Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er zullen vast veel tweakers zijn die van sushi houden dus misschien kunnen we wat ervaring delen.

Hier wat ervaringen voor de omgeving Eindhoven
All you can eat:
- Fuso: goede sushi, all you can eat zonder achterlijke 5-items-per-ronde beperking, tonijn een beetje bleek en dunnetjes
- Soho: ongeveer hetzelfde als Fuso alleen het toilet is er niet zo netjes.

Hogere kwaliteit:
- Kyoto: vrij duur maar erg lekker en hoge kwaliteit.

Hier wat ervaringen voor de omgeving Enschede
Hogere kwaliteit:
- Tao: goede sushi, ook lekker om af te halen.

Voor de echte sushi fan mag deze documentaire niet ontbreken:
IMDB: Jiro Dreams of Sushi (2011)

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 20:00
Ik heb 1 keer in een duur sushi restaurant gegeten in Blaricum, dit was geen all you can eat maar de beste sushi die ik ooit op heb(geen idee hoe het heet want ik was er op uitnodiging). Daarna eigenlijk alleen nog maar in all you can eat tenten gegeten. Het meerendeel van de sushi restaurants heeft nou eenmaal deze formule. Moet wel zeggen dat de kwaliteit van die tent in Blaricum nooit meer geëvenaard is. Qua afhaal vind ik sushipoint trouwens best wel ok. Super snel en veel voor 30 euro ofzo. Qua smaak vind ik ze ook prima. In Tilburg sprongen de sushi tenten een paar jaar geleden uit de grond(ik geloof op het hoogtepunt wel 10 in en rond Tilburg maar nu begint dat weer af te nemen. Qua kwaliteit vond ik ze allemaal vrij inwisselbaar.

In Haarlem hebben we er 2:
Sumo met 2 vestigingen
-laatste keer dat ik er at was het niet te vreten

Shabu Shabu
-ook niet top of the bill maar een stuk beter dan Sumo. Lekker snel ook en de smaak is goed, zeker als het minder druk is en alles op bestelling wordt gemaakt in plaats van vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06 21:29
Shabu shabu vind ik wel één van de betere all you can eat tokos, vooral die in Amersfoort. Die bij Rembrandtplein is ruk en in de pijp is ook goed.

Vanavond toevallig naar tomo gegaan in de regulierendwarsstraat en dat was echt zeer goed! Echt super vers alles! Wel twee keer zo duur als een all you can eat tent maar ook wel een stuk lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Amsterdam meestal Genki of tomo
1x japans gegeten bij Okura , maar dan zit je ook in een flink andere prijs range :P wel erg goed en 1 gerecht zit nog steeds in me hoofd,die was echt heel lekker (oester omringt met kaas en een heel dun stukje gebakken rundvlees er omheen,echt zo lekker)

Vaak gaat vriendin mee die geen vis lust, dus dan moet de kaart ook voor haar bij passend zijn, bij haar valt Genki dan vaak in de smaak

[ Voor 19% gewijzigd door mrsar op 20-10-2016 22:47 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Genki ben ik wel eens geweest. Vond ik zwaar tegen vallen. Vind shabu shabu dan wel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:53
In Tilburg vond ik Sushi Suki altijd met kop en schouders boven de rest uitspringen. Helaas zijn die ondertussen dicht, en 'New Bali' geworden.

In Tilburg is qua eten Asian Boulevard (op stappegoor) onze favoriet. Een enorme vreetschuur, maar wel goed eten, altijd druk. En sashimi inclusief :P
Shinzo (in de piushaven) is een erg mooie tent om te zien, en goed eten, maar alles is een beetje flauw naar mijn smaak.
Mo-Jo op de heuvel is ook mooi en goed. Van een keten.

Koi (Heuvel), Sumo (heuvel), Enjoii (NS-plein) vind ik matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-06 15:19
Ik heb echt al tientallen AYCE Sushi restaurants bezocht en ik heb echt het idee dat al die sushi op 1 groothandel ofzo wordt ingekocht want alle menukaarten zijn bijna identiek op 2 of 3 soorten na.. Vind dat zo bijzonder altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Miu in Amsterdam, niet 100% koude sushi maar ook warme hapjes, een welkome afwisseling en het is semi all you can eat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
Amstelveen waar wij geweest zijn:

Kokusai
All you can eat met 4 items per ronde, 5 rondes. Erg lekker en op loopafstand voor ons dus ideaal :+ In het weekend (en eigenlijk doordeweeks ook) is reserveren wel handig, het is erg groot (2 verdiepingen) maar in het stadshart dus erg drukbezocht. Vooral de warme hapjes zijn ook erg lekker (soepjes, noedels, garnalen, etc.) (vers bereid)

Fussia
Wederom All you can eat met rondes (weet uit mijn hoofd niet meer exact hoeveel) Ook erg lekker en druk bezocht, reserveren is dus aan te raden als je niet wilt hoeven wachten op een plekje. (vers bereid)

Amstelveen zit vol maar dan ook echt vol met (goede) sushi resteaurants vanwege een relatief grote Japanse comunity, een greep uit andere grote:
Tanuki Izakaya
Kasumi Sushi
Golden Bird

Ook zitten er enkele echte Japanse resteaurants
Okonomi-Yaki <-- geen idee wat de helft is, toch maar eens proberen :9
Nagomi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06 22:09

vhal

ಠ_ಠ

Het is trouwens wel apart dat er relatief veel Chinezen zulke 'Japanse' sushitenten runnen.

Het AYCE principe haalt het meestal niet bij de echte restaurants

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:17
In Zeist zit Ichi - Goede verse sushi, wordt echt ter plekke gerold, open sushibar - de gebraden gerechten worden in een keuken achter bereid. De laatste keer dat ik er was viel het iets tegen, misschien had de vaste kok een dagje vrij. Naast AYCE ook een AYCD(rink) arrangement, met alleen de standaarddrankjes, dus denk niet dat je je dan te buiten kan gaan aan Japans bier.

Vroeger veel in het Julianarestaurant in Utrecht geweest. Sushi was daar eigenlijk alleen een voorgerecht, daarna Teppan Yaki (zo'n tafel met kok). Maar de sushi daar vond ik wel overheerlijk. Weet niet hoe het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Plaats je reviews anders (ook) op dingen als Yelp of Google. Dan hebben veel meer mensen er plezier van

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-06 16:12
Shabu Shabu in Haarlem is een goede tent. Als je iets laat staan komt de manager persoonlijk vragen wat er is, en hoe ze het kunnen verbeteren. De tablets zijn leuk, je kan alles regelen via dat ding en alles komt snel. Verder is de sushi van goede kwaliteit en het menu is groot!
Na het eten kun je een biertje doen in de Jopenkerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:14
Yume Sushi in Assen.
Heerlijke sushi, helaas wel het 5 ronden systeem maar aan de andere kant dat haal ik toch nooit ;)
Ook hier gaat het bestellen via een tablet. Werkt prima en kan dit restaurant zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Juup schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:24:
Er zullen vast veel tweakers zijn die van sushi houden dus misschien kunnen we wat ervaring delen.

all you can eat zonder achterlijke 5-items-per-ronde beperking
Mag ik vragen wat je er achterlijk aan vind? Persoonlijk vind ik het een goed iets. Zo blijft het betaalbaar en wordt er weinig verspild.

