Battlefield 1 Crossfire support (2x rx480)?

Pagina: 1
Acties:

• johnfreda
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-12-2025
Hey Tweakers,

Ik vraag me af hoe jullie de game Battlefield 1 ervaren als jullie deze game met 2 kaarten dus crossfire of SLI draaien. Ik heb 2x een amd 480 in mijn pc zitten. En het lijkt er op dat crossfire niet ondersteund wordt door de game. Er gaat namelijk maar 1 kaart aan het werk in plaats van 2.

Toch wordt er in de laatste driver update van AMD gesproken over een Crossfire Profiel. Ik vraag me af hoe jullie ervaring is met Battlefield en Crossfire? Ik hoor het graag van jullie.

Ik heb Dx11 & Dx12 getest en lijkt op beide niet te werken.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:46
Draai je het spel in fullscreen mode?
Want zonder doen SLi en CF moeilijk.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• johnfreda
Astennu schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:21:
Draai je het spel in fullscreen mode?
Want zonder doen SLi en CF moeilijk.
Yes ik draai het in fullscreen. Tijdens andere games heb ik geen probleem met crossfire en werkt het naar behoren (bijvoorbeeld GTA V).

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:46
Je kan in de drivers ook een profiel voor het spel maken en volgens mij een bepaalde crossfire mode forceren. (voorheen kon dat in ieder geval)
Ik zou in het profiel van het spel dan bv AFR forceren en kijken of het wel werkt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• DijkvanPieter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 12:58
Heb het net even uitgeprobeerd en het werkt. Ik heb activiteit op beide GPU's. In enkele mappen heb ik soms dat alles knippert maar het herpakt zich vrij snel. In de drivers heb ik gewoon default staat bij crossfire profiel voor BF1. Ik heb wel andere GPU's maar ik weet niet hoeveel dat uit zou mogen maken.

Probeer desnoods met DDU opnieuw de drivers erop te zetten en het dan opnieuw te proberen in fullscreen DX11.

• johnfreda
DijkvanPieter schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:18:
Heb het net even uitgeprobeerd en het werkt. Ik heb activiteit op beide GPU's. In enkele mappen heb ik soms dat alles knippert maar het herpakt zich vrij snel. In de drivers heb ik gewoon default staat bij crossfire profiel voor BF1. Ik heb wel andere GPU's maar ik weet niet hoeveel dat uit zou mogen maken.

Probeer desnoods met DDU opnieuw de drivers erop te zetten en het dan opnieuw te proberen in fullscreen DX11.
Thanks voor het proberen! Ik ga het proberen het nog even uitproberen. En beetje spelen met de instellingen van de drivers. Goed om te weten dat het bij jou wel werkt!

• DijkvanPieter
Even wat anders, uitgaande dat je vandaag of gister die drivers een update hebt gegeven. Het komt nog al eens voor dat na een driver update je crossfire simpelweg uitstaat in crimson. Meerdere malen zelf last van gehad, urenlang zitten tobben met alle instellingen per spel en het niet werkend krijgen omdat in de global settings crossfire uitstaat.

• johnfreda
Thanks ^^ ik heb vandaag idd geupdate. In m'n global setting staat CF aan. Ik check nu steeds met GTA V of de CF werkt. Als die het daar doet switch ik naar Battlefield. Helaas nog steeds geen activity op mn 2e kaart tijdens Battlefield 1

[ Voor 4% gewijzigd door johnfreda op 21-10-2016 17:42 ]

• DijkvanPieter
Ja dan blijft het standaard riedeltje van checks over. Zorg dat in je crimson BF1 profiel je crossfire op default hebt staan. Check of je fullscreen speelt en niet windowed fullscreen. Maar ik heb het vermoeden dat je dat al gedaan hebt en een nieuwe driverinstall je best bet is.

• johnfreda
Nog steeds geen succes. Ik ben bang dat ik iets kleins over het hoofd zie. Is er toevallig iemand op Tweakers die 2x 480 in CF wel aan de praat krijgt in Battlefield 1? Ik hoor het graag.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:58

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

DDU draaien en kiezen voor afsluiten ipv opn opstarten, die keuze voor vervangen VGA card;

Daarna beide kaarten eruit, eerste kaart erin, opstarten, driver installeren en afsluiten, 2e kaart erin, en driver weer installeren, daarna check je de instellingen of het CF profile geactiveerd is en testen maar.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1