Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hallo,

Ik heb sinds kort mijn eerste bijbaantje :) waarmee ik zo'n 200 euro per maand verdien en ik wil dit geld graag in mijn iets wat verouderde PC investeren, ik ben aan het kijken naar een gtx 1060 6gb, een xt 480 8gb in crossfire of een gtx 1080 en ik wilde weten met welke onderdelen en in welke volgorde ik mijn oude pc het best kan upgraden.Mijn doel is om Battlefield 1 op ultra 1080p te spelen, 4k vind ik niet perse nodig en ik wil niet overclocken, ik gebruik hem alleen om te gamen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Dit is mijn huidige systeem:

Grafische kaart: Sapphire HD 7870XT 2gb gddr5
Moederbord: Asus M5A97 LE R2.0
Processor: AMD phenom II Black Edition X4 965
Voeding: Antec 650 W truepower trio
Case: Fractal R3
Ram: 8gb
Windows 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al gekeken naar de gtx 1060 en xt480, Ik dacht eraan om of:

Optie 1: Nu een 1060 kopen, volgende maand nieuwe processor + moederbord
Optie 2: Nu een rx 480, volgende maand nieuwe processor + moederbord, dan nog een rx 480 in crossfire (moet ik hier eerst andere componenten voor upgraden?)
Optie 3: Nog 2 maanden sparen een gtx 1080 kopen of een gtx 1070 (kan dit samen met mijn andere onderdelen?) maand daarop nieuwe processor en moederbord. (wel erg duur :/ )

Wat vinden jullie van bovenstaande de beste optie? Of andere ideeën? wat voor processor moederbord combinatie is het beste voor mij? Kunnen de componenten in ieder stadium van het upgraden samen?

Alvast bedankt,

Groeten Jonah

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-10-2016 21:50)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:48:
[...]

Maar dan moet ik zo lang wachten :-( :P,
Klopt. ;)
ik hoor ook mensen zeggen: "doe eerst de gpu ondanks dat je cpu bottlenecked heb je wel gelijk meer prestatie, kan jij je hier in vinden?
Ja dat is helemaal juist normaal gesproken, maar alleen jouw CPU zit toch wel flink onder de minimale vereisen van Battlefield 1 terwijl de videokaart boven het minimal zit dus dat gaat nu niet echt op. Ik vraag mij af of Battlefield wel zo goed speelbaar zal zijn met de huidige CPU. De videokaart zou iig snel genoeg moeten zijn voor een combinatie van lage instellingen en enkele op gemiddeld met een full HD resolutie.

Battlefield al geprobeerd met je huidige systeem?
Jij zegt sli/crossfire moet je niet willen kan ik dan beter voor een wat higher end gpu gaan zoals de gtx 1070 of 1080 ivm de toekomst?
Een GTX 1080 is zijn geld niet echt waard, maar een GTX 1070 zou prima kunnen. Je kunt echter ook minder hoog inzetten en beginnen met een RX 480 of GTX 1060 welke je dan vervangt over enkele jaren.
wat voor cpu, mobo, voeding en geheugen complementeren deze gpu het beste? Ik hoef niet het duurste van het duurste:

cpu: +- 250,-
mobo: 150,-
Voeding: ?
geheugen: ?
gpu: zoveel als nodig :P
pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed
pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213
pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
pricewatch: Corsair Vengeance 400W
En dan als videokaart een RX 480, GTX 1060 of GTX 1070 bijvoorbeeld.

Heb je al een SSD?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe oud is de voeding? Zo'n 7 jaar? Dan zou ik daar mee beginnen, dan CPU, mobo en geheugen, dan SSD en Windows 10 installeren en als laatste de videokaart. SLI of CrossFire zou ik geen rekening mee houden kost alleen maar meer en het is toch niet interessant voor jouw.

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 21-10-2016 19:16 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:14:
Hoe oud is de voeding? Zo'n 7 jaar? Dan zou ik daar mee beginnen, dan CPU, mobo en geheugen, dan SSD en Windows 10 installeren en als laatste de videokaart. SLI of CrossFire zou ik geen rekening mee houden kost alleen maar meer en het is toch niet interessant voor jouw.
Maar dan moet ik zo lang wachten :-( :P, Wat denk je dat voor mij de beste componenten zouden zijn? Ik wil graag bf1 op ultra 1080 op 60 fps spelen verder speel ik games als overwatch, rainbow six seige enzo.... , ik hoor ook mensen zeggen: "doe eerst de gpu ondanks dat je cpu bottlenecked heb je wel gelijk meer prestatie, kan jij je hier in vinden? Ik ben zelf geen onwijze expert :F. Jij zegt sli/crossfire moet je niet willen kan ik dan beter voor een wat higher end gpu gaan zoals de gtx 1070 of 1080 ivm de toekomst? wat voor cpu, mobo, voeding en geheugen complementeren deze gpu het beste? Ik hoef niet het duurste van het duurste:

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:48:
[...]

Maar dan moet ik zo lang wachten :-( :P,
Klopt. ;)
ik hoor ook mensen zeggen: "doe eerst de gpu ondanks dat je cpu bottlenecked heb je wel gelijk meer prestatie, kan jij je hier in vinden?
Ja dat is helemaal juist normaal gesproken, maar alleen jouw CPU zit toch wel flink onder de minimale vereisen van Battlefield 1 terwijl de videokaart boven het minimal zit dus dat gaat nu niet echt op. Ik vraag mij af of Battlefield wel zo goed speelbaar zal zijn met de huidige CPU. De videokaart zou iig snel genoeg moeten zijn voor een combinatie van lage instellingen en enkele op gemiddeld met een full HD resolutie.