Zijn genoeg mensen die hun hele bord vol (laten) scheppen en de helft niet op eten.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:17
technomania schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:22:
[...]
Zijn genoeg mensen die hun hele bord vol (laten) scheppen en de helft niet op eten.
Bij veel AYCE moet je bijbetalen als je eten laat staan. En sommige mensen hebben liever 2 rondes met elk 10 in plaats van 4 ronden van 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:15

Cybje

First Post!

Als ze je ronde snel genoeg aan tafel komen brengen vind ik het niet zo'n ramp om kleinere rondes te doen. Maar het is wel super irritant als het druk is en je moet een half uur wachten op je eten telkens.

Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat je de standaard sushi gewoon binnen een paar minuten aan tafel hebt, die maken ze toch continu. Dus dan maakt het toch weinig uit of je nou 2x10 of 4x5 bestelt.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-06 10:31

Dhrax

Prog Lord

Ik ga uit pure zelfbescherming niet meer naar die all-you-can-eat restaurants omdat ik me kapot irriteer aan al die vraatzuchtige mensen die maar blijven scheppen en de helft weg flikkeren ... bah, de stoom komt me nu alweer uit de oren. Om je kapot voor te schamen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dhrax schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:48:
Ik ga uit pure zelfbescherming niet meer naar die all-you-can-eat restaurants omdat ik me kapot irriteer aan al die vraatzuchtige mensen die maar blijven scheppen en de helft weg flikkeren ... bah, de stoom komt me nu alweer uit de oren. Om je kapot voor te schamen ...
Ik denk bijna, waarom ga je dan naar een vreetschuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@Pat. en terecht dat je moet bijbetalen voor Sushi wat je laat staan toch.

@Cybje. Daar zit een logica achter. Meer rondes, des te langer mensen in je restaurant verblijven en eventueel een drankje extra nuttigen. Mijn ouders zeiden (Horeca-mensen) Ze vreten je arm, maar drinken je rijk.

@Dhrax. Idd.. De mensen die alles wegpleuren zijn een schande maar eens flink zitten vreten is an sich niks mis mee

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
technomania schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:22:
Mag ik vragen wat je er achterlijk aan vind? Persoonlijk vind ik het een goed iets. Zo blijft het betaalbaar en wordt er weinig verspild.

Ik heb liever dat je een boete betaalt voor alles wat je niet opeet.
Weet er trouwens iemand een goede AYCE in de regio Breda - Roosendaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 26-06 10:31

Dhrax

Prog Lord

PolarBear schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:54:
[...]

Ik denk bijna, waarom ga je dan naar een vreetschuur?
Ging hehe, mij zien ze er niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 10:33
Tilburg:

Shinzo:
lekker gegeten + fijne sfeer + goede bediening
Mo-Jo:
Lekkerste Sushi + fijne sfeer + redelijke bediening
Sumo:
1x daar goede sushi, fijne sfeer goede bediening
2x daar slechte sushi, fune sfeer, goede bediening maar ga er nu niet meer heen vanwege slechte sushi(hoor ook matige verhalen)
Enjoy:
redelijke sushi, fijne sfeer, goede bediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Juup schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:06:
[...]

Ik heb liever dat je een boete betaalt voor alles wat je niet opeet.
Weet er trouwens iemand een goede AYCE in de regio Breda - Roosendaal?
in t centrum van breda zit de geisha lounge die is wel prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:24:
Miu in Amsterdam, niet 100% koude sushi maar ook warme hapjes, een welkome afwisseling en het is semi all you can eat.
100% koude sushi hoort niet. Het moet lauwkoud of lauwwarm zijn. Want een echte sushi is gerold en niet machinaal bewerkt.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:59
SmooK schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:30:
Ik heb 1 keer in een duur sushi restaurant gegeten in Blaricum, dit was geen all you can eat maar de beste sushi die ik ooit op heb(geen idee hoe het heet want ik was er op uitnodiging). Daarna eigenlijk alleen nog maar in all you can eat tenten gegeten. Het meerendeel van de sushi restaurants heeft nou eenmaal deze formule. Moet wel zeggen dat de kwaliteit van die tent in Blaricum nooit meer geëvenaard is. Qua afhaal vind ik sushipoint trouwens best wel ok. Super snel en veel voor 30 euro ofzo. Qua smaak vind ik ze ook prima. In Tilburg sprongen de sushi tenten een paar jaar geleden uit de grond(ik geloof op het hoogtepunt wel 10 in en rond Tilburg maar nu begint dat weer af te nemen. Qua kwaliteit vond ik ze allemaal vrij inwisselbaar.

Sumo met 2 vestigingen

Shabu Shabu
-ook niet top of the bill maar een stuk beter dan Sumo. Lekker snel ook en de smaak is goed, zeker als het minder druk is en alles op bestelling wordt gemaakt in plaats van vooruit.
Die in Blaricum zou The Red Sun kunnen zijn geweest. Die hebben inderdaad een goede reputatie.

Voor Amersfoort:

Shabu Shabu is qua restaurants prima. Daarnaast heb je ook Koi, ook een all you can eat maar ik vind het wat minder dan Shabu Shabu. In het centrum heb je Iza, een kleine "fastfood" wok & sushi toko maar ik vind het zelf de beste sushi van Amersfoort. Ze bezorgen ook in en rond Amersfoort centrum. Voor bezorging heb ik het liefst SushiPoint

[ Voor 14% gewijzigd door balfnl op 21-10-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:07
Amsterdam:

Kagetsu. Er zijn een aantal vestigingen, geen all you can eat. Goede kwaliteit.

Okura : natuurlijk andere prijsklasse maar onovertroffen, teppanyaki is daar ook subliem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 16:26

cdoens

Peugeot-gek

Hilversum: Sochi op de Groest. Geen AYCE en stevig aan de prijs. Heerlijke sushi die vele malen beter is dan de Sumo die 4 of 5 deuren verderop zit. (Maar ook niet slecht te noemen is)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Reloader schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:18:
in t centrum van breda zit de geisha lounge die is wel prima :)
Bedankt voor de tip. Jammer dat ze de 5-items-per-ronde beperking hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Zwolle: Blue Sakura, erg leuk, in de oude kerk in het centrum. Unieke locatie, en lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:24
In Eindhoven zowel bij Sakana en Lounge 8 (all you can eat; max 5 gangen) Sushi gegeten:
Bij beide lekker, maar wel met vettige en relatief veel rijst. Ze willen je daar natuurlijk snel vol krijgen.

