Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Hoe kan het nou dat ik nog steeds frame drop in-game heb met een intel core i5 processor en een gtx1060?

Ik heb een switch gemaakt van amd naar intel. Ik heb een nieuwe processor, moederbord en koeling erbij gekocht. Toen ik met me intel setup csgo op ging starten kreeg ik 80 fps in-game. Iets wat ik heel erg raar vindt voor een spel als csgo. Nu is mijn vraag? Hoe kan nou zoiets gebeuren? En wat kan ik er tegen doen? Ik hoop dat jullie me graag willen helpen. :)

Dingen die ik geprobeerd heb.
Videokaart updaten.
Tempraturen checken tijdens het gamen

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-10-2016 13:18)

Verwijderd

Ja oké het kan wel met die programma's, maar Windows 10 is binnen 10-15 minuten geïnstalleerd (mits SSD). Dat is alsnog zowat sneller dan alles handmatig doen :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2016 14:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:32
Heb je het besturingssysteem ook opnieuw geïnstalleerd?
En wat is je probleem nou precies en wanneer/wat gebeurt er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Is het erg om 80 fps te hebben, want als je monitor 60hz is maakt het niet uit op je 67 of 127 fps hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

RubenByte schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:33:
Is het erg om 80 fps te hebben, want als je monitor 60hz is maakt het niet uit op je 67 of 127 fps hebt.
In CS:GO is er een merkbaar verschil, ongeacht refresh rate. Niet theoretisch verklaarbaar, maar het verschil is er.

@OP

Zet eens de capture functie van de xbox app uit. Die geeft problemen met veel games.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Je kunt ook kijken of je achtergrondprocessen uit kunt schakelen, die kunnen ook aardig wat CPU kracht opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Misschien handig ook even te vermelden wat de rest van je specificaties zijn? Hoeveel geheugen, wat voor i5, van welk merk is de graka etc. etc.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

batumulia schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:11:
Misschien handig ook even te vermelden wat de rest van je specificaties zijn? Hoeveel geheugen, wat voor i5, van welk merk is de graka etc. etc.
GPU, CPU en Mobo staan gewoon boven aan het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
ga naar Nvidia config dan naar je settings voor games je hebt waarschijnlijk Intergrated op standaard staan switch dat naar je 1060 :P zou het moeten fixen (gooi ook gelijk even een pc restart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Brummetje schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:14:
[...]

GPU, CPU en Mobo staan gewoon boven aan het topic.
Even goed lezen graag, ik vraag wat voor i5 en welk merk 1060 hij heeft (gigabyte, asus, whatever).

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

batumulia schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:16:
[...]

Even goed lezen graag, ik vraag wat voor i5 en welk merk 1060 hij heeft (gigabyte, asus, whatever).
Dat staat letterlijk in een mooi lijstje boven aan het topic. Met plaatjes en linkjes naar de producten.

Verder inhoudelijk.
Zoals eerder aangegeven kijk even wat je processen voor de rest doen met je systeem. Capture software kan vaak problemen veroorzaken en brakke drivers ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Shunt op 21-10-2016 11:18 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
[...]

het staat legit boven 1ste post i5-6600K en een Armor MSI 1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

[...]

Dat staat er dus gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dampoedeemer
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 16:18
Ingame settings v-sync uit
In NVDIA V-sync uit.

Xbox DRV --> Inloggen - DVR- Uitzetten
Ingame command: fps_max 999

Opgelost:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
dampoedeemer schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:26:
Ingame settings v-sync uit
In NVDIA V-sync uit.

Xbox DRV --> Inloggen - DVR- Uitzetten
Ingame command: fps_max 999

Opgelost:)
hij krijgt al boven de 60FPS dus V-sync uitzetten heeft geen nut...

daarnaast denk ik dat hij op zijn Igpu speelt inplaats van zijn Dedi GPU

[ Voor 10% gewijzigd door Rockster34 op 21-10-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Als ik overwatch speel heb ik soms ook framedrops (core i5 met MSI GTX970).
Bij mij komt het door websites die op de achtergrond refreshen en door een spike even veel van mijn PC vragen.

