Ik heb boven een pc staan die ik op wifi run, Soms doet de wifi het uitstekend en haal ik zelfs 13 ping op league of legends. Maar nu krijg ik tussendoor telkens lagg spikes. Ik heb al over kabel gedacht alleen we willen niet overal in huis gaatjes boren. Heeft iemand advies om de wifi te verbeteren?. Ik heb trouwens al geprobeerd van server te verwisselen en heb ook al contact gezocht met de provider, Maar die willen dan een monteur sturen die precies de zelfde dingen heeft gedaan als wij. Ik hoop echt dat er een oplossing is want dit is heel irritand.
Wi-fi is altijd een ramp als je stabiel wilt gamen zonder al te veel lag. Het kan wel, maar werkt vaak net niet.
Welke provider en welk abbo? Haal je wel de volle snelheid als je een speedtest doet met een kabel direct het modem in?
Als je geen kabel wilt trekken is een andere goede optie een tweetal powerline adapters:
https://www.google.nl/web...TF-8#q=powerline+adapters
Welke provider en welk abbo? Haal je wel de volle snelheid als je een speedtest doet met een kabel direct het modem in?
Als je geen kabel wilt trekken is een andere goede optie een tweetal powerline adapters:
https://www.google.nl/web...TF-8#q=powerline+adapters
Ik mis een beetje bijna alle informatie hier? Wat voor modem of router gebruik je? Hoe groot is de afstand? Wat voor apparatuur gebruik je verder op je netwerk, als in, ben je alleen of wordt de router ook gebruikt door een tien tal downloadende studenten?
Mogelijk een is betere router een optie, maar ben je ook van plan om geld uit te geven? Ik ben overigens van mening dat een goede wi-fi connectie prima kan tegenwoordig, ook voor gaming.
Mogelijk een is betere router een optie, maar ben je ook van plan om geld uit te geven? Ik ben overigens van mening dat een goede wi-fi connectie prima kan tegenwoordig, ook voor gaming.
We gebruiken een experia box V8 beneden boven hebben we ook een router een sidecom en we hebben boven een tp link versterker. De afstand van beneden de router naar mijn pc is ongeveer 3.5 meter. En de wifi word ook door 5 andere mobieltjes gebruikt, en door af en toe de tv en twee andere pc's. Als er veel geld uitgegeven moet worden wil ik eerst een powerline proberen.
Het punt met wifi is dat het een gedeeld medium is. Dat betekent dat (tenzij je MiMo wifi hebt, wat je niet hebt aangezien je een experiabox hebt) er altijd maar één systeem is wat mag zenden. De rest moet dan stil zijn. Hoe meer systemen je op het wifi hebt hoe vaker een specifiek systeem moet wachten om te kunnen zenden.
Daarnaast gebruik je nog een repeater die eigenlijk geldt als een systeem. Elke keer dat jouw computer wat stuurt ontvangt de repeater dat en zendt het zelf opnieuw uit. Dat betekent dus dat voor elk pakketje dat jouw computer zendt er twee keer zendtijd wordt gebruikt (en dat geldt voor alles wat de repeater ontvangt).
Als je WiFi wil blijven gebruiken is het misschien verstandig om te kijken naar betere WiFi accesspoints die beter bereik hebben en eventueel MiMo ondersteunen. Maar dan moet je wel rekenen op AP's die wat duurder zijn.
De beste optie is een bekabeld netwerk.
Daarnaast gebruik je nog een repeater die eigenlijk geldt als een systeem. Elke keer dat jouw computer wat stuurt ontvangt de repeater dat en zendt het zelf opnieuw uit. Dat betekent dus dat voor elk pakketje dat jouw computer zendt er twee keer zendtijd wordt gebruikt (en dat geldt voor alles wat de repeater ontvangt).
Als je WiFi wil blijven gebruiken is het misschien verstandig om te kijken naar betere WiFi accesspoints die beter bereik hebben en eventueel MiMo ondersteunen. Maar dan moet je wel rekenen op AP's die wat duurder zijn.
De beste optie is een bekabeld netwerk.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Nee alleen een kabel is een optie.
Powerline zijn nog veel erger dan wifi versterkers.
Beiden zouden bij wet verboden moeten worden.
En zorg ervoor dat je al die extra routers als AP schakelt en niet als router.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Heb je coax naar de kamer waar je gamet? Dan kun je moca overwegen. Voegt 3 a 4 ms toe aan de ping, maar wel stabiel zonder veel jitter.
Alles kan, maar als je niet voor een netwerkkabel (waaronder coax) kiest doe je altijd concessies. Je kan er wel om (blijven) vragen, maar het antwoord blijft hetzelfde: gebruik altijd kabel voor daar waar mogelijk.MarneRat schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:36:
Dus powerline en dan kabel is ook geen optie?
Eerst het probleem, dan de oplossing
LOL xDBen(V) schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:27:
Nee alleen een kabel is een optie.
Ik ben het eigenlijk met je eens, maar Poweline is op zich het proberen waard. Gewoon wel zeker weten dat je het kan retourneren als het niet werkt en ook Powerline heeft geen gegarandeerd blijvende werking. Ik heb ooit iemand gesproken wiens Powerline pas begon te werken als de straatverlichting aanging, bijvoorbeeld. Echter ken ik ook genoeg verhalen van mensen bij wie het prima werkt.
Echter voor een vaste PC inderdaad gewoon een kabel trekken. Is zo gebeurd en het scheel zo ongelooflijk veel koppijn. Powerline kan een alternatief zijn, maar kost een stuk meer en je bent afhankelijk van de kwaliteit van je elektriciteitsnet.
...
Pagina: 1