Beste tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huidige games als Battlefield 1 op 1080p & 60 fps op high spelen. Toekomstige games (shooters, mmorpgs) in ieder geval in 1080p en 60fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik verwacht rond de 700-800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik ga mijn huidig systeem verkopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een i5, RX480/GTX 1060, min. 8gb RAM, 250gb SSD en 2tb HDD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik betaal vaste energie kosten dus energie gebruik is niet van belang. Ook grootte en uiterlijk is onbelangrijk.
Ga je overklokken?
Ik zou graag in de toekomst overklokken omdat de games dan zwaarder worden. Ook bij sommige MMORPGS heb je profijt van een hoge kloksnelheid. Maar volgens mij past dergelijke hardware niet binnen mijn budget.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil zo veel mogelijk bang-for-buck, dus ik hoor graag tips voor mijn build. Ook ben ik benieuwd of er goede alternatieven zijn, zoals nu investeren in een K processor en een mobo met dual gpu slots, en dan nu voor een goedkopere GPU gaan om er later een bij te halen. Daarnaast twijfel ik nog tussen een RX480 4gb, RX480 8gb en een GTX 1060. Ik vraag me daarbij af in hoeverre het nut heeft om in de toekomst een tweede videokaart toe te voegen.
Ik heb n.a.v. eerdere topics de volgende build gemaakt:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huidige games als Battlefield 1 op 1080p & 60 fps op high spelen. Toekomstige games (shooters, mmorpgs) in ieder geval in 1080p en 60fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik verwacht rond de 700-800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik ga mijn huidig systeem verkopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een i5, RX480/GTX 1060, min. 8gb RAM, 250gb SSD en 2tb HDD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik betaal vaste energie kosten dus energie gebruik is niet van belang. Ook grootte en uiterlijk is onbelangrijk.
Ga je overklokken?
Ik zou graag in de toekomst overklokken omdat de games dan zwaarder worden. Ook bij sommige MMORPGS heb je profijt van een hoge kloksnelheid. Maar volgens mij past dergelijke hardware niet binnen mijn budget.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil zo veel mogelijk bang-for-buck, dus ik hoor graag tips voor mijn build. Ook ben ik benieuwd of er goede alternatieven zijn, zoals nu investeren in een K processor en een mobo met dual gpu slots, en dan nu voor een goedkopere GPU gaan om er later een bij te halen. Daarnaast twijfel ik nog tussen een RX480 4gb, RX480 8gb en een GTX 1060. Ik vraag me daarbij af in hoeverre het nut heeft om in de toekomst een tweede videokaart toe te voegen.
Ik heb n.a.v. eerdere topics de volgende build gemaakt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 205,95 | € 205,95 |
| 1 | ASRock B150M Pro4S/D3 | € 65,50 | € 65,50 |
| 1 | Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G | € 245,46 | € 245,46 |
| 1 | Toshiba DT01ACA200, 2TB | € 66,50 | € 66,50 |
| 1 | BitFenix NOVA Wit Window | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 43,27 | € 43,27 |
| 1 | Corsair CX450M | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 70,95 | € 70,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 782,58 | |