Toon posts:

Moet ik per sé win10 hebben voor een Skylake?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het samenstellen van een computer, waarop ik het liefste geen windows 10 wil hebben, maar wel een Intel Core i5-6500 Skylake.
Kan ik genoemde processor gebruiken als ik windows 8.1 erop heb staan? :?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

Ja de processor word gewoon ondersteund, maaruhm. Vanwaar wil je bij 8.1 blijven?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:40
Op m'n werk zijn we i7-6500 modellen met Windows 7 aan het uitrollen, dus dan zou ik verwachten dat het ook met 8.1 nog wel zal werken. Geen garanties natuurlijk.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:31
Windows heeft aangekondigd dat ze Skylake niet verder gingen supporten op windows versies ouder dan Windows 10, hier zijn ze later op terug gekomen. Dit gaat wel op voor alle intel processors vanaf Kabylake.

https://blogs.windows.com...dows/#8G4UmBu91p5JI1gz.97

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ja, dat kan. Onthoudt wel dat je ooit van windows 8 over zal moeten stappen, en dat dit is uitstel is en niet een 'oplossing'.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:31
Bereid je maar voor, je hebt nog maar zes jaar. Het is over voor je het weet.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Idd zoals D4NG3R al zegt waarom zou je bij Windows 8.1 willen blijven ? Windows 10 werkt zoveel beter.

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege de vele privacy issues. Ik wil graag op het internet maar wil absoluut niet dat microsoft data over mij gaat verzenden, ook al heb ik alles uitgezet. Mijn vader heeft windows 10 en ik vind het een ramp. Zomaar updaten en verstoren waar je mee bezig bent, de hele tijd 360 office popups, en uberhaupt vertrouw ik het niet. Als iets gratis is, ben jij het product.

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-01 17:31
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:12:
Vanwege de vele privacy issues. Ik wil graag op het internet maar wil absoluut niet dat microsoft data over mij gaat verzenden, ook al heb ik alles uitgezet. Mijn vader heeft windows 10 en ik vind het een ramp. Zomaar updaten en verstoren waar je mee bezig bent, de hele tijd 360 office popups, en uberhaupt vertrouw ik het niet. Als iets gratis is, ben jij het product.
Dat zullen dan instellingen zijn. Updaten gebeurt hier niet zomaar en office 360 pop-ups krijg ik ook nooit.
Verder is ook alles te tweaken zodat het er hetzelfde uitziet als windows 8.1

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 21:33
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:12:
Ik zou zeggen, stap over op linux waar je de broncode kunt bekijken als je paranoid bent over microsoft.

Verwijderd

Topicstarter
br men schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:32:
[...]

Ik zou zeggen, stap over op linux waar je de broncode kunt bekijken als je paranoid bent over microsoft.
Hmm, is een optie, maar veel games (die ik speel ten minste) zijn van wat er vermeldt wordt niet voor linux.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

Hmm, is een optie, maar veel games (die ik speel ten minste) zijn van wat er vermeldt wordt niet voor linux.
Er zijn al een aardig aantal voor Steam beschikbaar en anders kan je het nog via Wine proberen. Zie daarvoor appdb.winehq.org of het werkt, al is het ook vaak gewoon proberen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:54
MichaelvD2203 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:37:
Idd zoals D4NG3R al zegt waarom zou je bij Windows 8.1 willen blijven ? Windows 10 werkt zoveel beter.
windows 10 is best wel traag tegen windows 8.1 mijn windows 8.1 5.4K HDD start sneller op dan mijn vriends windows 10 SDD machine

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-01 13:27

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Rockster34 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:53:
[...]

windows 10 is best wel traag tegen windows 8.1 mijn windows 8.1 5.4K HDD start sneller op dan mijn vriends windows 10 SDD machine
Heerlijk zo'n 1 op n ervaring. Waarschijnlijk is er gewoon iets mis met de PC van je vriend.

Last.fm | Code Talks

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:54
Afvalzak schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:56:
[...]

Heerlijk zo'n 1 op n ervaring. Waarschijnlijk is er gewoon iets mis met de PC van je vriend.
die machine kon mijn laptop ook niet echt bijhouden en specs waren bijna hetzelfde alleen heeft hij een i7(5th gen) U en ik een i7 3630HQ

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Rockster34 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:59:
[...]

die machine kon mijn laptop ook niet echt bijhouden en specs waren bijna hetzelfde alleen heeft hij een i7(5th gen) U en ik een i7 3630HQ
En zo zie je maar weer dat specs niet alles zeggen.

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-01 12:25
Rockster34 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:59:
[...]

Ik denk dat hij meer doelt op de Windows installatie niet zo zeer de hardware van de computer (hoewel een niet goed werkende SSD/HDD alles behoorlijk traag kan maken).

Ik heb een laptop met de i7 3630qm met een SSD en die start zeker wel sneller op met Windows 10 vergeleken met Windows 8(.1). Zeker als ik het vergelijk met de eerste paar dagen dat ik Windows nog had op m'n 5400rpm HDD in die laptop... (dat met een clean install).

Dus ik weet wel zeker dat er iets mis is met die PC van je vriend (de SSD zelf of Windows).
Pagina: 1