Vraag

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik ben van plan een nieuwe videocamera te kopen en dan een 4K camera omdat deze beelden echt haarscherp zijn. Nu liggen mijn wensen nogal hoog maar het aanbod is nog vrij klein merk ik.
Misschien kan iemand hier op het forum mij verder helpen of heeft tips?
Dit zijn mijn wensen:
- Camera moet in 4K kwaliteit zijn
- Bij zoomen en in het donker dient het beeld ook van uitstekende kwaliteit te zijn
- Beeldstabilisatie dient goed te zijn
- Interne microfoon dient goed te zijn of anders dient mijn huidige externe microfoon er op te kunnen (ECM-GZ1M)
- Het liefst zou ik met de camera kunnen livestreamen naar YouTube maar ik weet niet of dit op enige manier mogelijk is.
- Het liefst geen Sony, ik heb er niet zulke goede ervaringen mee.
- Batterij moet minimaal 1.5uur mee kunnen gaan
Budget: maximaal 1000 euro.

Het aanbod is nog zeer klein maar misschien komt er binnenkort wel wat leuks op de markt en weet iemand hier op het forum dat al.
Ik hoor graag jullie aankoopadviezen

Alle reacties

Verwijderd

Dat het 4k is zegt niet zoveel over de scherpte. Daarnaast zijn je eisen mijn in ziens niet al te realistisch voor je budget.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:43
Als je er nog aan kunt komen: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 Zwart
Anders iets meer uitgeven en voor de opvolger gaan: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ2000 Zwart (moet nog uitkomen).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-11 22:37
De FZ1000 en FZ2000 zijn inderdaad uitstekende camera's voor dit doeleinde. Panasonic heeft nu ook een zeer goede systeemcamera binnen je budget voor video: De G80. Voor duizend ekkies heb je hem met een 12-60mm lens :).

• Universal Creations
Is natuurlijk ook beetje afhankelijk van hoeveel zoombereik er nodig is. Als 3de mogelijkheid, kun je ook nog gaan voor de G7 met 14-140 lens: pricewatch: Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-140mm f/3.5-5.6 Zwart

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
-knip-

[ Voor 96% gewijzigd door Universal Creations op 21-10-2016 10:42 . Reden: Hoort niet op het forum ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-11 09:55

Gutteguttegut

CEO of TFD

MikeJoow schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:04:

- Bij zoomen en in het donker dient het beeld ook van uitstekende kwaliteit te zijn

- Het liefst geen Sony, ik heb er niet zulke goede ervaringen mee.

Budget: maximaal 1000 euro.
Deze combinatie is in mijn ogen zo goed als onmogelijk.

Ik raad je toch aan eens te kijken naar de pricewatch: Sony FDR-AX53 Zwart

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Balance
1/2.3" sensor, 5x kleiner dan een 1" Type sensor en 8x kleiner dan een MFT sensor. Ik vraag me af of het 'in het donker' stukje dan nog wel goed komt.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-11 09:55

Gutteguttegut

CEO of TFD

Balance schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:08:
[...]

1/2.3" sensor, 5x kleiner dan een 1" Type sensor en 8x kleiner dan een MFT sensor. Ik vraag me af of het 'in het donker' stukje dan nog wel goed komt.
Daarom zeg ik ook, wat hij zoekt bestaat (nog) niet ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• MindcrimeNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 11:31
Wil je nu een foto camera of een video camera?

Een goede 4K video camera:
pricewatch: Panasonic HC-VX870 Zwart

En je kunt wellicht een batterij hebben van 1.5 uur, maar je hebt ook te maken met een maximale opname duur, en die is vaak echt niet zo lang...

Verwijderd

MindcrimeNL schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:31:
Wil je nu een foto camera of een video camera?

Een goede 4K video camera:
pricewatch: Panasonic HC-VX870 Zwart

En je kunt wellicht een batterij hebben van 1.5 uur, maar je hebt ook te maken met een maximale opname duur, en die is vaak echt niet zo lang...
De meeste fotocamera's doen het beter in het donker qua filmen dan een doorsnee camcorder.

• Mikee007
Wat me opvalt is dat er hier voornamelijk gesproken wordt over een foto camera. Is dat echt beter dan een camcorder? Misschien moet ik wel voor een foto camera gaan als dit beter beeld geeft maar zoals de naam al zegt, deze wordt meer gebruikt om foto's te maken dus is die wel geschikt voor filmen?
Dus waar kan ik beter gaan zoeken, Camcorder of foto camera?

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 13:36
Een fotocamera of in dit geval een ILC heeft een paar voordelen zoals de mogelijkheid tot het verwisselen van lenzen. Ook heeft hij meestal een grotere sonsor waarmee je metscherpte diepte kunt varieeren. Ik zou er eens naar googlen!

• Balance
Dedicated videocamera's worden minder gekocht en zijn daardoor een stuk duurder. De huidige generatie hybride camera's zijn erg goed in zowel foto's als video's.

• Mikee007
Okee dus jullie advies is eigenlijk om de videocamera los te laten en over te stappen op een "gewone" camera. Maar hoe zit het met de functies heeft een gewone camera dezelfde functies als een videocamera? En heeft die ook wifi?
Nadeel is natuurlijk wel dat het lcd scherm vaak een stukje kleiner is maar zoals jullie omschreven kun je denk ik wel goed in detail filmen

• Universal Creations
3" is groot zat voor de meeste dingen en je kunt ook de zoeker gebruiken. Wat voor functies denk je te gaan missen? Ingebouwd ND filter heb je inderdaad niet, maar wel bijvoorbeeld focus peaking en zebra's.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-11 23:17

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb zelf de AX-53; nagenoeg perfect.

Je hebt wel veel eisen, maar toch onder de 1K willen blijven...

Gulfstream G650

• Mikee007
Het zou fijn zijn als ik effecten toe kan voegen via de camera? En in een spiegelreflexcamera zit vaak geen WiFi ingebouwd toch?
En de microfoon van een spiegelreflexcamera is naar mijn idee minder dan van een videocamera.
Voordeel is denk ik wel weer dat de beeldkwaliteit van een 4K spiegelreflex camera beter is dan van een camcorder en de beelden snachts ook wat beter zijn.

Hoe werkt zoomen eigenlijk bij een spiegelreflex camera?

• Universal Creations
MikeJoow schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:15:
Het zou fijn zijn als ik effecten toe kan voegen via de camera? En in een spiegelreflexcamera zit vaak geen WiFi ingebouwd toch?
Ik weet niet hoeveel research je hebt gedaan, maar iig zijn er een heleboel met wifi.
En de microfoon van een spiegelreflexcamera is naar mijn idee minder dan van een videocamera.
Beiden zijn niet optimaal en gebruik je een losse microfoon (een richtmicrofoon bijvoorbeeld voor op je hotshoe).
Hoe werkt zoomen eigenlijk bij een spiegelreflex camera?
Ooit weleens een fotowinkel ingelopen, of een youtube filmpje van een dslr bekeken?

We verwachten hier wel enige eigen inzit. Nu stel je veel vragen die je al had kunnen afvangen door zelf wat op te zoeken en bijvoorbeeld eens een fotozaak in te lopen en wat camera's in de hand te pakken en daar ook even een paar vragen te stellen.

• Mikee007
Ik heb nog even bekeken en ik kwam uit om de volgende modellen:
De Panasonic LUMIX DMC-G7M
of de
Panasonic HC-VXF990

Welke kan ik nou beter kopen van de 2? ze nemen allebei op in 4K, De ene is alleen een spiegelreflex en de ander een videocamera.
Pagina: 1