De beste Sushi in Eindhoven is wat mij betreft: Sushi Express (http://www.sushiexpress040.nl/). Nog lekkerder dan bij Sakana en Lounge 8. En perfecte verhoudingen van rijst en inhoud.
Enige nadeel, zoals bij alle tenten eigenlijk: sushi is duur :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Sushi, check.

Omgeving Den Haag:

- Shabu Shabu: één van de betere all you can eat tenten. Modern aangekleed en eten bestellen via een tablet. De sushi is - voor een all you can eat tent - best lekker.
- Moshi Moshi: de sushi hier is niet super lekker en het personeel is vaak onvriendelijk. Daarentegen is dit een vrij goedkope tent: voor € 16 per persoon ben je al klaar.
- Urban Sushi: gebruiken we om sushi thuis te laten bezorgen. Prima tussendoortje.
- Les Cayes: all you can eat maar dan in buffetvorm. Je mag dus zoveel op je bord scheppen als je wil en zit niet vast aan een 'max 5 per ronde' zoals een Shabu Shabu of Sumo.
- Sumo: de sushi is best ok, maar de tafels staan best dicht op elkaar waardoor ik steeds het gevoel heb in een kippenhok te zitten. Persoonlijk vind ik Sumo ongezellig.

Als je echt lekker sushi wil eten kan ik Happy Sushi in Rotterdam aanbevelen. Niet goedkoop, maar erg lekker. Dergelijk goede tent heb ik in Den Haag nog niet gevonden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:38
Lensent schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:09:
Zwolle: Blue Sakura, erg leuk, in de oude kerk in het centrum. Unieke locatie, en lekker.
Zwolle:
Kota Radja. AYCE.Eten is erg goed, beter dan bij Blue Sakura (ook goed maar wel iets minder). Sfeer soms iets minder, veel tafels in een kleinere ruimte en bij drukte langer wachten op je eten en bediening is wisselend qua kwaliteit. Ouderwets kaartje invullen.

Blue Sakura. AYCE. Betere ambiance en bediening dan bij Kota Radja. Eten dus iets minder. Bestellen via tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Carthrax schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:20:
Yume Sushi in Assen.
Heerlijke sushi, helaas wel het 5 ronden systeem maar aan de andere kant dat haal ik toch nooit ;)
Ook hier gaat het bestellen via een tablet. Werkt prima en kan dit restaurant zeker aanraden.
Hetzelfde geldt voor Yume in Deventer, zo te zien een exacte kopie van Assen. Prima sushi, werd beter naarmate het drukker werd, dus waarschijnlijk maken ze eerst een voorraadje voordat de grote drukte komt. Maar dat betekent in het begin te koude sushi, iets wat wat mij betreft een redelijke zonde is.
Niet de absolute top, maar voldoende voor een lekker diner.

Aanrader bij Yume was de banaanmaki, onverwacht een topper.

Persoonlijk snap ik het probleem van 5 bestellingen per ronde niet. wat mij betreft is dat zat voor een tijdje eten waarna je lekker snel (door het gebruik van de tablet) een nieuwe lading kan bestellen. Daarnaast werden hier twee keer dezelfde sushi als 1 beschouwd dus mocht je tafelgenoot toevallig dezelfde sushi willen die rond, kun je extra veel bestellen... (maar dat kan een bug geweest zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Fly-guy schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:43:
[...]

Persoonlijk snap ik het probleem van 5 bestellingen per ronde niet. wat mij betreft is dat zat voor een tijdje eten waarna je lekker snel (door het gebruik van de tablet) een nieuwe lading kan bestellen.
Sommige mensen willen hun eten gewoon aan de lopende band naar binnen kunnen duwen/schuiven :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:14
Fly-guy schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:43:
[...]

Hetzelfde geldt voor Yume in Deventer, zo te zien een exacte kopie van Assen. Prima sushi, werd beter naarmate het drukker werd, dus waarschijnlijk maken ze eerst een voorraadje voordat de grote drukte komt. Maar dat betekent in het begin te koude sushi, iets wat wat mij betreft een redelijke zonde is.
Niet de absolute top, maar voldoende voor een lekker diner.

Aanrader bij Yume was de banaanmaki, onverwacht een topper.

Persoonlijk snap ik het probleem van 5 bestellingen per ronde niet. wat mij betreft is dat zat voor een tijdje eten waarna je lekker snel (door het gebruik van de tablet) een nieuwe lading kan bestellen. Daarnaast werden hier twee keer dezelfde sushi als 1 beschouwd dus mocht je tafelgenoot toevallig dezelfde sushi willen die rond, kun je extra veel bestellen... (maar dat kan een bug geweest zijn)
De Spicy Sake Maki (pittige zalm rol) is mijn absolute favoriet daar. Mocht je daar weer eens gaan eten probeer zeker deze. Elke ronde staat deze er voor mij altijd bij...echt overheerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Zie mijn post op pagina 1, ben ik de enige die vind dat alle menukaarten bij de AYCE toko's vrijwel identiek zijn?
Hoe kan dit? Zelf qua uiterlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:07
Lensent schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:57:
Zie mijn post op pagina 1, ben ik de enige die vind dat alle menukaarten bij de AYCE toko's vrijwel identiek zijn?
tja, zien veel snackbars er ook niet hetzelfde uit? De menukaarten van pizza bezorging restaurants etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
True, maar sushi lijkt me toch bij uitstek een gerecht waar je veel fantasie en ingredienten in kwijt kan ipv alles van elkaar te kopieren.

Denk aan fusion met andere keukens ofzo en dan seizoensgebonden?

Zo had ik in Zwolle de seizoensspecial, sushi met asperges en nog iets; was erg geslaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:16

World Citizen

FreeReef.nl

Volgens mij is de aanlevering van producten zo ontzettend wisselend bij de meeste sushi tenten dat de kwaliteit altijd wel wisselend is.

Zo kijk ik meestal enkel naar de tonijn sashimi om te oordelen of de inkoop degelijk is.

In tegenstelling tot wat mensen denken is donker rode tonijn helemaal niet zo goed.. Een echt stukje delicatesse (Toro) is redelijk helder van kleur en erg vet.. smelt haast op je tong. Dat ben ik nog nergens tegengekomen.

Als gouden basis regel handteer ik altijd "als je niet bij moet betalen voor sashimi... is het ook niks waard wat je krijgt"

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699209

Vrij simpel: beter goed gejat dan slecht bedacht.

