Toon posts:

Monitoradvies bij pc-setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Op het moment ben ik al twee weken aan het zoeken naar een beeldscherm die past bij mijn pc-setup. Verhalen/ervaringen gelezen en mezelf totaal ingelezen over hertz, resoluties, helderheid, Ga zo maar door. Je krijgt ongelofelijk veel mogelijkheden en de keuze maken lukt niet echt. Het liefst hogere fps dan 60, 24 tm 28 inch (geen breedbeeld). Merk sta ik totaal voor open.

ik had een (oud) hp 24inch beeldscherm uit 2008 +/-. Een w2408 en het blijkt dat het geen hd is, wel 60hz, en response van 5ms. Dat beeldscherm ben ik gewend, mooi helder ook. Maar toch tijd voor iets nieuws! Daarnaast ben ik benieuwd hoe jullie tegenover een blauwlichtfilter staan, dit kom ik ook nog tegen en lijkt mij aangenaam.

Hobby gamer -> speel voornamelijk bf4, assetto corsa, project cars, gta 5.

Mijn pc-setup:
I5 6600
16gb ddr4 2666mhz geheugen
Moederbord msi z170a krait gaming 3x
Msi radeon rx 480 8gb gddr 5

Het budget dat ik heb is maximaal 400 euro en het liefst minder. het belangrijkste vind ik dat het past bij de setup. Ik verneem graag, bedankt alvast!

Verwijderd

Het ligt er een beetje aan wat je wilt, zou je graag op 1440p gamen? want met jou kaart kan dat net (rond de 50/60 fps bij ultra op meeste games & op lagere settings natuurlijk beter) maar zodra spellen intensiever gaan worden moet je wel echt je settings omlaag doen. als je dat niet erg vind is er natuurlijk geen probleem.

(benchmarks YouTube: RX 480 Gaming\ 15 Games in 10 Min \ Doom Mirror's Edge and More ...

anders blijft 1080p gamen over. daarmee haal je wat betere fps en kun je ook langer op hogere settings blijven spelen. (overigens zijn deze monitors ook een stuk goedkoper)

Verwijderd

oke wat ik heb gezegd klopt misschien niet helemaal. hier zijn betere benchmarks:

http://www.hardwareunboxe...tested-three-resolutions/

zelf moet je dus kiezen bij welke fps je liever gamed.

je zegt dat je liever meer dan 60 fps wilt dan zou ik als ik jou was gaan voor een 1080 met bv 100 hz

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2016 16:41 ]

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Als ik nou een nieuwe monitor zou kopen, dan was het altijd een 1440p van 27" geworden. Het gaat me niet zozeer om mijn huidige pc, mijn monitoren gaan vaak 8 jaar mee ofzo (=2 pctjes).

Edit: Misschien is deze benchmark nuttig, is een nederlandstalige van hardware.info

Battlefield 1 met een rx480 8GB haalt 90 fps op 1440p/ medium en 60 fps op 1440p/ultra.

[ Voor 85% gewijzigd door govie op 22-10-2016 17:15 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:33
Als ik nou een nieuwe monitor zou kopen, dan was het altijd een 1080p 144hz van 24" geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Bobmeister op 22-10-2016 17:12 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

je zegt dat je liever meer dan 60 fps wilt dan zou ik als ik jou was gaan voor een 1080 met bv 100 hz
Je bedoelt een GTX 1080?

Ts zoekt een monitor van <400 euro en jij adviseert een GPU van >700? 8)7

Pffffff ga je schamen Switchie... In de hoek!!!
Excuses voor deze fout ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Switchie op 22-10-2016 17:15 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:33
Switchie schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:13:
[...]

Je bedoelt een GTX 1080?

Nee, hij bedoelt een 1080p monitor met een hoge refreshrate.

Verwijderd

Switchie schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:13:
[...]

Je bedoelt een GTX 1080?

Pffffff ga je schamen Switchie... In de hoek!!!
Excuses voor deze fout ;)
lol maar ja 1080p,

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft jullie antwoorden ben ik het allemaal wel eens. Ik heb nu een aoc g2460vq6 besteld, kijken of dat bevalt. Lees op internet dat het voor 160 euro een prima beeldscherm is. Wat betreft effectief gebruik maken van 144hz heb je mijn inziens nog een rx 480 nodig om die framerates te halen. Vandaar dat ik ben ga zoeken naar een 75hz scherm met amd freesync. Deze combi schijnt lekker te werken met de gpu. Ik ben benieuwd!

