Toon posts:

Nieuwe PC start niet op, PSU verlengkabel probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
5 minuten geleden wou ik mijn nieuwe PC opstarten, maar ik ben niet ver geraakt. Mijn moederbord boot niet zoals het zou moeten.
Nu heb ik wel een idee aan wat het zou kunnen liggen, of hoop ik toch.
Ik geraakte niet van mijn PSU tot aan mijn moederbord met de 8-pin connector die vaak helemaal bovenaan zit. Dus ik had daarvoor een verlengstuk gekocht. Nu twijfel ik of dit wel de juiste is/was die ik heb gekocht.
Ik weet niet of ik hier dit mag posten maar ik heb het volgende verlengstuk gekocht: Nanoxia 8-Pin EPS-Verlengkabel 30 cm, Adapter
Nu weet ik niet of dit juist was, daarom wou ik aan jullie eens vragen of dit een miskoop was of dat dit toch juist was?

Mocht dit verkeerd zijn, weet er iemand waar ik dan een verlengstuk kan kopen zodat ik aan mijn moederbord geraak?

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Gelukkig weten we allemaal uit welke onderdelen je pc bestaat zodat we hier fatsoenlijk antwoord op kunnen geven :X.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:46:
Gelukkig weten we allemaal uit welke onderdelen je pc bestaat zodat we hier fatsoenlijk antwoord op kunnen geven :X.
Dacht niet dat ik gans mn specc moest vertellen als ik denk dat het aan een kabel ligt ;)

Ok dus toch vertellen:

Case: Thermaltake Core P5
PSU: Thermaltake Toughpower DPS G RGB 650W Gold
Mobo: MSI Z170A Gaming M7
CPU: Intel Core i7-6700K - Boxed
Geheugen: Corsair Vengeance LED - DDR4-3200 - Rood - 16GB
Graka: MSI GeForce GTX 1070 - Gaming X - 8GB GDDR5
SSD: Samsung 850 EVO - 500GB
Koeling: Custom waterkoeling

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-02 17:14
Zit je CPU kabel er wel in? Start je de PC op door een knop op het moederbord o.i.d. (om de kast uit te sluiten) of via de kast? Heb je de PSU getest met de paperclip methode?

Verwijderd

Topicstarter
mrFoce schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:55:
Zit je CPU kabel er wel in? Start je de PC op door een knop op het moederbord o.i.d. (om de kast uit te sluiten) of via de kast? Heb je de PSU getest met de paperclip methode?
CPU kabel zitten op hun plaats.
Heb al de kast geprobeerd en ook via mobo

Als ik mijn PC aanleg, hoor ik dat de PSU aanslaat want de fan draait, mn fans op radiator slaan aan, leds op geheugen gaan aan, graka slaat aan maar dooft achter enkele seconden. en de leds op mobo gaan aan.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het oude verhaaltje, test de boel op de doos, zonder en met verlengkabel.

Verwijderd

Met een verlengkabel kan weinig mis gaan tenzij je de stekkers achterstevoren ingeplugd hebt.

Cpu opnieuw plaatsen wil nog wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb zopas een andere reserve PSU geprobeerd, Enkel de 24 pin en de 8 pin in mobo gestoken. HDMi in mobo geplaatst.
Resultaat nog steeds niets op scherm

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus eventjes update wat ik al gedaan heb vanacht, want kon echt niet slapen.

Heb dus alles van mobo gedisconnect.
Grafische kaart terug gestopt in zijn doos.
Daarna heb ik de 24-pin en 8-pin van mijn PSU rechtsreeks naar de mobo geconecteerd.
Daarna heb ik enkel ervoor gezorgd dat mijn watercooling ook werkt natuurlijk.

Daarna heb ik voeding aangelegd.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/NaWaN/Probs/IMG_2964.JPG

Sorry als de foto's geroteerd staan :'(

Zoals je kan zien, krijgt mijn mobo wel degelijk stroom.

Als ik dan de PC aanleg via de power knop op het moederbord krijg ik het volgende

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/NaWaN/Probs/IMG_2965.JPG

Je kan zien dat mobo, geheugen, en mijn fans wel degelijk werken. Ook mijn PSU zijn fan draait ook.

Maar na 1 minuut wachten krijg ik nog steeds dit op mijn scherm
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( ;( ;( ;( ;( ;( ;( :-( :-( :-( :-( :-(

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/NaWaN/Probs/IMG_2966.JPG

Nu denk ik toch dat ik ervaring genoeg heb om alles juist te connecteren, maar toch eventjes wat foto's van wat ik heb gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/NaWaN/Probs/IMG_2969.JPG

24 pin op mobo en 8 pin

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/NaWaN/Probs/IMG_2970.JPG

Enkel HDMI, muis en toetsenbord op mobo

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/NaWaN/Probs/IMG_2971.JPG

Nu ik ben echt ten einde raad, want ben al 3 weken intensief aan het werken aan nieuwe pc en wou eindelijk klaar zijn voor Battlefield 1 (intensief, 3 weken, wel ja heb vrouw en 2 kleine kindjes)