Voor culinaire vernieuwing moet je bij een ander segment van de horeca zijn. Als je dit accepteert dan zijn er echt wel een aantal AYCE toko's die prima zijn als je naar prijs/kwaliteitverhouding kijkt. Mijn persoonlijke favoriet in Rotterdam is de Sushi Qube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
World Citizen schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:23:
Een echt stukje delicatesse (Toro) is redelijk helder van kleur en erg vet.. smelt haast op je tong. Dat ben ik nog nergens tegengekomen.
Zo raar is dat natuurlijk niet, zeker als je kijkt bij de all you can eat. Alsof je in een eetcafe 30 dagen gerijpte ribeye verwacht, ;)
Toro is gewoon te duur voor de meeste restaurants en het niet waard als de gemiddelde klant in hoog tempo de zooi naar binnen harkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:04
Ik ben gek van Shizen in Vianen (midden in het land)
Ben bij ongeveer 6 verschillende overal in het land geweest, maar deze is echt goed.
Zeer ruime keuze. Snelle bediening. Je moet wel reserveren, want hij is bijna altijd vol.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:01
100% koud betekend dat ze het eerder de dag al hebben voorbereid en het uit de koelkast plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:15
Vrijwel alle AYCE Sushi restaurants worden gerund door Chinezen. Chinezen zijn nou eenmaal niet goed in innoveren, wel in kopiëren.
Wat vaak gebeurt is dat ze eerst in een Sushi restaurant gaan werken om zo het vak te leren. Daarna openen ze een zelf een restaurant.
Anoniem: 699209 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:42:
[...]
Mijn persoonlijke favoriet in Rotterdam is de Sushi Qube.
Sushi Qube is al een paar maanden dicht. Je kan 'm kopen :P http://www.arkenbout-hore...bout-horeca-makelaar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55
Umeno in A'dam oud-zuid is super. Een klein restaurantje met japanse medewerkers. Sushi (en andere Japanse gerechten) wordt ter plaatse gemaakt (i.p.v. uit de groothandel waar het volgens mij vaak vandaan komt bij veel van die all-you-can eat zaken).
De prijzen bij Umeno zijn helaas afgestemd op de buurt :X

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-02-2024
SmooK schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:30:
...

Sumo met 2 vestigingen

Shabu Shabu
Ik vind juist de Sumo beter ( 7.5) vs Shabu (7) in Haarlem
omdat er meer variatie is op de kaart :>
Maar moet eerlijk toegeven de tablet van Shabu is leuk.

Amsterdam
Kyoto vindt ik beter dan de Sumo/Shabu maar is ook ietje duurder. voordeel is wel sashimi zit er bij in.

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-06 22:11
Ik ga in Eindhoven altijd bij Sakana eten, zit op de hoek van de kleine berg. Bestel systeem is heel handig en snel met een iPad en ze maken de porties vers.

Heb ook bij mint en bij lounge 8 sushi zitten eten aleen dat beviel wat minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schlumpie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-12-2023

Schlumpie

Professioneel prutser

Ik kom als foodora-bezorger regelmatig bij ajisai sushi&wok op de marathonweg(Amsterdam). Ik heb er zelf nog nooit gegeten, dus weet niet zeker hoe goed de kwaliteit is. Wat ik wel zie is dat er een stel Japanners in de keuken druk bezig zijn om het eten te bereiden, dus het is wel vers. Ook ruikt het er erg lekker. En dat ik er vaak moet komen is ook wel een goede indicatie lijkt me ;)

Hier is trouwens hun menu: http://www.ajisai.nl/bestel-online

[ Voor 7% gewijzigd door Schlumpie op 21-10-2016 20:16 ]

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Xuxi in Arnhem is echt een aanrader.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:15
Ik heb eigenlijk vooral ervaringen met all you can eat restaurants. Ik wil nog wel een keer naar een goed sushi restaurant waar het niet vooral op de hoeveelheid gericht is, maar daar moet ik dan met een andere instelling naartoe. Verder wel helemaal weg van sushi.

Ik heb ervaring met de volgende restaurants:

Sake Sushi in Vlissingen
Redelijk vaak geweest. Op zich goede sushi maar niet echt vlot. Tot twee keer toe gehad dat ze kwamen melden om een uur of 9 (dus redelijk ruim voor sluitingstijd) dat de rijst op was. Vandaar dat ik er zelf niet meer naartoe ga.

Konya in Goes
Goede sushi en redelijk goed tempo maar kan nog sneller. Afhankelijk van waar je zit kan je heel leuk zitten of wel goed (ze hebben een leuke serre/koepel waar je leuk kan zitten met ronde tafels). De achterste tafels staan in een ruimte die al iets meer richting het vreetschuur concept gaan. Het 'buffet' met toetjes en snoepjes stelt niet echt iets voor. Wat salade dingetjes, fruit uit blik, een chocolade fontein etc. maar daar gaat het mij toch niet om.

Shabu shabu in Nijmegen
Echt werkelijk mijn slechtste ervaring ooit. Heel traag, extreem zout, slechte service (of eigenlijk beter: non-existent). Ze hadden een uitgebreid buffet met allerlei ijs dingen met strooisels en siropen. Verder van die tofu-zakjes die ik eigenlijk nog nergens anders had gezien. En calpis (melk-frisdrank) dat was wel leuk. Dit heeft voor mij eigenlijk alle andere restaurants uit de keten een beetje verpest, ik ben nu een beetje huiverig om naar een andere shabu te gaan.

Sumo in Arnhem
Vooral een vreetschuur en behoorlijk luidruchtig. Maar één keer geweest, de sushi was wel goed van wat ik me herinner.

Koi in Arnhem
Lekkere sushi en leuke gerechten. De bediening is goed en redelijk vlot, soms kan het alleen wel iets langer duren. Wat overigens begrijpelijk is, omdat het een redelijk fors restaurant is. De inrichting is best leuk hoewel het toch ook wel in de buurt van een vreetschuur komt. Ik heb een keer de pech gehad dat er twee gezinnen zaten met kleine kinderen die lawaai maakten en propjes schoten met elastiekjes. Het is wel een van mijn favorieten.

Er zijn er nog wel een paar her en der in het land die ik bezocht heb. Maar eigenlijk kan ik mij die niet meer zo goed herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:17
Geen all you can eat (heb daar helemaal niets mee) maar wij komen graag bij sensei in Almere Haven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:29
An in Amsterdam is redelijk goed. Sushi wordt voor je neus gemaakt. Volgens mij is de eigenaar ook een japanner.

Ik wil nog wel eens naar het Okura voor sushi. Wat ben je daar gemiddeld kwijt als je er 's avonds gaat eten?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ga zelf in Groningen het liefste naar imono. Lekker vers en prima sfeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:17
ONI in Den Haag en Rotterdam (al heet die daar ONO oid).

Los van de verse en goede producten...
Het tempura ijs... OMG!

Ik woon in Limburg, maar ga volgende week weer naar Den Haag. Mede voor ONI.
(en de ossenhaas bij Los Argentinos, nog nooit ergens beter gehad dan daar)

@pingkiller
Yamazato bedoel je?
Prijzen staan gewoon op hun site.

