Krijg ik precies dezelfde glitch, hij maakt dan een heleboel tabbladen aan en gaat na een tijd weer automatisch naar windowed (terwijl er fullkscreen staat).
Gebruik je een externe overlay zoals: Afterburner, Discord, Fraps, Nvidia Shadowplay/Share etc etc.?
Dit veroorzaakt namelijk wel eens problemen.
Dit veroorzaakt namelijk wel eens problemen.
[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 29-11-2016 13:57 ]
Goedenavond! Ik heb struggles bij het starten van BF1. Vorige week heb ik een compleet nieuwe PC laten assembleren die dit weekend ook opnieuw geïnstalleerd is (Windows 7). Nu heb ik BF1 geïnstalleerd waarna ik eerst allerlei DLL foutmeldingen kreeg. Dit is opgelost door de laatste updates van Windows te installeren, maar nu loop ik tegen het probleem aan dat hij na circa 10 seconden aangeeft: 'Battlefield 1 werkt niet meer'. Iemand enig idee waar het vandaan komt?
Even mijn systeem:
Intel I5 6400
MSI Z170A SLI Plus
MSI GTX 970 (2x)
Windows 7 64 bit
Even mijn systeem:
Intel I5 6400
MSI Z170A SLI Plus
MSI GTX 970 (2x)
Windows 7 64 bit
Bedankt ik zal het even bekijken.freaky35 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:15:
@commanderG
Een paar post terug stond dit,,probeer daar maar eens wat van uit![]()
https://www.reddit.com/r/..._pc_potentially_huge_fps/
Heb je de laatste NVidia driver geinstalleerd?peter0007 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:34:
Goedenavond! Ik heb struggles bij het starten van BF1. Vorige week heb ik een compleet nieuwe PC laten assembleren die dit weekend ook opnieuw geïnstalleerd is (Windows 7). Nu heb ik BF1 geïnstalleerd waarna ik eerst allerlei DLL foutmeldingen kreeg. Dit is opgelost door de laatste updates van Windows te installeren, maar nu loop ik tegen het probleem aan dat hij na circa 10 seconden aangeeft: 'Battlefield 1 werkt niet meer'. Iemand enig idee waar het vandaan komt?
Even mijn systeem:
Intel I5 6400
MSI Z170A SLI Plus
MSI GTX 970 (2x)
Windows 7 64 bit
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Anoniem: 635469
ja ik heb dus precies dezelfde problemen:Lukosje schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:37:
Ook ik ondervind wat problemen met Battlefield 1, zowel tijdens de beta destijds als in de full game.
Afgezien van dat ik een redelijk lage framerate heb - nu is mijn setup is ook niet de nieuwste - heb ik eens in de zoveel minuten een complete freeze van een paar seconden. Dit is zowel in Single Player en Multiplayer, en zeker in de multiplayer stoort dit mateloos aangezien ik vrij competitief ben ingesteld ;-)
Setup:
3770k @ 4.0Ghz
HD7950 (+- 5% overclock)
8GB RAM
Windows 7 64bit (op HDD, geen SSD)
Settings alles low, resolutie 1600x900 (heb 2560x1440 scherm..)
Temperaturen zijn normaal. Recente andere games spelen ook nog soepel.
Ik had een clean install gedaan van laatste drivers en dat scheelde behoorlijk in framerate (deze is nu redelijk), maar de freezes zijn er nog steeds. Verder heb ik alle verdere game related settings vanuit de drivers uitgeschakeld (kwam framerate ook ten goede)
Is er hier iemand die hetzelfde ondervindt? Iemand nog suggesties voor wat ik kan proberen?
Setup:
MSI Z87-G43
i5 4670k @3.4GHZ
HD7950 BOOST
8GB RAM
Windows 10 64bit home
1TB HDD
1080p scherm
Ik heb het spel zelf tijdens de beta niet gespeeld maar heb wel mensen gezien tijdens het troubleshooten die wel prima frames hadden tijdens de beta maar dat met een update laatst het allemaal naar beneden is gegaan. Ook als je de benchmarks opzoekt van techspot is te zien dat de 7950 veel meer zou moeten kunnen dan hij op dit moment doet. Uiteraard heb ik de standaard dingetjes geprobeerd maar ik heb ook geprobeerd oudere versies van AMD drivers te installeren, CPU cores unparken, hele set aan veelvragende windows services uitschakelen, BF1 opnieuw te installeren. Ik heb zelfs geprobeerd mn pc naar fabrieksinstellingen te zetten in de hoop corrupte fragmenten van oude drivers te verwijderen aangezien ik daar eerder nog wel problemen mee had. Niks helpt echter. Ik heb het idee dat de mensen met een 7950 (boost) moeten duimen op een patch van BF1 die het weer terugdraait naar hoe het was in de beta en voor de rest het moeten doen met 10-25 FPS op low.
Sinds laatste patch heb ik eigenlijk nergens meer last van. Draai alles op low, 1080p en tegen de 60 fps. Overigens had ik voor de patch wel m'n hoeveelheid RAM verdubbeld, maar dat verhelp de freezes toen niet.Anoniem: 635469 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:51:
[...]
ja ik heb dus precies dezelfde problemen:
Setup:
MSI Z87-G43
i5 4670k @3.4GHZ
HD7950 BOOST
8GB RAM
Windows 10 64bit home
1TB HDD
1080p scherm
Ik heb het spel zelf tijdens de beta niet gespeeld maar heb wel mensen gezien tijdens het troubleshooten die wel prima frames hadden tijdens de beta maar dat met een update laatst het allemaal naar beneden is gegaan. Ook als je de benchmarks opzoekt van techspot is te zien dat de 7950 veel meer zou moeten kunnen dan hij op dit moment doet. Uiteraard heb ik de standaard dingetjes geprobeerd maar ik heb ook geprobeerd oudere versies van AMD drivers te installeren, CPU cores unparken, hele set aan veelvragende windows services uitschakelen, BF1 opnieuw te installeren. Ik heb zelfs geprobeerd mn pc naar fabrieksinstellingen te zetten in de hoop corrupte fragmenten van oude drivers te verwijderen aangezien ik daar eerder nog wel problemen mee had. Niks helpt echter. Ik heb het idee dat de mensen met een 7950 (boost) moeten duimen op een patch van BF1 die het weer terugdraait naar hoe het was in de beta en voor de rest het moeten doen met 10-25 FPS op low.
[ Voor 3% gewijzigd door Lukosje op 30-11-2016 20:03 ]
Anoniem: 635469
Nou fijn, dan ben ik alleen geloof ik...Lukosje schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:01:
[...]
Sinds laatste patch heb ik eigenlijk nergens meer last van. Draai alles op low, 1080p en tegen de 60 fps. Overigens had ik voor de patch wel m'n hoeveelheid RAM verdubbeld, maar dat verhelp de freezes toen niet.
Ik had vergelijkbare problemen na de patch met een R9 290. Voor de patch ultra @ 60 fps, erna zelfs op low nog drops onder de 60. Het probleem was bij mij dat de gpu niet volledig werd gebruikt. Tijdens het spelen zat de core klok vaak onder de normale snelheid.Anoniem: 635469 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:15:
[...]
Nou fijn, dan ben ik alleen geloof ik...
Uiteindelijk in het spel de video settings gereset en met DDU driver terug gedraaid naar de laatste whql versie (16.9.2). Nu draait het spel weer als voor de patch.
Ik heb regelmatig dat ik ineens offline ga in Battlefield terwijl mijn internet gewoon up is, origin voicechat en internet doen het gewoon. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Sinds kort ook een nieuwe videokaart en battlefield 1 gekocht.
Helaas niet de gewenste fps die ik had gehoopt.
Misschien dat er gewoon iets mis is?
Configuratie:
Intel Core i7 2600K Boxed
8 GB RAM
Nvidia GeForce GTX 1060 6GB
-----
Heb nog niet super veel gespeeld maar valt me vooral bij grote conquest mappen.
De game zelf heeft hem standaard op alles op high gezet maar dan zit ik met een gemiddelde van 40 fps.
Het loopt precies een beetje stroef dan.
Bij kleinere mappen lijkt het iets vlotter en iets hoger fps.
Maar als ik alles op low zet, krijg ik nog steeds maar een fps van 50~55.
Dit zou toch met de huidige setup een beetje beter kunnen?
Had gedacht dat Ultra 60 fps wel niet zou lukken maar High moet ik toch stabiel 60 fps kunnen halen?
Configuratie:
8 GB RAM
-----
De game zelf heeft hem standaard op alles op high gezet maar dan zit ik met een gemiddelde van 40 fps.
Had gedacht dat Ultra 60 fps wel niet zou lukken maar High moet ik toch stabiel 60 fps kunnen halen?
@frye.....ik draai met een 2500 k en een r 290 gemiddeld 90 fps...
