Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
Mijn vraag

Heb zojuist een update gekregen voor mijn Laptop. Dit is de: "Microsoft driver update for Surface NVM Express Controller", echter krijg ik deze op een Lenovo Y700-15 ISK. Ik krijg deze sinds dat ik bitlocker drive protection aan heb gezet. Er staat echter een officiële NVMe driver van Samsung op.

Kortom Windows verwijderd mijn Samsung NVMe driver en instaleerd zijn eigen driver. Dit terwijl de NVMe driver van Samsung nodig is om de volledige snelheid van de NVMe SSD te gebruiken. Ik heb al een aantal keer de Samsung Driver er opnieuw opgezet en bij elke reboot gaat Windows toch zijn eigen driver weer installeren.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Lenovo Y700-15ISK met Samsung SM951 NVMe SSD.
Windows 10 Pro x64 Build 1604 (14393.222)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Driver updates uitzetten via Systeem Eigenschappen.
Samsung NVME driver er opnieuw overheen zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 22-10-2016 15:36 . Reden: probleem verduidelijkt. ]

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Beste antwoord (via TunefulDJ_Mike op 22-10-2016 19:30)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Gezien je Windows 10 Pro gebruikt, raad ik gpedit aan. Om specifieker te zijn, deze optie: http://www.makeuseof.com/...river-updates-windows-10/ , even ctrl+F'en naar "On Windows 10 Pro and Enterprise editions only".

Dat is volgens mij de enige manier om dit te voorkomen, het "Driver updates uitzetten via Systeem Eigenschappen" vinkje doet volgens mij helemaal niets. Althans, ik heb er niets van gemerkt.

Na die methode kun je http://download.microsoft...F70B21/wushowhide.diagcab gebruiken om de update te verbergen. Tot MS die driver weer opnieuw pushed.

[ Voor 48% gewijzigd door Raven op 22-10-2016 16:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En het probleem is?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Ik heb het hopelijk wat verduidelijkt.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Gezien je Windows 10 Pro gebruikt, raad ik gpedit aan. Om specifieker te zijn, deze optie: http://www.makeuseof.com/...river-updates-windows-10/ , even ctrl+F'en naar "On Windows 10 Pro and Enterprise editions only".

Dat is volgens mij de enige manier om dit te voorkomen, het "Driver updates uitzetten via Systeem Eigenschappen" vinkje doet volgens mij helemaal niets. Althans, ik heb er niets van gemerkt.

Na die methode kun je http://download.microsoft...F70B21/wushowhide.diagcab gebruiken om de update te verbergen. Tot MS die driver weer opnieuw pushed.

[ Voor 48% gewijzigd door Raven op 22-10-2016 16:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Raven schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:05:

De combinatie van gpedit en de wushowhide.diagcab werkt inderdaad. Net de driver van Samsung erin gezet en aantal keer gereboot en op updates gezocht. Krijg deze update nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Hou er wel rekening mee dat je die gpedit-instelling met hardware-ID tijdelijk ongedaan moet maken als de Samsung-driver een update krijgt en je die wilt installeren ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Raven schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:36:
Hou er wel rekening mee dat je die gpedit-instelling met hardware-ID tijdelijk ongedaan moet maken als de Samsung-driver een update krijgt en je die wilt installeren ;)
Ook wanneer je deze handmatig installeert ? Overigens Samsung kennende verwacht ik niet snel een hardware update. Deze driver is ook niet officieel uitgebracht aangezien het een OEM SSD betreft. Heb bij meerdere laptop fabrikanten gezocht naar laptops met deze SSD erin en uiteindelijk bij HP de Samsung NVMe driver weten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Jep, althans, ik dacht het wel. 't is al weer een tijd terug dat ik met die gpedit-instelling te maken heb gehad.

Haha, inderdaad, bij die hoef je dat niet te verwachten :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madsector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08 13:05

madsector

Insert Beer Here

Waar heb je die driver vandaan dan? Is dat voor de SM961? Ik heb reeds succesvol Windows 7 op een SM961 kunnen plaatsen, maar pas nadat ik het op een normale SSD heb gezet en daarna heb gekloond...

Nog maar één servertje thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
madsector schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:50:
Waar heb je die driver vandaan dan? Is dat voor de SM961? Ik heb reeds succesvol Windows 7 op een SM961 kunnen plaatsen, maar pas nadat ik het op een normale SSD heb gezet en daarna heb gekloond...
Ik heb een SM951 dat is de voorloper. Ik ben gewoon op google gaan zoeken naar de de driver. Ik kwam op een gegeven moment uit bij een HP laptop met die SSD oem driver. Die heb ik toen geprobeerd en die werkte. Overigens heb ik gewoon mijn Windows 10 zonder driver schoon op mijn SM951 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madsector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08 13:05

madsector

Insert Beer Here

OK, thanks. Het schijnt dat Windows 7 alleen met een patch het hele NVMe verhaal snapt bij de installatie. Dat werkte ook niet bij mij, dus ik ga kijken of ik de huidige driver terug kan herleiden naar het betreffende .inf bestand... Als ik had geweten dat Windows 7 zoveel moeite hiermee had, dan was ik niet voor een NVMe gegaan. Het is mij vooral te doen om in de toekomst eventueel een andere laptop te kunnen installeren en/of een installatie te kunnen herstellen.

[ Voor 17% gewijzigd door madsector op 16-11-2016 22:31 ]

Nog maar één servertje thuis!

Pagina: 1