Battlefield al geprobeerd met je huidige systeem?
Jij zegt sli/crossfire moet je niet willen kan ik dan beter voor een wat higher end gpu gaan zoals de gtx 1070 of 1080 ivm de toekomst?
Een GTX 1080 is zijn geld niet echt waard, maar een GTX 1070 zou prima kunnen. Je kunt echter ook minder hoog inzetten en beginnen met een RX 480 of GTX 1060 welke je dan vervangt over enkele jaren.
wat voor cpu, mobo, voeding en geheugen complementeren deze gpu het beste? Ik hoef niet het duurste van het duurste:

pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed
pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213
pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
pricewatch: Corsair Vengeance 400W
En dan als videokaart een RX 480, GTX 1060 of GTX 1070 bijvoorbeeld.

Heb je al een SSD?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je al een SSD?
[/quote]

Ja, die heb ik al wel. Ik speel op het moment Battlefield 4 ultra 50 gps maar heb het gevoel dat de graphische settings niet helemaal correct zijn... Ik heb ook de bf1 beta gespeeld dit ging mwah ;) . Denk je dat ik de componenten zelf kan vervangen of is dit beter aan een computershop over te laten? Ik heb zelf nul ervaring.
Beetje een noob 8)7 maar goed. Bedankt voor je reacties een pc is toch wat ingewikkelder dan een console maar het ook wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Veel lezen van te voren en veel filmpjes bekijken dan moet het wel lukken, eens moet de eerste keer zijn. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:23:
Veel lezen van te voren en veel filmpjes bekijken dan moet het wel lukken, eens moet de eerste keer zijn. ;)
Je hebt gelijk. Heel erg bedankt, hier kan ik wel wat mee! Tof dat je me op de zwakke cpu wijst dan weet ik wat ik als eerst aan ga pakken. Ik ga me maar eens even verdiepen.

Groeten,
Jonah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 23:09
Wat hierboven gezegd wordt, eerst een goede voeding zoeken voordat alles boem zegt! Voeding - cpu+mobo - (ram?) - videokaart. Je zult altijd een overkill op je videokaart hebben en dus 0 effect. Een goede basis is fijner om uit te bouwen. Heb je overwogen om je onderdelen 2ehands te kopen bij v&a? Dit doe ik 80% van de tijd en zo kan je een processor die bijv 250 kost voor 175 of 150 kopen. Dit is ideaal in jouw situatie lijkt mij. Je merkt echt niet of de cpu ak gebruikt is voor een maandje of 2, of dat je 'm nieuw uit het doosje plukt. Over het zelf bouwen, heb je geen handige neef, broer, oom, hond, buurman etc die je advies kan geven? Of even een middagje helpen met bouwen? Zo heb ik het ook geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Reeker schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:59:
Wat hierboven gezegd wordt, eerst een goede voeding zoeken voordat alles boem zegt!
Hij heeft een goede voeding, alleen is die voeding vrij oud en heeft die zijn beste tijd gehad, daarom moet die vervangen worden. Niet omdat het een slechte voeding zou zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 23:09
-The_Mask- schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:08:
[...]
Hij heeft een goede voeding, alleen is die voeding vrij oud en heeft die zijn beste tijd gehad, daarom moet die vervangen worden. Niet omdat het een slechte voeding zou zijn.
Precies, dat bedoelde ik alleen verwoorde ik het krom haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Optie 3 zou ik nooit overwegen.. Zo`n zware GPU in zo`n oude bak proppen is gewoon kansloos..
(iets teveel van dit, en te weinig van dat geval)

Optie 1 zou ik niet doen als de gpu te duur word en een RX480 goedkoper is..

De Rx480 is ongeveer net zo goed als de GTX1060.. Maar als je iets aan budget kan overhouden wat je beter in een moederbord of processor kan stoppen zou ik eerder de RX480 overwegen..

Een GTX1060 3GB zou ook kunnen, alleen rekening mee houden dat 3GB in de toekomst wel eens wat te krap kan gaan zijn.. En de 6GB versie is echter een stukje duurder..

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 23-10-2016 03:18 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
-The_Mask- schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:08:
[...]
Denk dat het voor hem goedkoper zou zijn als hij de huidige voeding even aan een psu tester hangt en de waardes van de lijnen controleert.

Ik zou zelf die voeding gewoon nog gebruiken, aangezien ik weet dat de kwaliteit van de voedingen uit de AT tijdperk een stuk ernstiger waren. En met die huidige setup denk ik overigens ook niet dat die voeding en volledig full power heeft gelopen maar redelijk rustige op ze tenen.

Maar voor nou zou ik zelf de RX480 proberen, niet echt een kaart dat veel van je voeding nodig heeft.
En dan die keer erna *volgende maand* voor een andere voeding kijken..

Alleen zou niet gaan verwachten dat je BF1 op ultra zal kunnen gaan draaien.. Wellicht is het iets speel baarder.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Robin4 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 03:30:
[...]

Denk dat het voor hem goedkoper zou zijn als hij de huidige voeding even aan een psu tester hangt en de waardes van de lijnen controleert.
Je bedoeld zo'n ding van een tientje? Die kan je absoluut niet vertellen als een voeding goed is of niet. Daarvoor heb je apparatuur van tienduizenden euro's nodig. Of je denkt gewoon goed na dat is gemakkelijker. Zo is zijn Antec TruePower Trio een oud Seasonic design met OST condensators en die dingen hebben wel hun beste tijd gehad na iets van 7 à 8 jaar. Maar de voeding zelf is ook niet de nieuwste meer dus het is gewoon aan te raden de voeding te vervangen en niet mee te nemen naar een nieuwe PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1