[ Voor 13% gewijzigd door NeutraleTeun op 23-10-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:37

arie_papa

Running on Ubuntu

Geen ervaring zelf, maar collega was zeer te spreken over Sushimi in Venlo (net geopend)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Laatst online: 26-06 16:26

cdoens

Peugeot-gek

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:23:
Geen all you can eat (heb daar helemaal niets mee) maar wij komen graag bij sensei in Almere Haven.
Is het daar beter dan de sushi bij Treasure, enkele deurtjes verderop?
Want daar smaakt het mij ook prima.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 18:41
In Breda heb je Sumo, Ume, Geischa Lounge en Merlina.
Allen AYCE en allen matige kwaliteit.

In Eindhoven heb je Arigato. Geen AYCE en andere prijsklasse, en dat proef je.

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 23-10-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Kan de OP aangepast worden om onderscheid te maken tussen AYCE en A la carte sushi incl gemiddeld prijsniveau oid? Ben een AYCE veteraan en zou ook een niveau hoger graag eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Wat is er mis met ayce? Ik zie het alleen als een makkelijke manier van afrekenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:17
cdoens schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:47:
[...]

Is het daar beter dan de sushi bij Treasure, enkele deurtjes verderop?
Want daar smaakt het mij ook prima.
Geen idee, daar hebben we nog niet gegeten. Wel een keer sushi van het Gouden Huis gegeten maar die haalde het niet bij Sensei.
Binnenkort zijn we door familie uitgenodigd bij Kimono in Almere Stad, ook daar zijn we nog niet eerder geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

arie_papa schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:14:
Geen ervaring zelf, maar collega was zeer te spreken over Sushimi in Venlo (net geopend)
Weet je zeker dat die net geopend is? Volgens mij zit die al een paar jaar daar (en daarvoor was het een Teppanyaki-restaurant).

In die regio kan ik Fusion in Helden ook aanbevelen. AYCE, goede sushi en leuk interieur (het was een woonhuis, dus niet zo'n vreselijke grote open ruimte).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 23-06 08:26
Ben naar heel wat sushi restaurants geweest in de omgeving Amsterdam, maar Kyoto aan de Damrak blijft het beste. Wat betreft all-you-can-eat dan hé. De sushi bij Yamasato (in het Okura) is heus wel beter maar dan heb je nog honger als je weggaat en is je portemonnee leeg :P

Kyoto heeft, als 1 van de weinigen volgens mij, ook gewoon sashimi en andere luxe producten die je onbeperkt mag blijven bestellen. De tent zelf loop je zo voorbij en is van binnen vrij donker, maar qua gerechten wat mij betreft het beste.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:37

arie_papa

Running on Ubuntu

Maasluip schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:59:
[...]

Weet je zeker dat die net geopend is? Volgens mij zit die al een paar jaar daar (en daarvoor was het een Teppanyaki-restaurant).

In die regio kan ik Fusion in Helden ook aanbevelen. AYCE, goede sushi en leuk interieur (het was een woonhuis, dus niet zo'n vreselijke grote open ruimte).
Inderdaad, dat restaurant zit er al langer zie ik nu.
Mijn collega had het uiteindelijk over Izumi, my bad :)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Zwolle, Sushi Point, Afhaal.
Steenkoude sushi zonder smaak maar wel goedkoop.

Zwolle, Blue Sakura, AYCE.
Leuke setting, oude kerk welke is omgetoverd, ook qua afhaal goede verse en smaakvolle sushi.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-06 22:39

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

No! Daar gaat mijn favoriete AYCE tent.. :'(
We zijn net verhuisd naar Bussum, maar Sushi Qube was dichtbij en erg lekker. Zonde dit.

Nog tips voor Bussum en omgeving? Liefst een redelijke kaart met opties zonder vis. Ik ben geen visliefhebber. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

arie_papa schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:14:
Als die hetzelfde niveau heeft als hun tent in Venray dan is het goed eten. Je moet wel van de typische minimalistische LED-verlichte inrichting houden, het enige wat nog ontbreekt zijn de stopcontacten onder de tafel voor de MacBooks. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Juup schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:53:
[...]

Bedankt voor de tip. Jammer dat ze de 5-items-per-ronde beperking hebben :(
klopt maar mij maakt dat verder niet zoveel uit, eet je toch gewoon 10 rondes.

sowieso heb ik volgens mij nog nooit 5x5 besteld.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:36
mijn ervaringen in zoetermeer:

Ita Mae -> Was vroeger geweldig, is niet zo vers qua smaak meer tegenwoordig
Shabu -> Vreetschuur, kom ik niet meer. Wat een rotzooi blijft het
Yuniku -> Heerlijk, onze favoriet

Den Haag

Sumo -> Leuk voor de lunch

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
Ervaringen in Dordrecht:

Sushi Sushi - Alleen afhalen, vind ik persoonlijk de beste
Sushi Guo - Afhaal/bezorg, erg goed. Wel afhankelijk van drukte..
Shabu Shabu - Blijft vertrouwd, goed maar als je bovenstaande hebt geproefd is dit wel minder.

Verder nog een keer Matuya geprobeerd in Ridderkerk, groot aanbod maar vond het persoonlijk minder, ook het restaurant zelf was niet sfeervol. Staat echter wel heel goed beoordeeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rufus1123
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik ben ook bij verschillende sushi restaurants geweest (veelal all you can eat-concept). Hieronder mijn ervaring:

Vlissingen: Sake sushi
Ik ben hier een aantal keer geweest. Je kan er best leuk zitten en de sushi is aardig. Maar een groot nadeel zijn de vissalades. Deze zijn doordrenkt in zoute sojasaus. Jammer.

Goes: Konya
Dit is een van mijn favorieten. Ik ben een groot fan van de inktvis op een stokje (ika kushi) en zalmeitjes gunkan (ikura). Dit is een van de weinige plaatsen waar ik geweest ben die ze beide heeft. Verder kan je inderdaad leuk zitten in de serre.

Arnhem: Koi
Ondanks de slechte review die het ooit een keer gekregen heeft in de media vind ik deze absoluut niet slecht. Ze hebben heerlijke inside-out sushirollen met tonijn/zalm-avocado.

Rijswijk: Akihito
Van de grotere sushi restaurants ketens verschilt de smaak niet heel erg veel naar mijn mening (Sumo, Shabu). Akihito is iets anders. Ze doen meer groente en wakame in de sushirollen. Als je hiervan houdt kan dit heel lekker zijn, maar persoonlijk kom ik meer voor de vis.