Kan het niet aan je geheugen liggen?..er wordt 16 gig geadviseerd, en dat heb ik dan
ook gedaan.....met 8 gig had ik BF nog niet..dus ik kan niet vergelijken...
Kan het niet aan je geheugen liggen?..er wordt 16 gig geadviseerd, en dat heb ik dan
ook gedaan.....met 8 gig had ik BF nog niet..dus ik kan niet vergelijken...
Hoe moeten we dat wetenfrye schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:03:
Configuratie:
8 GB RAM
-----
Is die 8 gb 1*8 of 2*4 Heb je nieuwste drivers etc etc.
Dit topic zou imho beter werken als iedereen een standaardlijst met minimale gegevens post. Nu moet je teveel raden
Bijv:
CPU: Intel Core i7 - 6700K
Hypertreading: Aan
Mobo: Asus Z170 VIII HERO
Mem: Kingston HyperX Fury 16GB (2*8GB)
GPU: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
HD/SSD: Crucial M500 - 240GB SSD
Voeding: Corsair AX760 - 760W
Scherm: BenQ XL2730Z - 27" 144Hz - Freesync
Resolutie: 1440p
Driver: WHQL 376.09
Freesync/Gsyn/vsync aan : Nee
Algemene bijzonderheden:
- DX11 of DX12 ingeschakeld in BF
- Wel / niet overklokt.
- Verse install
- DDU gedaan?
- Anti Aliasing instellingen
- Etc.
Misschien kan iemand die er handig in is dit in een herbruikbare tabelvorm gooien
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Als je hier bij tweakers een hardware lijst bijhoudt dan kan je deze bijvoegen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 344,95 | € 344,95 |
1 | Asus TUF SABERTOOTH Z97 MARK 1 | € 278,35 | € 278,35 |
1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 299,- | € 299,- |
1 | WD Green WD30EZRX | € 104,89 | € 104,89 |
1 | Corsair Obsidian 800D | € 0,- | € 0,- |
1 | Hanns.G HH281HPB Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Corsair Hydro H100i v2 | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Logitech G510 Gaming Keyboard | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech G602 Wireless Gaming Mouse | € 65,50 | € 65,50 |
1 | Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2400C11A | € 108,50 | € 108,50 |
1 | LG BH10LS30 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Sony NEC Optiarc AD-7191S-01 | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Silent Pro M1000 | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 161,95 | € 161,95 |
1 | Samsung XP941 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.512,99 |
[ Voor 13% gewijzigd door DWattel op 04-12-2016 16:02 . Reden: Lijst bijgewerkt ]
Als je nu problemen ervaart dan verwacht ik niet dat je met een of andere tweak of andere driver versie of wat dan ook verschil gaat merken. Het battlefield forum staat vol met mensen met issues, met beestachtige systemen (2x Titan X, i7-6950x etc) en zelf heb ik ook talloze uren gespendeerd om het goed werkend te krijgen. Ik heb een i5-3570k, gtx 1070 en 16GB RAM. GPU usage komt niet boven 80%, schommelt vaak rond 65% met drops naar 35%, CPU usage op 100% en heb een gemiddelde van 75 fps met drops naar 40 fps (@Ultra 1080p). Voorheen had ik een GTX970 en 8GB RAM, feitelijk heeft de extra 8GB en de GTX1070 helemaal geen verbetering gebracht.frye schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:03:
Configuratie:
8 GB RAM
-----
Het wordt echt wachten op een goede patch vanuit DICE om dit te verhelpen. Mensen die nu geen problemen ervaren hebben mazzel. Op één of andere manier kunnen twee mensen met identieke systemen allebei een andere ervaring qua performance hebben. De één kan op 110 average fps zitten terwijl de ander op 70 fps blijft steken.
Daarnaast ervaart iedereen problemen specifiek op Empire's Edge en op Fao Fortress in bepaalde gebieden naar aanleiding van een aanpassing in de vorige patch.
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Damn dual channel maakt een wereld van verschil, bij mij een verdubbeling in framerates.
Blijkt dat ik al dik 3 jaar in single channel mode draai, nooit wat van gemerkt bij games (wat tot aan BF1 bewiijst dat het geen donder uitmaakte).
Enkel van de week BF1 gekocht op black friday, dacht dit weekend eens te spelen, maar de framerate was een drama, maakt niet uit hoe laag ik de resolutie zette, het bleef tussen de 30 en 45 frames schommelen, waar die meer tegen de 30 fps aanleunde.
Toen maar van alles gechecked, zag ik in CPU-Z dat mijn memory dus in Single channel mode runde, ik stom verbaast maargoed mijn geheugen dus maar fysiek even in andere slotjes geprikt.
En warempel kreeg zowaar een verdubbeling van framerates en kan dus nu op 2560x1080 tussen de 60 en 90 frames spelen.
Maar even onderzoekje gedaan, aangezien ik het wel vreemd vond dat ik tot nu toe nooit wat gemerkt heb van single channel meen mij ook te herinneren dat tot nu toe het verschil nihil was, mischien 1 tot 2 frames meer in voordeel van dual channel of gewoon niks.Blijkbaar maakt het voor BF1 behoorlijk wat uit, ook de Youtube videos liegen er ook niet om.
Dus mocht iemand performance issues hebben, kijk dan even of je memory in dual channel staat.
Blijkt dat ik al dik 3 jaar in single channel mode draai, nooit wat van gemerkt bij games (wat tot aan BF1 bewiijst dat het geen donder uitmaakte).
Enkel van de week BF1 gekocht op black friday, dacht dit weekend eens te spelen, maar de framerate was een drama, maakt niet uit hoe laag ik de resolutie zette, het bleef tussen de 30 en 45 frames schommelen, waar die meer tegen de 30 fps aanleunde.
Toen maar van alles gechecked, zag ik in CPU-Z dat mijn memory dus in Single channel mode runde, ik stom verbaast maargoed mijn geheugen dus maar fysiek even in andere slotjes geprikt.
En warempel kreeg zowaar een verdubbeling van framerates en kan dus nu op 2560x1080 tussen de 60 en 90 frames spelen.
Maar even onderzoekje gedaan, aangezien ik het wel vreemd vond dat ik tot nu toe nooit wat gemerkt heb van single channel meen mij ook te herinneren dat tot nu toe het verschil nihil was, mischien 1 tot 2 frames meer in voordeel van dual channel of gewoon niks.Blijkbaar maakt het voor BF1 behoorlijk wat uit, ook de Youtube videos liegen er ook niet om.
Dus mocht iemand performance issues hebben, kijk dan even of je memory in dual channel staat.
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Ik heb ook al reviews gezien,dat ook de geheugen snelheid invloed heeft op de game.Tis wel een veeleisende game.Turismo schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:46:
Damn dual channel maakt een wereld van verschil, bij mij een verdubbeling in framerates.
[video]
Ik heb elke keer helaas dat 1 ronde in een map prima gaat,gaat ie naar de volgende,gaat in 1 keer het cpu verbruik omhoog,gevolg stutter
Ik kan er niet achter komen wat het nu is

Na al het onderzoek wat ik vandaag heb gedaan, is mijn conclusie wel dat BF1 wel behoorlijk CPU intensief is en dat het aantal CPU threads een groot verschil maakt.
Oftewel, het verschil tussen I5 en I7 is dusdanig dat het zo 20 tot 30 frames kan schelen op zelfde CPU snelheid. Zie overal dat het bij I5's standaard is dat de CPU verbruik de 100% aantikt (ook bij mij trouwens op een I5 3570k), en dat I7 meer rond de 40 tot 70% schommelen, en de game gelukkig nog op hun sloffen doen, zelfs op oude generatie I7's.
Dat komt dus door het Hyperthreading, ik ben nu dus nog in de twijfel een I7 upgrade te gaan doen of het uit te zingen en totale upgrade ergens binnen nu en anderhalf jaar.
Ik weet niet of dat bij jou natuurlijk het probleem is, micro stutter is ook een bekende eigenschap van SLI configuraties, waar je dus het laatste jaar meer mensen weer hebt zien terugaan naar single card performance (om gewoon van die kopzorg af te zijn, tenzij je graag tijd steekt in custom settings debuggen ipv echt de game spelen).
Het kan een tal van redenen zijn, BF1 is ook wel slecht geoptimaliseerd van wat ik zie wat dat betreft, de performance gaat al hard op zijn bek op het minst geringste wat niet geoptimaliseerd is in je systeem, van screen overlays, een kleine setting in je geheugen, tot aan CPU throttle dingen, tot een wat gare Windows installatie, is natuurlijk nooit goed, maar het spel is zeer zeker niet vergevingsgezind. Ik verwacht dat DICE een patch(es) gaat uitbrengen nog die een aantal performance issues gaat counteren.
Oftewel, het verschil tussen I5 en I7 is dusdanig dat het zo 20 tot 30 frames kan schelen op zelfde CPU snelheid. Zie overal dat het bij I5's standaard is dat de CPU verbruik de 100% aantikt (ook bij mij trouwens op een I5 3570k), en dat I7 meer rond de 40 tot 70% schommelen, en de game gelukkig nog op hun sloffen doen, zelfs op oude generatie I7's.
