Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanaLover
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 07:33
Binnenkort loopt mijn mobiele abo af, en kan ik weer kijken naar een nieuw toestel.
Wensen:
Maximaal 4,6" scherm
draadloos laden
micro SD
Waterdicht
NFC
4G
Android 6.0 of 7.0

zo fijn zijn:
stereo geluid
USB 3.0

Alternatief:
Mag ook Windows 10 phone zijn, met zelfde wensen als boven.

No-GO!
Apple
groter scherm dan 4,6"
Een losse Qi draadloze ontvanger die in de usb aansluiting gestoken wordt.

Voorheen: Galaxy S2
Huidig: Core edge
Ondanks dat de core nieuwer is, merk ik wel dat de S2 beter is.

Ik zoek dus een Experia Z5 compact (of vergelijkbaar) met draadloos laad mogelijkheid.
Zijn er tweakers die een vergelijkbaar toestel kennen met al mijn bovenstaande wensen?

...

Beste antwoord (via PanaLover op 27-10-2016 19:31)

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 18:07

Kiswum

Gadget reviewer

PanaLover schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:37:
@Kiswum
Bedankt voor je reactie, heb jouw reviews over de compact modellen gelezen.
Zoals het er nu naar uit ziet, zal ik draadloos laden moeten laten vallen.
Dan wordt de keus Z5 compact.
Over welke Japanse modellen heb je het dan?
Graag gedaan. Ik heb het dan over Sharp telefoons zoals de Sharp Aquos xx2 mini met 4,7" scherm + SD 808 en is 126*66*8,9mm: http://www.softbank.jp/mo...list/aquos-xx2-mini/spec/
De Crystal serie van Sharp is ook wel interessant, doordat de randen nagenoeg verdwenen zijn. Helaas gebruikt men daarvoor mid-range specificaties. Oh ja, de telefoons van Sharp zijn ook vaak waterdicht.

www.softbank.jp/mobile/products/list/

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:42

Mavamaarten

Omdat het kan!

Volgens mij ga je met je eis van draadloos laden icm een kleine formfactor niet echt een geschikte kandidaat vinden.

Mogelijk is de Z5 compact in combinatie met dit iets voor je?
- https://www.amazon.de/Universal-Qi-Wireless-Ladegerät-Micro-USB-Android-Handy-Schnittstelle/dp/B00OH12LA0/ref=sr_1_2?s=ce-de&ie=UTF8&qid=1456411436&sr=1-2&keywords=qi+receiver+1000ma#productDetails
- https://www.amazon.de/gp/...?ref_=pe_1365651_54849071

Naar het schijnt zou het goed werken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanaLover
Hoi Mavamaarten,

Bedankt voor je antwoord, maar dit is voor mij een no-go zoals ik al aangegeven had.
Het is niet voor niets dat ik hier mijn vraag stel, ik heb al wat research gedaan. Bij de bekende premium merken heb ik het niet kunnen vinden. Ik hoop dat hier tweakers zijn die een "Chinees/Koreaans" model kennen die wel aan mijn wensen voldoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het probleem is dat NFC, draadloos opladen en in mindere mate waterdicht zijn allemaal premium features zijn.

Maar, 4,6" en premium, dat gaat eigenlijk al een paar jaar niet samen. Alle echte premium phones zijn 5" of wat groter. Zelfs bij midrange wordt het lastig om iets kleiners dan 5" te vinden wat nog een beetje modern is.

Sowieso, de enige moderne 5" ish Androids met draadloos laden lijken de Galaxy S6 en S7 te zijn in de Pricewatch.

Maar, het verschil in grootte tussen 4.6" en 5" is niet heel groot naar mijn mening. Een Galaxy S6 is maar 6mm breder en zo'n 1,5cm langer dan een Z5 Compact. En telefoons als de Lumia 950 en de Galaxy S7 hebben hetzelfde formaat als een S6.

Echter, ook die telefoons vinken niet al je wensen aan.

De L950 is niet waterdicht, is qua NFC niet heel nuttig [geen contactloos betalen bijvoorbeeld] en heeft geen stereogeluid.
De S7 heeft geen USB 3, geen mSD slot en mist ook stereospeakers.
De S6 heeft geen USB 3, geen mSD slot, is niet waterdicht en heeft ook geen stereospeakers.
En ze zijn alledrie wat te groot. De L950 is de grootste, de S7 het kleinste.

De Z5C heeft geen USB 3, heeft geen draadloos opladen en mist ook stereospeakers, maar is wel het juiste formaat.

