Televisie en internet abonnement

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ik ga verhuizen, en in mijn nieuwe huis (2-12) komt de tv aan de muur te hangen en is er geen ruimte voor extra kastjes o.i.d. Het moet dus "clean" zijn. Recht achter de tv komen stopcontacten, netwerkaansluiting en kabelaansluiting.

Op dit moment heb ik televisie via Ziggo (eigenlijk via een stichting die het signaal van Ziggo inkoopt maar soit), tv kijken gebeurt via een CI+ module.

Dit zou een goede oplossing zijn om dit mee te nemen naar het volgende huis. Ik heb nu echter internet via de buurman, en straks kan dat natuurlijk niet meer, dus even contact opnemen met Ziggo om de verhuizing te regelen van het royaalpakket (wat ik los bij hen afneem) en het in orde maken van een tv + internet abbo.

Toen ik echter net met Ziggo in gesprek was kwam het er op neer dat zij me niet kunnen garanderen dat ik 2-12 televisie en internet heb. Ik begreep niet waarom dit niet kon, dus ik bleef maar doorvragen. Hoe moeilijk kan het ook zijn om te zorgen dat ik uiterlijk 2-12 het installatiepakket in huis heb. Desnoods bezorg je het een week eerder op mijn huidige adres, maar blijkbaar kon dat echt niet.

Ik had te maken met een (imo) behoorlijk onbeschofte medewerkster "Meneer, ik ben nu al een uur met u bezig" en "Wat maakt het nou uit of het een paar dagen langer wachten is op uw modem". "Meneer ik weet echt niet waar u nu zo'n probleem van maakt".

Nou, ik wil gewoon de garantie dat het signaal erop staat 2-12 en dat ik het modem dan in mijn bezit heb. In ieder geval, dat is nu mijn standpunt (terwijl dat het niet was aan het begin van het gesprek). Ik ben blijkbaar een beetje alergisch voor begrippen als "rond dan en dan" en "ergens in die week". Zeker bij een toko waar ik de aankomende jaren heel veel centjes heen ga brengen.

Daarbij is Ziggo lang niet de enige (misschien ook wel) waar ik terecht kan, en zijn ze nou ook niet heel goedkoop.

Maar goed, ik wil dus even rondkijken bij andere aanbieders.. maar dan.. Overal staat wel televisie met x zenders (die me geen reet interesseren), maar nergens staat hoe e.e.a. is aangesloten. En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik altijd kabel tv heb gehad en geen flauw benul heb hoe dat bij andere providers gaat.

Eisen:
- Ik wil dus geen extra kastjes, set-up boxen weet ik het die ik niet achter de tv kan hangen (dus tenzij niet dikker dan een cm of 2 vallen die af)
- Kinderen moeten kinderprogramma's kijken, Disney Channel enz.
- Papa en mama willen 's avonds een beetje kunnen zappen met een afstandsbediening en niet via een toetsenbord o.i.d.

Hoe ga ik nu straks tv kijken? Er is geen mogelijkheid voor glasvezel. Het liefst stop ik gewoon een netwerkkabel in mijn tv en ga ik kijken. Bestaat dat? Of zit ik echt vast aan Ziggo :( Over 2 nachtjes ben ik het voorval vergeten en loop ik de Ziggo winkel in en regel ik het daar als dat nodig is. Maar vooralsnog ben ik geïnteresseerd in alternatieven. Als die er al zijn.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels