Videokaart bij articsecrets.nl

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evantenkate
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-01-2024
Hallo,
Dus, ik was van plan om een eigen gaming pc te kopen voor op mijn kamer. Nu heb ik bij vele websites emails gestuurd voor advies. Uiteindelijk kwam ik uit bij articsecrets.nl omdat zij 100 euro korting hebben deze herfst. Ik heb niet al te veel geld te besteden dus ik ging kijken bij de goedkoopste pc. Maar het probleem is dat daar maar één videokaart beschikbaar is. De videokaart die daar in zit is lang niet sterk genoeg voor de games die ik wil gaan spelen.
Dus mijn vraag is: Zou ik bij een andere winkel mijn pc samenstellen of een aparte videokaart kopen en die er zelf in plaatsen. Andere suggesties worden zeer op prijs gestelt.

Games: Cities: Skylines, Robocraft, De Sims 4, Asphalt 8: Airborne.
Budget: Onder €500,- voor de pc.

PC: https://www.arcticsecrets.nl/game-pc-configurator-value
Videokaart in die PC: Radeon HD 8470D

Reactie word zeer hoog op prijs gestelt. :P

Groeten,
Evan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

welkom op tweakers evantenkate

persoonlijk zou ik voor een iets 'dikkere' kaart gaan dan deze (misschien zelfs 2e hands via V&A op T.net) maar een 8470D ... die zou ik niet nemen :+

kijk eens verder in Complete Systemen & Laptops

je bent zeker niet de enige die een 'gamepc' voor ~500 piek wilt aanschaffen

//edit; ps; tweakers doen elkaar permanent de groeten :W

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 20-10-2016 15:32 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Hoi Evan,

Het lijkt mij verstandig om nog even door te sparen. Een systeem zelf bouwen is altijd goedkoper en leuker natuurlijk. Kijk ook even in de reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

[ Voor 5% gewijzigd door batumulia op 20-10-2016 15:23 . Reden: verkeerde link geplaatst ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

batumulia schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:19:
Hoi Evan,

Het lijkt mij verstandig om nog even door te sparen. Een systeem zelf bouwen is altijd goedkoper en leuker natuurlijk. Kijk ook even in de reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2016
voor desktop https://tweakers.net/revi...guide-september-2016.html

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zou de best buy guides eens doornemen, augustus en september basic gaming hebben al een leuke setup.

NitroX infinity in "[BBG] Basis Gamesysteem September 2016"
Deze als uitgangspunt, hier kan je wat aan schaven met een iets kleinere/goedkopere SSD en 1 stapje lagere videokaart (recente 460 bv), dan kan je wel onder die 550 komen :)

De reden btw dat je die 8470D enkel kan kiezen, alle selecteerbare CPU's op die site zijn APU's met ingebouwde GPU.

Wil je toch bij die shop bestellen, zou ik de intel game PC pakken en de aantal opties naar beneden schroeven (i3, kleinere opslag), dan kan je ook op die 550 terechtkomen. In de basis blijft de intel CPU toch iets beter, met name bij games die wat meer CPU afhankelijk zijn (zoals Skylines en Sims).

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 20-10-2016 15:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al zet je in die pc van Arctic Secrets een GTX 1080, je zal er nog amper op kunnen gamen, omdat de CPU gewoon traag is en 4GB ram geheugen is ook echt veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evantenkate
Top, bedankt iedereen voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evantenkate
Maar de vraag is eingelijk, zou ik een aparte videokaart kopen om deze te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

evantenkate schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:59:
Maar de vraag is eingelijk, zou ik een aparte videokaart kopen om deze te vervangen?
Ik zou hier sowieso de A10 cpu kiezen en min. 8gb bij gamen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hackus schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:02:
[...]

