Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gjeest
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09 15:46
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een nieuw 4K scherm voor de nog aan te schaffen PS4 Pro, nu twijfel ik tussen een TV en een monitor. Ik twijfel omdat ik weet dat een monitor ten alle tijde beter is om te gamen, maar een TV is natuurlijk ook weer fijn vanwege het formaat en extra's zoals HDR (wat ik nog niet bij een monitor heb kunnen vinden) Ik speel zowel singleplayer games als multiplayer games, nu weet ik dat het bij multiplayer games erg belangrijk is om een zo laag mogelijke input lag te hebben, bij een TV is er vaak veel meer sprake van een hoge input lag. Ook is de prijs van een 4K TV een stuk hoger dan een 4K monitor.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb dus binnenkort een PS4 Pro, daarnaast heb ik nu een 49'' Philips TV (47PFL5028H/12)
Ook heb ik een filmcamera die in 4K filmt, dus ook fijn om een scherm te hebben waar op ik dat beeldmateriaal goed kan afspelen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een voorbeeld van een TV die ik heb gevonden is;
Sony Bravia KD-49X8305C

Van monitoren heb ik verder vrij weinig verstand en zou ook niet weten wat een goede keuze zou zijn, het viel mij ook op dat er veel 1440p monitoren waren, meer dan 4k monitoren. Een goed formaat voor een monitor zou ongeveer 27'' zijn.