Xbox One (S) voor de vriendin (en voornamelijke streaming)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-08 18:19
Beste Tweakers

Daar Kerstmis en de verplichte overdracht van cadeau's er zit aan te komen, ben ik op zoek naar een leuk cadeau voor de vriendin.

Aangezien de verjaardag nog tussen nú en Kerst zit, hou ik de verjaardag voor de leuke, melige cadeau en Kerst dan weer voor het praktische!

Dat terzijde, mijn oog is ergens wel op de Xbox One S gevallen;
- < €300
- streaming mogelijkheden vanaf PC
- gf heeft vroeger haar Xbox 360 grijsgespeeld

Mijn vraag, concreet, is of de streaming mogelijkheid verder staat dan dat ze staat met onze Sony Bravia tv.
Het probleem is namelijk dat je enkel film kan streamen zonder ondersteuning voor ondertitels.

Nu is mijn vraag, kun je .srt-files op je televisie laten afspelen adhv Xbox One S?

Dank je wel voor jullie antwoord.
Tenzij jullie leuke alternatieve cadeau's weten.
Mijn eindbedoeling is in principe dat streamen en op een mooie, soepele manier Assassin's Creed laten draaien voor de vrienden, ze is er verzot op.

RRV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Volgens mij is het std niet mogelijk om srts erop te tonen, maar ja kan gewoon plex gebruiken. Dan gaat het wel....krijgt ze er gratis leuke interface bij waar ze kan kiezen uit het aanbod :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
azz_kikr schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:22:
Volgens mij is het std niet mogelijk om srts erop te tonen, maar ja kan gewoon plex gebruiken. Dan gaat het wel....krijgt ze er gratis leuke interface bij waar ze kan kiezen uit het aanbod :D
Plex zeg je? Zal dat eens opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
RRV schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:34:
[...]

Plex zoekt er zelf subs bij. Kun je ook via een Chromecast gebruiken en je telefoon als AB gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

RRV schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:34:
[...]

Je hebt feitelijk 2 grote spelers: Plex en kodi.

- Plex 'echte streamer) maakt gebruik van een plexserver welke al je content aanbied en die eventueel transcode naar een formaat die je apparaat kan spelen. Er bestaan clients voor 90% van alle apperaten/tv's.
Je moet op je pc / Nas Plex server installeren en dan doet deze al het werk voor je chromecast/xbox/.... je kan dan ook bv van de trein naar je eigen series kijken, stoppen, thuiskomen en verderkijken op je pc.

- Kodi: mediaspeler, kan op veel minder geinstalleerd worden maar meeste mensen installeren het op een raspberry pi. Kan je 90% van alle formaten deftig afspelen als het maar h264 is en geen hi10p. Deze kan rechstreeks spelen van shares of usb sticks/schijven.

Moet je maar eens kijken wat van die 2 voor jou meeste intressant is (lijkt me plex, moet je geen nieuwe dingen kopen) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
azz_kikr schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:42:
[...]

Je hebt feitelijk 2 grote spelers: Plex en kodi.

- Plex 'echte streamer) maakt gebruik van een plexserver welke al je content aanbied en die eventueel transcode naar een formaat die je apparaat kan spelen. Er bestaan clients voor 90% van alle apperaten/tv's.
Je moet op je pc / Nas Plex server installeren en dan doet deze al het werk voor je chromecast/xbox/.... je kan dan ook bv van de trein naar je eigen series kijken, stoppen, thuiskomen en verderkijken op je pc.

- Kodi: mediaspeler, kan op veel minder geinstalleerd worden maar meeste mensen installeren het op een raspberry pi. Kan je 90% van alle formaten deftig afspelen als het maar h264 is en geen hi10p. Deze kan rechstreeks spelen van shares of usb sticks/schijven.

Moet je maar eens kijken wat van die 2 voor jou meeste intressant is (lijkt me plex, moet je geen nieuwe dingen kopen) O-)
Daar heb je wel een punt.

Nu, het enige wat ik écht nodig heb, is een "stream-ontvanger". Alles vertrekt toch vanuit mijn pc.
Ondertussen ben ik wel aan het shiften richting een budget game-pc in plaats van de Xbox dan.

De reden waarom: het stream-probleem is direct opgelost (overzetten op een stickje bv.).
Iets meer keuze qua games, two-player ondersteuning met Xbox-bakjes.

Ik denk wel dat ik voor €150 een mobo + chip op de kop kan tikken via V&A, ik pleur er mijn eigen GPU in en schaf mijzelf een nieuwe aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Kan zelfs zijn als je TV recent genoeg is, dat je plex rechstreeks op je tv kan installeren (anders chromecast/je htpc/..)
Dan is het kwestie van de server te installeren op je main computer, je library toevoegen, en kijken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRV
azz_kikr schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:40:
Kan zelfs zijn als je TV recent genoeg is, dat je plex rechstreeks op je tv kan installeren (anders chromecast/je htpc/..)
Dan is het kwestie van de server te installeren op je main computer, je library toevoegen, en kijken maar.
Ik schenk je een medaille!

Zonet even de tijd gevonden om Plex te proberen via de televisie en inderdaad, zoals je zegt, de televisie is recent genoeg om Plex te draaien. Mét ondertitels!

Je hebt hier twee mensen heel gelukkig gemaakt! ;)
Ik kan eindelijk streamen met ondertitels!
Pagina: 1