Toon posts:

Nieuwe pc gekocht, steam games laggen erop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 20-10-16 een nieuwe pc gekocht, en sindsdien laggen al mijn steam spellen (Rocket league, CSGO, Gmod), maar niet-steam spellen zoals League of legends hebben geen enkel probleem. Ligt het dan aan steam of aan mijn pc? Dit zijn de specs:
Operating System:
Windows 10 Education 64-bit
CPU:
Intel Core i5 6400 @ 2.70GHz
Skylake 14nm Technology
RAM:
8,00GB Single-Channel Unknown @ 1063MHz (15-15-15-36)
Motherboard:
ASUSTeK COMPUTER INC. B150M-C (LGA1151)
Graphics:
LG FULL HD (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics 530 (ASUStek Computer Inc)
3071MB NVIDIA GeForce GTX 1060 3GB (MSI)
SLI Disabled
Storage:
931GB Western Digital WDC WD10EZRZ-00HTKB0 (SATA)
Optical Drives:
HL-DT-ST DVDRAM GH24NSD1
Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
(ik heb dit letterlijk gekopieerd van de speccy app dus het kan wat onoverzichtelijk zijn, sorry daarvoor)
Ik gebruik windows 10.
Op mijn oude computer (7/8 jaar oud ding, niet voor games gemaakt) had ik geen enkel probleem.
Ik heb al de Xbox DVR uitgezet, en de drivers van de videokaart geupdate, maar het probleem blijft aanhouden en ik heb ook niemand met hetzelfde probleem kunnen vinden.
En aangezien ik zelf niet zoveel verstand van computers heb dacht ik laat ik een topic aanmaken.
Dus als iemand iets weet zou ik het graag willen horen :)
Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-10-2016 00:46)

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Heb je steam en alle spellen eens opnieuw geïnstalleerd?
Wie weet lost dat alles op (ja ik weet het is veel moeite)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:48

Detmer

Professioneel prutser

Drivers van de videokaart geïnstalleerd?
Beeldscherm op de goede videokaart aangesloten en niet op de onboard kaart?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Detmer schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:52:
Drivers van de videokaart geïnstalleerd?
Beeldscherm op de goede videokaart aangesloten en niet op de onboard kaart?
Yup beide zijn goed, heb het nog even gecheckt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
coolbvrobin schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:02:
Dat was inderdaad ook wat een vriend van me voorstelde, dus ik denk dat ik inderdaad dat dan maar ff doe, ik zal laten weten of dat het oplost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 01:11
Installeer alle drivers van het moederbord van de website van je fabrikant, kennis had problemen dat games gingen crashen en achteraf bleek een verouderde driver de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Mizgala28 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:34:
Installeer alle drivers van het moederbord van de website van je fabrikant, kennis had problemen dat games gingen crashen en achteraf bleek een verouderde driver de boosdoener.
hij zij dat normale games (non steam) het wel deden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
Als alleen steam games issues geven heeft het zeer wss met steam te maken. Ik zou eens beginnen met bijv de steam overlay uit te zetten, steam herinstalleren, en vervolgens de games de herinstalleren.

tip: gooi niet alle bestanden van je games weg. maar kopieer ze eerst naar een nieuwe map. uninstall de games en plak de bestanden terug in de steam install folder: dat bespaart je een hoop downloaden. Als het dan nog niet werkt zou ik alles opnieuw doenloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:50:
en sindsdien laggen al mijn steam spellen
Wat bedoel je met laggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
coolbvrobin schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:35:
[...]

hij zij dat normale games (non steam) het wel deden 8)7
Verkeerd gelezen, sorry
Croga schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:41:
[...]

Wat bedoel je met laggen?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lag

Laggen is meervoud van lag.

Met andere woorden, laggen houdt in dit specifieke geval in dat de framerates van de spellen veel lager zijn dan dat het zou moeten om het speelbaar te houden.

Een spel dat op 30fps niet draaien maar die constant op bijvoorbeeld 20fps draait heeft dus last van lag.

Als de frames van het spel echter voor een fractie van een seconde op 2 lager zijn en dan weer naar normale snelheid terugkeren heet dat framedrops.

Of doelde je op iets anders? Je post is onduidelijk.

[ Voor 71% gewijzigd door Mizgala28 op 22-10-2016 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad opgelost door steam, en daarmee de spellen, opnieuw te downloaden, ik had niet verwacht dat de oplossing uiteindelijk zo voor de hand liggend was :P Bedankt voor de hulp en moeite allemaal!

