Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RC4 wordt niet meer ondersteund in Internet Explorer 11

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Mijn vraag:

Mijn collega kan met IE11 en Edge niet meer surfen. Hij krijgt steeds de melding dat RC4 ondersteuning is ingetrokken en dat hij TLS 1.0 / 1.1 /1.2 moet inschakelen.
Hoe verhelp ik dat?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Het is een Dell laptop (weet even niet welke type) met Windows10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

IE11 geeft in de foutmelding/waarschuwing een link naar Microsoft: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3151631

Alles stappen die daar staan hebben we uitgevoerd. Alle updates zijn binnen en geïnstalleerd.

Met Chrome kan hij nog wel surfen.

Het is een week geleden begonnen naar zijn zeggen nadat hij ESET NOD32 Antivirus had geupdate…
Kan het ook nog met de Anniversary Update te maken hebben?
Google is je vriend maar nu even niet. Alle oplossingen die ik daar vind zeggen dat de TLS 1.0 / 1.1 /1.2 ingeschakeld moeten worden. Wat dus helaas niet helpt....

"What do you get if you multiply six by nine..."

Beste antwoord (via Punkrocker op 24-10-2016 08:34)

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-11 15:46
Ik verdenk eerder de HTTPS scanner van ESET, daar hoor ik meer gebruikers over na v10.
Staat ergens in de instellingen, het zorgt ervoor dat browsers in het geval van SSL, een certificaat voorgeschoteld krijgen van ESET en niet het daadwerkelijke certificaat..

Alle reacties

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Alle updated uitgevoerd? TLS1.2 zou automatisch moeten worden ingeschakeld zodra RC4 werd uitgeschakeld.

Simpel instellingen openen moet naar verwachting het probleem wel oplossen.

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/dbufrb1yx/tlsie.png

Acties:
  • Beste antwoord

• lightemup
Ik verdenk eerder de HTTPS scanner van ESET, daar hoor ik meer gebruikers over na v10.
Staat ergens in de instellingen, het zorgt ervoor dat browsers in het geval van SSL, een certificaat voorgeschoteld krijgen van ESET en niet het daadwerkelijke certificaat..

• Punkrocker
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Frankyy schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:07:
Alle updated uitgevoerd? TLS1.2 zou automatisch moeten worden ingeschakeld zodra RC4 werd uitgeschakeld.

Simpel instellingen openen moet naar verwachting het probleem wel oplossen.

[afbeelding]
Zo staan de instelling ook. Was de eerste plek waar ik ging zoeken.
lightemup schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:09:
Bedankt.
Zal daar eens gaan kijken.

Update: Hij is er al vandoor met zijn laptop. Ik zal maandag wel horen van hem of het gelukt is en het hier laten weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Punkrocker op 21-10-2016 14:43 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik ook. Geeft maar weer eens aan hoe krom die functionaliteit van AV-boeren is. Alsof SSL/TLS ansich nog niet onpraktisch genoeg was (qua certificate based trust model), breken ze het nog even verder af door alles te MITM'en met een prehistorische SSL-engine.

• Punkrocker
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Bedankt! Opgelost! Dit was het probleem. _/-\o_

• lightemup
Punkrocker schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:35:
[...]

Bedankt! Opgelost! Dit was het probleem. _/-\o_
Top! d:)b
Pagina: 1