Dat komt dus door het Hyperthreading, ik ben nu dus nog in de twijfel een I7 upgrade te gaan doen of het uit te zingen en totale upgrade ergens binnen nu en anderhalf jaar.
Ik weet niet of dat bij jou natuurlijk het probleem is, micro stutter is ook een bekende eigenschap van SLI configuraties, waar je dus het laatste jaar meer mensen weer hebt zien terugaan naar single card performance (om gewoon van die kopzorg af te zijn, tenzij je graag tijd steekt in custom settings debuggen ipv echt de game spelen).
Het kan een tal van redenen zijn, BF1 is ook wel slecht geoptimaliseerd van wat ik zie wat dat betreft, de performance gaat al hard op zijn bek op het minst geringste wat niet geoptimaliseerd is in je systeem, van screen overlays, een kleine setting in je geheugen, tot aan CPU throttle dingen, tot een wat gare Windows installatie, is natuurlijk nooit goed, maar het spel is zeer zeker niet vergevingsgezind. Ik verwacht dat DICE een patch(es) gaat uitbrengen nog die een aantal performance issues gaat counteren.
[ Voor 19% gewijzigd door Turismo op 04-12-2016 21:25 ]
BF1 heeft echt problemen met optimalisatie,mijn laptop(ook met i7 en dan een 980m kaart) b.v loopt echt top met deze game,strak 75 fps op 1080p. Je moet zo lijkt het maar net geluk hebben dat het goed draait lijkt het.
Want ik zie ook systemen met een 6 cores Intel cpu's problemen geven er is geen pijl aan te trekken
ik heb eenDesktop met een i7 4970k ,maar ik game op 144h 1440p,dat maakt het zwaar.
Zonder SLI,daar begin ik niet aan,ik heb een enkele 1080gtx.
Alleen het vervelende dus,dat de eerste map dus gaat gaat ,met een cpu gebruik wat hoog is,maar niet te,laad ie daarna een nieuwe map en gaat ineens naar de 100%.
En er draaien niet abnormaal veel processen verder,ik sluit alles af,behalve origin,(wel geminimaliseerd) ik snap er geen biet van.
Het enige die nog problemen kan leveren is de netwerkkaart,die is een KIller network kaartje.
Die hebben nogal eens problemen met driver,geheugen lekken.
Want ik zie ook systemen met een 6 cores Intel cpu's problemen geven er is geen pijl aan te trekken
ik heb eenDesktop met een i7 4970k ,maar ik game op 144h 1440p,dat maakt het zwaar.
Zonder SLI,daar begin ik niet aan,ik heb een enkele 1080gtx.
Alleen het vervelende dus,dat de eerste map dus gaat gaat ,met een cpu gebruik wat hoog is,maar niet te,laad ie daarna een nieuwe map en gaat ineens naar de 100%.
En er draaien niet abnormaal veel processen verder,ik sluit alles af,behalve origin,(wel geminimaliseerd) ik snap er geen biet van.
Het enige die nog problemen kan leveren is de netwerkkaart,die is een KIller network kaartje.
Die hebben nogal eens problemen met driver,geheugen lekken.
Heb je wellicht CPU saving features aanstaan?
Check dit lijstje even af:
Please note to force constant max CPU performance (either by setting the Frequency Scaling to 100% in ParkControl, or by setting the 'Minimum CPU' state to 100% in your power settings: http://i.imgur.com/cefxdV4.png ) you MUST have C1E DISABLED and EIST ENABLED within your BIOS, you should be looking for something like this: http://i.imgur.com/QLHv2pf.jpg (please check the edits at the bottom for more info on power states)
If you have an i7 CPU, make sure Hyperthreading is enabled in your BIOS.
Check ook of al je cores actief zijn wanneer het gebeurt met deze tool.
http://www.coderbag.com/P...-CPU-Core-Parking-Utility
Check dit lijstje even af:
Please note to force constant max CPU performance (either by setting the Frequency Scaling to 100% in ParkControl, or by setting the 'Minimum CPU' state to 100% in your power settings: http://i.imgur.com/cefxdV4.png ) you MUST have C1E DISABLED and EIST ENABLED within your BIOS, you should be looking for something like this: http://i.imgur.com/QLHv2pf.jpg (please check the edits at the bottom for more info on power states)
If you have an i7 CPU, make sure Hyperthreading is enabled in your BIOS.
Check ook of al je cores actief zijn wanneer het gebeurt met deze tool.
http://www.coderbag.com/P...-CPU-Core-Parking-Utility
Niet zozeer een probleem, maar ik heb sinds vandaag ook BF1 en merk dat ik vaak een irritant tekentje naar voren krijg rechts in het scherm. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat de client een te lage FPS zou hebben. Dit lijkt me nogal frappant, aangezien ik tussen de 65 en 90fps draai. Zet ik vervolgens Vsync aan, dan gaat het icoontje helemaal niet meer weg 
Is er een manier om dat soort dingen uit te zetten? Of wordt het gewoon negeren?
Is er een manier om dat soort dingen uit te zetten? Of wordt het gewoon negeren?
Geen idee welk icoontje dit zou moeten zijn, heb ik zelf niks van gemerkt toen mijn fps nog te laag was.
Wellicht kan een ingame overlay die je uit kan zetten, maar weet je zeker dat het van BF1 komt?
Zie hier console commands, wellicht is met 1 van deze het uit te zetten.
https://diaryofdennis.com...field-1-console-commands/
Wellicht kan een ingame overlay die je uit kan zetten, maar weet je zeker dat het van BF1 komt?
[ Voor 11% gewijzigd door Turismo op 04-12-2016 23:13 ]
Komt zeker van BF1:Turismo schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:12:
Geen idee welk icoontje dit zou moeten zijn, heb ik zelf niks van gemerkt toen mijn fps nog te laag was.

Het gaat om het icoontje linksonderin.
Als het goed is, komt er dacht ik in December een patch van Dice. Hopelijk verhelpt dit de performanceproblemen.
PC Specs
Ah okee, blijkbaar krijg je dit wanneer de server niet in sync is met je Hz/capped fps van je monitor.MartijnAbel schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:19:
[...]
Komt zeker van BF1:
[afbeelding]
Het gaat om het icoontje linksonderin.
Er zijn 30/60/120hz servers, als je tic rate niet matched krijg je dus telkens dit icoontje, begrijp dat er niks aan te doen is, DICE wilt je dan letterlijk vertellen dat je client side probleem hebt.
http://162.13.35.10/bfh/f...ew/2979150494229727613/1/
[edit]
Ben er net achter dat je het gewoon kan uitzetten onder Settings->Gameplay->Advanced->Network performance indicators op disabled zetten.
[ Voor 10% gewijzigd door Turismo op 05-12-2016 20:53 ]
Anoniem: 643784
Hallo allemaal,
mijn bf1 heeft nooit echt super vlot gelopen, momentaal valt mijn pc gewoonweg uit als er veel dingen te samen gebeuren in het spel( bv zat in tank en er vliegt een bommenwerper over en dropt bommen). Pc start direct terug op.
Temperaturen zijn ok. Ik zit meer in de richting te denken van geheugen, maar ken niet zoveel van pc. Wat zijn jullie suggesties? drivers videokaart zijn up to date
build:
ntel Core i7 5820K 6-Core (12 threads) 3.3Ghz (turbo: 3.6Ghz) Nvidia Geforce GTX980-4GB 500GB HDD 8GB DDR4 DVDRW
mijn bf1 heeft nooit echt super vlot gelopen, momentaal valt mijn pc gewoonweg uit als er veel dingen te samen gebeuren in het spel( bv zat in tank en er vliegt een bommenwerper over en dropt bommen). Pc start direct terug op.
Temperaturen zijn ok. Ik zit meer in de richting te denken van geheugen, maar ken niet zoveel van pc. Wat zijn jullie suggesties? drivers videokaart zijn up to date
build:
ntel Core i7 5820K 6-Core (12 threads) 3.3Ghz (turbo: 3.6Ghz) Nvidia Geforce GTX980-4GB 500GB HDD 8GB DDR4 DVDRW
Poe lastig kan van alles zijn, bf1 is een zware belasting van het systeem, persoonlijk vermoed ik de voeding, om te reden dat ie opnieuw opstart bij hoge belasting ( die bommen die vallen zijn lekker cpu intensief). Check de volages eens,
Welke voeding gebruik je?
Wat staat er in de logboek, hierover?.
Over de reden van opnieuw opstarten .
Maar maak maar een apart topic hierover, want dat zal denk ik beter zijn. Dit hoeft namelijk niet met de game op zich te maken te hebben.
Welke voeding gebruik je?
Wat staat er in de logboek, hierover?.
Over de reden van opnieuw opstarten .
