Hallo iedereen
Ik heb een raar probleempje.
Ik wil een str_replace uitvoeren op een string, maar alleen de eerste 'occurence' moet vervangen worden.
Als ik hier kijk dan lijkt het een makkie. Gewoon een laatste parameter toevoegen.
Dan heb ik dit:
Deze geeft echter een fout:
Dan maar door een variable vervangen (geen idee waarom dat zou moeten, maargoed.
De error is nu verdwenen.
Maar: ie vervangt nog altijd alle occurences.
Nu is het simpel om er iets omheen te scripten, maar ik ben gewoon nieuwsgierig waarom str_replace anders doet dan ik verwacht, en ook alleen maar variablen zou aanvaarden bij het aanroepen? En geen directe int.
Ik heb een raar probleempje.
Ik wil een str_replace uitvoeren op een string, maar alleen de eerste 'occurence' moet vervangen worden.
Als ik hier kijk dan lijkt het een makkie. Gewoon een laatste parameter toevoegen.
Dan heb ik dit:
code:
1
| $strToParse = str_replace('Address Line', $addressline, $strToParse, 1); |
Deze geeft echter een fout:
Raar.Fatal error: Only variables can be passed by reference in xxx on line 70
Dan maar door een variable vervangen (geen idee waarom dat zou moeten, maargoed.
code:
1
2
| $count = 1 $strToParse = str_replace('Address Line', $addressline, $strToParse, $count); |
De error is nu verdwenen.
Maar: ie vervangt nog altijd alle occurences.
Nu is het simpel om er iets omheen te scripten, maar ik ben gewoon nieuwsgierig waarom str_replace anders doet dan ik verwacht, en ook alleen maar variablen zou aanvaarden bij het aanroepen? En geen directe int.