Samsung KS7000 Smart Remote - Bose Soundtouch 300

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeValonicAcid
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-02 14:59
Hi,

Ik heb een Samsung KS7000 aangeschaft en zou deze graag uitbreiden met een Bose SoundTouch300.

De KS7000 smart remote werkt zeer goed samen met een Telenet digicorder. De setup was zo gedaan: selecteer toestel + merk + test en het was geklonken.
Voor de meer 'advanced' functionaliteit van de digicorder of de build-in samsung apps (vb. Netflix/SynologyVideostation/PLEX/...) te gebruiken met deze zeer eenvoudige remote loopt dit ook mooi via een on-screen samsung of telenet menu.
Perfect to hiertoe! _/-\o_

Een audio toestel werd tot op heden nog niet toegevoegd. Dit uit 'schrik' de perfect werkende setup te verknoeien en daarnaast wordt binnenkort de oude Philips FR vervangen door een soundbar.

Heeft iemand nu enig idee of deze KS7000 smart afstandsbediening samenwerkt met deze Bose soundbar?
Meer in detail: valt die remote correct te configureren om enkel de volume up/down/mute functionaliteit van de soundtouch aan te sturen over HDMI-CEC, Dig. optical of IR?

Opmerkingen:
- Omdat de samsung remote zo eenvoudig is, makkelijk in de hand ligt, de kinderen ze nu kennen, deels via RF (of was het BT) werkt, alles doet wat ze moet doen, wil ik ze niet vervangen door de Bose remote die bij de soundbar geleverd wordt.
- De Bose en Samsung helpdesks kunnen ze me niet verder helpen.

MVg,

MVa

[ Voor 2% gewijzigd door MeValonicAcid op 21-10-2016 10:44 . Reden: Edit: de Bose en Samsung helpdesks kunne me niet verder helpen ]

Beste antwoord (via MeValonicAcid op 07-12-2016 16:32)

• Undead012
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik heb deze gisteren ook aangeschaft (Bose Soundtouch 300 soundbar). Ik ben er super tevreden over. Werkt mooi samen met een Samsung TV en Telenet digicorder. Allemaal met 1 afstandsbediening te bedienen.

De vernieuwde App is ook top. Internet radio's zouden nog wat sneller mogen laden, maar dit is maar een klein detail.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoutjuh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Ikzelf kan helaas geen antwoord geven op je vraag. Maar aangezien we nu een tijdje verder zijn wilde ik je vragen of je de soundbar al gekocht hebt en zoja wat je ervaringen ermee zijn. Dit omdat ik ook interesse heb in de soundtouch 300 en er verder wijnig klanten review over te vinden zijn.

Met vriendelijke groet,

Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-10 20:41
Deze vraag is denk ik te specifiek qua model TV, model digicorder, model soundbar. Erg lastig om te zeggen/garanderen of iets wel/niet werkt met een bepaalde afstandsbediening zonder dit getest te hebben.

Overigens denk ik dat je wel gewoon de afstandsbediening van de Bose SoundTouch 300 zou kunnen gebruiken, maar je geeft aan dit juist niet te willen.
Verder wel een goede soundbar ja ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeValonicAcid
De SoundTouch 300 is aangeschaft incl. Acoustimass 300.
In mijn persoonlijke ervaring is dit een top soundbar!! (te plaatsen in de zelfde range as de SONOS)

De soundbar werd aangesloten via HDMIARC met de KS7000 en werkt perfect samen met de SMART remote. Daarnaast werd de Acoustimass 300 is draadloos gelinkt aan de soundbar. Het calibreren met adapiq werkt makkelijk, al lijkt me 5 testposities misschien iets te veel.
De Bose remote heb ik even gebruikt, maar is voor mij helemaal niet meer nodig daar de SMART alles eenvoudig doet.

Het gebruik met een iPad/iPhone en de bijhorende app (iTunes streaming, internet radio selectie) werkt eveneens voortreffelijk. _/-\o_

MVa

[ Voor 33% gewijzigd door MeValonicAcid op 21-11-2016 20:45 . Reden: meer detail ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Undead012
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik heb deze gisteren ook aangeschaft (Bose Soundtouch 300 soundbar). Ik ben er super tevreden over. Werkt mooi samen met een Samsung TV en Telenet digicorder. Allemaal met 1 afstandsbediening te bedienen.

De vernieuwde App is ook top. Internet radio's zouden nog wat sneller mogen laden, maar dit is maar een klein detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeValonicAcid
Kleine opmerking:
Op verschillende fora zie ik heel wat onheilspellende berichten wanneer men meerdere HDMI toestellen met de TV aansluit en deze dan door lust naar de ST300... (zo ook op het gebruikersforum van Bose zelf)

MVa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metaalverf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:16
Ik weet dat het topic al oud is, maar boor toekomstige kopers toch even over iets te informeren.

Ik heb deze combintie met de 49 inch versie. Enige probleem waar ik nu tegen aanloop is wanneer ik koptelefoon aansluit op playstation controller de ST300 na verloop van tijd uitgaat omdat hij waarschijnlijk geen taken toebedeelt krijgt. Dit heeft als gevolg dat, dmv HDMI-CEC functie, de TV uitgezet wordt midden in het gamen. Echter zorgt deze HDMI-CEC er wel voor dat je alles mooi makkelijk kan doen met die ene samsung afstandbediening. Dus ik moet nog uitvogelen hoe dat makkelijk te vermijden is ipv elke keer naar het menu gaan en HDMI-CEC uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeValonicAcid
Mijn Bose BT headset werkt niet samen met de Bose ST300.
Maar dat is zo gedefinieerd volgens Bose...
Ik probeer dit weekend eens een testje uit te voeren met BT headset - Samsung TV en zien hoe de ST300 dan reageert.
Hoe lang duurt het voor deze uitvalt?
Pagina: 1