Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...ik wil graag weten of mijn samsung S5 nieuw is. Waar kan ik dit checken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
..gezocht op internet maar kan niets vinden.

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-10-2016 14:56)

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:35
Afgaande op wat je hier allemaal beschrijft zou ik er van uitgaan dat je meegekregen telefoon inderdaad niet nieuw meer is, maar waarschijnlijk ook een gerepareerd geval.

- Bedrijf repareert lukraak een telefoon van 10 maand oud waar gewoon garantie op zit (hadden ze gewoon terug naar samsung kunnen sturen)
- Gerepareerde telefoon is niet goed gerepareerd (dol schroefje, hoekje los van het scherm)
- Bedrijf geeft aan dat het schijnbaar normaal is dat je batterij na 6 maand al helemaal bol staat.
- Verkoper probeert je af te schepen met reparatie kosten.

Al met al klinkt het (afgaande op jouw verhaal) als een winkel waar je met een boog omheen moet lopen.

Als je de telefoon hebt gekocht bij deze winkel als zijnde gloednieuw dan zou ik niet akkoord gaan met kosten voor de reparatie OF kosten voor een gelijkwaardig toestel. De telefoon is stuk gegaan binnen de garantie termijn en ze horen dit dan ook zo op te lossen.

Probeer voor de grap de samsung warranty check eens die ik eerder linkte en vul daar je imei in. Deze kan je vinden door te bellen naar *#06#

[ Voor 9% gewijzigd door Axewi op 21-10-2016 14:54 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 12:22
Waarom denk je dat 'ie niet nieuw is?

prutsert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoytjuhV
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Iets meer tekst en uitleg zou handig zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
https://support-ca.samsun...findwarranty/warrantyinfo

Je zou je garantie kunnen controleren. Je weet dan nog steeds niet of je telefoon gloed nieuw is maar als deze al een half jaar aan de gang is dan lijkt ie me niet nieuw meer. (deze zou rondom de verkoop datum in horen te gaan)

Maar inderdaad iets meer info zou fijn zijn.
Heb je de telefoon in een winkel gekocht of 2e hands als nieuw?
Waarom denk je dat je telefoon niet nieuw is?

[ Voor 20% gewijzigd door Axewi op 21-10-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige telefoon heb ik als vervantelefoon gekregen omdat ik problemen had met mijn eerte Samsung S5.((10 maanden oud)Er in het begin al meteen een hoekje los van het scherm. wat werd gemaakt door de verkoper.( geen officieel verkooppunt) de laatste maanden liet het scherm steeds meer los en het leek of er in het midden van het toestel spanning stond.Bovendien zat er er een dol schroefje in?
het scherm hing tijdens mijn vakantie plotseling voor 3/4 los en de kleur van het scherm werd geel..
Ik ben terug gegeaan. de batterij bleek flink bol te staan wat de spanning veroorzaakt heeft. Vlgs de verkoper een probleem van de batterij wat vaak voorkwam. De batterij zou vaak al na een half jaar kapot zijn. Ik heb nu een vervanger voor de tijd dat hij gemaakt moet worden. Nu kan ik voor dezelfde kosten van het maken, deze samsung S5 kopen die vlgs hem nieuw is.

Aangezien ik een leek ben weet ik niet goed wat ik er mee aanmoet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axewi
Dus kort samengevat:
1 Je koopt een nieuwe telefoon.
2 De telefoon gaat stuk met 10 maand en je bied deze aan ter reparatie bij de partij waar je je telefoon gekocht hebt.
3 Je krijgt tijdelijk een telefoon mee om de reparatie van je S5 af te wachten.
4 Nu geeft de verkoper aan dat je de telefoon kan overkopen voor dezelfde kosten als het maken van je S5

Als ik dit zo lees gaat er ergens iets niet goed, of ik begrijp je verhaal niet goed.
De S5 die je gekocht hebt heeft 2 jaar garantie, als je met je defecten terug bent gegaan naar de verkoper dan hoort dit (mits het niet jouw schuld is) onder garantie afgehandeld te worden.
Ik zou in deze situatie dus niet akkoord gaan met reparatiekosten/betalen voor een gelijkwaardig toestel. Je hebt immers gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Je haalt een telefoon bij een onofficieel verkooppunt, het scherm is niet goed, de batterij gaat bol en dat binnen 10 maanden? Dan praten we over kosten voor het maken? Pardon, waar is je garantie? (of lees ik dit verhaal van je nou verkeerd?)

