Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Unknow device Lifebook E746 V Pro met windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Hey,

Sinds kort de eigenaar van een Lifebook E746 VPro. Nu kwam ik er achter in apparaatbeheer dat ik een unknow driver heb. Echter heb ik elke driver geïnstalleerd en uitgevoerd vanuit de de originele website en het goede type+OS gekozen. Naar eigenschappen gegaan en vervolgens tabblad details en hier de hardware-id gekozen. Deze hardware ID heb ik gegoogled, maar ik kwam op driverfinder sites uit en helaas werkt die driver niet. Krijg een error dat de driver niet kan installeren. Voor de rest nergens een log terug te vinden, waarom niet. Fujitsu heeft een installatie documentatie gemaakt voor de driver, maar die stamt af van de XP tijd helaas. Deze werkt niet voor Windows 8.1 (ligt denk aan de driver zelf).

Heeft iemand dit probleem toevallig ook?

acpi\ven_fuj&dev_02e3 << hardware ID code
acpi\fuj02e3
*fuj02e3

Alvast bedankr

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 21:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als ik alleen zoek op "dev_02e3" zegt de eerste hit dat het iets met nVidia te maken heeft. Heeft je laptop toevallig Optimus techniek voor switchable graphics (dual videokaart, laag energie en krachtige die je kan wisselen)?

Wat je ook nog kan doen is een Linux live omgeving starten en via 'lspci' en 'lshw' kijken wat er bij dat ID hoort. Er zijn overigens ook gewoon Windows programma's beschikbaar die dit kunnen, maar die ken ik niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
De laptop beschikt niet over switchable graphics.

Thanks voor de tip, ga ik even kijken of ik het via Linux kan vinden en misschien met zo'n windows programma.

Edit:

Probleem is opgelost. De frabrikant heeft mijn mail beantwoord en heeft de juiste driver mee gestuurd.

[ Voor 26% gewijzigd door erwin26 op 21-10-2016 13:12 ]