Nu eventjes nadenken wat er verkeerd kan zijn, tot belachlijkste toe gewoon om alles uit te vinken ;(

- Kan HDMI kapot zijn? Want is oude HDMI die ik eigenlijk nooit gebruikt heb en lag te stoffen op zolder
- Geheugen? Ik denk het niet want ik zou toch boot process van mobo moeten zien, daarna bij installatie zou ik BSOD krijgen?
- PSU? Denk het niet want alles krijgt effectief stroom? Al geprobeerd met andere PSU met zelfde resultaat
- Graka, niet want eruit is probleem zelfde
- Processor, zou ik ook boot process van mobo niet zien? Zelfs zonder processor?
- Mobo? Vrees er een beetje voor.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
Niet slim om eerst je waterkoeling te bouwen en dan hopen dat het werkt.

Mijn advies alles uitbouwen. en op de doos testen met alleen het nodige

Dus 1 latje ram.(wisselen tussen latjes en sloten) zonder externe GPU. en zonder OC. en verleng kabels etc. en dan kijken of je er iets van leven in kan krijgen. En dan veder kijken.(heb je ergens een reserve CPU)? zijn er pinnetjes op je mobo verbogen?(is mij ook wel eens overkomen).

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02 16:40
BIOS al eens gereset? CPU goed bevestigd? Geen scheve pinnetjes?

Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen maar iets zegt mij dat een component met de stock BIOS (v1.4) niet goed ondersteunt word... https://www.msi.com/Mothe...NG-M7.html#!type=download afgaande hierop, brengt MSI soms wel 2x per maand een BIOS update uit om compatibility van het geheugen aan te pakken, de PCIE poort, VBIOS te updaten, enz.

Ik zie je geheugen kit ook niet tussen de compatibility lijst staan, misschien dat die pas na een bios update werkt?

*Je zou niet de enige zijn, welliswaar ander geheugen maar toch...*
quote: url
I had same issue with Ballistix 2x4GB DDR4 2400mhz and MSI Z170-A PRO and it was the BIOS version. I borrowed GSKIL DDR4 RAM from my friend, booted, updated the BIOS to v1.7 (it was 1.4) and put my RAM back. BOOM! Working computer and happy man.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe update ik de bios zonder dat ik in bios kan? Iemand een idee?
Ik zie M-flash staan maar dan moet je iets zien en dat doe ik niet.

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02 16:40
Als je hem opstart zonder geheugen, krijg je dan piepjes te horen, oid. of is er geen verandering?

• togoldschmeding
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-09-2019
probeer eens met je stockcooler als je koeling niet werkt wil de pc zichzelf wel eens uitschakelen.
Bootschijf weghalen helpt misschien ook wel.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59

rdejongjr

Gnome

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:48:
Hoe update ik de bios zonder dat ik in bios kan? Iemand een idee?
Ik zie M-flash staan maar dan moet je iets zien en dat doe ik niet.
Hoi NaWan,

Mocht je het nog niet van mijn collega op de afdeling communicatie hebben vernomen;

Jouw moederbord heeft links onderin een debug led zitten welke als het goed is een code laat zien.

Tevens is het bij dit bord mogelijk om de bios te updaten zonder werkende setup. (zie hiervoor pagina 34 in de handleiding)

Mocht het alsnog niet lukken ben je van harte welkom in onze afhaalbalie om diverse van onze testonderdelen te gebruiken (doe dit wel overdag, dan zijn er mensen van de Td aanwezig), vraag naar tent

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:22

ComputerHoed

Electronica <3

Dit probleem klinkt mij bekend in de oren...de CPU heb je er verkeerd ingestoken.
Een vriend had precies hetzelfde (1e build) dus hielp ik hem maar even en toen kwam ik dus tot de (pijnlijke) ontdekking dat zijn CPU er verkeerd in zat en alle pinnetjes dus gebogen waren >.>

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59

rdejongjr

Gnome

ComputerHoed schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:56:
Dit probleem klinkt mij bekend in de oren...de CPU heb je er verkeerd ingestoken.
Een vriend had precies hetzelfde (1e build) dus hielp ik hem maar even en toen kwam ik dus tot de (pijnlijke) ontdekking dat zijn CPU er verkeerd in zat en alle pinnetjes dus gebogen waren >.>
Heb al een aardige foto mogen ontvangen, lijkt op het eerste gezicht in orde. Kan alsnog wel ietsje uit het lood zijn maar dan zou ik het ding voor mijn neus moeten hebben om het goed te kunnen zien

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 12:57
Ik zelf denk zelf aan twee dingen.

1. Raad je eens aan om de hdmi kabel op de videokaart te proberen en niet op het moederbord.
igpu wilt vaker nog wel eens op Disabled staat in de bios/ uefi en dan krijg je geen signaal uit de hdmi poort van je moederbord.

2. Misschien zit het cpu waterblok te strak erop gemonteerd of wellicht zit het scheef.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Pagina: 1