Maar maak maar een apart topic hierover, want dat zal denk ik beter zijn. Dit hoeft namelijk niet met de game op zich te maken te hebben.
[ Voor 26% gewijzigd door freaky35 op 07-12-2016 20:22 ]
Anoniem: 643784
Zoals vermeld ben ik geen grote pc kenner. Waar vind ik die logboek?
thnx voor reactie alvast
thnx voor reactie alvast
Zou zeggen maak een apart topic hier voor aan
Hallo,
Ik draai de volgende setup:
FX 6300 @4.1 Ghz
Asus GTX 750 ti 2GB
Corsair Vengeance 2x4GB
Corsair CX430
Ik draai steady 60 fps met settings op low maar dat maakt me niet zo veel uit.
Het probleem is dat er best vaak microstutters zijn en dat het voelt alsof ik minder fps krijg, maar hij blijft op 60 staan.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe het op te lossen is? Temperaturen van cpu en gpu zijn goed, overklock van cpu/gpu weghalen/toevoegen heeft geen effect.
Het ram wordt tot 7GB gebruikt zegt mijn overlay, dus heeft het zin om er nog 8GB bij te prikken? Ik zag hier een filmpje voorbij komen waar het echt een flinke boost gaf.
Overigens is Operations helemaal slecht te spelen voor mij, daar heb ik werkelijke fps drops naar 40-50..
FX 6300 @4.1 Ghz
Asus GTX 750 ti 2GB
Corsair Vengeance 2x4GB
Corsair CX430
Het probleem is dat er best vaak microstutters zijn en dat het voelt alsof ik minder fps krijg, maar hij blijft op 60 staan.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe het op te lossen is? Temperaturen van cpu en gpu zijn goed, overklock van cpu/gpu weghalen/toevoegen heeft geen effect.
Het ram wordt tot 7GB gebruikt zegt mijn overlay, dus heeft het zin om er nog 8GB bij te prikken? Ik zag hier een filmpje voorbij komen waar het echt een flinke boost gaf.
Overigens is Operations helemaal slecht te spelen voor mij, daar heb ik werkelijke fps drops naar 40-50..
Je hele systeem is aan vervanging toe voor moderne games, maar om de microstutter te verhelpen zou een upgrade naar 16 GB waarschijnlijk de oplossing zijn.RonaldMeer schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:10:
Hallo,
FX 6300 @4.1 Ghz
Asus GTX 750 ti 2GB
Corsair Vengeance 2x4GB
Corsair CX430
Dat hoeft gelukkig niet zo veel te kosten tegenwoordig.
Dat is dan weer heel kort door de bocht gezegd. Gpu is de bottleneck dat weet ik.
Bedankt voor de tip van het ram
Bedankt voor de tip van het ram
Die micro stutter komt echt niet omdat die 8GB draait, das is toereikend genoeg, op de grens maar toereikend.unfor schreef op zondag 11 december 2016 @ 00:31:
[...]
Je hele systeem is aan vervanging toe voor moderne games, maar om de microstutter te verhelpen zou een upgrade naar 16 GB waarschijnlijk de oplossing zijn.
Dat hoeft gelukkig niet zo veel te kosten tegenwoordig.
Hij geeft al aan dat zijn ram max 7Gb verbruikt, dus het probleem is niet daar.
Ik zou eerder kijken naar IO rates van de harde schijf, wordt behoorlijk wat data gelezen, zeker op drukke momenten, mag hopen dat je t vanaf een SSD speelt en zoniet dan zeker geen schijf die gedeeld is met Windows, dat lijkt mij echt killing.
p.s. dat filmpje wat je zag (wss die van mij) was inderdaad een 8GB naar 16GB vergelijking maar de boost kwam doordat het geheugen in dual channel gezet word bij 16GB. Had voor de rest niks met die 8GB extra te maken, benchmarks wijzen al uit dat dit amper uitmaakt
[ Voor 23% gewijzigd door Turismo op 11-12-2016 15:26 ]
Ik blijf er bij dat 8 GB het probleem is, lees eens op de bf1 fora en je ziet een patroon.Turismo schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:23:
[...]
Die micro stutter komt echt niet omdat die 8GB draait, das is toereikend genoeg, op de grens maar toereikend.
Ik zou eerder kijken naar IO rates van de harde schijf, wordt behoorlijk wat data gelezen, zeker op drukke momenten, mag hopen dat je t vanaf een SSD speelt en zoniet dan zeker geen schijf die gedeeld is met Windows, dat lijkt mij echt killing.
p.s. dat filmpje wat je zag (wss die van mij) was inderdaad een 8GB naar 16GB vergelijking maar de boost kwam doordat het geheugen in dual channel gezet word bij 16GB. Had voor de rest niks met die 8GB extra te maken, benchmarks wijzen al uit dat dit amper uitmaakt
Je geheugen zit misschien niet volledig vol maar er word wel flink geswapped naar je swapfile.
Wat ik merk is dat 60hz echt ontzettend veel inputlag toevoegt,heel bizar, is dat niet wat je ervaar?.RonaldMeer schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:10:
Hallo,
FX 6300 @4.1 Ghz
Asus GTX 750 ti 2GB
Corsair Vengeance 2x4GB
Corsair CX430
Ik game op 144hz,maar 120hz gaat prima,100 ook,85 ook,maar 60 is een verhaal apart.

Verder is de videokaart echt aan de lage kant voor de game.Als ik wat zou upgraden zou ik dat als eerst doen,samen met extra ram.
De game verbruikt zoveel ram,dat als je maar wat op de achtergrond aan hebt staan,dat het geheugen gebruik zeker dicht tegen de 8gb gaat
Verder sowieso echt alles wat je op de achtergrond hebt draaien uitzetten,met deze game!
Zeker om de cpu het al lastig genoeg heeft met deze game.

[ Voor 18% gewijzigd door freaky35 op 11-12-2016 16:36 ]
Inderdaad, 16GB maakt geen verschil, zelf ook onlangs van 8GB (dual channel) naar 16GB gegaan, maakte niet uit. Dual channel vs single channel kan wel verschil uitmaken. Ook ben ik van een GTX 970 naar een GTX 1070 gegaan, maakte ook amper verschil, ik ervaar ook stutter en drops tot 40fps op heel veel maps in veel verschillende situaties.Turismo schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:23:
[...]
Die micro stutter komt echt niet omdat die 8GB draait, das is toereikend genoeg, op de grens maar toereikend.
Ik kijk met spanning uit naar de patch van dinsdag, benieuwd hoeveel problemen het zal oplossen en hoeveel het er zal creëren, DICE kennende
[ Voor 3% gewijzigd door speedyjules07 op 11-12-2016 17:57 ]
wat voor cpu heeft je systeem? @speedyjules07
De 1070 zou zeker wat uit moeten maken namelijk
Welke resolutie game je?
Wat ik gedaan heb,alles op de achtergrond uitschakelen,zelfs Windows aps(zo min mogelijk,veel uitgeschakeld,die ik toch niet gebruik),geen andere programma's laten draaien.
Alle Overlays uitgeschakeld,Origin minimaliseren helpt ook enorm.
Hetzelfde als de FPS cappen op een bepaalde waarde.
Ik heb een 144hz scherm,maar de fps staat nu op 85 fps gelockd.
De videokaart kan wel meer aan,maar het cpu verbruik stijgt enorm bij 100 fps of meer ,met als gevolg stutter.
De CPU is de bottleneck,maar komt door de game,die slecht geoptimaliseerd is..
Vooral Amiens heeft een gigantisch cpu verbruik.
Het is maar mij de map om te testen voor mij of bf1 goed draait of niet.
Ik hoop dinsdag op een patch die nou eens daadwerkelijk een verbetering oplevert,maar het blijft ben ik bang op hopen op,maar we zullen zien.
Zodat ik misschien eindelijk de volle snelheid van de 1080gtx kan benutten,met deze game
De 1070 zou zeker wat uit moeten maken namelijk
Welke resolutie game je?
Wat ik gedaan heb,alles op de achtergrond uitschakelen,zelfs Windows aps(zo min mogelijk,veel uitgeschakeld,die ik toch niet gebruik),geen andere programma's laten draaien.
Alle Overlays uitgeschakeld,Origin minimaliseren helpt ook enorm.
Hetzelfde als de FPS cappen op een bepaalde waarde.
Ik heb een 144hz scherm,maar de fps staat nu op 85 fps gelockd.
De videokaart kan wel meer aan,maar het cpu verbruik stijgt enorm bij 100 fps of meer ,met als gevolg stutter.
De CPU is de bottleneck,maar komt door de game,die slecht geoptimaliseerd is..
Vooral Amiens heeft een gigantisch cpu verbruik.
Het is maar mij de map om te testen voor mij of bf1 goed draait of niet.
Ik hoop dinsdag op een patch die nou eens daadwerkelijk een verbetering oplevert,maar het blijft ben ik bang op hopen op,maar we zullen zien.
