Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kast & voeding vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen op Tweakers,

Ik heb mijn eigen opstelling gemaakt van het juiste budget
en vroeg me nog een paar dingen af over de kast en de voeding.

Wat ik nu heb is:

Processor:_________Intel Core i5-6400 Boxed
Moederbord:________Gigabyte GA-B150-HD3P
Geheugen Intern:____Crucial CT2K4G4DFS8213
Voeding:___________Cooler Master GM G450M
Solid State Drives:___Samsung 850 EVO 500GB
Graphic Card:_______NVIDIA Geforce GTX 1060

De kast die ik erbij verzonnen heb is: 'NZXT S340 Zwart'
Wat ik me dus afvraag is of deze kast past bij wat ik wil halen en/of er nu nog plaats is voor uitbreiding voor als ik sommige componenten wil upgraden.

Ook vroeg ik me af of de voeding: 'Cooler Master GM G450M' voldoende is.

Bedankt voor de tijd en uw aandacht.
Bram R.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2016 22:15 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:09

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen idee of die case past. Fysiek past het, maar dat kan je zelf binnen een minuut uitzoeken. Er zijn echter zoveel eisen die je aan een kast zou kunnen stellen, maar je noemt er hier geen. Je krijgt zo een mooie (verplichte) template voorgeschoteld. Waarom dat dan weghalen, waardoor je essentiële informatie gaat missen...

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.png

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:12:

Wat ik me dus afvraag is of deze kast past bij wat ik wil halen en/of er nu nog plaats is voor uitbreiding voor als ik sommige componenten wil upgraden.
Aan welke upgrades denk je dan?
Ook vroeg ik me af of de voeding: 'Cooler Master GM G450M' voldoende is.
Is voldoende maar niet 1e keuze. Een pricewatch: Corsair CX450M is kwalitatief iets beter en mooier afgewerkt.
br00ky schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:28:
Geen idee of die case past. Fysiek past het, maar dat kan je zelf binnen een minuut uitzoeken. Er zijn echter zoveel eisen die je aan een kast zou kunnen stellen, maar je noemt er hier geen. Je krijgt zo een mooie (verplichte) template voorgeschoteld. Waarom dat dan weghalen, waardoor je essentiële informatie gaat missen...

[afbeelding]
Omdat TS 'vraag' heeft aangevinkt toen hij een topic opende. Dan krijg je die template niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2016 22:31 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
offtopic:
Default is discussie, en dan zie je die vragen toch echt wel ;). Er staat al een tijdje een ticket uit om het discussie template te forceren in xAA.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt br00ky voor uw snelle reactie,

Deze case zat in de originele template, ik heb alleen de videokaart gewijzigd naar Geforce 1060, Hoe kan ik uitzoeken of dit fysiek past.

Verwijderd

Topicstarter
Ook u bedankt ACB2401 voor uw snelle reactie,

Ikzelf dacht aan de i5 te vervangen naar een i7 bijvoorbeeld, of van 8GB RAM naar 16 GB RAM.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Met template bedoel ik de vragen die erna genoemd worden in mijn post ;).

En verder of het past? Check hoe lang de videokaart maximaal mag zijn, dat staat gewoon op de productpagina's genoemd. En eventueel de maximale hoogte van een aftermarket cpu koeler. En natuurlijk of je moederbord het juiste formaat heeft. ATX past bijv. niet in uATX.

En hoezo zouden die aanpassingen niet in je case passen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat naar mate hoe beter een component word dat er ook een kans is dat hij groter word.

Zou er bijvoorbeeld over 3 jaar geen ruimte meer zijn in deze case waardoor ik een grotere moet kopen.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kan ik deze template invullen, sorry ben nogal nieuw hier :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De dingen worden eerder kleiner dan groter.....wat de maat betreft dan.

Technische en andere specs worden groter, maar daar valt de maat van de kast niet onder. Tegenwoordig krijg je een redelijke game computer in een best wel klein kastje.

Verwijderd

Topicstarter
Ow dat is super nieuws thanks, voor br00ky:

"wat wil je doen met je nieuwe systeem"
Ik ben van plan om hier mee te gaan gamen, en zo hoog mogelijk spellen te draaien voor mijn budget.

"wat mag het kosten"
Mijn budget is rondom de 700 tot 900 euro, met deze set-up kwam ik uit op rondom de 870 euro wat te overzien is.

"zijn er componenten die je al hebt"
Nee er zijn geen componenten die ik al heb, alleen de muis, toetsenbord & monitor.

"wat denk je allemaal nodig te hebben"
Ik heb zelf niet super veel verstand van wat ik allemaal nodig heb, maar ik heb samen met wat kennissen en vrienden deze componenten gevonden en deze set-up leek hun erg goed voor mijn budget.

"merk voorkeuren"
Het merk maakt me echt totaal niet uit, zolang het maar werkt.

"bepaalde eisen"
Ik heb verder geen eisen.

"Overklokken"
Ik weet niet precies wat overklokken is, dus hier ga ik me eerst niet mee bezig houden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor al jullie hulp, Ik heb voldoende antwoorden nu.
Pagina: 1