Vervanger gezocht voor Philips 65PUS9809

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:00
Wij hebben sinds een klein jaar een Philips 65PUS9809 aan de muur hangen.
Deze bevalt erg goed, met name 4-zijdig Ambilight.
Helaas is de TV de afgelopen week stuk gegaan en kan deze niet gerepareerd worden. Deze zal worden gecrediteerd, dus wij kunnen een ander toestel uitzoeken (mag eventueel ook van een ander merk dan Philips zijn)

De TV beviel prima (na de laatste firmware updates nagenoeg vrij van bugs). Beeldkwaliteit is goed, Ambilight is een fijne toevoeging.
Smart TV gebruiken we momenteel niet, dit gaat via de Nvidia Shield. Zou ik in de toekomst eventueel wel rechtstreeks via de TV willen gebruiken. Geluid gaat via de receiver, dus is ook niet van belang. Deze heeft 8x HDMI, dus ook het aantal HDMI poorten op de TV hoeft niet mee te wegen in de zoektocht.
3D is een leuke toevoeging maar heb ik op mijn huidige TV het afgelopen jaar nog nooit gebruikt dus dit is geen harde eis. Gamen doen wij ook niet veel. Betreft voornamelijk films & series.

We zijn dus op zoek naar een waardig opvolger van onderstaande toestel. Liefst ook met HDR, gezien de prijsklasse waarin we shoppen.

Kernpunten van de 65PUS9809:
  • 65" Ultra HD
  • Direct-LED ipv Edge-Lit LED
  • 4-zijdig Ambilight
Bij mijn zoektocht voor een vervanger ben ik dan ook eerst gaan kijken bij Philips en kwam daar bij twee modellen uit;
65PUS7601
Voordelen: Direct LED
Nadelen: 3-zijdig Ambilight ipv 4-zijdig

65PUS8601
Voordelen: 4-zijdig Ambilight, dun design
Nadelen: Edge-lit LED (hierdoor wel dunner)

Nu hoor ik her en der dat Philips TV's momenteel niet de beste op de markt zijn dus ik ben ook gaan kijken naar alternatieven:
(Al lees ik dat de 2016 modellen een verademing zijn t.o.v. de buggy 2014/2015 modellen waar wij er dus 1 van hadden)

Samsung UE65KS8000
Voordelen: Mooi design, aansluitingen extern ipv achterop de TV
Nadelen: Edge-lit LED, geen Ambilight

Sony KD-65XD9305
Voordelen: Mooi design, mooi beeld.
Nadelen: Edge-lit LED, geen Ambilight

Panasonic KD-65XD9305
Voordelen: Goede naam --> goede schermen?
Nadelen: Edge-lit LED, geen Ambilight, geen superfan van het design

Of eventueel wat geld toeleggen en gaan voor een 65" OLED?
Bijvoorbeeld de LG 65EF950V of wellicht een ander model?

Zo op het eerste gezicht neig ik toch naar Philips, met name omdat wij erg gehecht zijn aan het Ambilight.
Ik wil mij hier echter niet blind op staren en ook de beschikbare alternatieven goed bekijken. Hoop van het weekend even langs de elektronicazaken in de stad te kunnen om de TV's live te bekijken.

De 65PUS8601 lijkt mij een prima opvolger. Het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat deze geen Direct LED heeft zoals ons huidige toestel. Ik weet echter niet hoe 'erg' dit verschil is en of dit veel merkbaar is.
De 7601 heeft wel direct led, maar mis Ambilight onderaan helaas. De Samsung en de Sony lijken me daarentegen op papier ook wel erg interessant.

Hebben jullie nog tips of punten van aandacht voor mij?

[ Voor 107% gewijzigd door Superhuuper op 21-10-2016 23:47 . Reden: Te vroeg verzonden, incomplete post. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 18:47
Mocht je toch geen philips nemen is dreamscreen wellicht iets voor het ambilight probleem, gebruik het zelf ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:00
colorsone schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 01:06:
Mocht je toch geen philips nemen is dreamscreen wellicht iets voor het ambilight probleem, gebruik het zelf ook!
Bedankt, dit was ik inderdaad ook tegengekomen (net als Lightberry). maar ik ben niet zo'n fan van aftermarket DIY oplossingen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:39

FeaR

In GoT we trust

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.