[Win10] Hardeschijven niet herkend tijdens install

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:40
Vandaag een Gigabyte B150M-DS3P moederbordje opgetuigd met een Sandisk X400 M.2 SSD en een Western Digital 1 TB schijf.

In de BIOS worden beide schijven netjes herkend, maar tijdens de Windows 10 installatie helaas niet. Als ik tijdens de installatie SHIFT+F10 doe en "diskpart" doe en vervolgens "list disk" dan krijg ik de schijven wel te zien.

Ik heb al op een USB stick de "Intel SATA Preinstall driver" gezet vanaf dat website van Gigabyte (http://www.gigabyte.co.nl...page.aspx?pid=5633#driver onder Win10 64bit), die wordt herkend door de Windows setup als "Intel 100 series/C230 Chipset family SATA AHCI Controller" maar als ik deze selecteer krijg ik wederom de foutmelding dat er geen schijven gevonden kunnen worden.

Windows 10 installeer ik vanaf een USB DVD speler (omdat ik geen grote USB stick heb hiero) en op een USB stick staan de drivers.

Iemand enig idee? Google laat mij alleen maar Windows 7 resultaten zien die niet relevant zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 22:18
dus met diskpart zie je ze wel, doe dan het volgende

>select drive [number] [enter]
>clean all [enter] * see note below
>create partition primary [enter]
>select partition 1 [enter]
>active [enter]
>format fs=ntfs [enter] ** see note
>assign [enter]
>exit [enter]
>exit [enter]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:08

Plainside

I browse when I'm at work

Staan de schijven wel goed ingedeeld?
Niet als Raid AHCI maar gewoon AHCI?
Had een vergelijkend probleem met een workstation op het werk dag aan verspilt met uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:40
Ik heb clean all gedraaid en toen kwam mijn collega met een Win10 USB stick en die functioneerde direct :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Probleem komt omdat het geen drivers had voor de USB dvd drive. Dan kom je niet veel verder. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate