Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De ultimate MiFi zelf bouwen

Pagina: 1
Acties:

• big_tweaker
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-10 19:26
Voor vakanties maar ook zakelijke reizen naar buitenland ben ik op zoek naar een (mifi)router met de volgende functies:
- 4G netwerk interface (unlocked)
- Wifi as WAN ondersteuning (oftewel wifi hotspot delen)
- Tenminste 1 netwerk poort (om bedraad apparaat aan te sluiten)
- 802.11ac Wifi
- OpenVPN client (om een veilige verbinding op te zetten met de thuis OpenVPN server)

Deze 5 functies heb ik niet in een standaard apparaat kunnen vinden. Routers die in de buurt kwamen zijn:
- Huawei E5786 4G+ (mist OpenVPN client)
- Asus 4G-AC55U (mist wifi hotspot delen)

Het lijkt er op dat ik iets zelf moet bouwen. Er zijn mogelijke 2 wegen:
1) Router kopen en "upgraden" met open DD-WRT of OpenWRT. De compatibility van DD-WRT en OpenWRT met routers die 4G functies hebben is echter zeer gering. Ik vind het ook prima om een router zonder ingebouwde 4G te gebruiken en 4G functies via een dongle toe te voegen maar werkt dat met DD-WRT en OpenWRT?
2) Raspberry PI project van maken.

Als iemand weet van een standaard apparaat met bovengenoemde 5 functies is dat het makkelijkst maar anders ben ik benieuwd naar jullie mening en liefst ervaring welke weg mij het beste naar de gewenste router brengt.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Een asus-rtac56u heeft alles wat je hebt als je er DD-WRT op zet.

Alleen moet je er wel een 4g dongle voor kopen: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/3G_/_3.5G