Gamen op een VPS met GPU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudewein
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik wil met een aantal vrienden gaan lannen maar niemand heeft een game PC, sommigen van ons niet eens een PC maar een Mac.

Is het mogelijk om een vijftal virtual desktops te huren waar bijvoorbeeld CS:GO op draait en dan met vier man op een 100Mbps verbinding te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:15
CS:GO is nou niet echt een heel zwaar spel, het draait zelfs prima op mijn rmbp 13" dus het lijkt me stug dat dat niet gaat lukken.

Verder is het niet simpelweg een kwestie van voldoende bandbreedte je heb voornamelijk te maken met de vertraging tussen jou en de vps en weer terug. Dit is afhankelijk van de gebruikte verbinding, glasvezel, adsl etc. Daarnaast heeft het te maken met de kwaliteit van de vps provider wat voor een verbinding levert die? Wat voor een apparatuur gebruik je verder? zitten de mensen op wifi of op kabel?
Daarnaast zal een degelijke vps ook een redelijk aantal centen kosten.

Ik zou eerder de spellen aanpassen aan de beschikbare hardware dan allerlei constructies te bedenken, veel lan spellen draaien al snel acceptabel. (CS:GO, League of legends, COD 4 / COD 2)

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-05 10:06
Even zodat ik het goed begrijp: Je wil met 5 mensen op 1 VPS, 5x een steam client laden en deze vervolgens via een RDP verbinding hier op gaan Gamen, omdat de hardware die je hebt staat niet voldoende is om op moment op te spelen ?

Lijkt me niet helemaal een goed plan, een VPS is gewoon een stukje computer waar je met je EIGEN hardware verbinding mee legt, dus het grootste gedeelte van de rendering is nog steeds afhankelijk van je eigen hardware. De vertraging die de VPS met zich mee brengt, omdat die alles ook nog eens over de lijn moet gaan gooien lijkt me eerder een slechtere situatie op leveren dan een betere.

Ik zou het zoals hier boven ook geopperd toch proberen met de hardware die je hebt, en als dit niet blijkt te gaan met wat mindere games( Lees, oudere games) genoegen nemen. Of misschien kijken of er een internet cafe in de buurt is met fatsoenlijke hardware (Geen idee of dit nog een actueel iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:32

TommieW

Numa numa.

Zoals Axewi al zegt is het resultaat niet zo zeer afhankelijk van de computer, maar meer van de verbinding e.d. Als je een videokaart van Nvidia hebt, kan je het nu al voor jezelf testen. Met Nvidia Gamestream kan je je spel streamen over het internet. Het werkend krijgen kost soms wat moeite i.v.m. PnP e.d.

Mij lijkt het een goed idee om dat eerst eens te testen voordat je geld uit geeft. In het algemeen is het wel redelijk speelbaar. Let er echter wel op dat een dergelijk iets vertraging oplevert tussen de input en wat je op het scherm ziet gebeuren. Iets dat juist bij een spel als CS:GO niet echt wenselijk is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Modbreak: Dit mag wel iets vriendelijker naar je medetweakers

Het is gewoon al bewezen dat je via amazone / zelfs nieuwe microsoft azure cloud's kan gamen .. bijvoorbeeld
internetlinks --> amazone ec2 en azure cloud

bron: hackaday make-any-pc-a-thousand-dollar-gaming-rig-with-cloud-gaming

Je draait de "zware gaming pc" config in azure of amazon's cloud oplossing en je streamed de beelden op 60fps naar je pc ..

Nadeel je hebt per pc wel 30mbps nodig, dus wil je een lan game gaan doen heb je per persoon 30mbps nodig ;) dus 4x 30 = 120 is wellicht wat minder grafische update's ofzo te doen.

Of games te zoeken die wel op elke pc/laptop draait :) http://tetrinet.info/ is bijvoorbeeld 1tje :) :) :) ;) ;) :) :) 8)

[ Voor 37% gewijzigd door Grotman op 20-10-2016 14:39 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:15
vso schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:56:

Het is gewoon al bewezen dat je via amazone / zelfs nieuwe microsoft azure cloud's kan gamen .. bijvoorbeeld
internetlinks --> amazone ec2 en azure cloud

bron: hackaday make-any-pc-a-thousand-dollar-gaming-rig-with-cloud-gaming

Je draait de "zware gaming pc" config in azure of amazon's cloud oplossing en je streamed de beelden op 60fps naar je pc ..

Nadeel je hebt per pc wel 30mbps nodig, dus wil je een lan game gaan doen heb je per persoon 30mbps nodig ;) dus 4x 30 = 120 is wellicht wat minder grafische update's ofzo te doen.

Of games te zoeken die wel op elke pc/laptop draait :) http://tetrinet.info/ is bijvoorbeeld 1tje :) :) :) ;) ;) :) :) 8)
Je schoffelt nu 3 verhalen onderuit zonder dat je hebt begrepen wat daar gezegd wordt. Geen van de verhalen gaf aan dat het niet kon, alleen dat het van meer afhankelijk is dan simpelweg een vps huren en gamen. :)

Je weet niet hoe de situatie op de plek is waar ze willen gamen, 100mbit internet zegt niet zoveel op het belangrijkste stukje namelijk Latency. Ik zou niet graag een FPS willen spelen als ik een latency van 100ms heb. Dus als ze daar met 5 man op een wifi verbinding zitten van één of andere el cheapo huis tuin en keuken router dan wens ik ze succes. Zitten ze bekabelt via een glasvezel verbinding op een goede router dan zal het inderdaad al een heel stuk beter gaan.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudewein
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-03-2024
Lannen doe je natuurlijk bekabeld :) en 100Mpbs op glasvezel idd.

Kwam verder nog Geforce Now[1] tegen waarbij je met een Nvidia Shield voor €8 p/m 50 games kan spelen/streamen. En Moonlight[2] waarmee je met een PC/VPS en NVIDIA's GameStream games kunt streamen naar oa een RPi. Steam heeft ook een oplossing genaamd In-Home streaming.

Games streamen is dus mogelijk maar staat nog in de kinderschoenen.

Turn-key lannen in de cloud zou best tof zijn. De helft van de tijd ben je vaak kwijt aan opzetten en troubleshooten.

[1]: https://shield.nvidia.com/game-streaming-with-geforce-now
[2]: http://moonlight-stream.com
Pagina: 1