Zodat ik misschien eindelijk de volle snelheid van de 1080gtx kan benutten,met deze game
[ Voor 95% gewijzigd door freaky35 op 11-12-2016 18:20 ]
Een i5-3570K, een i7 zal ongetwijfeld beter draaien in de huidige staat van het spel, maar in de beta draaide de game prima voor mij, met m'n 8GB en GTX970. Vanaf Early Access loopt het totaal anders.freaky35 schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:08:
wat voor cpu heeft je systeem? @speedyjules07
Ik speel op 1080p (Ultra) en heb een 120hz scherm.
Ik heb m'n fps al geprobeerd te cappen, diverse cfg's gebruikt, diverse drivers geprobeerd, andere directx installatie gedraaid, allerlei nvidia control panel instellingen geprobeerd etc etc. Allemaal helpt het niet of voelt de gameplay niet natuurlijk aan.
Nu ga ik dan ook gewoon maar om met de drops en probeer niet al teveel te klagen, maar hoop toch echt dat het snel opgelost is. Ook zou het helemaal niet nodig hoeven zijn om je fps te cappen etc, terwijl andere met soortgelijke systemen wel met gemak stabiel 110+ fps halen.
Ik gebruik inderdaad een SSD, wel gedeeld met Windows.
Bedankt voor de andere reacties dat meer ram niet veel verschil maakt gezien het feit dat ik al Dual Channel draai.
Heb nu wat wijzigingen gemaakt in Nvidia Control panel en lijkt tot nu toe minder vaak voor te komen.
Input lagg heb ik geen last van zover ik weet, heb ook niet op een 120hz monitor gespeeld dus heb geen vergelijkingsmateriaal maar heb niet het gevoel dat ik input lagg heb;)
Bedankt voor de andere reacties dat meer ram niet veel verschil maakt gezien het feit dat ik al Dual Channel draai.
Heb nu wat wijzigingen gemaakt in Nvidia Control panel en lijkt tot nu toe minder vaak voor te komen.
Input lagg heb ik geen last van zover ik weet, heb ook niet op een 120hz monitor gespeeld dus heb geen vergelijkingsmateriaal maar heb niet het gevoel dat ik input lagg heb;)
Hallo,
Ik ben niet helemaal tevreden over de fps.
Duikt soms flink naar beneden.
Nieuwe videokaart halen?
http://www.userbenchmark.com/UserRun/1672141
Nieuwe videokaart halen?
Vrijwel iedereen heeft framedrops bij dit spel, hoe strak je ook tweakt. Draaien andere games prima? Dan zou ik me vooral geen zorgen maken. Er moet door de ontwikkelaars nog flink wat werk verzet worden om de game lekkerder te laten draaien. Speel samen met een groep die vergelijkbare en ook recentere gamebakken heeft, zelfs met een GTX 1080 komen er framedrops voor, zegt genoeg lijkt meTommyGun|IA schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:18:
Nieuwe videokaart halen?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Als het goed is word er als ik de berichten mag geloven morgen een patch gerealesed.TommyGun|IA schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:18:
Hallo,
Nieuwe videokaart halen?
Wacht het af wat die gaat doen, kan goed of slecht uitvallen, maar kan dus ook verbetering opleveren.
De game heeft nu performance problemen, met verschillende systemen.Die moeten opgelost Worden . Want mensen met high end systemen hebben ook problemen, met deze game.
Als er al een probleem is met je systeem, dan is het denk ik eerder de cpu ,cpu verbruik is erg hoog in de game en als deze de 100% aantikt, kan je dus last krijgen. Is het het geval bij explosies b.v die framedrops?
[ Voor 14% gewijzigd door freaky35 op 12-12-2016 18:54 ]
Mee eens,ik wou je alleen helpenspeedyjules07 schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:55:
[...]
Een i5-3570K, een i7 zal ongetwijfeld beter draaien in de huidige staat van het spel, maar in de beta draaide de game prima voor mij, met m'n 8GB en GTX970. Vanaf Early Access loopt het totaal anders.
Ik speel op 1080p (Ultra) en heb een 120hz scherm.
Ik heb m'n fps al geprobeerd te cappen, diverse cfg's gebruikt, diverse drivers geprobeerd, andere directx installatie gedraaid, allerlei nvidia control panel instellingen geprobeerd etc etc. Allemaal helpt het niet of voelt de gameplay niet natuurlijk aan.
Nu ga ik dan ook gewoon maar om met de drops en probeer niet al teveel te klagen, maar hoop toch echt dat het snel opgelost is. Ook zou het helemaal niet nodig hoeven zijn om je fps te cappen etc, terwijl andere met soortgelijke systemen wel met gemak stabiel 110+ fps halen.
Mijn 4790k loopt ook niet goed,met een 1080gtx, wel met alle tweaks veel beter als eerder.
Maar wel met 90 fps,omdat alles daarboven stutter veroorzaakt,nu heb ik in dat geval nog niet wat te klagen,als ik zie dat sommigen maar 40 fps of lager halen met drops

Ander games draaien vlekkeloos,alleen deze draait maar matig.
Maar ik blijf het vreemd vinden mijn g751 laptop,draait deze game vlekkeloos..
Geen eens een echt drop van fps

Thanx,
Ik verdenk wel mijn R9 290 ervan dat deze een bottleneck is.
GTA 5 draait goed op mijn machine.
Ik wacht even af.
Ik wacht even af.
Patch is er, vanavond eens kijken of het wat opgelost is.
Heb ook een R9 290, en de game draait met wat instellingen aanpassen okee, maar die framedrops zijn gewoon zwaar irritant en hinderlijk. Bij en mindere kaart tweak je gewoon een beetje (minder detail op sommige punten, frames locken op lagere framerate e.d.) en dan hoort het gewoon netjes te draaien. Maar tegen deze brakke code valt niet op te tweakenTommyGun|IA schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:48:
Thanx,
Ik wacht even af.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Dat had ik dus ook dat afhaken.. Ik had een 6600K @ 4.4Ghz met een GTX1070 en het spel wilde gewoon niet vloeiend spelen. Toen had ik iets van zoek het uit ik ga wel verder met de division.
Inmiddels ge-update naar een i7 6700K op stock, gisteravond weer eens geprobeerd en ik was blij verrast hoe soepel het nu liep. Zo meteen eens proberen met de nieuwe patch.
Is er al een changelog van EA?
Inmiddels ge-update naar een i7 6700K op stock, gisteravond weer eens geprobeerd en ik was blij verrast hoe soepel het nu liep. Zo meteen eens proberen met de nieuwe patch.
Is er al een changelog van EA?
Ziehier de Patch notes https://drive.google.com/...37RnNQTFNRURtZzBqa3M/view
Zijn zo te zien best wat performance issues getackled, en wellicht zelfs minor fixes onder de hood die niet gedocumenteerd staan, maar wel impact kunnen hebben.
"Added a new Framerate Limiter option that limits the maximum framerate the game will run at to a specific amount.
Limiting your framerate to a lower number can help improve performance if you are experiencing high CPU usage
CPU optimization to improve high framerate operation on high end video cards where there is no VRAM pressure"
Zowiezo deze CPU optimization is een interessante fix, want BF1 leunt wel heel zwaar op de CPU momenteel, waar zelfs moderne I5's op hun knietjes gebracht worden, en eigenlijk enkel I7's het prima kunnen doen (zelfs van 3 jaar oud en dan nog max 70% maar belast worden).
Het is een goed iets als de CPU goed belast wordt, maar bij BF1 is het duidelijk te merken dat het gewoon niet goed geoptimaliseerd is.
Als een videokaart half aan t idlen is en een moderne CPU 100% op volle toeren aan t draaien is en het dan nog amper kan bijbenen, geeft het al aan dat er ergens wat mis gaat.
Zijn zo te zien best wat performance issues getackled, en wellicht zelfs minor fixes onder de hood die niet gedocumenteerd staan, maar wel impact kunnen hebben.
"Added a new Framerate Limiter option that limits the maximum framerate the game will run at to a specific amount.
Limiting your framerate to a lower number can help improve performance if you are experiencing high CPU usage
CPU optimization to improve high framerate operation on high end video cards where there is no VRAM pressure"
Zowiezo deze CPU optimization is een interessante fix, want BF1 leunt wel heel zwaar op de CPU momenteel, waar zelfs moderne I5's op hun knietjes gebracht worden, en eigenlijk enkel I7's het prima kunnen doen (zelfs van 3 jaar oud en dan nog max 70% maar belast worden).
Het is een goed iets als de CPU goed belast wordt, maar bij BF1 is het duidelijk te merken dat het gewoon niet goed geoptimaliseerd is.
Als een videokaart half aan t idlen is en een moderne CPU 100% op volle toeren aan t draaien is en het dan nog amper kan bijbenen, geeft het al aan dat er ergens wat mis gaat.
