Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Op dit moment heb ik de volgende setup om muziek af te spelen op mijn versterker.

Muziek op Synology NAS. Raspberry Pi + Hifiberry met Volumio aangesloten op mijn oude versterker met tulp stekkers. Voor anderhalf jaar heeft dit redelijk goed gewerkt. Maar de laatste tijd krijg ik steeds last van uitval van SD kaartjes / data corruptie, waardoor de raspberry op den duur niet meer wil booten. Ik probeer altijd netjes met Shutdown -halt af te sluiten, tenzij er een keer een netwerk fout is of iets, maar dat komt eigenlijk zelden voor.

Ik lees dat er meer mensen problemen hebben met sd kaartjes die op den duur fouten krijgen. Ik heb een kingston sd kaart, dus niet het goedkoopste merk. Er zijn allerlei guides te vinden op internet om fouten te voorkomen door aparte partities te maken en die dan read only te zetten en een usb stick voor het OS te gebruiken, maar ik heb eerlijk gezegd helemaal geen zin meer om lang te klooien om een robuuste muziek speler te verkrijgen.

Ik ben dus op zoek naar een vervanging hier van. In eerste instantie leek het perfecte product de Chromecast audio. Bijna besteld, totdat ik tot mijn grote verbazing las dat deze geen gapless playback kan!? Het lijkt mij zeer bizar dat dit niet kan, maar heb nergens gelezen dat dit na firmware upgrade tegenwoordig wel kan. Het lijkt er dus op dat een goedkope oplossing uiteindelijk duurkoop is.

Nu ben ik na lange tijd dan toch maar aan het kijken naar Sonos. Lang heb ik mensen "uitgelachen" dat ze zo'n dure oplossing kiezen voor een beetje geluid streamen, maar uiteindelijk lijkt dit het enige betrouwbare product te zijn wat ook een redelijk tot goede geluids kwaliteit oplevert. EDIT: Hmmm.. Ook hier alweer iets waar tegen ik aanloop. Werkt maar tot 48kHz... Hoewel ik het geluids verschil niet zal horen heb ik we een hoop muziek in hoge resolutie en kan ik die dus niet afspelen. Ook Sonos is dus kennelijk geen oplossing :(

Zijn er nog andere spelers waar ik naar zou kunnen kijken? Waarvoor geldt dat ze makkelijk bedienbaar zijn via android, stabiel zijn en een redelijk goede geluidskwaliteit hebben (hifiberry was voor mij al prima)?

[ Voor 6% gewijzigd door Shodan op 21-10-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Ik dacht altijd dat die SD kaart problemen alleen voorkwamen bij de Pi 1. Zelf ben ik zeer tevreden met de Squeezebox oplossing. Deze is alleen niet meer nieuw te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
pacificocean schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:37:
Ik dacht altijd dat die SD kaart problemen alleen voorkwamen bij de Pi 1. Zelf ben ik zeer tevreden met de Squeezebox oplossing. Deze is alleen niet meer nieuw te krijgen.
Ja! Squeezebox zou ideaal zijn inderdaad. Alleen jammer vind ik dat je dan hun software library op de NAS moet instellen. Dit heb ik eerder gedaan op mijn synology en die kon toen niet meer slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Shodan schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:38:
[...]

Ja! Squeezebox zou ideaal zijn inderdaad. Alleen jammer vind ik dat je dan hun software library op de NAS moet instellen. Dit heb ik eerder gedaan op mijn synology en die kon toen niet meer slapen...
Dat klopt die van mij slaapt niet meer inderdaad. :)
Ik heb wel eens gehoord dat de oplossing is om de squeeze service op een usb stick te draaien. Zelf heb ik dat nog nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:32
Je kunt eens kijken naar een Bluesound Node of Node 2. De Node is tweedehands wel voor een redelijke prijs te krijgen.

De Node speelt in ieder geval high-res bestanden af, library staat op de node zelf dus niet op de NAS en ook online diensten als Spotify Connect en Tidal worden ondersteund. De Node is via een android app bedienbaar.

Zie ook [Ervaringen] Bluesound - Streaming Audio voor ervaringen met Bluesound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic krijgt een verhuizing naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.

Zelf kan ik je ook de Bluesound Node aanbevelen. Heb ik ondertussen al enkele jaren staan en ben daar erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Bedankt voor de tip heren. Ik ga het zeker bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk ook eens bij Denon en Marantz naar hun streamers. Niet goedkoop, maar dat is die bluesound ook niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovedretep
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:03
En vergeet de Connector 2 niet van Raumfeld. Draait hier al meer dan een jaar tot grote tevredenheid.
Prima app en ook in combinatie met een Synology NAS zeer aan te bevelen.

• Shodan
Bedankt voor alle aanbevelingen.

Heb inmiddels een Bluesound Node 2 en hij bevalt uitstekend! Pracht apparaat. Heb nog gekeken naar de Teufel, maar de Bluesound was voor mij net iets uitgebreider en software leek me iets beter. De marantz is mooi, maar design is te groot vind ik.
Pagina: 1