Toon posts:

GeForce 2 Elsa GTS : Wat is je max. refreshrate hz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie deze topic ook: [topic=171726]
het is een Elsa GeForce 2 GTS met DDR voor maar fl.389,- bij www.gistron.com
ik heb gisteren dus die Elsa gekocht, en loopt (nog) goed in games.

in Windows gebruik ik altijd een res. van 1280x1024 x 32bits of 16bits.

probleem is dat ik max. 85hz refreshrate kan selecteren, en hoger niet.

heb trouwen aller laatste drivers van Elsa.
zie hieronder naar mijn PC configuratie.

hlp. plz.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Wat zegt het boekje van je iiyama erover? Misschien is dat de bepalende faktor. De mijne kan op 1280 namelijk ook niet meer dan 85Hz aan.

En wat voor geheugen heb je op die kaart? Ging de levering nog snel? Bevalt de kaart verder? Vertel vertel. (ik schrijf mee :) )
Ik wil hem namelijk ook hebben. Heb je piccies?

Verwijderd

Ik heb dezelfde monitor en videokaart en 100 hertz is bij mij geen probleem. Heb de 12.90 detonators van Nvidia. Deze kaart bevalt mij heel goed (heb em gehad van iemand die internationale quake3 games organiseerd)alleen de overklokkingsmogelijkheden zijn wat beperkt. Ik kom niet hoger dan @220/360 maar haal daarmee wel 3550 3dmark2001.
2d kwaliteit is ook redelijk, maar niet zo goed als mijn tnt2 kaartje van Diamond.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Heb je hem als Plug&Play monitor staan of als iiyama geconfigureerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 10:30 schreef obsidian het volgende:
Wat zegt het boekje van je iiyama erover? Misschien is dat de bepalende faktor. De mijne kan op 1280 namelijk ook niet meer dan 85Hz aan.

En wat voor geheugen heb je op die kaart? Ging de levering nog snel? Bevalt de kaart verder? Vertel vertel. (ik schrijf mee :) )
Ik wil hem namelijk ook hebben. Heb je piccies?
Nou, het ging wel snel, ik had hem effe kijken.... woensdag besteld, en gisteren was ie al in de bus.

Toch wel DDR, dat vind ik wel gaaf, dat is wel het eerst wat ik ernaar kijk toen ik 't pakje open deed letterlijk DDR GTS2 Elsa Gladiac 32MB

met ATiRadeon 64mb ViVo kun je wel op 100hz zetten, ik ken iemand die precies dezelfde pc heeft maar met die RadeOn.

en trouwen het is wel heel scherp prijs voor een GTS DDR, vind je niet ?

kijk op www.prijsindex.net ' daar staat ie ' zo niet, kijk dan op www.gistron.com en daar staat achter dat 't wel een SDR is, maar dat klopt dus niet.
op www.tweakers.net pricewatch staat ie voor meer dan 600 piek.

Verwijderd

Ik heb me uren kostelijk geamuseerd! Elsa gts2 32, 3D bril IR, Logitech Formula Force en Rally Championship 2000! Sooooooo KEWL!!!
NB op een PII-300!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dat is een superprijs voor die kaart. :) Ik hoop dat ik zeer binnenkort mijn geld binnen heb, want dan gaat er voor mij ook een bestelling de deur uit voor die kaart. :)

En heb je foto's? Vind ik altijd wel leuk. Ik ben een foto freak. (zolang ze maar niet van mijn schoonfamilie zijn :) )

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn ELSA GeForce 2 Ultra. Wil niet boven de 85Hz vertical refresh rate.
Zeer raar. Het toeval wil wel dat ik ook een Iiyama Vision Master Pro 450 heb (die monitor kon met een Matrox G400 tot 120Hz in 1024*768 en 100Hz in 1280*1024).
Ik heb de Monitor configuratie files proberen te veranderen en heb geprobeerd om andere te laden, maar dit mocht niet helpen.

In de INF files van NVIDIA staat (geloof ik) dat de Ultra tot 100Hz moet kunnen op 1280*1024 en tot de 120Hz op 1024*768, maar dit lukt dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij zit het probleem in de drivers

Verwijderd

Dat zou wel raar zijn. Jij gebruikt de ELSA drivers, ik de NVIDIA en allebei hetzelfde probleem. Ik heb ook GeForce2 GTS (ASUS) in een andere compu en die doet het wel tot 120Hz.
Ik denk dat er iets mis is met de ELSA kaart.

Verwijderd

Welke monitor heb je en welke drivers zijn daarvoor geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 10:53 schreef J.A.M.F. het volgende:
Welke monitor heb je en welke drivers zijn daarvoor geinstalleerd?
goed lezen is soms moeilijk ? |:(

• mvds

mvds

Totally awesome!

Monitor staat er bij, iiyama vision master pro 450.

En iets mis met de kaart? Denk het niet hoor. Hij kan de refreshrate niet selecteren, dus dat is een driverissue. Als de refreshrate niet zou werken maar dat ie hem wel kan selecteren dan zou het een probleem van de kaart kunnen zijn.

Verwijderd

Sorry, browse onder het werk, vlug lezen etc..
De monitor is bij 1280*1024 beperkt op 85Hz, net als de 451. Zou je eentje hebben met een hogere signaalfrequentie, wordt de kaart de begrenzende faktor.

Driver van de monitor geeft max. frequentie aan, kaart zegt "OK, dan tot 85Hz bij 1280*1024"

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 11:02 schreef J.A.M.F. het volgende:
Sorry, browse onder het werk, vlug lezen etc..
De monitor is bij 1280*1024 beperkt op 85Hz, net als de 451. Zou je eentje hebben met een hogere signaalfrequentie, wordt de kaart de begrenzende faktor.