Verder wil ik een workshop die ik gevolgd heb niet onvermeld laten. Een van de beste sushi die ik ooit heb gegeten, en bovendien zelf gemaakt! Heerlijk vers en goede kwaliteit. Dit is zijn website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
ikwilwp8 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:13:
Shabu Shabu in Haarlem is een goede tent. Als je iets laat staan komt de manager persoonlijk vragen wat er is, en hoe ze het kunnen verbeteren. De tablets zijn leuk, je kan alles regelen via dat ding en alles komt snel. Verder is de sushi van goede kwaliteit en het menu is groot!
Na het eten kun je een biertje doen in de Jopenkerk :)
Aan de hand van jouw reactie ben ik gister naar Shabu Shabu in Haarlem geweest.
De samenvatting:
Dit was echt de meest slechte ervaring ooit :|

De onderbouwing:
Vooropgesteld, de bediening was top! Snel en netjes (er zat dan verder ook bijna niemand in het restaurant)
Vrijwel alle (vis)sushi's smaakten hetzelfde. Het leek alsof dit nog over was van het weekend. Was allemaal erg taai.
Op een gegeven moment besloten we maar geen sushi meer te bestellen omdat het zo tegenviel. Maar zelfs aardappelkoekjes waren vette smakeloze deegballen en ook loempia's wisten ze te verpesten.

Over het algemeen ben ik erg snel tevreden over eten, maar Shabu Shabu in Haarlem zal ik nooit iemand aanraden. Uiteraard is iedere ervaring en beleving anders. Uiteindelijk hebben we wel gelachen om de verbazing over de verschrikkelijke kwaliteit.

Als je dan toch in Haarlem sushi wilt eten, ga dan naar Sumo (ook al vind ik de kaart minder na de laatste wijzigingen). Daar is de Sushi (en ook de andere hapjes) erg goed. Nog een andere gezellige tent in Haarlem met hele goede sushi is Kaneda.
Voor thuisbezorging heb ik goede ervaringen met Sushipoint (met Sumo weer slechte ervaringen voor thuisbezorging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Mr_DD schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:52:
[...]

De samenvatting:

De onderbouwing:
Vooropgesteld, de bediening was top! Snel en netjes (er zat dan verder ook bijna niemand in het restaurant)
Vrijwel alle (vis)sushi's smaakten hetzelfde. Het leek alsof dit nog over was van het weekend. Was allemaal erg taai.
Op een gegeven moment besloten we maar geen sushi meer te bestellen omdat het zo tegenviel. Maar zelfs aardappelkoekjes waren vette smakeloze deegballen en ook loempia's wisten ze te verpesten.

Over het algemeen ben ik erg snel tevreden over eten, maar Shabu Shabu in Haarlem zal ik nooit iemand aanraden. Uiteraard is iedere ervaring en beleving anders. Uiteindelijk hebben we wel gelachen om de verbazing over de verschrikkelijke kwaliteit.

Als je dan toch in Haarlem sushi wilt eten, ga dan naar Sumo (ook al vind ik de kaart minder na de laatste wijzigingen). Daar is de Sushi (en ook de andere hapjes) erg goed. Nog een andere gezellige tent in Haarlem met hele goede sushi is Kaneda.
Voor thuisbezorging heb ik goede ervaringen met Sushipoint (met Sumo weer slechte ervaringen voor thuisbezorging)
Deze ervaring met Shabu Shabu had ik ook bij Rembrandplein. De Shabu Shabu in de Pijp (Adam) en in Amersfoort zijn echt heel erg goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mr_DD schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:52:
[...]

De samenvatting:

De onderbouwing:

Zelfde ervaring in zoetermeer, maar ja. Daar zijn ook beestjes gevonden in de sla. Even wat voorbeelden van niveau van de Shabu:

http://www.omroepwest.nl/...et-blij-met-foto-van-made

http://www.ad.nl/binnenla...or-rups-in-eten~a4a8b558/

Zelfde situatie, maar helaas gebeurt dit te vaak bij Zoetermeer.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-06 16:12
Ik kan mij totaal niet vinden in de ervaring van Mr_DD. Ik vind het wel heel jammer dat iemand op mijn aanraden een slechte ervaring heeft :(

Elke keer dat ik er kwam heb ik een prima ervaring gehad daar. Maar, verder heb ik ook geen aandelen in ShabuShabu ofzo, dus wat dat betreft probeer ik niets te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
corset schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:42:
mijn ervaringen in zoetermeer:

Ita Mae -> Was vroeger geweldig, is niet zo vers qua smaak meer tegenwoordig
Shabu -> Vreetschuur, kom ik niet meer. Wat een rotzooi blijft het
Yuniku -> Heerlijk, onze favoriet
Wat ik een groot minpunt van de Yuniku vind is dat de ruimte waar je zit een galmbak is. Als het wat drukker wordt, kun je niet meer normaal met elkaar praten en zit je in een vreselijke kakofonie. Jammer, want verder is het daar prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gaius schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:45:
[...]

Wat ik een groot minpunt van de Yuniku vind is dat de ruimte waar je zit een galmbak is. Als het wat drukker wordt, kun je niet meer normaal met elkaar praten en zit je in een vreselijke kakofonie. Jammer, want verder is het daar prima.
Klopt, helaas is dat met de anderen in zoeterminder niet anders :-( weinig goede keuze hier als het daar om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik ben 1x bij shabu shabu in haarlem geweest. Ik kreeg daar een stuk sushi met bliktonijn. Dan ben je af wat mij betreft. Wel cool bestelsysteem met die tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:34
Shabu Shabu Apeldoorn is wel een dikke aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dersan schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:58:
Shabu Shabu Apeldoorn is wel een dikke aanrader.
Na slechte ervaringen met:

Zoetermeer
Den Haag
Haarlem

blijf ik ver weg van de keten. het is een beetje de mcdonalds van sushi, leuk om te kijken of je het wat vind, wil je kwaliteit kan je het beste verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:17
World Citizen schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:23:
In tegenstelling tot wat mensen denken is donker rode tonijn helemaal niet zo goed.. Een echt stukje delicatesse (Toro) is redelijk helder van kleur en erg vet.. smelt haast op je tong. Dat ben ik nog nergens tegengekomen.
Hier, je Toro ;)
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/w2oljk1bv/2016102503.jpg
Smelt haast op je tong is geen overdreven uitleg. Het stuk klemmen/drukken tussen je tong en gehemelte laat echt voelen dat het wegsmelt.

Fantastischverrukkelijk Tempura ijs.
Ben wel eens gegaan enkel om dit toetje te bestellen.
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/nj57lsszf/2016043002.jpg

Kampai!
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/g1w06l3gb/2016043001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:53
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:55:
Ik ben gek van Shizen in Vianen (midden in het land)
Ben bij ongeveer 6 verschillende overal in het land geweest, maar deze is echt goed.
Zeer ruime keuze. Snelle bediening. Je moet wel reserveren, want hij is bijna altijd vol.
Wat hierboven staat kan ik absoluut beamen :) . Wel is het vaak een klankkast als de toko stampvol zit, en zie je aan de slijtage aan het meubilair dat het vaak gebruikt word. Voor het eten en de bediening kom zeker regelmatig terug.

Sushibox in IJsselstein (thuisbezorgd) levert ook in mijn ogen goede kwaliteit. Prijs is wel wat aan de hoge kant.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 14:41

Bergie

Lekker belangrijk...

