Hallo vrienden, ik kan jullie input hier wel even gebruiken...
Onderaan staat mijn huidige PC build (van mid 2014, eerste selfbuild) en ik ben hier heel tevreden mee.. Was vnl voor gaming in elkaar gezet, maar er gebeurt natuurlijk ook wel wat standaard pc-thuis-administratie op alsook wat hobby AutoCAD in minder mate..
Games : The Witcher 3, Tomb Raider, Subnautica, Kerbal, XCOM2, Overwatch, BF, enz...
Ik ben niet zo'n moeilijke mens, zolang het spel maar lekker vlot draait op 1080p op 1 scherm ben ik al meer dan tevreden
Sinds kort is er ook een gezinsuitbreiding geweest, dus echt heeeeel veel tijd is er nu ook niet meer
Anyway, om een lang verhaal kort te maken, de R9 280X is nogal luidruchtig (zacht uitgedrukt) in belading.. Nu zag ik onlangs een artikel over de Geforce GTX 1050 (TI) passeren, en deze zag er op zen minst interessant uit, ook vooral voor de prijs.. Nu ben ik hierdoor wel gecharmeerd, maar het mag net zo goed een midrange nieuwere Radeon zijn ofzo...
Dus nu vraag ik mij af, is het het waard om de R9 280x te vervangen door een huidige gen kaart ? Maakt op zich niet uit of het een Geforce of een Radeon is, ik ben best tevreden over de huidige buiten het lawaai dan..
Welke gaat me het beste bang for buck geven, ook voor de komende (2?) jaar ?
Wat is je budget?
350 max €
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niet uit, zolang het maar doet wat ik wil dat het doet en vrij stil is
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
-edit-
Budget
Onderaan staat mijn huidige PC build (van mid 2014, eerste selfbuild) en ik ben hier heel tevreden mee.. Was vnl voor gaming in elkaar gezet, maar er gebeurt natuurlijk ook wel wat standaard pc-thuis-administratie op alsook wat hobby AutoCAD in minder mate..
Games : The Witcher 3, Tomb Raider, Subnautica, Kerbal, XCOM2, Overwatch, BF, enz...
Ik ben niet zo'n moeilijke mens, zolang het spel maar lekker vlot draait op 1080p op 1 scherm ben ik al meer dan tevreden
Sinds kort is er ook een gezinsuitbreiding geweest, dus echt heeeeel veel tijd is er nu ook niet meer
Anyway, om een lang verhaal kort te maken, de R9 280X is nogal luidruchtig (zacht uitgedrukt) in belading.. Nu zag ik onlangs een artikel over de Geforce GTX 1050 (TI) passeren, en deze zag er op zen minst interessant uit, ook vooral voor de prijs.. Nu ben ik hierdoor wel gecharmeerd, maar het mag net zo goed een midrange nieuwere Radeon zijn ofzo...
Dus nu vraag ik mij af, is het het waard om de R9 280x te vervangen door een huidige gen kaart ? Maakt op zich niet uit of het een Geforce of een Radeon is, ik ben best tevreden over de huidige buiten het lawaai dan..
Welke gaat me het beste bang for buck geven, ook voor de komende (2?) jaar ?
Wat is je budget?
350 max €
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt niet uit, zolang het maar doet wat ik wil dat het doet en vrij stil is
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Asus B85M-E | € 67,70 | € 67,70 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Corsair Carbide 330R | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Philips 237E4LHSB Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 72,60 | € 72,60 |
| 1 | Logitech Speaker System Z623 | € 137,55 | € 137,55 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 44,90 | € 44,90 |
| 1 | Sharkoon FireGlider | € 24,99 | € 24,99 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 43,- | € 43,- |