Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinBency
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-08 20:45
Mijn vraag
Ik wil een graag een goed streaming netwerk opzetten door de hele woning.
Ik wil daarom een eigen router achter mijn kpn router plaatsen en de kpn router in DMZ modus zetten.
In het verlengde daarvan wil ik een accespoint plaatsten voor het netwerk op de eerste verdieping.

Maar als de Experia v10 de router is, wie neemt dan het echte reken werk voor zijn rekening?
Welke CPU wordt het zwaarst belast? Ik wil namelijk wel het zware werk overlaten aan de ASUS RT-AC88u

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste moet aanpakken? Of kan ik het beste overstappen naar Ziggo zodat de modem in bridge modus gezet kan worden?

Beste antwoord (via VinBency op 21-10-2016 18:06)

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
je kan uit de muur je internet splitsen (als je ook TV en Telefoon hebt) dus dat je een kabel trekt naar die Asus router die dus dan Dedicated word voor internet zet je op de Experia box de 2,4Ghz uit en laat je die gewoon voor je tv en telefoon liggen (aangezien de Experia box alleen die Telefoon kan verwerken en de TV ook ivm connectie naar KPN databank)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:35
Gooi die experia in een hoek in een doos en gebruik alleen je asus?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
je kan uit de muur je internet splitsen (als je ook TV en Telefoon hebt) dus dat je een kabel trekt naar die Asus router die dus dan Dedicated word voor internet zet je op de Experia box de 2,4Ghz uit en laat je die gewoon voor je tv en telefoon liggen (aangezien de Experia box alleen die Telefoon kan verwerken en de TV ook ivm connectie naar KPN databank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:02
Beide doen dan ongeveer evenveel in NAT opzicht.

Ga maar na:
Veel ip's -> Asus <-> één ip's <-> kpn router -> Veel ip's.

Waar wel de Asus meer Firewall taken overneemt wanneer deze in DMZ staat of filters gaat beheren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:56
Gooi die asus in een hoek in een doos en gebruik alleen die experiabox!

Onzin vragen en onzin antwoorden.
Streaming binnen je netwerk is helemaal geen belasting voor een router.
Een router routeert en wel tussen jouw netwerk (je lan) en het netwerk van je provider.
Verkeer dat op lan blijft wordt helemaal niet gerouteerd.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:02
Zelf draai ik ook een extra router achter die van kpn. Puur omdat deze telkens zijn settings verloor bij een firmware update. En omdat de wifi niet echt fantastisch is.
Daarnaast heeft KPN in het verleden lokale multicast streams om zeep geholpen door slechte implementatie van hun iptv. Wellicht is dat inmiddels gefixt?

Dubbel nat levert voor mij geen extra moeillijkheden op buiten:
- Dubbel port forwarden.
- Dubbel energie betalen.
Pagina: 1