Geen garantie, wel korting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:26
Op 20-09-2015 heb ik bij een nu nog niet nader te noemen webshop een cradle besteld voor mijn iPhone.
Het gaat om een Twelve South HiRise Deluxe Cradle van ongeveer 6 tientjes.

Rond juni 2016 merkt ik dat mijn iPhone niet meer goed laden via de Cradle, ik heb dit probleem toen gemeld bij de webshop, inclusief een video dat het product niet meer goed werkt. Mailtje terug, vervelend, stuurt u het product maar op voor garantie, mocht dit onder fabrieksgarantie vallen, dan zullen we u een oplossing aanbieden. Prima.

Door tijdsgebrek, de cradle pas in oktober opgestuurd en zojuist deze mail terug gehad.

Wij hebben uw retour in ontvangst mogen nemen. Onze dank hiervoor. Wij hebben het product bekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat het hier gaat om een kabelbreuk. Wij hebben toen contact opgenomen met onze leverancier en zij hebben aangegeven dat zij hier helaas geen garantie op kunnen geven. Wat ik u graag wil aanbieden is een nieuw exemplaar met 20% korting. Dit doen wij om u toch nog tegemoet te kunnen komen.

Nu begrijp ik dat je sowieso een jaar fabrieksgarantie hebt, nu ben ik hier overheen, maar heb het product wel eerder aangemeld, welke datum is dan geldig? Daarnaast nog consumentenrecht, recht op een degelijk product etc.

Nog het vermelden waard, de cradle heeft altijd op mijn bureau gestaan en een kabelbreuk door onvoorzichtigheid, nalatigheid etc. is in mijn ogen uitgesloten.

Kortom wat vinden jullie van de oplossing van de webshop?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
robbinonline schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:07:
Nu begrijp ik dat je sowieso een jaar fabrieksgarantie hebt, nu ben ik hier overheen, maar heb het product wel eerder aangemeld, welke datum is dan geldig? Daarnaast nog consumentenrecht, recht op een degelijk product etc.
Serieus? Je wacht zelf 4 maanden met opsturen? Iphone-kabels staan er om bekend dat ze gemaakt zijn om kapot te gaan, je kan dus ook maanden voor de garantie afloopt een claim indienen, zodat je het ding op kan sturen zodra-ie echt kapot is.

Ik zou er een ander kabeltje insolderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:15
RemcoDelft schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:10:
Iphone-kabels staan er om bekend dat ze gemaakt zijn om kapot te gaan
Behalve dan dat dit geen 'iPhone-kabel' is, maar 'gewoon' een USB-kabel, en op Apple na hebben alle bedrijven al jaren geleden uitgevonden hoe je kabelbreuken (in ieder geval aan de uiteindes) voorkomt / uitstelt...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Vier maanden geen tijd gaat er bij mij ook niet in. Tuurlijk geldt moment van verzenden en niet dat van aanmelden. Anders kan je alles preventief gaan claimen en dichttimmeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 16:22

LordofWhatever

Uuhhh....?

Die infantiele dozenschuivers blijven zich maar achter de fabrikant/leveranciers verschuilen... Dat mag dus niet. Je hebt een koopovereenkomst met de winkel, en niemand anders. (zie o.a. sticky in dit forum)

Stuur een vriendelijk mailtje terug met de mededeling dat je $product ben hen hebt gekocht, en niet bij een "leverancier". Vraag ze vervolgens om tot vervanging of reparatie over te gaan, of een wettelijk toegestane reden te geven waarom dit niet onder garantie valt. Ga niet meteen dreigen met gevolgen, maar wacht eerst hun antwoord af. Blijven ze zich verschuilen of noemen ze een ongeldige reden , kan je altijd nog naar een keurmerk gaan (indien de winkel daar is aangesloten) of dreigen met juridische dingen. Op sites als consuwijzer.nl kan je vinden wat een geldige reden kan zijn om reparatie/vervanging te weigeren.