Van al die dingen zou ik zelf het minste om draadloos opladen geven. Toen ik nog een Lumia 820 had, was het leuk en handig, want geen fast charging, en op een qi-matje gooien was nagenoeg even snel. Maar nu iedere zichzelf respecterende telefoon razendsnel kan opladen met een snoertje, tja, waarom zou je dan nog draadloos willen opladen? Het gaat veel langzamer.

Waar ik mijn 820 bijna iedere dag wel draadloos oplaadde, is mijn Lumia 950 in bijna een jaar tijd misschien 3x draadloos opgeladen, en telkens vond ik het veel te traag gaan.

Maar, dat is mijn mening en ervaring, misschien vind jij het juist alsnog vreselijk prettig.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:18
Wat is de reden dat je niet boven de 4,6" zou willen gaan? Zoals hierboven al gemeld, gaat het anders heel erg lastig worden. Mogelijk een China import optie?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

In plaats van schermgrootte kun je beter een max aantal mm voor de breedte van het toestel opgeven.

Anders heb je dalijk een toestel met weliswaar een scherm van 4.6", maar bezels van een paar mm extra. Terwijl een scherm van 5", maar minieme bezels waarschijnlijk fijner in je hand ligt.

Een X of Z5 Compact van Sony zijn dan eigenlijk je enige keuzes. Draadloos laden zal dan moeten sneuvelen (niet dat je daar veel van mist, dat onderbouwt RobinHood hierboven al. Bedraad laadt simpelweg een stuk sneller).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanaLover
@ RobinHood & Raznov & Jeroenneman,

Ik wil echt een kleine premium gsm!
M'n S2 was het ideale formaat 66 x 124 mm
De core is al groter 68 x 131 mm Vind ik eigenlijk al te groot
De Z5 compact is 64,7 x 127,3 mm
De S6 is 69,6 x 142,4 mm nog groter dan ik nu al heb.

Ik vindt een kleiner toestel in mijn broekzak nu eenmaal fijner, dus het formaat staat vast.
Het idee is om de gsm zowel thuis als in de auto draadloos te kunnen opladen. En voor nood via de USB connector.
NFC tags wil ik gebruiken om dagelijkse handelingen te vergemakkelijken.
Dus via de NFC tag de gsm in een "bakje" in de auto leggen om daar opgeladen te worden.
De NFC tag zet de wifi uit, de data en de bluetooth aan, zodat de gsm aan de navi en dus ook handsfree gekoppeld is.
Thuis langs de NFC tag wifi aan, data en BT uit. En de gms op de lader leggen.
s'nachts opladen hoeft niet snel te zijn. Voor nood wil ik wel de gsm via USB aan een snellader of een powerbank kunnen koppelen.
Aangezien ik veel met 2 wielen onderweg ben, wil ik dat m'n gsm waterdicht is, m'n kleding is dat niet altijd :+)

Tot dusver heeft de Z5 compact de beste papieren, alleen draadloos laden valt dan af.
Ik ben al aan het zoeken geweest op DealExtreme en Chinavision naar een toestel, maar de kleine China modellen hebben geen draadloos laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 15:38
Gewoon om eens een ander perspectief te geven. Wat als je een telefoon met een grote accu neemt? Al die NFC dingen en laad dingen die je noemt zijn accu besparende acties. Als je een telefoon hebt die zonder gedoe een hele dag mee gaat, waar je dus niet hoeft te kijken of wifi, bluetooth, etc aan of uit staat dan ben je er ook toch?

Ik zit zelf ook al een tijd te kijken naar een compacte telefoon (heb nu een lg g2 die echt op het randje is, qua grootte), dus ik lees nog ff mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanaLover
@Smobbo
Ik heb nu de bekende merken bekeken, maar nog geen gsm kunnen vinden met mijn wensen.
Import China modellen hebben over het algemeen ook geen draadloos laden. Laat staan de kleinere modellen.
Een andere optie is een losse Qi ontvanger intern vast te solderen. Maar om dat nu met een nieuwe telefoon the doen? Mwa ik denk het niet, misschien dat ik dat eerst probeer met m'n S2 of de Core.
In ieder geval blijf ik zelf dit draadje ook vullen, en wie weet vindt iemand anders nog een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Op de motor gebruik ik een plastic zakje. Waterdicht genoeg, en universeel voor iedere telefoon.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-06 18:16
PanaLover schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:15:
@Smobbo
Ik heb nu de bekende merken bekeken, maar nog geen gsm kunnen vinden met mijn wensen.
Import China modellen hebben over het algemeen ook geen draadloos laden. Laat staan de kleinere modellen.
Een andere optie is een losse Qi ontvanger intern vast te solderen. Maar om dat nu met een nieuwe telefoon the doen? Mwa ik denk het niet, misschien dat ik dat eerst probeer met m'n S2 of de Core.
In ieder geval blijf ik zelf dit draadje ook vullen, en wie weet vindt iemand anders nog een oplossing.
je hebt eventueel een andere oplossing kun je draadloos opladenzonder kabel maar werkt wel met een usb connector
https://www.bol.com/nl/p/...57891404-9200000053600061

