27" monitor met hogere resolutie

Pagina: 1
Acties:

• joombler
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07-2022
Hoi forum,
Kan iemand mij adviseren: ik ben van plan om een 27" monitor aan te schaffen.
Er zijn er genoeg te koop alleen wil ik graag een hogere resolutie dan 1920 x 1080 omdat het anders niet echt werkbaar is (onscherp en relatief groffe desktop).
Denk zelf aan 2560 x 1440 resolutie; daar zal danook weer een nieuwe videokaart bij moeten worden gekocht.

Kan iemand een goede combi aanbevelen of zijn er geen slechte monitors/grafische kaarten meer?
Ik gebruik beiden voor Photoshop en wat (3D) animatiewerk. De monitor liefst geen uitgerekte in de breedte (16:9) maar eentje die de afmetingen van een iMacscherm heeft. Zag al een Dell Ultrasharp U2715H voorbijkomen. Acer Predator XB271HUbmiprz is mij iets te duur evenals een EIZO (16:9).

Wie kan mij wat wijzer maken? Alvast bedankt!

• Kser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-02 22:29
joombler schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:42:
De monitor liefst geen uitgerekte in de breedte (16:9) maar eentje die de afmetingen van een iMacscherm heeft.
iMac schermen zijn ook 16:9, kijk maar Wikipedia: iMac (Intel-based)

https://tweakers.net/cate...YQV0oZwmjvhFWSF6FAv-qKUHw

[ Voor 23% gewijzigd door Kser op 22-10-2016 12:51 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

• joombler
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07-2022
iMac schermen zijn ook 16:9, kijk maar [URL="https://en.wikipedia.org/wiki/IMac_(Intel-based)#iMac_with_Retina_display"]
Je hebt gelijk - ik was even mis met mijn 24" IIjama scherm (53x30 - lijkt veel langerekter voor een 16:9).
Bedankt voor je reactie
/Jmblr

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:34

j4y

Niet echt advies maar ik heb afgelopen vrijdag een Benq GW2765HE gekocht, 27 inch, 1440p IPS. Ik was ook even bang dat het niet zou lukken zonder goede videokaart, maar de monitor kan volle resolutie via HDMI vanaf mijn laptop (Dell 7520 RE) en ook aangesloten met een DVI-HDMI koppelstukje op een GTX275 (had zo snel geen dual link DVI). Het enige is dat die combi maximaal op 55hz werkt ipv. de 60hz (maar dit merk ik verder niet eigenlijk in desktop use (custom resolution aanmaken op 55hz ipv 60 @ control panel).

De keuze viel op deze monitor voornamelijk op prijs (een van de goedkopere ips 1440p).

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou proberen om iets specifieker te zijn in je wensen;
- hecht je waarde aan een goede kleurweergave?
- welke aansluitingen zou je graag zien
- moet er een usb'hubje inzitten, of geef je hier niet om?
- moet de monitor in hoogte verstelbaar zijn?
- moet er een vesa-mount opzitten?
Etc etc etc

Het enige wat we momenteel weten is dat je een 27" 1440p monitor zoekt waar er meer dan 100 van in de pricewatch te vinden zijn.
https://tweakers.net/cate...AasoSc5SsopWMzY0NlWJra2sB
Kan iemand een goede combi aanbevelen of zijn er geen slechte monitors/grafische kaarten meer?
Natuurlijk zijn die er maar dit is afhankelijk van jouw wensen. Als je geen wensen hebt is alles goed. Wil jij een vesa mount dan zijn alle monitoren zonder een slechte keus voor je ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Switchie op 23-10-2016 15:39 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Ik heb zelf een jaar terug een LG 29UB55 gekocht na het te hebben gezien van een demo-scherm. Past denk ik wel in je smaak en heeft 4 verschillende inputs die je gebruiken kunt.

Met 2D prima, 3D uitstekend om op gamen. Lichtopbrengst is goed en de maximale resolutie 2560x1080 kijkt wel zo prettig.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:54
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:42:
Ik heb zelf een jaar terug een LG 29UB55 gekocht na het te hebben gezien van een demo-scherm. Past denk ik wel in je smaak en heeft 4 verschillende inputs die je gebruiken kunt.

Met 2D prima, 3D uitstekend om op gamen. Lichtopbrengst is goed en de maximale resolutie 2560x1080 kijkt wel zo prettig.
En in de hoogte te vergelijken met een 24 inch. Leuk voor films of gamen, maar je krijgt er alleen maar een bredere dan full-HD monitor voor en heeft bij Office of internet dus geen enkele meerwaarde.

Die monitor is 21:9 en is dus nog veel breder en platter dan 16:9.

[ Voor 5% gewijzigd door White Feather op 23-10-2016 17:26 ]

Verwijderd

White Feather schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:25:
[...]

En in de hoogte te vergelijken met een 24 inch. Leuk voor films of gamen, maar je krijgt er alleen maar een bredere dan full-HD monitor voor en heeft bij Office of internet dus geen enkele meerwaarde.

Die monitor is 21:9 en is dus nog veel breder en platter dan 16:9.
Ieder z'n voorkeur of wens. Ik heb de gok gewoon genomen met dit scherm en vindt het geen miskoop. Hij gaat op korte duur wel plaats maken voor waarschijnlijk een Philips BDM4065UC.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ga voor een Dell. Als je meer geld hebt kan je altijd nog naar Eizo enz. kijken, maar meestal hebben mensen met geld ook wel een partner/bedrijf die het allemaal lekker voor ze uitzoekt :p

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:30:
[...]

Ieder z'n voorkeur of wens. Ik heb de gok gewoon genomen met dit scherm en vindt het geen miskoop. Hij gaat op korte duur wel plaats maken voor waarschijnlijk een Philips BDM4065UC.
Uiteraard. Maar heeft heeft die wensen als vertelt in zijn OP.

[quoteIk gebruik beiden voor Photoshop en wat (3D) animatiewerk. De monitor liefst geen uitgerekte in de breedte (16:9) maar eentje die de afmetingen van een iMacscherm heeft. [/quote]

Lijkt mij dus duidelijk dat hij niet opzoek is nar een 21:9 scherm.
Pagina: 1