[ Voor 71% gewijzigd door Turismo op 13-12-2016 16:49 ]
Dan ben ik nu benieuwd naar medetweakers die problemen hebben of hadden na deze patch..
Hoe behoudt DX12 nu, na deze patch?
[ Voor 18% gewijzigd door Frank1973 op 13-12-2016 18:32 ]
enige probleem die ik met de patch heb , shotguns nog steeds OP en ik kan de nieuwe map niet spelen.. en ik ga geen prem worden voordat de nieuw DLC er is
ze hebben wel wat gedaan aan de shotguns zoals de M97 TG, 10-A en Sawed OSG, door de maximum one-hot distance te verminderen. Door een bug kwam dat.Stronkie schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:36:
enige probleem die ik met de patch heb , shotguns nog steeds OP en ik kan de nieuwe map niet spelen.. en ik ga geen prem worden voordat de nieuw DLC er is
Gisteren was er een 30% karting actie waardoor je als deluxe of standard user voor 35 euro premium pass kon krijgen. Indien je standard had, ben je voor 85 euro's klaar. Weet niet of de actie nog actief is, of nog een keer komt.
In de release notes wordt niets gezegd over DX12, dus denk dat hier niets (stabiel genoeg) is toegevoegd. Ik heb zelf met mijn GTX 1070 geen problemen maar andere spelers van onze opa clan wel, en die hebben het uitgezet in-game.Frank1973 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:30:
Dan ben ik nu benieuwd naar medetweakers die problemen hebben of hadden na deze patch..
OPA clan??fschuurman68 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:52:
[...]
In de release notes wordt niets gezegd over DX12, dus denk dat hier niets (stabiel genoeg) is toegevoegd. Ik heb zelf met mijn GTX 1070 geen problemen maar andere spelers van onze opa clan wel, en die hebben het uitgezet in-game.
Ik speel ook met een GTX 1070, maar dan nog op DX11. ik ga nu eens kijken wat het opgeleverd heeft.
Ja. haha wij zijn een stuk of 30 kerels uit NL, Noorwegen en Belgie die dan proberen elke maandag lekker te knallen met elkaar. 80% is 35+ uit alle lagen van de bevolking.
Voor mij heeft de update qua performance weinig verbeterd. CPU draait nogsteeds op 100% en mijn GPU draait op +-50% vermogen.
i5-4670k
16GB
MSI GTX 1060 6gb OC
Iemand tips?
FPS blijft rond de 80-90 hangen, maar toch loopt de game niet soepel...
Iemand tips?
i5-4670k
16GB
MSI GTX 1060 6gb OC
Iemand tips?
Iemand tips?
Staat in je performance monitor BF1.exe ook op 100% of misschien een ander process dat mee loopt zeg maar ?
Als ik via taakbeheer alle processen Bekijk is alleen BF1 welke een percentage van mijn processor gebruikt.fschuurman68 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:53:
[...]
Staat in je performance monitor BF1.exe ook op 100% of misschien een ander process dat mee loopt zeg maar ?
Dus je ziet geen processen die 100% doen? of hoog staan ? Anders begrijp ik je antwoord niet goed.SuN2FiRe schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:00:
[...]
Als ik via taakbeheer alle processen Bekijk is alleen BF1 welke een percentage van mijn processor gebruikt.
Er zijn lopen geen andere processen dan BF1 die iets (lees meer dan 1%) van mijn processor vragen.fschuurman68 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:04:
[...]
Dus je ziet geen processen die 100% doen? of hoog staan ? Anders begrijp ik je antwoord niet goed.
heb je de fps al eens gelockd op b.v 80?SuN2FiRe schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:49:
Voor mij heeft de update qua performance weinig verbeterd. CPU draait nogsteeds op 100% en mijn GPU draait op +-50% vermogen.
i5-4670k
16GB
MSI GTX 1060 6gb OC
Iemand tips?
Iemand tips?
Dit lijkt weinig,maar in mijn ervaring,oogt het soepeler,doordat je niet de schommelingen hebt in fps.
Plus cpu verbuik zal omlaag moeten gaan.
Heb hem nu gecapped op 60 en dat zorgt er idd voor dat mijn CPU gebruik rond de 70-80% schommelt. De game zelf wordt er idd een stuk speelbaarder van, desalniettemin blijf ik van mening dat er EA/DICE met een echte fix voor de scheve verhoudingen tussen CPU en GPU moeten komen.freaky35 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:34:
[...]
heb je de fps al eens gelockd op b.v 80?
Dit lijkt weinig,maar in mijn ervaring,oogt het soepeler,doordat je niet de schommelingen hebt in fps.
Plus cpu verbuik zal omlaag moeten gaan.
Battlefield is van oorsprong altijd al wat meer CPU based geweest maar bij bf1 zijn de verhoudingen gewoon weg absurd.
Nog dank voor je advies !
Op welke resolutie speel je? Full HD? En welke settings, ultra?SuN2FiRe schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:49:
i5-4670k
16GB
MSI GTX 1060 6gb OC
Iemand tips?
Iemand tips?
Misschien helpt het volgende:
-FPS locken op 60
-Origin ingame overlay uitschakelen (Setting Origin)
-Geforce expierience uitschakelen (shadowplay)
-Vsync uitschakelen
De FPS cappen heeft ervoor gezorgd dat BF1 nog maar 70-80% van mijn processor gebruikt ipv 100%. Wel zie ik dat er zo af en toe, heel even 100% van mijn processor voor BF1 wordt gebruikt, dan is er ook sprake van een FPS dip. Dit gebeurt gelukkig alleen nog maar zelden. De game is nu San ook goed speelbaar na de update met een FPS cap van 60.Deruxian schreef op woensdag 14 december 2016 @ 01:11:
[...]
Op welke resolutie speel je? Full HD? En welke settings, ultra?
Misschien helpt het volgende:
-FPS locken op 60
-Origin ingame overlay uitschakelen (Setting Origin)
-Geforce expierience uitschakelen (shadowplay)
-Vsync uitschakelen
Specs / settings:
1080
Alles op Ultra, geconfigureerd middels GeForce Experience.
Ik zal jou aangedragen punten van het weekend ook doorvoeren en kijken of dit tot een nog beter resultaat lijdt.
Mijn Print Screen reflex heeft dit kiekje opgeleverd.

Full HD versie

Full HD versie
[ Voor 77% gewijzigd door TommyGun|IA op 14-12-2016 16:19 ]
Krijg je geen last van tearing met een lock van 60 FPS? Ik heb last van hoge CPU usage en FPS cap lijkt te werken maar veroorzaakt bij bij echt verschrikkelijke tearing als de cap dicht bij de 60 zit.SuN2FiRe schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:41:
[...]
De FPS cappen heeft ervoor gezorgd dat BF1 nog maar 70-80% van mijn processor gebruikt ipv 100%. Wel zie ik dat er zo af en toe, heel even 100% van mijn processor voor BF1 wordt gebruikt, dan is er ook sprake van een FPS dip. Dit gebeurt gelukkig alleen nog maar zelden. De game is nu San ook goed speelbaar na de update met een FPS cap van 60.
Specs / settings:
1080
Alles op Ultra, geconfigureerd middels GeForce Experience.
Ik zal jou aangedragen punten van het weekend ook doorvoeren en kijken of dit tot een nog beter resultaat lijdt.
Van tearing heb ik ook last bij cap van fps..
Had daarom in Nvidia control panel vsync op adaptive maar ben momenteel 'fast' aan het uitproberen.
Van input lagg heb ik geen last, althans ik merk het niet
Had daarom in Nvidia control panel vsync op adaptive maar ben momenteel 'fast' aan het uitproberen.
Van input lagg heb ik geen last, althans ik merk het niet

Hallo,
Ik heb last van het cpu probleem waarbij mijn cpu enkele seconden op hondert springt en daarna weer terugvalt. Het probleem doet zich niet alleen voor tijdens de game maar ook in het spawn- en laadmenu. Mijn specs zijn:
Amd FX-8350
R9 290X crossfire
16GB ram
De game staat op een SSHD en ik heb de setting op Ultra op 1080p. Ik heb zowel dx11 en dx12 gebruikt en het komt bij beide voor. Ook lijkt het vaker voor te komen naarmate de game vordert.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik word er nog al radeloos van.
Ik heb last van het cpu probleem waarbij mijn cpu enkele seconden op hondert springt en daarna weer terugvalt. Het probleem doet zich niet alleen voor tijdens de game maar ook in het spawn- en laadmenu. Mijn specs zijn:
Amd FX-8350
R9 290X crossfire
16GB ram
De game staat op een SSHD en ik heb de setting op Ultra op 1080p. Ik heb zowel dx11 en dx12 gebruikt en het komt bij beide voor. Ook lijkt het vaker voor te komen naarmate de game vordert.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik word er nog al radeloos van.
Ook ik heb sinds maandag (na de patch) freezes ingame (ook in het menu).