Driver van de monitor geeft max. frequentie aan, kaart zegt "OK, dan tot 85Hz bij 1280*1024"
met een ATi RadeOn 64mb ViVo kan het wel, met precies dezelfde configuratie... dus aan de monitor ligt het niet... maar de kaart zelf, of eigenlijk aan de drivers.

Wat zijn de nadelen van Ati RadeOn t.o.v. de GeForce ?
voor games bedoel ik, o.a. GP3, UT, Quake 3, Soldier of Fortune ?

• mvds

mvds

Totally awesome!

De specs van de 450 volgens iiyama zelf:

640 x 480 @ 160Hz
800 x 600 @ 160Hz
1024 x 768 @ 142Hz
1152 x 864 @ 126Hz
1280 x 1024 @ 107Hz
1600 x 1200 @ 92Hz
1600 x 1280 @ 86Hz

Hij moet het dus wel kunnen. :? Vreemd zeg.
hier heb je de beschrijving van de monitor. (PDF file)

Verwijderd

Topicstarter
hier een mooie review van de Elsa GeForce 2 GTS 32mb DDR

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1234&p=1

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Bij mij het zelfde, ook 85Hz op 1280x1024.
Maar van mij hoeft het echt niet hoger hoor, stil beeld = stil beeld.
zie net op de site van samsung:
19" fst Ultra Clear Coating
dotpitch 0.22 mm horizontaal
pixelfrequentie 205 mHz
horizontale frequentie 30 - 96 kHz autoscan
verticale frequentie 50 - 160 Hz autoscan
maximale resolutie 1600 x 1200 @ 76 Hz
aanbevolen resolutie 1280 x 1024 @ 85Hz
geschikt voor PC en Apple computers
TCO 99
Dus dat is het dan voor mij...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
voor mij NIET.

er zit ergens iets niet goed! daarvoor moet een oplossing zijn!

Verwijderd

Voor mij ook niet. Ik ben nu bezig met PowerStrip:
http://www.entechtaiwan.com/files/ps3beta.exe

Kun je handmatig de V refresh rate instellen. Moet je natuurlijk ook weer niet te ver doen :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mijn bestelling van de Elsa 32MB DDR GTS is richting Gistron gegaan. Hopen dat ie bij mij lekker snel binnen is, ik had hem aan de telefoon en hij zei dat ie op voorraad is. Hopen dat nu wel alles goed gaat met inbouwen, de vorige keer heb ik 256MB om zeep geholpen. |:(

Nu toch maar een polsbandje om. :)

Oh ja, ik zal ook even kijken of ik die problemen heb met de refreshrates. Ik heb danwel een Vision Master Pro 400 maar ja. Zijn dezelfde drivers. Btw, iiyama heeft een nieuwe inf file uitgebracht voor hun monitors. Probeer die ook eens.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 12:20 schreef obsidian het volgende:
Mijn bestelling van de Elsa 32MB DDR GTS is richting Gistron gegaan. Hopen dat ie bij mij lekker snel binnen is, ik had hem aan de telefoon en hij zei dat ie op voorraad is. Hopen dat nu wel alles goed gaat met inbouwen, de vorige keer heb ik 256MB om zeep geholpen. |:(

Nu toch maar een polsbandje om. :)

Oh ja, ik zal ook even kijken of ik die problemen heb met de refreshrates. Ik heb danwel een Vision Master Pro 400 maar ja. Zijn dezelfde drivers. Btw, iiyama heeft een nieuwe inf file uitgebracht voor hun monitors. Probeer die ook eens.
en heb je hem al !

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 05 juli 2001 11:43 schreef theone het volgende:

[..]

en heb je hem al !
Nee, klote PTT. Hebben ze moeite gedaan om hem dezelfde dag nog te versturen voor me. En dan komt die postbode niet eens. Nou komt ie vandaag denk ik, alleen ben ik nu niet thuis. Dus dat wordt morgen voordat ik hem kan ophalen bij het postkantoor en kan testen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb hem.. :) Alles erop gezet, eerst de drivers van Elsa geprobeerd. Alles gewoon tot 120Hz in te stellen. Ik zet de detonator drivers erop, en meteen nog maar tot 85Hz. Daar zit bij mij het probleem dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 00:04 schreef obsidian het volgende:
Ik heb hem.. :) Alles erop gezet, eerst de drivers van Elsa geprobeerd. Alles gewoon tot 120Hz in te stellen. Ik zet de detonator drivers erop, en meteen nog maar tot 85Hz. Daar zit bij mij het probleem dus.
dus met Elsa drivers kun je wel tot 100hz bij een res. van 1280 x 1024 ??
welke versie drivers zijn het dan ??

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 09 juli 2001 10:42 schreef theone het volgende:

[..]

dus met Elsa drivers kun je wel tot 100hz bij een res. van 1280 x 1024 ??
welke versie drivers zijn het dan ??
Gewoon de nieuwste drivers die je van de site kan downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 11:05 schreef obsidian het volgende:

[..]

Gewoon de nieuwste drivers die je van de site kan downloaden.
oh, bij mij wil ie het dus niet doen.

bij een res. van 1280x1024 kan ie maar max. 85hz :'(

en dat is dus wel met de nieuweste drivers van de Elsa site...
welke monitor heb je dan ???
hoe zit het met fps in Unreal Tournament ??
Pagina: 1