acties:

• michielsweb
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-12-2025
gister een moederbordje gekocht asrock h81m-dgs r2.0
leuk huis tuin keuken moederbordje alleeen haalt de ssd maar een 2mbs enstaat op 100% in windows usage.
het is een sandisk sorry type nr weet ik niet 1/2 /3
terwijl als ik de ssd in mijn computer douw draait hij als een sneltrein door.

iemand een idee?

Verwijderd

Dat kan om een kabelprobleem gaan, wat je kunt uitlezen met de SMART gegevens. Zie dit topic: Check je SMART.

Het is wel handig als we weten om welke SSD het gaat. ;)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:38
Kan natuurlijk geen kwaad om in je openingspost een beetje volledig te zijn qua specificaties... :(

Welk type SSD?
Wat voor kabel? Al een andere geprobeerd?
Op welke aansluiting van het moederbord heb je 'm precies aangesloten? Andere aansluiting geprobeerd?
Nieuwe Windows-installatie of een bestaande gekloont?

[ Voor 5% gewijzigd door vanaalten op 22-10-2016 14:55 ]

• michielsweb
sata_0 (3 6gbs ) en 1 zelfde
sata_2 (2) ook geprobeerd geen succes.

nieuw windows.

sandisk label is eraf helaas vandaar gebrek aan info over ssd

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-10-2025
Gelukkig kun je dat in schijfbeheer terugvinden. Rechtermuisknop op de schijf die je bedoelt en dan naar eigenschappen. En daar staat het merk+ type.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Duidelijke info....is wat er nodig is. In duidelijke zinnen, nu moeten we meer vragen dan aan oplossingen valt te denken.

Dus nieuwe computer, met een verse windows 10 install ?
Is windows in zijn geheel geupdate? Zoekt hij niet meer naar updates en zijn er geen processen die veel cpu en disk gebruiken? (te zien in taakbeheer)

Laat de smart eens zien, screenshot.
Laat asssd bench zien, ook een screenshot.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
In bios harde schijf controller op AHCI zetten.
Als windows zonder AHCI is geïnstalleerd, en je zet de bios AHCI, dan kan het zijn dat windows een blauwe scherm laat zien en dus vastloopt , omdat er geen driver voor AHCI is.

Rest van de bios goed ingesteld?

• michielsweb
ik heb eerder vandaag de pc terug geleverd aan de winkel. omdat er ook naar zoeken van oorzaken in bios niks gevonden werd. ik vermoed zelf dat de sata verbinding op de moederbord niet goed loopt.

bios heb ik alles all geprobeerd. dus tja afwachten:)

Verwijderd

Beste michielsweb,

Je opent hier een topic in de hoop dat onze reacties jou verder kunnen helpen.

Daarvoor zijn twee dingen vereist:

1) dat je genoeg informatie aanlevert;
2) dat je wat doet met de geboden feedback.

Beide punten kunnen beter. Zo was het uitlezen van de SMART gegevens waarmee je kabelfouten kunt detecteren, een kleine moeite waarbij je binnen enkele minuten duidelijkheid hebt. Ook het vermelden van het type SSD is iets wat in je startpost thuishoort.

Bedenk: je vraagt ons om onze tijd te besteden aan het oplossen van jouw probleem. Als je vervolgens niets doet met de geboden feedback, had je beter ook geen topic kunnen openen.

Tot slot het verzoek je zinnen te beginnen met een hoofdletter. Lees hier meer over wat er van je verwacht wordt op dit forum: Policy: Alle regels die op het forum gelden.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1