heb zelf ook gekeken naar jouw wensen maar kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanaLover
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:22:
Op de motor gebruik ik een plastic zakje. Waterdicht genoeg, en universeel voor iedere telefoon.
Op m'n motor heb ik meestal ook zo'n zakje bij me 8) , maar met de fiets niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanaLover
Thanks,
androidfreaker schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:02:
[...]

je hebt eventueel een andere oplossing kun je draadloos opladenzonder kabel maar werkt wel met een usb connector
https://www.bol.com/nl/p/...57891404-9200000053600061

heb zelf ook gekeken naar jouw wensen maar kon niks vinden.
Zoals ik in mijn eerste post al had geschreven:
PanaLover schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:41:
...
No-GO!
Apple
groter scherm dan 4,6"
Een losse Qi draadloze ontvanger die in de usb aansluiting gestoken wordt.
...
Ik blijf zoeken, ik heb nog een paar maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik denk dat je nog een paar jaar kan zoeken. Hij komt er niet meer. Er zijn al amper nog telefoons met dat formaat, laat staat met jouw eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:18
PanaLover schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:33:
@ RobinHood & Raznov & Jeroenneman,
Tot dusver heeft de Z5 compact de beste papieren, alleen draadloos laden valt dan af.
Ik ben al aan het zoeken geweest op DealExtreme en Chinavision naar een toestel, maar de kleine China modellen hebben geen draadloos laden.
Heb je de Blackview BV600 al gezien? 0,1 inch te groot en geen draadloos laden, maar staat wél een flinke accu, NFC en waterdichtheid tegenover.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanaLover
Ja daar heb ik ook naar zitten kijken, ziet er wel beefy uit :) Die accu heeft iig een grote capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Dacht dat het over high end ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanaLover
Kijken is niet hetzelfde als overwegen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Je zou de Z3 compact met wat tragere processor kunnen overwegen. Deze heeft nog de magnetische aansluiting om een soort van draadloos te kunnen opladen. Opladen gaat dan niet via de USB poort, maar via een magnetische kabel of dock. Zolang die kabel niet beweegt, laad het gewoon netjes op.
Wil je verschillen zien tussen de fotokwaliteiten Z-compact serie, dan kun je terecht in mijn Xperia Compact blog.

Verder kan ik je eigenlijk garanderen dat er geen andere mogelijkheden zijn. Sharp heeft eventueel wel wat opties, maar dat zijn mid-range cpu's en Japanse telefoons hebben tevens een sim-lock die pas na 6 maanden eraf gehaald mag worden.

Ik vrees dat je je eisen pakket moet aanpassen. De zoektocht naar een kleine high-end telefoon zelf is al een opgave en dat houd ik al sinds 2012 in de gaten. Als dat lukt, dan kun je eventueel kijken naar andere specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanaLover
@Kiswum

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

PanaLover schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:37:
@Kiswum
Graag gedaan. Ik heb het dan over Sharp telefoons zoals de Sharp Aquos xx2 mini met 4,7" scherm + SD 808 en is 126*66*8,9mm: http://www.softbank.jp/mo...list/aquos-xx2-mini/spec/
De Crystal serie van Sharp is ook wel interessant, doordat de randen nagenoeg verdwenen zijn. Helaas gebruikt men daarvoor mid-range specificaties. Oh ja, de telefoons van Sharp zijn ook vaak waterdicht.

www.softbank.jp/mobile/products/list/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanaLover
Ik heb van het weekend even met een Z5 Compact mogen spelen. Draadloos laden schrap ik van m'n wensen lijstje, dan kan de rest wel.
Na het nieuws van vandaag dan Apple in z'n nieuwe macbook pro géén sd kaart slot gaat maken, ben ik bij dat ik niet over een iphone heb getwijfeld. :)
Ik blijf zoeken naar een mogelijkheid om de Z5C draadloos te laden op de manier die ik in de eerste post heb beschreven. Veranderingen of vontsten blijf ik hier posten.
Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanaLover
:O De kogel is door de kerk, ik heb een Sony Z5 Compact besteld, Deze heeft op één na al mijn wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PanaLover
Vandaag de Z5 Compact ontvangen. Android 7.0 Nougat is vandaag ook beschikbaar geworden. Mijn dag kan niet meer stuk!
Pagina: 1