Ik kan 10-20 seconden spelen, 5-15 seconden freeze (geluid niet).
Net dit gevonden;
http://forums.evga.com/Go...-on-m2593454.aspx#2593454
Ben er niet thuis in, dus weet niet of het gaat helpen, maar deze link werd genoemd hier;
https://forums.battlefiel...patch-fix-your-stuttering
Een draadje waar meer mensen soortgelijke issues hebben, 'positief' puntje .. ik ben niet de enige
Daarbij viel het me op dat de bf1 service heel veel page fault heeft na een uurtje 'spelen'....
Aangezien ik daar geen kennis van heb, heb ik even geen idee wat dit inhoudt? Andere spellen genereren bij lange niet zoveel faults. (overigens uitgelezen met process explorer)
Net dit gevonden;
Ben er niet thuis in, dus weet niet of het gaat helpen, maar deze link werd genoemd hier;
Een draadje waar meer mensen soortgelijke issues hebben, 'positief' puntje .. ik ben niet de enige

Daarbij viel het me op dat de bf1 service heel veel page fault heeft na een uurtje 'spelen'....
Aangezien ik daar geen kennis van heb, heb ik even geen idee wat dit inhoudt? Andere spellen genereren bij lange niet zoveel faults. (overigens uitgelezen met process explorer)
Je spel is toch niet gecrashed tijdens het spelen?Zephyer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:10:
Ook ik heb sinds maandag (na de patch) freezes ingame (ook in het menu).
Net dit gevonden;
Zo een page fault is normaal en heeft eigenlijk niets te maken met fouten ( zie Wikipedia: Page fault / https://en.wikipedia.org/wiki/Page_fault).
Dus als je spel blijft werken dan heeft je processor het geheugen goed afgehandeld.
Hebben meer mensen hier last van sinds de nieuwe patch:
Eerste keer dat ik de game opstart locked hij de frames op 60 frames. Mijn GPU clocks gaan ook niet of nauwelijks omhoog uit "restmode'.
Ik moet vervolgens naar windowed en weer terug naar full screen om 144 hz te komen en mijn fps te unlocken. Ook heb ik het idee dat ik een paar frames minder heb.
GTX 1070 overigens.
Eerste keer dat ik de game opstart locked hij de frames op 60 frames. Mijn GPU clocks gaan ook niet of nauwelijks omhoog uit "restmode'.
Ik moet vervolgens naar windowed en weer terug naar full screen om 144 hz te komen en mijn fps te unlocken. Ook heb ik het idee dat ik een paar frames minder heb.
GTX 1070 overigens.
Voor de mensen die sinds de patch minder frames ervaren, het schijnt dat er iets verandert is in de Post Process Quality instellingen/verwerking. Mensen die op High of Ultra draaien ervaren een fps drop van 10-20 fps. Wanneer je deze op Medium zet zal je als het goed is weer wat extra frames krijgen, zonder een al te grote grafische downgrade.
https://forums.battlefiel...s-drop-with-the-new-patch
https://forums.battlefiel...s-drop-with-the-new-patch
^
Dat is wel een hele stevige impact van die wijziging, kan toch bijna niet de bedoeling zijn.
Dat is wel een hele stevige impact van die wijziging, kan toch bijna niet de bedoeling zijn.
PC Specs
Man wat een ellende. Sinds die nieuwe patch enorme framedrops. Montegrappa en die andere Italiaanse map zijn gewoon niet meer speelbaar in Operations.
Heb een i5-6400 16GB 10603GB vers uit de doos. 2 patches terug draaide alles soepel op 1080P Ultra maar nu het gewoon niet meer speelbaar wanneer je overzicht over de map hebt. Duikt gewoon vaak onder de 40 naar 27.
Framelimiter on/off, VSync on/off, helpt allemaal niks. Post-processing op medium maakt ook niks uit helaas. Wordt hier een beetje zat van.
Heb een i5-6400 16GB 10603GB vers uit de doos. 2 patches terug draaide alles soepel op 1080P Ultra maar nu het gewoon niet meer speelbaar wanneer je overzicht over de map hebt. Duikt gewoon vaak onder de 40 naar 27.
Framelimiter on/off, VSync on/off, helpt allemaal niks. Post-processing op medium maakt ook niks uit helaas. Wordt hier een beetje zat van.
Degene die 'freezes'/'stutter' ervaren, kunnen die eens ingame nagaan of de Extr. offset ook spiked op het moment van de freeze?

Edit:
Zojuist 20 min. met EA support zitten chatten, een tweaker is geen tweaker als hij alle standaard vragen al heeft geprobeerd
Uiteindelijk vroeg men me diverse data te verwijderen om eventueel corrupte bestanden hiermee te verwijderen. Dit gedaan, en weer een pot kunnen spelen zonder freezes
URL met stappen;
https://help.ea.com/en-us...n-my-games-list-is-blank/

Edit:
Zojuist 20 min. met EA support zitten chatten, een tweaker is geen tweaker als hij alle standaard vragen al heeft geprobeerd
Uiteindelijk vroeg men me diverse data te verwijderen om eventueel corrupte bestanden hiermee te verwijderen. Dit gedaan, en weer een pot kunnen spelen zonder freezes
URL met stappen;
[ Voor 53% gewijzigd door Zephyer op 16-12-2016 23:01 . Reden: Oplossing voor mij ]
Tnx! Ik heb deze stappen zojuist gedaan, en de freezes/framedrops lijken opgelost te zijn!!
Vaak bu'j te bang!
Beetje laat nog, maar ik ben vandaag overgestapt naar de 6700k (980ti msi als GPU) en ik krijg een avarage FPS van 50. Ik speelde op exact dezelfde settings met mijn oude i7 3770k en deze haalde makkelijk 80+ FPS. Mijn CPU load is ook heel vreemd maar 60%. Weet jij hiervoor misschieen een fix? Ik wil mijn cpu load omhoog zien te krijgen zodat ik betere fps krijg.AViCED schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:49:
[...]
wat doet je cpu? ik had namelijk redelijk dezelfde symptomen. Zelfs na mijn upgrade naar i7 6700K
Om het speelbaar te houden heb ik de fps gelocked op 60 (niet via v-sync). Hierdoor ging mijn cpu niet meer naar 100% waardoor alle stutters/lagmomentjes weggingen.
Hoe lossen jullie die fps melding op in bf1 ? terwijl mijn frames gewoon rond de 60 zitten. het is een beetje irritant namelijk..

Bugles Gaming
heb je wel eerst alles opnieuw gesstaleerd,dus windows,drivers ectzar schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 03:59:
[...]
Beetje laat nog, maar ik ben vandaag overgestapt naar de 6700k (980ti msi als GPU) en ik krijg een avarage FPS van 50. Ik speelde op exact dezelfde settings met mijn oude i7 3770k en deze haalde makkelijk 80+ FPS. Mijn CPU load is ook heel vreemd maar 60%. Weet jij hiervoor misschieen een fix? Ik wil mijn cpu load omhoog zien te krijgen zodat ik betere fps krijg.
Zo niet dan zou ik dat het eerste zijn wat ik zal doen.
Je kan die meldingen in je (video, dacht ik) settings uit zetten.Bugles1984 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:05:
Hoe lossen jullie die fps melding op in bf1 ? terwijl mijn frames gewoon rond de 60 zitten. het is een beetje irritant namelijk..
Holy shit. Ik zat ook met dit probleem sinds ik BF1 naar mijn ssd gepleurd heb. Echt alles geprobeerd, en dit is volgens mij de oplossing.Zephyer schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:03:
Degene die 'freezes'/'stutter' ervaren, kunnen die eens ingame nagaan of de Extr. offset ook spiked op het moment van de freeze?
[afbeelding]
Edit: Zojuist nog een potje geprobeerd en freezes zijn weer terug,
Zojuist 20 min. met EA support zitten chatten, een tweaker is geen tweaker als hij alle standaard vragen al heeft geprobeerd![]()
Uiteindelijk vroeg men me diverse data te verwijderen om eventueel corrupte bestanden hiermee te verwijderen. Dit gedaan, en weer een pot kunnen spelen zonder freezes![]()
URL met stappen;
Stappen braaf gevolgd net 1 potje geprobeerd en geen freezes op moment.
[ Voor 3% gewijzigd door Blue_Guy op 22-12-2016 18:03 ]
Ik heb nu al een aantal dagen het volgende probleem:
Na een minuut of twintig spelen crashed plotseling mijn game. Ik krijg de volgende foutmelding: ''dx11 renderer::try map failed with dxgi error device removed''. Ik heb mijn drivers compleet verwijderd met DDU en opnieuw geinstalleerd, dit heeft niet geholpen helaas. Vervolgens ben ik op DX12 gaan spelen en heb ik geen last van deze melding. DX12 is voor mij met mijn R9 380 op dit moment helaas niet speelbaar vanwege stotteringen tijdens het spelen. Zijn er meer mensen die last hebben van deze melding en is hier een oplossing voor, of moet ik wachten op nieuwe drivers van AMD/fix vanuit Dice?