Voor 550 moet een dedicated gpu toch ook gewoon tot de mogelijkheden kunnen behoren?
Even quick and dirty;
Kast 50
Cpu 200
Mobo 50
Voeding 50
Ram 50
Ssd 50

Heb je 100 vrij voor een graka.
Als 2e hands een optie is kun je in de v&a nog redelijk ver komen voor dat bedrag.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evantenkate
Hackus schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:02:
[...]

is zo'n goede cpu nodig voor de sims? is het niet wat teveel van het goede? ik heb ook niet al te veel te besteden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:50
De A10 is geen hele goede cpu hoor.
Ik denk dat je je verkijkt op wat goed is en wat niet. Zo'n winkel moet het hebben van mensen die niet weten wat ze kopen en het onder de noemer gamepc daar maar aanschaffen want goedkoop. Uiteindelijk is op die manier goedkoop, ook duurkoop.
Sta je open voor het zelf bouwen van een pc? Of wellicht hier via v&a iemand vragen om hulp voor een kleine vergoeding of een drankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evantenkate
Arunia schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:47:
De A10 is geen hele goede cpu hoor.
Ik denk dat je je verkijkt op wat goed is en wat niet. Zo'n winkel moet het hebben van mensen die niet weten wat ze kopen en het onder de noemer gamepc daar maar aanschaffen want goedkoop. Uiteindelijk is op die manier goedkoop, ook duurkoop.
Sta je open voor het zelf bouwen van een pc? Of wellicht hier via v&a iemand vragen om hulp voor een kleine vergoeding of een drankje.
Ik ben niet van plan om hem zelf te gaan bouwen. Ik weet dat veel zeggen dat het makkelijker is als het lijkt maar alsnog ga ik hem niet zelf bouwen. Een keer een extra 4gb geheugen erin zetten zie ik mezelf nog wel eens doen maar meer dan dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De grafische kaart is voor je ook nog wel te doen. Ik zou dan kiezen voor een beter systeem dan daar vandaan. Een Alternate e.d. Bouwen ook pc's, maar dan aan de hand van je eigen lijstje. Kost je alleen wel rond de 50 euro.
Als je dan 2e hands kiest voor een grafische kaart, dan scheelt dat aardig wat geld. Een 2xx serie van AMD is volgens mij wel goed genoeg voor wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:05

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evantenkate
Arunia schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:22:
De grafische kaart is voor je ook nog wel te doen. Ik zou dan kiezen voor een beter systeem dan daar vandaan. Een Alternate e.d. Bouwen ook pc's, maar dan aan de hand van je eigen lijstje. Kost je alleen wel rond de 50 euro.
Als je dan 2e hands kiest voor een grafische kaart, dan scheelt dat aardig wat geld. Een 2xx serie van AMD is volgens mij wel goed genoeg voor wat je wilt.
Waar kan ik volgens jou de beste pc krijgen voor het minst? Kun je misshien eentje voor mijn eisen maken? Als je daar geen zin in hebt is dat geen probleem hoor, voel je niet gedwongen. Maar ogsystems is toch wel zeer aantrekkelijk omdat ze dit najaar 100 euro korting hebben en gratis overklocken. Ik ben namelijk een beetje skeer dus heb niet zoveel te besteden XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
V&A aangeboden: Game PC Medion Akoya P5334 I zit precies op je budget en geeft je een redelijke PC.. Enig nadeel, tweede hands en via V&A (zou zelf ophalen)... Maar qua specs is dit waarschijnlijk je beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wat degene boven mij aan geeft, die akoya is een heel goede keuze. I5 uit de laatste generatie. Een 960 gpu is een aardige gpu en al helemaal voor jouw eisen. 8GB ram geheugen.

Je kunt als de pc heel blijft echt nog vele jaren er mee door. Gpu af en toe vervangen.
De afgelopen jaren is er weinig vernieuwends geweest op dit gebied.

Daarbij, bovenstaande pc is 5 maanden oud.
Regel alleen dat je hem af kan halen en uit kan testen en vraag uiteraard de bon.

Voor dat bedrag lijkt het me niet dat je beter kan krijgen nieuw.

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 20-10-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evantenkate
Die pc lijkt prima, maar eingelijk isie toch wel een tikje te duur maar ik zou hem onthouden. Bedankt voor de tip!

[ Voor 25% gewijzigd door evantenkate op 20-10-2016 23:05 . Reden: Toevoegingen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Maar ogsystems is toch wel zeer aantrekkelijk omdat ze dit najaar 100 euro korting hebben en gratis overklocken
A. Marges op hardware is flinterdun. Als een partij een dergelijke korting kan aanbieden op een relatief goedkoop systeem kan dit 2 dingen betekenen;
1. Ze zijn normaal gesproken veel te duur
2. Ze zijn oude hardware aan het 'lozen'

B. Overclocken is in dit segment/budget behoorlijke bullshit
1. Je betaalt (flink) extra voor een oveclockbare processor en een moederbord die dit ondersteund
2. De meerwaarde van overclocken is in 99% van de gevallen in de praktijk niet merkbaar

