Mijn vraag
Heb zojuist een update gekregen voor mijn Laptop. Dit is de: "Microsoft driver update for Surface NVM Express Controller", echter krijg ik deze op een Lenovo Y700-15 ISK. Ik krijg deze sinds dat ik bitlocker drive protection aan heb gezet. Er staat echter een officiële NVMe driver van Samsung op.
Kortom Windows verwijderd mijn Samsung NVMe driver en instaleerd zijn eigen driver. Dit terwijl de NVMe driver van Samsung nodig is om de volledige snelheid van de NVMe SSD te gebruiken. Ik heb al een aantal keer de Samsung Driver er opnieuw opgezet en bij elke reboot gaat Windows toch zijn eigen driver weer installeren.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo Y700-15ISK met Samsung SM951 NVMe SSD.
Windows 10 Pro x64 Build 1604 (14393.222)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Driver updates uitzetten via Systeem Eigenschappen.
Samsung NVME driver er opnieuw overheen zetten.
Heb zojuist een update gekregen voor mijn Laptop. Dit is de: "Microsoft driver update for Surface NVM Express Controller", echter krijg ik deze op een Lenovo Y700-15 ISK. Ik krijg deze sinds dat ik bitlocker drive protection aan heb gezet. Er staat echter een officiële NVMe driver van Samsung op.
Kortom Windows verwijderd mijn Samsung NVMe driver en instaleerd zijn eigen driver. Dit terwijl de NVMe driver van Samsung nodig is om de volledige snelheid van de NVMe SSD te gebruiken. Ik heb al een aantal keer de Samsung Driver er opnieuw opgezet en bij elke reboot gaat Windows toch zijn eigen driver weer installeren.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo Y700-15ISK met Samsung SM951 NVMe SSD.
Windows 10 Pro x64 Build 1604 (14393.222)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Driver updates uitzetten via Systeem Eigenschappen.
Samsung NVME driver er opnieuw overheen zetten.
[ Voor 21% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 22-10-2016 15:36 . Reden: probleem verduidelijkt. ]
Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie