MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Pagina: 1
Acties:

• SB94
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-04-2017
Beste Tweakers,

ik was van plan om een MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G te kopen

Maar ik wil graag bevestiging of het goed in mijn pc past of dat ik beter iets anders kan nemen.

Voeding: Corsair CX550M
GPU: MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC
CPU: Intel Core i5-2500k CPU @ 3.30GHz
Werkgeheugen: 12GB DDR3 1333MHz

zal dit passen?
en wat is het verschil tussen een MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G en een MSI GeForce GTX 1070 GAMING 8G (ofterwijl, waar staat de X voor? de prijs is hetzelfde)

Alvast bedankt.

Verwijderd

De videokaart die je nodig hebt, hangt af van wat je doet met je pc. Als je alleen maar office gebruikt en wat op het internet zit, dan heb je geen videokaart nodig.

Oftewel, wat meer informatie zou handig zijn: welke games speel je? op welke resolutie speel je? welke settings wil je gebruiken?

De verschillen tussen de twee versies kun je zelf ook heel gemakkelijk vinden door de twee kaarten te vergelijken:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/548957;556591/

Edit: ook je kast is handig om te weten, want voor hetzelfde past je nieuwe videokaart fysiek niet eens in je kast... dat zou ook zonde zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2016 18:55 ]

• SB94
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-04-2017
wat ik er mee doe is vooral games spelen.
LoL, WoW en nieuwe games zoals bf1 etc als ze uitkomen.

Ik weet toevallig wel dat hij in mijn kast past, ik wou alleen graag weten of hij capabable is met de rest van wat er in zit.

Verwijderd

Ja hoor, geen probleem.

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-02 16:13

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:42
Is er een speciale reden waarom je alleen de MSI kaarten bekijkt?

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 21-10-2016 19:46 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:56
Paprika schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:46:
Is er een speciale reden waarom je alleen de MSI kaarten bekijkt?
Geen idee of dat de reden is van de topic starter, ik hoor vaak van anderen dat de koelers van de MSI kaarten (doelend op de Gaming modellen) fluister stil is.

Mijn partner heeft de GTX 960 van MSI en die is fluisterstil, maar ik daartegen heb een Asus Strix met 3 koelers die af en toe de MSI gewoon overtreft op basis van temperatuur vs de geluidsproductie.

Sowieso niet voor de Gaming X 1070 gaan tenzij de meerprijs minimaal is, de X modellen zijn overgeklocked maar de 1070 is al een vrij krachtige kaart waarbij in mijn ogen van wat ik heb gezien, de Gaming X model niks toevoegt in real life.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:42
Er zijn meer kaarten die "fluister stil" zijn, om precies te zijn zijn er goedkopere kaarten die bewezen (= goede reviewers) stiller zijn. De MSI kaarten zijn zeker niet slecht, maar je kunt voor 40 euro minder hetzelfde resultaat hebben, alleen dan "nog stiller".
Pagina: 1