Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat kan ik met dit modem??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tonio1969
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-11-2020
Hallo

Ik heb een glasvezel verbinding van Kpn.

Een nagenoeg gelijk modem als deze hangt in mijn meterkast.
(Sorry voor de link, de foto kreeg ik zo niet geupload maar ga ik wel proberen)

http://flickrhivemind.net...os/7992143@N05/4327167521

Hieraan verbonden zit een experiabox V9 voor Internet, tv en telefonie.

Mijn vraag is eigenlijk wat kan ik verder met dat ding?? Er zitten 4 porten voor een lan-kabel op en kan ik hem vervangen voor wat anders??

Ton

[ Voor 96% gewijzigd door Tonio1969 op 20-10-2016 22:30 ]

Beste antwoord (via Koffie op 21-10-2016 08:46)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Da's geen modem, maar een NT of NTU, c.q. Network Termination Unit.
Het is weinig meer dan een apparaat wat optische signalen van de glasvezel kabel omzet naar elektrische pulsen over een UTP kabel.
Meer dan dat doet het ding niet.

Zoals sanzut al zegt, is er het technisch mogelijk om de andere 3 RJ45 jacks te activeren.
Die krijgen dan een ander WAN IP adres.
Daar heb je trouwens niet per definitie meerdere glasvezels voor nodig, maar werkt meer zoals VLAN.
Een dergelijke configuratie is b.v. interessant voor bedrijven of om met meerdere mensen dezelfde glasvezelkabel te delen zonder dat ze elkaar kunnen 'zien'.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:01

ongekend41

Division Brabant

Het is een modem, wat zou je er verder mee willen doen en waarom zou je 'm willen vervangen (gok dat dat niet eens mag overigens)? De Experiabox zorgt voor routing, dhcp, wifi etc. Deze kan je vervangen of in bridge zetten maar zonder concrete vraag/probleem zou ik gewoon zo laten ;)

Mijn vraag is eigenlijk, wat is precies je vraag?

nope

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

sanzut

It's always christmas time

De 4 poorten van de Genexis kun je bij een managed Genexis Modem toewijzen aan aparte aderparen/externe IP-adressen, zodat je via een glasvezel kabel meerdere verbindingen kan faciliteren.
Bij een gewone huis-tuin en keuken aansluiting zit maar 1 aderpaar in de kabel, dus heb je daar niets aan.

Op de zaak hadden we een vergelijkbaar modem, met meerder aderparen in de kabel, die konden we daarmee splitsen voor specifieke doeleinden.

Acties:
  • Beste antwoord

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Da's geen modem, maar een NT of NTU, c.q. Network Termination Unit.
Het is weinig meer dan een apparaat wat optische signalen van de glasvezel kabel omzet naar elektrische pulsen over een UTP kabel.
Meer dan dat doet het ding niet.

Zoals sanzut al zegt, is er het technisch mogelijk om de andere 3 RJ45 jacks te activeren.
Die krijgen dan een ander WAN IP adres.
Daar heb je trouwens niet per definitie meerdere glasvezels voor nodig, maar werkt meer zoals VLAN.
Een dergelijke configuratie is b.v. interessant voor bedrijven of om met meerdere mensen dezelfde glasvezelkabel te delen zonder dat ze elkaar kunnen 'zien'.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie het antwoord van McKaamos :Y)
Je had natuurlijk ook gewoon even kunnen zoeken met google naar "genexis 12v" en dan de pagina's bekijken, ipv alleen een plaatje ervan op te zoeken ;)

Tijd voor een nieuwe sig..