Antwoord ( prein2 )
Dat waren 2 perioden de 1 wat langer dan de andere, die de telling op de omvormer niet hebben beinvloed. Nog sterker het lijkt erop dat ondanks dat de grafieken niet kloppen blijkbaar nu het hele overzicht alle totalen weergeeft die in het apparaat werden weergegeven.
Omdat ik overleg had met een onderhoud bedrijf voor zonnepanelen die mogelijkerwijs bereid was de boel door te meten had ik deze weer aangesloten.
Dat ik later afzag van zijn diensten kwam uiteraard geheel door de prijs die daarvoor werd gevraagd.
Daar kan iemand een leuk klein solar systeempje voor op zijn dak leggen

.
Tot mijn grote verbazing is het verschil tussen de eerste keer dat ik keek in het portal verdwenen en geeft het nu exact dezelfde cijfers die ik ook in de omvormer zie. Let wel er was een duidelijk 2 Mw verschil. Tussen beide.
Wat ik nu wel mis is zijn de grafieken van die periodes die kan ik uiteraard niet inzien.
Daar stoor ik mij verder niet aan, de exacte getallen in het portaal kloppen nu met wat ik zie in de omvormer.
Overigens zijn er ook problemen geweest met mijn provider telfort ( hun bagger experia modem

) dit had als resultaat dat als ik de omvormer en dergelijk aansloot alles uitviel, dus alles tv/telefoon/internet.
Uiteindelijk heb ik om dit op te lossen een fritzbox 7490 gekocht en deze als router tussen het bagger ding geplaatst en nu draait alles een stuk beter. Ik wou de experia box helemaal op de vuilhoop gooien maar dan zou ik niet meer kunnen bellen met mijn normale lijn, opzeggen van de normale land lijn kan niet want dan heb je geen internet meer

slim he die kpn
Antwoord ( TWyk )
Nee sorry je hebt het dan niet goed gelezen het systeem staat naar grote waarschijnlijk zelfs al langer aan dan 24 maanden dus die periode is ongeveer correct.
Het is natuurlijk wel zo dat de periode die nu nog komt er zeker nog energie bij komt maar die is nog niet bekend. De getallen zijn gebaseerd op de periode 2014 tot heden.
Want inmiddels is het totaal uiteraard alweer gestegen omdat wij nu al een paar dagen redelijk zonlicht hebben gehad. Ik kan alleen niet meer de periode zien die voor december 2014 heeft plaats gevonden.
Dit heeft te maken met het feit dat de leverancier het solaredge portaal moest vernieuwen, omdat de verkeerde panelen aangesloten waren geweest.
Het blijft koffie dik kijken over de periode van september 2014 tot aan februari 2015 want ik kan absoluut niet meer zeggen wanneer het wel en niet in bedrijf was. Het enige wat ik 100% zeker weet is dat het toen wel meerdere keren heeft gewerkt.
Het is gewoon onmogelijk om nu nog na te gaan wanneer het wel of niet werkte en hoelang. De grote vraag is dan ook waar komt/kwam dat spook ongeveer 2 Mw vandaan mijn conclusie is dus dat dit deels de periode is dat de andere panelen op het dak lagen.
Op zich nu ik zit te spitten en naar info te zoeken en mede door de gesprekken met No Hands zijn er nog veel meer punten naar voren gekomen.
De getallen en info die ik verstrek komen van een offerte die alleen maar door ons is/was getekend.
Ik mis dus een echte factuur die is mij ook nooit verstrekt , tevens is het oplevering document nooit door de leverancier afgewerkt en getekend. De handleidingen en papieren die bij de apparaten horen zijn nooit verstrekt. Zo kunnen we nog wel even door gaan.
Antwoord ( Speedy-Andre )
Ja inderdaad dat was een enorme domper omdat ik andere systemen had gezien waar echt ontzettend veel info in het portaal stond ( ik denk wel dat als je toegang hebt in het admin account je wel heel veel kan zien )
Maar als gebruiker krijg je de info die de leverancier je geeft.
Dus als je echt een handige jongen bent en het zelf kan aanleggen heb je uiteraard geen gebrek aan informatie denk ik.
Lokaal kan je wel wat zien op het ding op het kleine schermpje met de info, door op de enige knop die het ding heeft te drukken ( overigens is de timeout erg kort ):
1ste klik : vac [v] : 230, vdc [v] 750, pac [w] 1700 schommelend getal springt steeds op andere waardes
fac [hz] : 50, ops [ok] 24, temp: 32
2e klik: De opbrengst per dag, maand, jaar en totaal
3e klik: module naam met waardes van denk ik elk paneel dit blijft switchen ik denk 24 keer in mij situatie.
4e klik: ID .. Dit is het serie nummer is van de omvormer, weer wat geleerd

.
5e, 6e en 7e klik: allemaal netwerk informatie
8e klik: pcm, ch en ID staan overal lange rijen nullen achter dus geen flauw idee
9e klik: Dev Prot volgens mij alle mogelijke aansluitingen en ingebouwde protocollen
10e klik: Fan Status spreekt voor zich geeft aan of de fans goed zijn
11e klik: PWR ctrl limit : 7400, Cos Phi : 1.000, Power Prod :1,7 kW
Er zitten enorme verschillen met wat ik nu zie aan informatie m.b.t. de vele maanden hiervoor.
Daarvoor zag ik alleen een blauw vlak met de baby like grafiekjes en de panelen pagina waar je kon zien wat een paneel op dat moment deed aan wp. Geen info over de panelen of omvormer.
Nu kan ik sinds enkele weken zelfs het serie nummer van de omvormer zien en de aangesloten panelen met de toegeschreven nummers en dergelijke. Of dit nu komt omdat er contact is geweest me SolarEdge zelf weet ik niet.
Op zich vind ik zelf de veel technischer info niet echt iets voor iemand die geen electro techniek heeft gedaan. Daarbij komt ook nog dat ik schokken haat van 110 volt en hoger

Alhoewel ik heb ooit eens een klap gehad van 24 volt vrachtwagen elektra die schok was ook geen pretje...
daar heb ik een vinger aan overgehouden die redelijk gevoel loos is geworden.
Kant tekening :
De omvormer blijft bij het lan server netwerk deel op de omvormer ook nog steeds netwerk fouten weergeven.
Waar dit door komt is mij ook een raadsel, want het ding is foutloos verbonden met het Inet.
[
Voor 21% gewijzigd door
rschwartnld op 27-10-2016 15:21
. Reden: typo's en missende woorden ]