Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgraden game-pc

Pagina: 1
Acties:

• EpicDnS
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-11-2024
Hoi Tweakers,

Onderstaande systeem is wat ik momenteel heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1ASRock H81M-HDS€ 71,89€ 71,89
1MSI Radeon R9 270X GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master N300 (Closed)€ 41,60€ 41,60
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,04€ 29,04
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 45,-€ 45,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 365,53

Ik wil nu gaan upgraden en toekomstbestendig zijn. Wat mij opviel is dat vrijwel alle goede processoren een 1151 socket vereisen, vandaar ook de upgrade van het moederbord. Ik kwam tot onderstaande upgrades:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 318,-€ 318,-
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 309,-€ 309,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 775,95

Waar het op korte termijn om gaat is het genieten van Battlefield 1, een en ander het liefst op ultra settings. Als er in de toekomst de mogelijkheid is om op medium bijvoorbeeld in 4k te spelen is dat mooi meegenomen, maar liever ijzersterk 1080p dan gebrekkig 4k.

Ook wil ik de setup graag zo krijgen dat ik ook volgend jaar nog nieuwe games in goede kwaliteit kan spelen. Uiteraard begrijp ik dat nieuwe games op ultra niet altijd realistisch is, dat is ook geen vereiste.

Ik ben op dit forum destijds goed geadviseerd met het maken van de PC zoals deze nu is, dus zou graag jullie mening over de upgrademogelijkheden hoor. Qua prijs ga ik liever niet heen over waar ik nu op zit (775). Graag advies over bijvoorbeeld de koeler, is deze geschikt voor de nieuwe setup?

Ik ben niet merkbewust, dus als een ander merk videokaart o.i.d. beter zou zijn, meldt het gerust :)

Alvast bedankt voor de moeite,

Dennis van der Veen

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-11 11:53
Als je niet wilt gaan overclocken kun je beter een b150 bordje nemen, anders de k variant van de processor nemen in combinatie met het z170 bord.

Verwijderd

Wat is er mis met je i5-4460? Met gamen ga je weinig verschil merken als je upgrade naar een Skylake i7. Stop een RX 480 of GTX 1060, desnoods een GTX 1070 in je huidige systeem en zie wat er gebeurt.

• EpicDnS
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:29:
Wat is er mis met je i5-4460? Met gamen ga je weinig verschil merken als je upgrade naar een Skylake i7. Stop een RX 480 of GTX 1060, desnoods een GTX 1070 in je huidige systeem en zie wat er gebeurt.
Bedankt voor je reactie!

Van processoren heb ik 0,0 verstand. Mijn argumentatie gaat dus niet verder dan: https://www.battlefield.com/nl-nl/games/battlefield-1/tech -> daar stelt men een i7, dat klinkt beter/hoger dan een i5, dus dat wordt aanpassen. Zou je mij (kort en hoeft echt niet technisch) kunnen zeggen waar mijn denkfout zit?

Kan ik die videokaart (de 1070) in de huidige config zo erin hangen of moet ik daarvoor nog een en ander aanpassen? Ik heb zelf uiteraard alles gelezen en naar mijn mening zou het moeten kunnen (lees niets geks). Voor de zekerheid vraag ik het echter even.

Ik denk dat het 200 prijsverschil tussen de 1070 en de Rx 480 ook wel terecht is, kijkende naar de benchmarks.

Verwijderd

Een i7 levert met een RX 480 niet merkbaar betere prestaties in BF 1 dan een i5 met RX 480. Als je bijna €800,- uit wil geven kan je, gek gezegd, beter een GTX 1080 in je huidige systeem prikken. Daarmee krijg je veel meer fps op je scherm.
BF 1 is qua cpu belasting vergelijkbaar met BF 4 en zie in deze benchmark https://nl.hardware.info/...-benchmarksnbattlefield-4 een i5 doet het beter dan een overklokte Haswell-E.

Wat is het merk en type van de voeding die je nu gebruikt?

Heb je een ssd?

• EpicDnS
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:08:
Een i7 levert met een RX 480 niet merkbaar betere prestaties in BF 1 dan een i5 met RX 480. Als je bijna €800,- uit wil geven kan je, gek gezegd, beter een GTX 1080 in je huidige systeem prikken. Daarmee krijg je veel meer fps op je scherm.
BF 1 is qua cpu belasting vergelijkbaar met BF 4 en zie in deze benchmark https://nl.hardware.info/...-benchmarksnbattlefield-4 een i5 doet het beter dan een overklokte Haswell-E.

Wat is het merk en type van de voeding die je nu gebruikt?

Heb je een ssd?
Ik heb de volgende voeding: Cooler Master GM G450M;

Ja, ik heb een SSD schijf van 250 GB.

Zoals ik nu denk zou ik dan de opzet laten zoals deze is qua processor/moederbord en voor de 1070 gaan, met daarbij een upgrade van het geheugen van 8GB naar 16GB.

Een 1080 wordt mij echt te duur. Ondanks dat alleen een 1080 in het budget van 775 zou passen, vind ik dat net iets teveel geld voor een videokaart ;)

Verwijderd

De voeding is voldoende. Ingame verbruikt het systeem ongeveer 250w maximaal.

Van het geheugen heb je nu een kit van 2x4GB. Daarmee zitten de beschikbare geheugensloten vol. Kijk eerst eens aan wat het geheugengebruik is. Als dat ruim onder de 8GB blijft heeft het weinig zin een upgrade naar 16 te doen. Op het moment dat je bijna tekort gaat komen is een upgrade vroeg genoeg.

Succes en gameze.

• EpicDnS
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:23:
De voeding is voldoende. Ingame verbruikt het systeem ongeveer 250w maximaal.

Van het geheugen heb je nu een kit van 2x4GB. Daarmee zitten de beschikbare geheugensloten vol. Kijk eerst eens aan wat het geheugengebruik is. Als dat ruim onder de 8GB blijft heeft het weinig zin een upgrade naar 16 te doen. Op het moment dat je bijna tekort gaat komen is een upgrade vroeg genoeg.

Succes en gameze.
Thanks, dan zet ik ook dat idee nog even in de ijskast.

Hartstikke bedankt voor de snelle adviezen en goede hulp. Zelf een hoop geleerd en een goed nieuw systeem te pakken.

Fijne avond,

Dennis.
Pagina: 1