Ik had dit al gepost in een draad in het audio, video, hifi forum, maar aangezien het niet over de muziek ofzo gaat, maar meer over het programma zelf, begin ik hier maar even een draad. In de hoop meer succes te hebben..
Maarrrr...
Hoe zou ik het kunnen leren? Ik heb alle mogelijk documentatie al gelezen, maar ik znap het verschil tussen de NN19 (digital sampler) en de Subtracktor analog synth niet eens.
Volgens mij kan je ze allebei geluid laten maken, door de noten dmv de Matrix in te voeren, is dit juist?
Of kan de NN19 bijvoorbeeld ook zelf toonhoogten maken? En wanneer gebruik ik de Subtracktor en wanneer de NN19?
Hoe kan ik Midi invoeren? En hoe neem ik iets op voor een compleet nummer?
Waarom is er een Dr. Rex loop player, én een drumcomputer, als ze allebei een ritme kunnen maken?
Aargh.. ik znappet niet meer, dit prog kan teveel.
Isser iemand die me (rustig per onderdeel) kan vertellen hoe Reason nou eigenlijk werkt. Wat je waarom aan elkaar moet/kan sluiten, en wanneer je wat moet gebruiken? Ik zal je eeuwig dankbaar zijn..
OK, kewl!!Op zondag 17 juni 2001 22:41 schreef Mastermind het volgende:
Reason roeleert belachelijk!!!
Reason heeft een hele goede Help, daar heb ik het mee geleerd.
Volgens mij kan je ze allebei geluid laten maken, door de noten dmv de Matrix in te voeren, is dit juist?
Of kan de NN19 bijvoorbeeld ook zelf toonhoogten maken? En wanneer gebruik ik de Subtracktor en wanneer de NN19?
Hoe kan ik Midi invoeren? En hoe neem ik iets op voor een compleet nummer?
Waarom is er een Dr. Rex loop player, én een drumcomputer, als ze allebei een ritme kunnen maken?
Isser iemand die me (rustig per onderdeel) kan vertellen hoe Reason nou eigenlijk werkt. Wat je waarom aan elkaar moet/kan sluiten, en wanneer je wat moet gebruiken? Ik zal je eeuwig dankbaar zijn..