En dan wil hij je nog een Samsung S5 verkopen waarvan jij, noch wij kunnen weten of hij nieuw is en we dus de verkoper moeten vertrouwen op zijn blauwe ogen. Klinkt mij als een "niet doen" en op zoek naar een andere verkoper welke wel goed aangeschreven staat voordat deze verkoper je nog meer probeert uit te buiten.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
samenvatting klopt.
omdat ik op een of andere manier een ongemakkelijk gevoel had, heb ik voordat ik terug ging navraag gedaan, om meer beslagen wilde zijn. kwam zo bij een reparatiedesk terecht die gekeken hebben en hun twijfels uitspraken of het wel een nieuwe telefoon was.
daar hebben ze wel een klepje opengemaakt en weer dicht.(Ik stond erbij Hiervan zegt de verkoper dat er iemand in het toestel is geweest waardoor de garantie is vervallen.
nogmaals omdat ik een leek ben weet ik niet of dit klopt

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
Afgaande op wat je hier allemaal beschrijft zou ik er van uitgaan dat je meegekregen telefoon inderdaad niet nieuw meer is, maar waarschijnlijk ook een gerepareerd geval.

- Bedrijf repareert lukraak een telefoon van 10 maand oud waar gewoon garantie op zit (hadden ze gewoon terug naar samsung kunnen sturen)
- Gerepareerde telefoon is niet goed gerepareerd (dol schroefje, hoekje los van het scherm)
- Bedrijf geeft aan dat het schijnbaar normaal is dat je batterij na 6 maand al helemaal bol staat.
- Verkoper probeert je af te schepen met reparatie kosten.

Al met al klinkt het (afgaande op jouw verhaal) als een winkel waar je met een boog omheen moet lopen.

Als je de telefoon hebt gekocht bij deze winkel als zijnde gloednieuw dan zou ik niet akkoord gaan met kosten voor de reparatie OF kosten voor een gelijkwaardig toestel. De telefoon is stuk gegaan binnen de garantie termijn en ze horen dit dan ook zo op te lossen.

Probeer voor de grap de samsung warranty check eens die ik eerder linkte en vul daar je imei in. Deze kan je vinden door te bellen naar *#06#

[ Voor 9% gewijzigd door Axewi op 21-10-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel .
Duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er een plek waar je kunt checken hoe oud de telefoon is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#06# gebelde maar geeft aan verbindingsprobleem of ongeldige MMI- code.
Op de site de imei code ingevuld die achter in het toestel onder de batterij staat maar die wordt niet herkend

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 69% gewijzigd door rens-br op 24-10-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:09:
#06# gebelde maar geeft aan verbindingsprobleem of ongeldige MMI- code
Dat kan kloppen, je moet *#06# bellen :) (let op de * aan het begin)

En dan hier invullen:
https://support-ca.samsun...findwarranty/warrantyinfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Was het sterretje vergeten. Opnieuw gedaan, ingevuld op de site, maar kan de imei niet vinden

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:55

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Als je geen IMEI te zien krijgt met *#06# dan is er wel iets heel raars aan de hand. Ik krijg het gevoel alsof ze je een nepper proberen aan te smeren.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:15:
Was het sterretje vergeten. Opnieuw gedaan, maar kan de imei niet vinden
Dan kan je het serienummer nog proberen in te vullen.

Anders kan je als laatste contact opnemen met samsung
http://www.samsung.com/nl/support/warranty/
http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html

Ik zou persoonlijk niet zoveel moeite doen en gewoon contact opnemen met de winkel waar je de telefoon gekocht hebt, en het probleem bij hun neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Die bolle batterijen was een omruilprogramma voor via Samsung zelf. Serie nr opzoeken en even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je topic is heel erg onleesbaar door het gebrek aan interpunctie, verder bevat de openingspost veels te weinig informatie en toon je ook echt te weinig inzet.

Met de tips gegeven in dit topic moet je voorruit komen. Kom je er hierna nog niet uit, maak dan even een nieuw topic aan en geef duidelijk aan wat je probleem is en wat je al gedaan en geprobeerd hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 24-10-2016 13:15 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.