Na een minuut of twintig spelen crashed plotseling mijn game. Ik krijg de volgende foutmelding: ''dx11 renderer::try map failed with dxgi error device removed''. Ik heb mijn drivers compleet verwijderd met DDU en opnieuw geinstalleerd, dit heeft niet geholpen helaas. Vervolgens ben ik op DX12 gaan spelen en heb ik geen last van deze melding. DX12 is voor mij met mijn R9 380 op dit moment helaas niet speelbaar vanwege stotteringen tijdens het spelen. Zijn er meer mensen die last hebben van deze melding en is hier een oplossing voor, of moet ik wachten op nieuwe drivers van AMD/fix vanuit Dice?
Ik heb het ook gehad maar sinds ik de game overlay van discord uit heb staan totaal niet meer gezien. Zoek het ergens in een overlay functie van bv discord, origin, ts, etc. en misschien ben je het ook kwijt.J8S schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:39:
Ik heb nu al een aantal dagen het volgende probleem:
sowieso zo veel mogelijk uit zetten,als je de game speelt,alle achtergrond programma's
Goedemiddag Tweakers, even een vraag. Sinds kort heb ik een PC met een GTX970 in SLI staan. Wanneer ik één kaart uitschakel en dus gewoon op 1 kaart speel haal ik ongeveer 60FPS met high settings. Wanneer ik de andere kaart ook inschakel gaat het beeld stotteren en blijft mijn FPS exact hetzelfde. Wordt SLI niet ondersteund door Battlefield 1 of zie ik iets doms over het hoofd?
Heb je niet gewoon vsync aan die je fps limit op 60? (een no-no voor games imho)peter0007 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:14:
Goedemiddag Tweakers, even een vraag. Sinds kort heb ik een PC met een GTX970 in SLI staan. Wanneer ik één kaart uitschakel en dus gewoon op 1 kaart speel haal ik ongeveer 60FPS met high settings. Wanneer ik de andere kaart ook inschakel gaat het beeld stotteren en blijft mijn FPS exact hetzelfde. Wordt SLI niet ondersteund door Battlefield 1 of zie ik iets doms over het hoofd?
Stutters zijn overigens veelvoorkomend met SLI, maar daar heb ik geen ervaring mee en al helemaal niet icm bf1.
[ Voor 11% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 03-01-2017 16:26 ]
Nee, mijn monitor ondersteunt geen Vsync en op medium settings haal ik zo'n 80 FPS. Het zijn geen stutters, maar echt flikkerend beeld.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:20:
[...]
Heb je niet gewoon vsync aan die je fps limit op 60? (een no-no voor games imho)
Stutters zijn overigens veelvoorkomend met SLI, maar daar heb ik geen ervaring mee en al helemala niet met bf1.
Edit: dit is wat ik bedoel. YouTube: BattleField 1 | SLI FLICKERING
[ Voor 12% gewijzigd door peter0007 op 03-01-2017 16:29 ]
elke monitor ondersteund vsync,je bent in de war met freesync en gsync denk ik
Inderdaad, ik verwarde het even. Heb het gevonden in ieder geval, draai nu zo'n 90FPS op Ultra, en allebei de videokaarten zijn lekker actieffreaky35 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:35:
elke monitor ondersteund vsync,je bent in de war met freesync en gsync denk ik
Deel je oplossing dan ook even met andere (potentiële) SLI gebruikers hier die tegen hetzelfde aanlopen.peter0007 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:43:
[...]
Inderdaad, ik verwarde het even. Heb het gevonden in ieder geval, draai nu zo'n 90FPS op Ultra, en allebei de videokaarten zijn lekker actiefDankjewel!
Ik gok andere driver en dx12 -> dx11?
Driver even geüpdated inderdaad, en de Framerate Limiter stond na het aansluiten van een nieuwe monitor ineens op 60FPS.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:45:
[...]
Deel je oplossing dan ook even met andere (potentiële) SLI gebruikers hier die tegen hetzelfde aanlopen.
Ik gok andere driver en dx12 -> dx11?
Edit: heb Vsync inderdaad ook uitgezet, dat scheelt ook een hoop. Eerst had ik nog wel eens last van wat strepen, nu helemaal niet meer.
Ik heb alleen nog één vraag: Ik draai nu dus zo'n 90FPS, met af en toe drops naar de 50/60. Dat terwijl mijn videokaarten beiden op zo'n 60 á 70% draaien. Iemand enig idee hoe dit kan?
[ Voor 10% gewijzigd door peter0007 op 03-01-2017 16:52 ]
Je CPU kan het mogelijk niet leveren (meer power)?peter0007 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:50:
[...]
Driver even geüpdated inderdaad, en de Framerate Limiter stond na het aansluiten van een nieuwe monitor ineens op 60FPS.![]()
Edit: heb Vsync inderdaad ook uitgezet, dat scheelt ook een hoop. Eerst had ik nog wel eens last van wat strepen, nu helemaal niet meer.
Ik heb alleen nog één vraag: Ik draai nu dus zo'n 90FPS, met af en toe drops naar de 50/60. Dat terwijl mijn videokaarten beiden op zo'n 60 á 70% draaien. Iemand enig idee hoe dit kan?
SLI of CF is leuk maar je moet er ook een best stevige CPU voor hebben om 2 kaarten te laten werken.
Eerder had ik een I5 6400 en die was inderdaad niet snel genoeg, heb nu een I7 6700K (niet overclockt). Zou dat het probleem zijn? De CPU leek me aardig potentNINjak schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:51:
[...]
Je CPU kan het mogelijk niet leveren (meer power)?
SLI of CF is leuk maar je moet er ook een best stevige CPU voor hebben om 2 kaarten te laten werken.In ieder geval heb je flink meer CPU nodig dan als je maar 1 kaart aanstuurt.
Nope, die klinkt niet als een mogelijk "probleem"peter0007 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:56:
[...]
Eerder had ik een I5 6400 en die was inderdaad niet snel genoeg, heb nu een I7 6700K (niet overclockt). Zou dat het probleem zijn? De CPU leek me aardig potent
Ik zie nu net dat jij met een i7 6700K in combinatie met een GTX 970 op 60FPS en high speelt, dit is wel een lage FPS dan, ik heb een i7 4790K en een GTX 970 en speel op Ultra met FPS van minimaal zo'n 60 en vaak meer.peter0007 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:56:
[...]
Eerder had ik een I5 6400 en die was inderdaad niet snel genoeg, heb nu een I7 6700K (niet overclockt). Zou dat het probleem zijn? De CPU leek me aardig potent
Het is wel zo dat mijn CPU op 4,59 GHz zn werk doet met 16 GB 2448 GHz geheugen (dual channel)
Een kleine drawback is dat mijn GTX970 op x8 zijn werk doet doordat ik een NVME SSD op x4 heb.
Dat zijn toch dingen waar je op moet letten, een SLI setup werkt dan ook in 2x x8 en als het tegen zit in 1x x8 en 1x x4 als je nog een PCIe apparaat hebt zoals een NVME.
Oh en ook niet geheel onbelangrijk de resolutie van mijn monitor is 1920x1200 @ 60Hz
[ Voor 4% gewijzigd door DWattel op 04-01-2017 09:22 . Reden: CPU en DDR3 frequenties aangepast en monitorresolutie ]
Intussen haal ik zo'n 110FPS op 2560x1080. Ook dual channel en mijn 2x GTX970 zitten allebei in een x16 slot. Hij is nu perfect speelbaar!DWattel schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:03:
[...]
Ik zie nu net dat jij met een i7 6700K in combinatie met een GTX 970 op 60FPS en high speelt, dit is wel een lage FPS dan, ik heb een i7 4790K en een GTX 970 en speel op Ultra met FPS van minimaal zo'n 60 en vaak meer.
Het is wel zo dat mijn CPU op 4,59 GHz zn werk doet met 16 GB 2448 GHz geheugen (dual channel)
Een kleine drawback is dat mijn GTX970 op x8 zijn werk doet doordat ik een NVME SSD op x4 heb.
Dat zijn toch dingen waar je op moet letten, een SLI setup werkt dan ook in 2x x8 en als het tegen zit in 1x x8 en 1x x4 als je nog een PCIe apparaat hebt zoals een NVME.
Oh en ook niet geheel onbelangrijk de resolutie van mijn monitor is 1920x1200 @ 60Hz
Dat je video kaarten in een x16 slot zitten wil niet zeggen dat ze op x16 werken!peter0007 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:58:
[...]
Intussen haal ik zo'n 110FPS op 2560x1080. Ook dual channel en mijn 2x GTX970 zitten allebei in een x16 slot. Hij is nu perfect speelbaar!
De beide CPU's hebben maar maximaal 16 PCIe kanalen, dus als jij geen andere PCIe apparaten hebt dan werken de beide kaarten op x8.