Automatisch Ideal betaallinks genereren met contactformulier

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:26
Beste Tweakers,

Ik weet niet of dit onder webdesign of programming valt dus hopelijk zit ik hier goed. Waar ik naar op zoek ben is een simpele manier om automatisch Ideal betaallinks te genereren. Ik wil geen volledige webshop functionaliteit maar ik wil ook niet voor elke bestelling handmatig een betaallink moeten aanmaken. Nu ben ik gaan zoeken maar bij de meeste kant-en-klaar oplossingen zit je vast aan een complete webshop.

Daarnaast bieden providers wel API oplossingen maar mijn technische kennis is niet goed genoeg om dit te integreren. Wel vond ik https://www.finalwebsites...via-ideal-zonder-webshop/ een kant en klaar module, maar volgens mij verstuurd deze geen automatische betaal links maar kun je ze enkel in je eigen omgeving aanmaken. Ook zag ik MoneyMedics voorbij komen die een soort losse kassa bieden waar een klant een product kan selecteren en betalen, maar die zijn erg duur met transactiekosten van 0,50 tot 2 euro per Ideal betaling en ik kan weinig vinden over ervaringen met dit bedrijf. Wat ik eigenlijk wil;

Een simpel contactformulier op mijn website (of een kant en klare plugin), dit site werkt op HTML5. Met NAW gegevens en een viertal verschillende producten met prijzen. Op het moment dat de klant het formulier invult krijgt hij automatisch een betaallink met het verschuldigde bedrag van het product.
- Het hoeft alleen met Ideal te werken
- Er zijn 4 producten, geen productvariaties, aantallen of andere zaken
- Het formulier mag eventueel ook op een externe pagina / externe website werken, maar het moet geen complete webshop zijn
- Het mag best wat kosten, maximaal 0,50 cent per transactie en/of 10 euro per maand
- Indien extern, een betrouwbare paymentprovider / gevestigde partij

Als iemand suggesties heeft over hoe dit op te lossen hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 14:32

Vos

AFCA

Een WordPress website, een formulier gekoppeld met Mollie...is vrij simpel voor elkaar te krijgen.

Gebruik je nu een CMS?

[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 20-10-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:56

Onbekend

...

Mollie vind ik prettig werken en is ook goedkoop. Er zijn plugins beschikbaar, maar zelf in een website implementeren is ook geen probleem. Je kunt zelfs zelf een testaccount aanmaken om testbetalingen te verrichten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasbroek
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 15:23
Zoals de Tweakers hierboven al aangeven is Mollie wellicht wat je zoekt.

Je kunt dit zowel met plugins verwerken in populaire CMS systemen (bv. WordPress) of via de Mollie API zelf aanmaken.
Dit werkt prettig, snel en de iDeal kosten zitten op €0.29 per transactie.
Verder is Mollie volledig 'gratis' om te gebruiken. Je zit niet vast aan opstartkosten of een abonnement.

Hiermee kan je het nog makkelijker maken door de gebruiker meteen te laten betalen als het formulier verzonden wordt (dan is de extra handeling van het klikken op een link overbodig).

Mocht je wel de betaallink willen gebruiken kun je eens kijken naar de 'betaallink' optie van Mollie.

[ Voor 3% gewijzigd door jasbroek op 20-10-2016 19:55 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:26
Ik heb reeds een Mollie account en het werkt prima met betaallinks aanmaken maar ik wil dat automatiseren. De website die ik heb werkt op HTML5 dus ik wil nu juist geen hele nieuwe website bouwen op basis van Joomla/Wordpress/etc. Ik wil juist een plugin die werkt met PHP of extern die ik gewoon in de bestaande HTML site kan integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasbroek
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 15:23
Ik weet niet hoever je kennis van PHP gaat, maar je kan de betaallinks automatisch laten genereren met de 'betaallinks API':
https://www.mollie.com/nl/docs/paylinks#create-api
Hiermee hoef je ook niet de gehele Mollie API te gebruiken.

Het aanroepen van de curl regel die op de pagina staat maakt een betaallink aan. Deze kun je terug in een php variabele plaatsen om te versturen in een email.

Aangezien het om vaste producten en prijzen gaat, kun je de api 'hardcoded' per optie implementeren.
(Formulier input ontvangen -> check welk product gekozen is -> juiste api link aanroepen -> betaallink ophalen uit de xml -> email versturen)
Pagina: 1