In Enschede is Tao toch wel de beste sushi tent. Geen AYCE en je zit al snel boven de 50 euro pp maar is wel echt superlekker imho

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06 22:09

vhal

ಠ_ಠ

Hier in het dorp (Berkel en Rodenrijs) heeft men sinds een paar jaar ook een AYCE vreetschuur (Mei). In het begin was het wel redelijk maar de afgelopen jaren schijnt het nogal achteruit gegaan te zijn. Plakkerige tafels en menukaarten, versleten meubilair, onbeschoft personeel (veel studenten), koude sushi en ga zo maar door.

Ik zag dat ze hun restaurant wel een update hebben gegeven, ik vraag mij af hoe het nu is...

De sushi bestel ik hier wel bij de lokale Chinees :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-06 22:02
Iemand een nog wat meer up 2 date lijst ?

Ik vind Shizen Fusion Sushi & Grill Restaurant wel lekker. Bestellen op een ipad, en daarna wachten op je eten dit zit in Vianen langs de A2
http://www.shizenrestaurant.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-06 09:21

jeka

Support your local club.

Dit weekend nog bij imono in Groningen geweest. Dit blijft voor mij toch wel de beste AYCE van de stad.
Lekker eten en snelle vriendelijke bediening.
http://www.imono.nl/

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
jeka schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:38:
Dit weekend nog bij imono in Groningen geweest. Dit blijft voor mij toch wel de beste AYCE van de stad.
Lekker eten en snelle vriendelijke bediening.
http://www.imono.nl/
+1, is ook mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-05 16:07
Om de TS even bij te staan. Tao in Enschede is erg goed. Niet alleen om af te halen, maar ook om uit eten te gaan. Wat duurder dan de all you can eat tenten, maar de kwaliteit is ook zeker een stuk hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 35872

TAO is idd zeer goed.. Maar 67,50 voor een uitgebreide maaltijd (Chefs Choice) excl drank is aardig aan de dure kant. Ik kom er niet weg onder de 90-100 PP :)

Afhaal is ook redelijk duur, zo ben ik voor 2 personen ook al gauw 40-50 euro kwijt. Maar kwaliteit is super!

Daarom ga ik er eigenlijk alleen heen om iets te vieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 23-06 08:26
In Amsterdam ga ik al jaren naar Kyoto (damrak). Als je veel wil eten dan is de de beste sushi tent die er is. Bij het deluxe menu kun je onebeperkt sashimi eten en je krijgt echt dikke hompen. Ook de spider rolls zijn erg goed.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:45
Voor de mensen in regio Nijmegen:

http://www.izzi-restaurant.nl/

Géén all you can eat, wel kwalitatief eten. Staat ver boven de Shabu Shabu/ Sumo's etc.
Je kunt hier sushi plates bestellen, 20 stuks voor €37,50, 32 voor €59,50. Ook á la carte sushi is mogelijk.

Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:22
In Rotterdam Alexandrium is Shiki Sushi (AYCE) heel erg aan te bevelen, kost iets meer (~30€) maar de kwaliteit is erg goed.
Heel lokaal, maar in Nieuwerkerk a/d IJssel zit Noa (voorheen Noa's Kitchen in Dordrecht) AYCE wat ook best goede sushi heeft, en als bonus ook hele lekkere bijgerechten. Leuk zaakje ook, de eigenaars wonen in Nieuwerkerk en het restaurant is vernoemd naar de kleine zoon die er ook soms is.

Shabu in winkelcentrum Alexandrium is af te raden, ben er twee keer geweest en kwaliteit was merkbaar lager. Die bij de Kuip was altijd wel aardig.

In Antwerpen bij het zeer hoog aangeschreven Zaowang geweest. De vis was heerlijk vers, en de algemene kwaliteit ook gewoon erg hoog. Prijs viel me nog mee, 65 euro voor een deluxe boot voor 2 personen, al hadden we er eigenlijk niet genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdrone
  • Laatst online: 23-06 20:14
Goya in NIeuwegein is ook i.m.o een aanrader.
AYCE - Veel keuze, vers bereid.

Kan er weinig verder over zeggen, we komen er zeer regelmatig.

Shizen in Vianen is ook zeer goed, inderdaad zoals eerder vermeld als het druk word een klankkast.
Maar eten is goed en vers en veel keus.

Min & Ming - Houten.
Is van oorsprong een chinees restaurant maar shushi doen ze erbij en dat lukt ze heel aardig.
Lekker eten in een klein prettig knus restaurantje.

Azuma - Houten
Niet zo denderend.
eten an sich niets mis mee.
Maar keuze is gelimiteerd, en gaan niet mee met de andere restaurants in de omgeving qua menu uitbreiding. Anders gezegd, het menu is nog het zelfde als 4 jaar geleden. Geen andere gerechten of ontwikkeling erin.

Sushi today - Utrecht (FC utrecht stadion)
Goed te eten, veel keus en een uitgebreid dessert mogelijkheid.
Word wel een klankkast als het druk is.

Sushi Today - Amerfoort
Het zelfde als in Utrecht.
Goed eten fijne bediening.

Mijn vriendin is verslaafd aan sushi dus we bezoeken ze regelmatig.
En meestal wisselen we af tussen de hier boven genoemde, behalve Azuma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-06 22:25

Electrowolf

Mod met Liefde!

Utrecht

Sushi today in stadion Galgenwaard: een AYCE en de sushi is acceptabel, maar ik probeer het te vermijden aangezien er wel beter te krijgen is in Utrecht. Wel mooi onbeperkt dessert buffet.

Umami aan de oude gracht, tegenover het Rembrandt theater. In een leuk grachtenpand, een stuk groter dan dat het op het eerste gezicht lijkt. Sommige stukken zijn wat lawaaiig (vooral in de kelder) door de acoustiek, maar ziet er verder erg leuk uit. Goede sushi voor een AYCE en een mooie hoeveelheid keus op de kaart. Een aanrader, zeker als je daarna/voor nog de rest van Utrecht in wil of bent geweest.

Konnichiwa, bij de mariaplaats. Heeft zowel sushi als teppanyaki. Heeft van binnen een traditioneel Japans uiterlijk, voor de teppanyaki zit je zoals het hoort bij een hotplate. Heb hier een paar keer teppanyaki gegeten, maar helaas nog nooit de sushi maar staat zeker op de lijst om dat te doen aangezien de teppanyaki extreem goed is. Let op, je krijgt waar je voor betaald. Je bent dus wat meer kwijt dan bij de AYCE plekken, ook voor je sushi. Typische z'n plek waar je heen gaat als je het een keer "echt goed wil doen". :9~

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Zebby schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:24:
In Rotterdam Alexandrium is Shiki Sushi (AYCE) heel erg aan te bevelen, kost iets meer (~30€) maar de kwaliteit is erg goed.
Heel lokaal, maar in Nieuwerkerk a/d IJssel zit Noa (voorheen Noa's Kitchen in Dordrecht) AYCE wat ook best goede sushi heeft, en als bonus ook hele lekkere bijgerechten. Leuk zaakje ook, de eigenaars wonen in Nieuwerkerk en het restaurant is vernoemd naar de kleine zoon die er ook soms is.

