ALDI pc aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:21

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Topicstarter
Ik heb een aldi pc-tje, en die dingen zijn niet over te clocken, zoals in menig topic is terug te vinden.

Maar goed, er zit een mini ATX moederbord in van ASUS. En daarop een PIII-900 (huh ? ja, inderdaad) maar goed. Ik zoek een moederbord waar ik mijn proc op kan zetten, en hem dan redelijk overclocken. Ik hoop dat hij dan ook nog in mijn kast past. Die kans zal wel klein zijn of niet ? Of passen de meeste moederborden in alle kasten ?

Beetje newbie vraag, en aan de ander kant is de vraag welk moederbord natuurlijk ook een beetje een slotje reeds waard. Maar ik moet echt weten wat de redelijkste optie is.

Het moet gewoon een simpel moederbord zijn, waarmee ik mijn proc kan overclocken, anything will do, mits ASUS natuurlijk..

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom moet het asus zijn :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• TUNER
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2020

TUNER

Zo is't maar net.

Moet je ff je bev plaat achter je MB checken, daar staan vast wel wat gegevens op, maak er anders even een foto van en post m dan weet je het binnen no-time :)

....You're just Furious 'cause your car isn't Fast

Verwijderd

Asus is goed over te clocken hoor! :?
Met mijn Asus P3B-F gaat het echt goed. >:)

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik had eerder ook een aldi-pc en daarvan had ik de processor in een asus cusl2 geprikt. Haalde toen 667@850 MHz

Verwijderd

neem gewoon de ASUS A7V133. Dat mobo roeleerd enorm! en is ook goed mee te OC'en..

MzzL

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Op vrijdag 29 juni 2001 13:59 schreef Xtreem_Machine het volgende:
neem gewoon de ASUS A7V133. Dat mobo roeleerd enorm! en is ook goed mee te OC'en..

MzzL
Voor een PIII :? Mag jij me uitleggen hoe je dat wilt gaan doen!

Maar voor een asus-bordje, kijk gewoon effe op de site, dan weet je wat er te koop is!

Verwijderd

cusl2-c!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een P3-900E zit met z'n enorm hoge multiplier niet erg ruim wat tweaken betreft-

Iedere MHz FSB hoger geeft 9MHz meer CPU speed, dus wil je in zo klein mogelijke stappen OC-en. De CUSL2-C (al dan niet Black Pearl) is een geweldig bord, maar de FSB instellingen zijn niet per MHz te doen.

Daarvoor moet je natuurlijk bij ABIT zijn- probeer de SA6-R voor de ultieme tweak-ervaring- op een verder best degelijke plank.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

kijk goed op het mobo van je Aldi PC meschien zie je erguns een model Nr. staan zoek hier op en download een bios bij een vriens van mij heeft een P-b pctje en die heeft er nu ook een mooien AMI bios weer in zitten nu kan zijn P3 800 /133 in stellen op een bus van Max 200 ( atans dat geeft het mobo dus hij draait hier nu niet op he )
Op vrijdag 29 juni 2001 10:54 schreef seilander het volgende:
Ik heb een aldi pc-tje, en die dingen zijn niet over te clocken, zoals in menig topic is terug te vinden.

Maar goed, er zit een mini ATX moederbord in van ASUS. En daarop een PIII-900 (huh ? ja, inderdaad) maar goed. Ik zoek een moederbord waar ik mijn proc op kan zetten, en hem dan redelijk overclocken. Ik hoop dat hij dan ook nog in mijn kast past. Die kans zal wel klein zijn of niet ? Of passen de meeste moederborden in alle kasten ?

Beetje newbie vraag, en aan de ander kant is de vraag welk moederbord natuurlijk ook een beetje een slotje reeds waard. Maar ik moet echt weten wat de redelijkste optie is.

Het moet gewoon een simpel moederbord zijn, waarmee ik mijn proc kan overclocken, anything will do, mits ASUS natuurlijk..

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Op vrijdag 29 juni 2001 13:59 schreef Xtreem_Machine het volgende:

MzzL
Ik geef je een 100-tje als het jouw lukt om een Intel CPU op een AMD moederbord te proppen...

Lijkt me btw. wel eens een leuk plan om te proberen, lekker funky ;) (Vuuhrwerhk)

edit:

Het is hij wie u altijd voorligt, Twynn.

Intentionally left blank.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07
>> PM <<
Pagina: 1