Powerline verbinding valt regelmatig weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo,

Ik huur een bovenverdieping. Het modem staat bij de onderbuurvrouw, en nu hebben we via powerline adapters een verbinding naar boven gemaakt. Heeft 2 maanden goed gewerkt, maar de laatste 2 weken valt de verbinding naar de powerline adapter weg (dan brand het middelste lampje niet). Als ik dan test of het modem wel online is door een wifi verbinding rechtstreeks met het modem te maken, is het modem gewoon online. Deze wifi verbinding is echter erg traag en valt soms weg, dus vandaar die oplossing via powerlines.

Is er een manier of applicatie om die verbinding te monitoren? En iemand tips om te kijken of die storing te verhelpen valt/betere oplossing te vinden? Kabel naar boven is helaas geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:25
Welk merk/type powerline heb je?
Welke status is het 'middelste lampje'?
Kun je inloggen op de powerline en iets van instellingen zoals powersave uitzetten?
Werkt het weer goed als je (één of beide) powerline units uit/aan zet?
Nieuwste firmware erop, indien van toepassing?
Hoe oud is het huis en de stroombekabeling? (in oudere huizen kan het zijn dat powerline mindergoed werkt, zeker als het over meerdere groepen gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
TP-Link powerline adapters die je bij KPN abonnement paar jaar terug kreeg.
Status middelste lampje is verbinding tussen powerline 1 en 2.
Inloggen op powerline heb ik nog nooit gedaan, dat zou ik niet weten.
Enige manier waarop ik ze 'aan' en 'uit' kan zetten is ze uit en in het stopcontact te doen.
Firmware: updaten zou dan automatisch moeten gebeuren.
Oud huis, zijn vast ook meerdere groepen. Maar opvallend dat het 2 maanden probleemloos werkt en ineens minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Powerline is een beetje een gok of het goed werkt. Het kan nl. hinder ondervinden van andere apparaten op het stroomnet. Het schijnt dat sommige led-lampen daarvoor kunnen zorgen. Je zou dus eens kunnen kijken of er onlangs een dergelijke lamp of ander nieuw apparaat is geplaatst en die uitzetten. Al zou je dan voor langere tijd moeten testen, wat lastig is...

Ik heb zelf ook een powerline setje van TP-link en dat werkt redelijk stabiel, maar ook af en toe dat het opeens weg is gevallen (tot nu toe eens in de paar weken). Heb het idee dat het te maken heeft met apparaten als stofzuiger of boormachines, maar kan het niet echt achterhalen, omdat het niet vaak gebeurt. Is ook haast niet te doen om elk apparaat uit te zetten.

Vind het zelf nog wel stabiel genoeg om te houden, maar als je echt stabiel wil zul je een netwerkkabel moeten trekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 21-10-2016 11:19 ]