Voor de rest draait hij op 69fps (door framerate limiter), CS:GO zou je makkelijk op een hoge framerate zonder drops moeten kunnen spelen.

Ik gok dat de oorzaak een software probleem, dus probeer zoveel mogelijk uit te zetten als je gaat gamen.
De virusscanner, spotify, webbrowser(s), dropbox, etc etc

Als je daarna nog steeds problemen hebt kan het nog een driver probleem zijn.
Je kan proberen je grafische drivers helemaal te deïnstalleren via aparaatbeheer en daarna de laatste drivers te installeren.

Als je de framedrop hebt merk je toevallig dat muziek of geluid ook even hapert? Dat kan namelijk een indicatie zijn dat er iets mis is met windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dampoedeemer
Rockster34 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:27:
[...]

hij krijgt al boven de 60FPS dus V-sync uitzetten heeft geen nut...
V-sync uitzetten heeft zeker wel zin. Je heb blijkbaar niet veel verstand ervan.

In csgo speelt het pas lekker bij minimaal 150-200 FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dampoedeemer
REDSD schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:28:
Als ik overwatch speel heb ik soms ook framedrops (core i5 met MSI GTX970).
Bij mij komt het door websites die op de achtergrond refreshen en door een spike even veel van mijn PC vragen.

Voor de rest draait hij op 69fps (door framerate limiter), CS:GO zou je makkelijk op een hoge framerate zonder drops moeten kunnen spelen.

Ik gok dat de oorzaak een software probleem, dus probeer zoveel mogelijk uit te zetten als je gaat gamen.
De virusscanner, spotify, webbrowser(s), dropbox, etc etc

Als je daarna nog steeds problemen hebt kan het nog een driver probleem zijn.
Je kan proberen je grafische drivers helemaal te deïnstalleren via aparaatbeheer en daarna de laatste drivers te installeren.

Als je de framedrop hebt merk je toevallig dat muziek of geluid ook even hapert? Dat kan namelijk een indicatie zijn dat er iets mis is met windows.
Ik speel csgo met een i5-6500 en een GTX 970.

Minimaal 300 FPS altijd, zelfs als er sites/streams etc draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
dampoedeemer schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:29:
[...]

V-sync uitzetten heeft zeker wel zin. Je heb blijkbaar niet veel verstand ervan.

|:( you made me gigle hihi maar als je V-SYNC aan hebt lock dat je FPS tot 60FPS dus niet 80FPS... please read before comment <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

dampoedeemer schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:29:
[...]

Hij geeft aan al BOVEN de 80fps te krijgen en af en toe drops naar 80 dus V-sync staat al uit. Je probeert vast behulpzaam te zijn maar met je toon maak je volgens mij alleen mensen boos.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:19
Probeer de Power Settings in Windows eens op High Performance te zetten.

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dampoedeemer
Ik denk dat het voor 95% zeker aan Xbox DVR ligt. Meneer de poster heb niet meer gereageerd, laten we het even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al daarvoor uitgezet.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hij staat al auto op high performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:01:
En hij staat al auto op high performance
staat je nvidia op automatisch Intergrated want die kan natuurlijk minder FPS uitpushen dan een GPU in je control panel https://gyazo.com/4e0894387769f1bab994d7031b189a9c
edit-
wijzig dat dan naar Nvidia GPU

