290TRI-X & 290X XFX in CrossFire, heeft 't nut?

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:41

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb een XFX 290X met een Kraken waterkoelingblokding en een vriend van mij die een TRI-X 290 heeft heeft zojuist een GTX1070 gekocht en heeft dus nu de 290 over. Dus vroeg die of ik wellicht interesse had om zijn 290 voor een prikkie over te nemen.

Ik ben nooit voorstander geweest van SLI/CrossFire. Te veel gedoe, te weinig ondersteuning/optimalisering, of valt dat tegenwoordig wel wat mee?

Rest van het systeem:

Intel Core i5 4670K Boxed
Asus Republic Of Gamers Maximus VI Gene
Corsair AX860i
16GB DDR3 Kingston HyperX Red
Fractal Design Node 804

Zou ik bijvoorbeeld met een 290 CrossFire set up op een goede 1440P resolutie kunnen gamen? (Witcher 3, GTA IV bijvoorbeeld).

Volgens mij heb ik wel een goeie bron gevonden: http://www.babeltechrevie...te-crossfire-sli-today/3/

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.babeltechreviews.com/wp-content/uploads/2016/06/SLIvCFvSingle-GPU-final.jpg

Deze chart en de conclusie laten zien dat CrossFire op zich best nog wel werkt bij oudere games maar dat bij nieuwere games het nogal op zijn plaat gaat. Ondervinden jullie dat ook?

[ Voor 31% gewijzigd door MrVegeta op 21-10-2016 10:25 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:58

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

That's what friends are for, gewoon even lenen en kijken of het je de wow factor geeft?

Ik speel al jaren op hoge resolutie schermen (1600/1440p) en wilde je daar met decent fps op gamen was CF of SLI haast verplicht, nu zijn eindelijk de vga kaarten zo volwassen zodat ze single al de juiste fps kunnen uitpoepen op dergelijke resos. Ik ga vandaag mijn CF 290 Tri X set vervangen in een single Fury X, en stap er juist vanaf...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:41

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
SAiN ONeZ schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:47:
That's what friends are for, gewoon even lenen en kijken of het je de wow factor geeft?

Ik speel al jaren op hoge resolutie schermen (1600/1440p) en wilde je daar met decent fps op gamen was CF of SLI haast verplicht, nu zijn eindelijk de vga kaarten zo volwassen zodat ze single al de juiste fps kunnen uitpoepen op dergelijke resos. Ik ga vandaag mijn CF 290 Tri X set vervangen in een single Fury X, en stap er juist vanaf...
Ach een onderzoekje vooraf doet altijd wel goed om vooroordelen uit de weg te helpen. Maar jij hebt niet veel driver/bug problemen ondervonden tijdens het runnen van een CF set up? Wat voor games speelde je doorgaans? Ik besteed liever 125 euro dan ~600/700 voor een top of the line GPU.

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 21-10-2016 13:45 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:58

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nu ben ik niet zo goed voor een vergelijkend warenonderzoek, ik speel vooral en eigenljik alleen BF series, en daarin schaalt het altijd als een malle.

Tegenwoordig is het niet snel meer dat CF niet word ondersteund, hoewel het in DX12 nog altijd een probleem is, niet alleen bij AMD maar ook bij Nvidia, dx11 geen probleem vaak.

Zijn toch paar dingen waar je rekening mee moet houden, en mij de reden waarom ik er, na eigenlijk altijd zeer tevreden er over te zijn geweest, vanaf stap. Zodra CF niet werkt, stel je borderless in, en ervaar je ook geen problemen meer, maarja dan heb je ook maar de helft van je performance.

Maakt het er niet duidelijk op wrs, maar dat is altijd een afweging bij CF, heb ik er zelf baat bij en neem ik de perikelen (die doorgaans wel oplossen) voor lief.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®