Edit: Met laggen bedoelde ik inderdaad dat de spellen last hadden van een onspeelbaar lage fps, zoals Mizgala28 heeft uitgelegd.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2016 00:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Ik zou je sterk adviseren dat stuk eens door te lezen.
Laggen is meervoud van lag.
Nee, "laggen" in het Nederlands is de werkwoordsvorm van "lag", niet het meervoud.
Met andere woorden, laggen houdt in dit specifieke geval in dat de framerates van de spellen veel lager zijn dan dat het zou moeten om het speelbaar te houden.
Een spel dat op 30fps niet draaien maar die constant op bijvoorbeeld 20fps draait heeft dus last van lag.
Als de frames van het spel echter voor een fractie van een seconde op 2 lager zijn en dan weer naar normale snelheid terugkeren heet dat framedrops.
En dit is precies waarom ik TS vroeg wat hij bedoelde met "laggen".

Zoals je in de link kunt lezen die je post, heeft lag helemaal niets met framerate te maken maar met latency. Ofwel: Wanneer je iets op je controller doet en het resultaat vertraagd op het scherm komt noemen we dat "lag"; er is een vertraging tussen actie en reactie. Dit kan te maken hebben met vertraging in verwerking van de actie, vertraging in het netwerk of vertraging in de afbeelding.

Vandaar ook mijn vraag. Als TS bedoelt dat de framerate van zijn spellen te laag is, heet dat geen lag maar gewoon langzaam. Als TS daadwerkelijk lag had bedoelt dan waren alle adviezen hierboven zinloos geweest.
En vandaar ook dat ik antwoord van TS nodig had en niet van een willekeurig ander iemand. Alleen TS weet wat hij bedoelde met lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Croga schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 08:11:
Als TS bedoelt dat de framerate van zijn spellen te laag is, heet dat geen lag maar gewoon langzaam.
Jij bent de eerste persoon die ik dat hoor zeggen, jij vindt het langzaam en dat is prima maar het is gewoon lag.

Lag heeft meerdere betekenissen en dat is er 1 van, simpel.

Gelukkig heeft TS zijn probleem inmiddels opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Mizgala28 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:51:
Jij bent de eerste persoon die ik dat hoor zeggen, jij vindt het langzaam en dat is prima maar het is gewoon lag.
Lag heeft meerdere betekenissen en dat is er 1 van, simpel.
Gelukkig heeft TS zijn probleem inmiddels opgelost.
Dat jij er meerdere betekenissen aan geeft betekend niet dat dat ook zo is. Lag is een gewoon engels woord met een mooie, eenduidige, definitie: De vertraging die optreed tussen actie en geobserveerde reactie.

Betekenissen toekennen aan woorden die er niet aan toegekend horen te worden zorgt voor enorme spraakverwarring. Het resultaat daarvan is dat een probleem niet meer fatsoenlijk aangepakt of opgelost kan worden. Daarom is het belangrijk dat mensen woorden op dezelfde manier gebruiken en dan liefst op de manier zoals die door de taal gedefinieerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Croga schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:11:
[...]

Dat jij er meerdere betekenissen aan geeft betekend niet dat dat ook zo is. Lag is een gewoon engels woord met een mooie, eenduidige, definitie: De vertraging die optreed tussen actie en geobserveerde reactie.

Betekenissen toekennen aan woorden die er niet aan toegekend horen te worden zorgt voor enorme spraakverwarring. Het resultaat daarvan is dat een probleem niet meer fatsoenlijk aangepakt of opgelost kan worden. Daarom is het belangrijk dat mensen woorden op dezelfde manier gebruiken en dan liefst op de manier zoals die door de taal gedefinieerd is.
Dan vraag ik mij af wat er zo onduidelijk aan is, vraag een gemiddelde (hardcore, maar ook casual) gamer wat lag is en je krijgt het antwoord dat ik gaf.

Maar hé, ligt vast aan mij neem ik aan? Schuif de schuld niet in mijn schoenen aub, als ik aan een gamend persoon vraag hoe je een spel waarin de framerate constant zo laag is dat deze onspeelbaar is noemt, krijg ik of "geen idee" te horen of lag.

Al heet het een wortel, het is al bekend dat mensen vaak een eigen twist aan een woord maken en in dit geval noemt vrijwel iedereen het lag, je kan uren en uren doorgaan wat het wel of niet is maar dat heeft geen nut.

Daarnaast hoop ik niet dat je ook problemen hebt als mensen WTF of LOL zeggen aangezien deze woorden/afkortingen ook niet bestaan (en in het nederlands betekend het woord lol helemaal iets anders).

Klaag tegen de algehele wereld als het je niet bevalt, ik pas mij gewoon aan op wat mensen het noemen zodat de meesten het begrijpen, dat jij er moeilijk over doet is eerlijk gezegd niet mijn probleem.

Bij deze stop ik graag met deze achterlijke discussie aangezien de probleem van de TS al opgelost is.

(P.S. meestal vraag ik ook mensen welk type lag ze bedoelen, oftewel lag in games door lagere framerate of lag dus vertraging bij reactie in games of interface van een OS en ga zo door)

[ Voor 16% gewijzigd door Mizgala28 op 23-10-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

XBOX DVR in Windows 10 al uit gezet?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Pagina: 1