[ Voor 5% gewijzigd door Rockster34 op 21-10-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heb je Windows al opnieuw geïnstalleerd? Want als je van een oud AMD platform naar het nieuwste Intel platform gaat is dit eigenlijk wel vereist voor een lekkere werking van het systeem. Simpel weg even een driver installeren is vaak niet voldoende (als je dat tenminste bedoeld met 'videokaart updaten') bij zo'n grote verandering van hardware.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rockster waar moet ik dit veranderen dan? Als ik dat scherm open krijg ik dit niet te zien.
https://gyazo.com/6c52680f52b3ba17fd492a4b87acef80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JVRadeon ga ik zeker proberen bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:08:
En heb je Windows al opnieuw geïnstalleerd? Want als je van een oud AMD platform naar het nieuwste Intel platform gaat is dit eigenlijk wel vereist voor een lekkere werking van het systeem. Simpel weg even een driver installeren is vaak niet voldoende (als je dat tenminste bedoeld met 'videokaart updaten') bij zo'n grote verandering van hardware.
sinds windows 8.1 is dat niet meer nodig windows kan namelijk zelf detecten wanneer er iets is verandered Opnieuw installen is vaak de laaste optie die iemand zal en moet nemen als er echt niks anders is
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:10:
Rockster waar moet ik dit veranderen dan? Als ik dat scherm open krijg ik dit niet te zien.
https://gyazo.com/6c52680f52b3ba17fd492a4b87acef80
Programma instellingen kan je het ook veranderen per programma indien mogelijk :P

[ Voor 20% gewijzigd door Rockster34 op 21-10-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockster34 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:23:
[...]

sinds windows 8.1 is dat niet meer nodig windows kan namelijk zelf detecten wanneer er iets is verandered Opnieuw installen is vaak de laaste optie die iemand zal en moet nemen als er echt niks anders is
Dat klopt, het werkt ook vaak gewoon wel, maar de oude drivers worden niet automatisch verwijderd en kunnen prima conflicten veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:24:
[...]

Dat klopt, het werkt ook vaak gewoon wel, maar de oude drivers worden niet automatisch verwijderd en kunnen prima conflicten veroorzaken.
dan hoef je nog steeds geen nieuwe windows te installeren je kan namelijk dat ook weg halen met wat tooltjes die je makkelijk even kan googlen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar het register blijft nog wel vol troep zitten dan, persoonlijk zou ik liever fresh beginnen met een (bijna) nieuw systeem. Sluit je ook meteen uit dat eventuele problemen daaraan liggen.

TS wat zijn je temperaturen trouwens onder idle en onder load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:29:
Ja maar het register blijft nog wel vol troep zitten dan, persoonlijk zou ik liever fresh beginnen met een (bijna) nieuw systeem. Sluit je ook meteen uit dat eventuele problemen daaraan liggen.

dat halen die programma's ook weg :P kom op waarom zou je een halfbakke programma uitdelen..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja oké het kan wel met die programma's, maar Windows 10 is binnen 10-15 minuten geïnstalleerd (mits SSD). Dat is alsnog zowat sneller dan alles handmatig doen :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
RubenByte schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:33:
Is het niet zo dat als de framerate hoger is dan de refresh rate van je monitor, dat de grafische kaart gewoon vrolijk updates stuurt naar de monitor terwijl de monitor nog bezig is met renderen van je frame? Zo heb je kans dat bijv. 50% van je scherm nog oude frame is en 50% nieuwere frame. Dit zorgt ervoor dat je op 50% van je scherm dus lagere latency hebt dan de andere helft en veroorzaakt tegelijkertijd screen tearing.

Ondanks dat je dan dus screen tearing hebt, merk je het dus wel dat je framerate hoger is en zal je een lagere latency ervaren, zelfs als monitor maar 60fps toont.

Bovenstaande is mijn theorie en kan afwijken van de realiteit

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:32:
Ik ga het proberen en als het niet werkt doe reset ik me hele computer wel bedankt voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:29:

https://gyazo.com/d0227d0ef5e03eead43785f56174738b
Dit zijn me tempraturen. Het ligt zeker niet aan me koeling want toen ik csgo speelde en weer snel van tabblad wisselde waren de tempraturen gewoon normaal
Pagina: 1