Mijn vraag
Hallo,
Ik heb sinds kort mijn eerste bijbaantje
waarmee ik zo'n 200 euro per maand verdien en ik wil dit geld graag in mijn iets wat verouderde PC investeren, ik ben aan het kijken naar een gtx 1060 6gb, een xt 480 8gb in crossfire of een gtx 1080 en ik wilde weten met welke onderdelen en in welke volgorde ik mijn oude pc het best kan upgraden.Mijn doel is om Battlefield 1 op ultra 1080p te spelen, 4k vind ik niet perse nodig en ik wil niet overclocken, ik gebruik hem alleen om te gamen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit is mijn huidige systeem:
Grafische kaart: Sapphire HD 7870XT 2gb gddr5
Moederbord: Asus M5A97 LE R2.0
Processor: AMD phenom II Black Edition X4 965
Voeding: Antec 650 W truepower trio
Case: Fractal R3
Ram: 8gb
Windows 7
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gekeken naar de gtx 1060 en xt480, Ik dacht eraan om of:
Optie 1: Nu een 1060 kopen, volgende maand nieuwe processor + moederbord
Optie 2: Nu een rx 480, volgende maand nieuwe processor + moederbord, dan nog een rx 480 in crossfire (moet ik hier eerst andere componenten voor upgraden?)
Optie 3: Nog 2 maanden sparen een gtx 1080 kopen of een gtx 1070 (kan dit samen met mijn andere onderdelen?) maand daarop nieuwe processor en moederbord. (wel erg duur
)
Wat vinden jullie van bovenstaande de beste optie? Of andere ideeën? wat voor processor moederbord combinatie is het beste voor mij? Kunnen de componenten in ieder stadium van het upgraden samen?
Alvast bedankt,
Groeten Jonah
Hallo,
Ik heb sinds kort mijn eerste bijbaantje
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit is mijn huidige systeem:
Grafische kaart: Sapphire HD 7870XT 2gb gddr5
Moederbord: Asus M5A97 LE R2.0
Processor: AMD phenom II Black Edition X4 965
Voeding: Antec 650 W truepower trio
Case: Fractal R3
Ram: 8gb
Windows 7
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gekeken naar de gtx 1060 en xt480, Ik dacht eraan om of:
Optie 1: Nu een 1060 kopen, volgende maand nieuwe processor + moederbord
Optie 2: Nu een rx 480, volgende maand nieuwe processor + moederbord, dan nog een rx 480 in crossfire (moet ik hier eerst andere componenten voor upgraden?)
Optie 3: Nog 2 maanden sparen een gtx 1080 kopen of een gtx 1070 (kan dit samen met mijn andere onderdelen?) maand daarop nieuwe processor en moederbord. (wel erg duur

Wat vinden jullie van bovenstaande de beste optie? Of andere ideeën? wat voor processor moederbord combinatie is het beste voor mij? Kunnen de componenten in ieder stadium van het upgraden samen?
Alvast bedankt,
Groeten Jonah