Mijn advies zou echt zijn, en het klinkt wellicht een beetje suf;
Plaats een advertentie in de v&a welke tweaker in de buurt een pc wil bouwen voor een kratje bier.
Kosten voor assemblage zijn op dit budget een flinke slok op een borrel. (Assemblage van een 2k systeem is net zo duur als een 500 euro systeem)
550 euro is krap aan voor een leuk gamesysteem, maar met beetje puzzelen kun je nog wel wat leuks samenstellen.
Ga je echter 10 a 15% van dit budget besteden aan assemblage, kom je al snel op een "mhoah" systeem.

Heb hierboven al een lijstje gepost met +/- prijzen van de diverse onderdelen.
Op verschillende onderdelen zoals de processor en kast kun je wellicht nog wat euro's besparen.
Zoek een leuke grafische kaart voor 120 euro en je hebt echt een heel leuk systeem waar je een goede tijd mee vooruit kunt.
Voeding, processor en moederbord kunnen best een tijdje mee (mits je een beetje kwaliteit koopt).
Mocht je na een tijdje wat meer budget hebben, prik er wat geheugen bij en upgrade desnoods de videokaart en je kunt gerust weer een tijd vooruit.

[ Voor 19% gewijzigd door Switchie op 20-10-2016 23:16 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evantenkate
[quote]Switchie schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:09:
[...]

Top, bedankt voor deze reactie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Even snel wat voor je bij elkaar geklikt puur om een beeld te schetsen. Inhoudelijk kunnen best op/aanmerkingen zijn op de gekozen items. Maar nogmaals, puur om je een beeld te geven ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 176,95€ 176,95
1MSI H110M PRO-D€ 48,76€ 48,76
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 36,51€ 36,51
1Kingston ValueRAM KVR21N15S8K2/8€ 36,50€ 36,50
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Samsung 750 EVO (retail) 120GB€ 54,90€ 54,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 406,57

Gooi hier een 2e hands GTX 960 bij (zoals de medion hierboven)
V&A aangeboden: EVGA GeForce GTX 960 2GB SuperSC ACX 2.0+

Heb je voor minder dan 550 een nieuw systeem (op de gpu na dan, maar goed) waar je een leuk potje op kunt gamen en zeker een tijd mee vooruit kunt
Oww ja, wellicht moet je de lokale hamsterweek folder in de gaten houden om een kratje pils voor 10 euro te kopen zodat iemand het voor je in elkaar wil/kan zetten :9

[ Voor 8% gewijzigd door Switchie op 20-10-2016 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik snap het niet. Je budget is 550 euro. Die pc is 550 euro en toch vind je hem te duur? Zeg dan niet dat dat je budget is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Onder het mom, wat moet je anders op je donderdagavond?!
Heb voor de gein eens het systeem nagebouwd wat zij aanbieden voor maar liefst 6.579 euro

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6950X€ 1.745,95€ 1.745,95
1MSI X99A GODLIKE GAMING CARBON€ 429,-€ 429,-
2MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 725,-€ 1.450,-
1Seagate Desktop SSHD Kit, 4TB€ 159,-€ 159,-
1Creative Sound Blaster ZxR€ 188,66€ 188,66
1Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M4B3000C15€ 372,90€ 372,90
1Corsair RM850x€ 137,90€ 137,90
2Samsung 950 Pro 512GB€ 324,36€ 648,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.132,13

Oke, hier zit de kast niet bij aangezien ik geen flauw benul heb welke tower ze gebruiken. Maar zal vast geen kast zijn van 1000 euro (hoop ik?!) 8)7

Enfin.... hoop dat je inziet dat je voor kant-en-klare systemen een flinke premium betaalt en dit op jouw budget het verschil kan zijn tussen 'magertjes' en 'redelijk'
En natuurlijk dat '100 euro korting' heel gaaf klinkt. Maar dat dit natuurlijk een lachertje is als ze het systeem in first place al 1400 euro duurder aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evantenkate
Arunia schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:26:
Ik snap het niet. Je budget is 550 euro. Die pc is 550 euro en toch vind je hem te duur? Zeg dan niet dat dat je budget is ;)
oops, typfoutje. Mijn budget ligt onder de 500 euro :P
Pagina: 1