Shabu in winkelcentrum Alexandrium is af te raden, ben er twee keer geweest en kwaliteit was merkbaar lager.
Wat kunnen ervaringen/smaken verschillen. Ik vond Noa drie keer niks. Erg jammer, want zo'n beetje op loopafstand voor mij. Shabu in Alexandrium vind ik prima. Niet bijzonder, maar geen negatieve ervaringen gehad daar. Blijft natuurlijk AYCE.

Shiki is alweer lang geleden dat ik daar geweest ben. Was voor mijn smaak iets te trendy, maar kan me niet goed meer herinneren hoe het eten was. Wel dat mijn date niet leuk was...

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Laatst online: 10:17
Anoniem: 35872 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:51:
TAO is idd zeer goed.. Maar 67,50 voor een uitgebreide maaltijd (Chefs Choice) excl drank is aardig aan de dure kant. Ik kom er niet weg onder de 90-100 PP :)

Afhaal is ook redelijk duur, zo ben ik voor 2 personen ook al gauw 40-50 euro kwijt. Maar kwaliteit is super!

Daarom ga ik er eigenlijk alleen heen om iets te vieren.
Tao (Enschede) is inderdaad prijzig heb ik gehoord, maar heb er nog niet gegeten. In het verleden gingen we altijd naar Sushi by Mi (Enschede), maar van de een op de andere dag was het eten elke keer bijzonder slecht en de bediening helemaal te triest voor woorden. Deze toko is inmiddels failliet. Ginza (Enschede) was toen goed te doen, maar die hebben het menu omgegooid en de smaken veranderd, waarna het naar onze smaak niet zo lekker meer was. Tot op heden gaan we naar Asaka (Enschede). Het grote nadeel daar is de uitstraling en het geluid, maar het eten is consequent goed en de bediening is goed en snel. Kami (Hengelo) ook eens geweest; dat was op zich oke alleen zijn de tafels daar heel raar ingedeeld. De uitstraling is nog minder dan die bij Asaka. Zelf kom ik oorspronkelijk uit Zwolle, dus ook bij de Blue Sakura in Zwolle geweest. Zag dat hij hier al genoemd was; erg mooie locatie en het eten is prima. Daar hadden we alleen ook een tafel waar we schouder aan schouder zaten met onbekende mensen.

Blue Sakura in Enschede staat nog op de planning, en wie weet Tao ook nog een keer. Nog meer aanraders hier in het oosten van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52
Dirtbiter schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:13:
In Tilburg vond ik Sushi Suki altijd met kop en schouders boven de rest uitspringen. Helaas zijn die ondertussen dicht, en 'New Bali' geworden.

In Tilburg is qua eten Asian Boulevard (op stappegoor) onze favoriet. Een enorme vreetschuur, maar wel goed eten, altijd druk. En sashimi inclusief :P
Shinzo (in de piushaven) is een erg mooie tent om te zien, en goed eten, maar alles is een beetje flauw naar mijn smaak.
Mo-Jo op de heuvel is ook mooi en goed. Van een keten.

Koi (Heuvel), Sumo (heuvel), Enjoii (NS-plein) vind ik matig.
Laatste keer dat ik er was, vlak voor het einde van Sushi Suki, viel het echt tegen. New Bali is inmiddels ook niet meer, wel een keertje gegeten voordat ze dicht waren maar toen waren er naast onze groep maar 2 andere gasten :o

Sushi Koi daarentegen is consistent goed in mijn beleving, keer of 5 wezen eten en een paar lunchen gedaan.

Enjoii in Tilburg is in ieder geval niet consistent, 2x geweest met heel verschillende kwaliteit.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

m33p schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:03:
[...]

Tao (Enschede) is inderdaad prijzig heb ik gehoord, maar heb er nog niet gegeten. In het verleden gingen we altijd naar Sushi by Mi (Enschede), maar van de een op de andere dag was het eten elke keer bijzonder slecht en de bediening helemaal te triest voor woorden. Deze toko is inmiddels failliet. Ginza (Enschede) was toen goed te doen, maar die hebben het menu omgegooid en de smaken veranderd, waarna het naar onze smaak niet zo lekker meer was. Tot op heden gaan we naar Asaka (Enschede). Het grote nadeel daar is de uitstraling en het geluid, maar het eten is consequent goed en de bediening is goed en snel. Kami (Hengelo) ook eens geweest; dat was op zich oke alleen zijn de tafels daar heel raar ingedeeld. De uitstraling is nog minder dan die bij Asaka. Zelf kom ik oorspronkelijk uit Zwolle, dus ook bij de Blue Sakura in Zwolle geweest. Zag dat hij hier al genoemd was; erg mooie locatie en het eten is prima. Daar hadden we alleen ook een tafel waar we schouder aan schouder zaten met onbekende mensen.

Blue Sakura in Enschede staat nog op de planning, en wie weet Tao ook nog een keer. Nog meer aanraders hier in het oosten van het land?
TAO heeft ook wel goedkopere menu's, maar als je er toch heen gaat, geef dan 2-3 tientjes meer uit en geniet van overheerlijk eten.

Blue Sakura in Enschede is prima eten.. Je hebt er prima de ruimte, en bestellen met de tablet... Ideaal..
Blue Sakura en Ginza zitten bij mij op hetzelfde niveau met de kwaliteit, Blue Sakura wint het bij mij dan net weer op inrichting en sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:22
Cass Casey schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:57:
[...]

Wat kunnen ervaringen/smaken verschillen. Ik vond Noa drie keer niks. Erg jammer, want zo'n beetje op loopafstand voor mij. Shabu in Alexandrium vind ik prima. Niet bijzonder, maar geen negatieve ervaringen gehad daar. Blijft natuurlijk AYCE.

Shiki is alweer lang geleden dat ik daar geweest ben. Was voor mijn smaak iets te trendy, maar kan me niet goed meer herinneren hoe het eten was. Wel dat mijn date niet leuk was...
Heel bijzonder inderdaad, en voor mij liggen ze ook beide op loopafstand :) Perron aan de overkant vind ik ook super, al is dat geen sushi. Noa is met de sushi inderdaad niet echt een topper, wat te weinig keuze in de rolls e.d., maar de alternatieve keuzes maken het voor mij dan wel goed.

Shiki is inderdaad "trendy", en bijna altijd druk. Moest een keer op een donderdag met reservering nog 10 minuten wachten... Sushi is echter dik prima daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

Yuniku
Zeer aan te raden in Zoetermeer. Afgelopen week toevallig twee keer geweest nog.
Pagina: 1 2 Laatste