Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-05 21:53
Beste allemaal,

ik heb sinds kort op mijn MacBook Pro MacOS Sierra staan en de software werkt goed. Ik was nog geen problemen tegen gekomen, tot vandaag. Ik wil graag windows 10 op mijn Macbook hebben en dat probeer ik via Bootcamp te installeren, maar ik krijg dat niet voor elkaar. Als ik de windows ISO op USB zet, dan wil hij ook de Windows echt installeren op de USB stick en als ik de Iso kopieer naar het bureaublad, dan krijg ik de melding er is geen USB drive aangesloten. Kan ik windows dan niet installeren op mijn interne harde schijf? Wie helpt me verder, want ik zit echt vast.

Beste antwoord (via j.f.otten op 27-10-2016 20:56)

• Nurb
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-05 18:43
Je gebruikt de boot camp assistant om een windows install usb te creeeren, dan gaat die dus op je mac de usb stick voorbereiden om daarvanaf windows te kunnen installeren. Als dit proces erop zit moet je je macbook herstarten met de option (alt) key ingedrukt, vervolgens zullen alle aangesloten hardeschijven tevoorschijn komen en kun je de install usb stick selecteren om windows dus echt te installeren. Zorg wel dat je al een partitie op je hardeschijf klaar hebt staan waar windows op geïnstalleerd dient te worden!

Once you go Mac, you'll never go back : )

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als ik de handleiding zo lees is het een kwestie van de Boot Camp-assistant wijzen naar de ISO en een lege USB-stick geven als daar om wordt gevraagd, zodat daar de installatie van Windows op kan worden gezet. Vervolgens start de Mac opnieuw op vanaf de USB stick, zodat je vanaf daar de nieuwe Windows partitie op je interne harde schijf kunt formatteren en hier Windows op kunt installeren.

Welke versie van Windows 10 probeer je precies te installeren? Waar heb je je ISO vandaan? Kun je misschien een screenshot maken van de stap waar het mis gaat?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
Ja als ik de handleiding lees, dan lijkt het ook simpel. Ik heb de windows van de Microsoft site vandaan, dat is een iso bestand. Ik ga het nog een keer proberen (morgen) en zal dan ook een screenshot maken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nurb
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-05 18:43
Je gebruikt de boot camp assistant om een windows install usb te creeeren, dan gaat die dus op je mac de usb stick voorbereiden om daarvanaf windows te kunnen installeren. Als dit proces erop zit moet je je macbook herstarten met de option (alt) key ingedrukt, vervolgens zullen alle aangesloten hardeschijven tevoorschijn komen en kun je de install usb stick selecteren om windows dus echt te installeren. Zorg wel dat je al een partitie op je hardeschijf klaar hebt staan waar windows op geïnstalleerd dient te worden!

Once you go Mac, you'll never go back : )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j.f.otten
Dank je Nurb,

met jou tips is het gelukt!! Dus ik ben blij :-)

groet,
Jeroen

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Fijn dat jij het aan de praat hebt gekregen. Zelf loop ik tegen het volgende aan:

Via boot camp een USB Windows 10 startup gecreëerd. Als ik vervolgens in de windows startup de bootcamp partitie kies en deze formatteer krijg ik de melding "We kunnen geen nieuwe systeem partitie maken of een bestaande systeem partitie vinden".

Wat heb ik al geprobeerd
  • de partition verwijdert, opnieuw aangemaakt en geformatteerd in de startup van Windows
  • usb 2.0 stick i.p.v. usb 3.0 stik
  • diverse usb slots geprobeerd
  • via paragon de disk als NTFS geformatteerd en vervolgens proberen te installeren
Heb een iMac 2013, Sierra, laatste bootcamp drivers. Disk is een 3.0 TB fusion drive.

Iemand nog ideeën?

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Pagina: 1