Een tn-scherm lees ik veel negatieve reacties over, waardoor ik in mijn laatste keuze zat te twijfelen tussen deze en de lg 24mp68vq (ips). Ook een relatief laag bedrag maar geen ingebouwde boxen. De aoc bluelight technolgie schijnt 90% van het schadelijke bluelight te voorkomen. Het liefst zoek ik een ips-scherm, maar ik heb maar 1 scherm gevonden die volstaat aan snelle responstijd, 75hz+, amd freesync. Hoogte verstelbaar lijkt mij ook aardig praktisch maar dan zit je op 250+. En ook niet wat ik precies zoek. Ik vind de monitorenmarkt ontzettend ondoorzichtig. Coolblue heeft de meest uitgebreide filters (thumbs up), maar niet alle monitoren die er zijn.

Aoc levert ook een hdmi,vga, dvi kabel erbij en de prijs lijkt me met de andere specificaties daarom zeer acceptabel. Hopelijk is het beter dan mijn oude beeldscherm !

Verwijderd

oké klinkt goed! zoek wel altijd eerst reviews van het product op en kijk ook naar de datum (stel hij komt uit 2013 dan kun je nu veel betere krijgen voor hetzelfde geld). op pricewatch van Tweakers heb je ook héél uitgebreide filter opties.

maar persoonlijk zou ik wel voor een ips of op zijn minst va beeldscherm gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2016 21:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:57:
oké klinkt goed! zoek wel altijd eerst reviews van het product op en kijk ook naar de datum (stel hij komt uit 2013 dan kun je nu veel betere krijgen voor hetzelfde geld). op pricewatch van Tweakers heb je ook héél uitgebreide filter opties.

maar persoonlijk zou ik wel voor een ips of op zijn minst va beeldscherm gaan.
Heb je helemaal gelijk in, deze review is van 28 november 2015 van hardware.info. Best wel oud, maar nieuwere reviews betreffen (op een na) 250/300+ monitoren. Ips is betaalbaar niet te vinden op die lg na. Tenminste niet door mij, sta nog steeds open voor aanbevelingen. Zou jij een ips (lg) toch bestellen om te vergelijken? Ik zie iig een tegenvallende review productreview: LG 24MP68VQ Zwart review door Verwijderd

Ps: tweakers ook zeker gebruikt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2016 22:30 ]

Verwijderd

hoeveel wil je eigenlijk uitgeven want je hebt wel 400 aangegeven maar ik merk dat je liever een lager budget aanhoud :P dus wat wordt het?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:43:
hoeveel wil je eigenlijk uitgeven want je hebt wel 400 aangegeven maar ik merk dat je liever een lager budget aanhoud :P dus wat wordt het?
Het budget van 400 vind ik alsnog geen probleem, maar aangezien ik heb op ieder scherm een punt van kritiek heb, heb ik dus maar een budgetscherm gekozen. 4k daalt komende jaren flink in prijs, tegen die tijd heb ik vast een extra gpu nodig om lekker te kunnen blijven gamen.

75hz+, hoge helderheid, snelle respons kleiner of gelijk aan 5ms, mooi beeld, veel kleur, amd freesync, blauwlichtfilter is naar wat ik gevonden heb een onmogelijke combi. Vandaar dat ik de aoc probeer.

Op basis van soort gelijke vraag blijkt het monitor van m'n dromen zo'n 570 euro te kosten. Als ik 160 tegenover 570 zet vind ik dat wel een aardig verschil

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2016 22:53 ]

Verwijderd

ja ben het met je eens dat als je persé die features allemaal wilt (op veel kleur en mooi beeld) na jouwe misschien wel de beste optie voor je is. als je meer om beeldkwaliteit dan freesync geeft zou ik er een uit deze selectie pakken:

https://tweakers.net/cate...Qmbe9_2y4dd1nXXxqfe1ReK0v

Verwijderd

Topicstarter
De monitor van aoc en de 27inch zijn beide maar 60hz monitoren, staat fout in tweakers. Zag er wel uit als een prima deal
Pagina: 1