Een voorbeeld van een wettelijk toegestane reden is oneigenlijk (verkeerd) gebruik. Ik kan niet beoordelen of dat in dit geval stand zou houden, of dat kabel slecht ontworpen/geproduceerd is. Dat ze meteen aangeven dat $product inderdaad defect is, en niet beweren dat het door oneigenlijk gebruik komt, maakt dat ze niet echt sterk staan als ze later wel beweren dat het oneigenlijk gebruik was.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 12:19
Je kan tot twee jaar na melding aanspraak maken op garantie. Vier maanden is dus geen probleem.
Rechtsvorderingen en verweren, gegrond op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat de afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt, verjaren door verloop van twee jaren na de overeenkomstig het eerste lid gedane kennisgeving.
Zoals anderen hebben aangegeven, ben je niet afhankelijk van de fabrieksgarantie. De verkoper is verantwoordelijk, en tenzij er sprake is van een gebruikersfout/normale slijtage moeten ze gewoon kostenloos (óók verzendkosten moeten vergoed worden!) herstellen/vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:33
Tom-Z schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:58:
Je kan tot twee jaar na melding aanspraak maken op garantie. Vier maanden is dus geen probleem.
Dus, een dag voor het aflopen van de twee jarige garantie een mail sturen/ticket aanmaken en je hebt 2 jaar 'extra garantie'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:15
Alleen als je binnen die 2 jaar het probleem krijgt dat je initieel aangemeld hebt :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:26
RemcoDelft schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:10:
[...]

Serieus? Je wacht zelf 4 maanden met opsturen? Iphone-kabels staan er om bekend dat ze gemaakt zijn om kapot te gaan, je kan dus ook maanden voor de garantie afloopt een claim indienen, zodat je het ding op kan sturen zodra-ie echt kapot is.

Ik zou er een ander kabeltje insolderen :)
Is dat mijn probleem dat kabeltjes snel kapot gaan? En een ander kabeltje erin monteren gaat helaas niet omdat het een specifiek MFI kabeltje is van Twelve South zelf

Daarnaast heb ik in juni ook een video meegestuurd naar de desbetreffende shop waarop te zien is dat het product niet meer werkt. Dus het verhaal je hebt wat aangemeld vooruitlopend op het probleem gaat niet op.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07

D4NG3R

kiwi

:)

robbinonline schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:25:
[...]

Is dat mijn probleem dat kabeltjes snel kapot gaan?
Dat is het zeker aangezien jij de persoon partij bent die na 6 maanden moet bewijzen dat het probleem niet door jouw is veroorzaakt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 08:39
Je hebt in Nederland geen 2 jaar garantie, maar een levensduur waaraan het product moet voldoen. Gedurende die periode moet het heel blijven.

Onze hoogleraar burgerlijk recht grapte wel eens: Wie weet hoe je het belangrijkste rechten beperkende document noemt...

Een garantiebewijs.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
SkiFan schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:39:
Je hebt in Nederland geen 2 jaar garantie, maar een levensduur waaraan het product moet voldoen. Gedurende die periode moet het heel blijven.

Onze hoogleraar burgerlijk recht grapte wel eens: Wie weet hoe je het belangrijkste rechten beperkende document noemt...

Een garantiebewijs.
^^ wat bleumer hier ook aangeeft, met de nuance "Gedurende die periode moet het heel blijven", bij "normaal" gebruik. En daar zit de crux: als de fabrikant kan aantonen dat onder "normaal" gebruik die kabel pas gemiddeld na (insert x 1000 bewegingen) kapot gaat (standaard geeikte testen en apparatuur) en deze gaat eerder kapot of op plekken die bij dr testen niet optreden, dan kunnen zijn wellicht aangeven dat het geen "normaal" gebruik is geweest ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Breezers schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:53:
^^ wat bleumer hier ook aangeeft, met de nuance "Gedurende die periode moet het heel blijven", bij "normaal" gebruik. En daar zit de crux: als de fabrikant kan aantonen dat onder "normaal" gebruik die kabel pas gemiddeld na (insert x 1000 bewegingen) kapot gaat (standaard geeikte testen en apparatuur) en deze gaat eerder kapot of op plekken die bij dr testen niet optreden, dan kunnen zijn wellicht aangeven dat het geen "normaal" gebruik is geweest ?
Sterker nog, na 6 maanden hoeft de fabrikant helemaal niets aan te tonen. Succes met zelf aantonen dat je een kabeltje niet zelf gesloopt hebt.
Pagina: 1