iPhone 5S touchscreen doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij de iPhone 5S van mijn vrouw doet het scherm ineens vreemd.

Ze/ik kan nijna niet meer typen. Tikken op apps werkt nauwelijks. Tik je bijv. Op een app dan scrollt het scherm ineens ergens anders naar toe.

Even uit en aanzetten helpt even.
Resets al gedaan.

Wat zou dit kunnen zijn? En hoe is het op te lossen? Kan er zo snel niks over vinden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan het zijn dat er een kras op je scherm zit, die ervoor zorgt dat je scherm denkt dat er een 'vinger' op drukt? Ik heb het een keer eerder gehad (weliswaar met een andere telefoon), misschien even goed nakijken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nee, scherm ziet er puntgaaf uit. Zit altijd in een 'wallet-case'.
Er zit ook geen screenprotector op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Overal waar ik kijk wordt men verwezen naar de Apple Store. Ben je in de gelegenheid om dat te doen? Als er niks op het display zit, je een factory reset hebt gedaan, dan kijkt het mij een hardware probleem.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:51
Kwa leeftijd van het toestel model zou ik eens zonder hoes op een vlakke tafel leggen, beide zijden even proberen of het toestel helemaal vlak is. Het zou zomaar kunnen dat de accu is opgezwollen en van binnenuit drukt tegen het scherm. Het is inderdaad verstandig even naar de Apple Store te gaan of naar een lokale (betrouwbare) reparateur. Er zit geen fabrieksgarantie meer op het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik lees nergens, dat het toestel geen garantie meer heeft? Kan best, natuurlijk, het model is immers al drie jaar op de markt, maar niet alle exemplaren zijn drie jaar oud, zelfs nu is de 5s nog gewoon nieuw te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Gebeurt dat wanneer je de iPhone aan de lader hangt? Als zo is dan ligt het aan je kabel, die is waarschijnlijk niet de originele of niet gecertificeerd door Apple.

Is de iPhone ooit gevallen in de water? Of in de regen gebruikt? bij de reparatie geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, de iPhone is begin dit jaar in het water gevallen. Paar maandjes later waren er ook problemen. Maar dan met het geluid. Ze verstond de bellers niet goed. Dat was tegen de tijd dat Applecare afliep. Baal daar nog steeds van.
Meldde een week voor afloop de problemen. Toen wilde men dat in eerst vanalles ging testen en moest kijken if dat hielp. Op gegeven moment zei ik dat Applecare afliep en dat ik oplossing wilde. Toen vertelde men dat ik me geen zorgen moest maken. Probleem was binnen periode gemeld. Yeah right. Puntje bij paaltje wilde ze de telefoon dus niet meer onder Apple care voorwaarden omruilen en zou mijn vrouw dus 1 a 2 wkn zonder iPhone zitten. Wat volgens mij nog steeds een schending van de voorwaarden is.

Maar goed op zich trok het geluid wel bij.
Maar ja...wie weet hadden we dus nu deze problemen dus niet...

Zou die val in het water 8 maanden geleden tot deze problemen kunnen leiden? Zou een klacht richting Apple nog zin hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:56
100% waterschade.
Kijk maar eens wat videos van Louis Rossman welke langdurige schade dat toebrengt. YouTube: Louis Rossmann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
readytoflow schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:22:
Ja, de iPhone is begin dit jaar in het water gevallen. Paar maandjes later waren er ook problemen. Maar dan met het geluid. Ze verstond de bellers niet goed. Dat was tegen de tijd dat Applecare afliep. Baal daar nog steeds van.
Meldde een week voor afloop de problemen. Toen wilde men dat in eerst vanalles ging testen en moest kijken if dat hielp. Op gegeven moment zei ik dat Applecare afliep en dat ik oplossing wilde. Toen vertelde men dat ik me geen zorgen moest maken. Probleem was binnen periode gemeld. Yeah right. Puntje bij paaltje wilde ze de telefoon dus niet meer onder Apple care voorwaarden omruilen en zou mijn vrouw dus 1 a 2 wkn zonder iPhone zitten. Wat volgens mij nog steeds een schending van de voorwaarden is.

Maar goed op zich trok het geluid wel bij.
Maar ja...wie weet hadden we dus nu deze problemen dus niet...

Zou die val in het water 8 maanden geleden tot deze problemen kunnen leiden? Zou een klacht richting Apple nog zin hebben?
Als de iPhone(behalve iphone 7) in de water is gevallen, kan het nooit meer als oude zijn. Dingen gaan sneller kapot, batterij lopen sneller leeg of wordt heet, hier en daar problemen, levensduur van de iPhone is gewoon veel korter. Waterschade kan zeker na 8 maanden nog problemen geven, zelfs na jaren ;)

Als je geen harde bewijs heb, heeft het weinig zin.
Maar niet geschoten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Dat is het hem...er zat Apple Care plus op. En ik had vanwege de geluidsproblemen bij bellen dat issue aangemeld. Volgens mij toen ook eerlijk gezegd dat ie ooit in het water is gevallen, maar weet niet meer zeker of dat er sprake kwam. Toen hij eenmaal opgestuurd mocht worden, was de AppleCare afgelopen en kon er geen vervangen toestel meer geregeld worden. Wat volgens mij niet correct is, omdat de klacht meer dan een week voor de dekking afliep is aangemeld.

Nu dus deze problemen. Die waren misschien niet voorgekomen als het toestel in mei gewoon onder garantie omgewisseld zou zijn geweest. Ik heb het destijds laten lopen omdat de problemen verdwenen en Apple wel erg lastig deed. Weet dus niet of ik nu alsnog een klacht zou kunnen indienen?

Had gehoopt dat dit met een reset weer zou werken.

[ Voor 16% gewijzigd door readytoflow op 23-10-2016 20:52 ]

Pagina: 1