Meer geheugen maar op lagere snelheid verstandig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 21:11
Terwijl ik toch een MacBook pro 9,2 mid 2012 open had geschroefd om een SSD in te zetten ipv de HDD,
dacht ik : "Zal ik even 8 GB Kingston erin gooien om te testen of het werkt (zat 4 GB in)?"
Ondanks dat dit voor een HP W10 bedoeld was en geen mac memory op het doosje stond werkte het wel.

The Catch:
Ik kom er vandaag achter dat dit eigenlijk 1333 MHz is en origineel zat er dus 1600 Mhz in.
Ik denk boeie als het werkt is 8GB toch wel beter dan 4GB.

Mac zal vooral veel indesign en photoshop draaien voor studie,
daarnaast ook gewoon als prive laptop gebruikt worden.

Mijn vraag, is dit verstandig om te doen of moet ik toch mac memory regelen met meer snelheid?

Heb nog niet echt gemerkt dat systeem te langzaam was of niet goed werkte, denk dat SSD heeft geholpen.

Tijdens mijn zoektocht hiernaar kwam ik vooral mac memory upgrade tegen, dacht vraag het even hier of er ervaringen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je moederbord support memory up to een bepaald aantal MHz. Het geheugen is iets langzamer, maar nog altijd sneller dan als er geswapped wordt op de harde schijf of ssd. Lagere snelheid hoeft dus geen probleem te zijn.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Neen. En Mac memory t.o.v. A-merk PC geheugen heeft geen voordeel. Althans nauwelijks. Zelfs de upgrade van 4GB naar 8GB was strikt genomen niet noodzakelijk na upgrade SSD, maar wel leuk natuurlijk. ;) Welke SSD heb je gekocht? Want daar is nog wel snelheidwinst te behalen in de toekomst m.b.t. schrijf snelheden (als het geen Samsung is) ;-) En bij RAM gaat het toch om het totaal plaatje; dus niet alleen MHz'n maar geheugen timings, maar dan nog is het nauwelijks merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Rhy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:11:
Neen. En Mac memory t.o.v. A-merk PC geheugen heeft geen voordeel. Althans nauwelijks. Zelfs de upgrade van 4GB naar 8GB was strikt genomen niet noodzakelijk na upgrade SSD, maar wel leuk natuurlijk. ;) Welke SSD heb je gekocht? Want daar is nog wel snelheidwinst te behalen in de toekomst m.b.t. schrijf snelheden (als het geen Samsung is) ;-) En bij RAM gaat het toch om het totaal plaatje; dus niet alleen MHz'n maar geheugen timings, maar dan nog is het nauwelijks merkbaar.
Nou, op 4GB ga je al swappen met een paar tabjes safari en een groot word document :P

I reject your reality and substitute my own